به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۴۶
 
۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۶۲۳۲۳

هشدار درباره شکل‌گیری «نسل حرام‌زاده‌»!

گروه جامعه: خبرگزاری اصولگراي «آریا» با انتقاد از گسترش پدیده «ازدواج سفید» در جامعه٬ نسبت به تولد «نسل حرام‌زاده‌ها» در ایران هشدار داد.
هشدار درباره شکل‌گیری «نسل حرام‌زاده‌»!
آريا، در گزارش خود نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رييس دفتر مقام معظم رهبري در آخرين اظهار نظر نسبت به ازدواج سفيد واکنش نشان داده و با بيان اينکه اين امر باعث از بين رفتن نسل حلال مي شود اظهار داشت: ديري نمي‌رسد که مردمي که اين نوع زندگي را برمي‌گزينند، نسل حلال‌شان از بين مي‌رود و حرام‌زاده مي‌شوند. حاکم اسلامي بايد با شدت با اين نوع زندگي مقابله کند.

به گزارش آريا، مدتي است سخن از يک پديده شوم در برخي شهرها گفته مي شود و اظهارات مردم و مسئولين را به همراه دارد. اين پديده که گويا زنگ خطر آن نيز به صدا درآمده است چيزي نيست جز پديده اي به نام ازدواج سفيد که از آن به عنوان شکلي از زندگي مشترک که در تعدادي از شهرها به‌ويژه تهران رايج شده ياد مي شود؛ اين نوع ازدواج در واقع ازدواجي است که نام آن را به دليل ثبت نشدن اسامي دو نفر در شناسنامه‌هايشان «ازدواج سفيد» گذاشته‌اند.
در اين شکل از زندگي مشترک افراد بدون خطبه عقد يا صيغه زير سقف مشترک مي‌روند اگرچه دوستان نزديک و خانواده‌هايشان مي‌دانند که اين دو زندگي مشترکي را بدون رعايت شرايط مرسوم آن در جامعه شروع کرده‌اند اما آنها در تعاملات رسمي در بسياري از موارد اعلام نمي‌کنند که بدون عقد يا صيغه زير يک سقف رفته و زندگي مشترکشان را آغاز کرده‌اند.

...با توجه به وضعيت موجود در زمينه رشد منفي ازدواج و افزايش طلاق در کشور بويژه در شهرهاي بزرگ مانند تهران و همچنين رشد پديده هايي مانند ازدواج سفيد و خانه هاي مجردي و هم خانگي ها و ... زنگ خطر به صدا درآمده و بايد مردم و مسئولين امر آن را جدي بگيرند و براي مقابله با اين پديده هاي شوم که کانون خانواده را متزلزل کرده و فساد و بي بندو باري را رواج مي دهد اقدامي جدي و با برنامه داشته باشند.