به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۸۹۰۶۳
رئیس جمهور: توفیق ملت در این دو سال بیش از انتظار بود

اگر کسی امید نداشته باشد پای صندوق آرا نمی​رود

گروه سياسي: ​رییس جمهوری گفت: شرکت در انتخابات 24 خرداد، اعلام خیلی مهمی به دنیا بود؛ ملت خواست بگوید به نظام، رهبری و راهمان وفادار و به آینده امیدواریم.
اگر کسی امید نداشته باشد پای صندوق آرا نمی​رود
حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان افزود: اگر کسی امید نداشته باشد که پای صندوق آرا نمی رود؛ فردی پای صندوق رای می رود که امید داشته باشد که مشکلاتش با رای دادن او و معرفی فرد منتخب برطرف شود.وی گفت: دو سال پیش که شما پای صندوق آرا آمدید و حماسه سیاسی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب آفریدید، واقعا حماسه بزرگی بود؛ در شرایطی که دشمن فکر می کرد ملت را نسبت به نظام مایوس کرده، 73 درصد واجدین شرایط پای صندوق آرا آمدند.

رییس جمهوری افزود: بسیار خوشحالم که در هفته دولت خداوند این توفیق را داد که میهمان مردمان بسیار فهیم و با سابقه تمدنی کهن، همدان عزیز باشیم.

روحانی افزود: کم و بیش با این استان، با پایگاه هوایی، با تیپ زرهی، با سپاهیان عزیز، بسیجیان قهرمان این استان آشنا هستم؛ یادم نمی رود که روزهای اولیه بعد از پیروزی انقلاب من به همدان آمدم؛ در آن زمان شرایط ناامنی شروع شده بود و در منطقه غرب کشور، کردستان مشکلاتی آغاز شده بود؛ در پادگان بزرگ تیپ زرهی همدان آن زمان سیزده نفر بودند که این پادگان را حفاظت می کردند.رییس جمهوری تصریح کرد: برای حفظ این پادگان، با آن وسعتی که پادگان داشت، شش نفر می توانست بیدار بماند و بقیه استراحت کنند؛ به من گفتند که ما هفته ها نمی توانیم به خاطر حراست از آنجا که تانک و نفربر و وسایل بود به خانه مان سر بزنیم و اگر حفاظت نمی شد به دست افرادی که با انقلاب میانه ای نداشتند و یا ضد انقلاب بودند، می افتاد.

وی ادامه داد: حضور و بروز وحدتی که در این استان وجود دارد بسیار خوشحال کننده است که در یک استان مردم با هم و کنار هم باشند، همدل و همکار و یار یکدیگر باشند، که این بسیار ارزشمند است.

روحانی یاد شهید مدنی را گرامی داشت و گفت: این شهر عالمان بزرگی به خود دیده است؛ در قم دوستان زیادی از همدان داشتیم؛ شهر و دیاری که استعداد در پیشرفت علم، هنر دارد و هر روز جاذبه اش برای گردشگری بیشتر می شود؛ شهری که دارای صنایع دستی و هنر فراوان است.رییس جمهوری تصریح کرد: استان همدان قریب به 8 هزار شهید، 17 هزار جانبار و نزدیک به هزار نفر آزاده دارد و یک استان کاملا ویژه و دارای ویژگیهای خاص خود است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امشب شب میلاد باسعادت علی ابن موسی الرضا است و تنها مرقد امام هشتم نیست که فخر ما است؛ خود زندگی امام هشتم (ع) و راهی که آن امام برگزیدند یک درس بسیار بزرگ برای ما است.

وی ادامه داد: ما از شهامت ها و شجاعت های امام حسین (ع) و یاران باوفایش زیاد می گوییم و می شنویم و هر چه بگوییم کم است اما بقیه ائمه (ع) را کمتر بحث می کنیم و فکر می کنیم شهامت فقط در میدان جنگ است؛ ائمه ما بالاخره شهید شدند اما زندگی آنها همه اش شهامت و شجاعت و درس بود.وی گفت: امام هشتم (ع) را به خراسان آن زمان دعوت کردند، چه کسی دعوت کرد؟ خلیقه ای که حاکمی عادل نبود؛ امام هشتم (ع) نمی خواست این دعوت را بپذیرد و با اصرار و فشار و تهدید این را پذیرفت؛ سوال پیش می آید که چرا در همان مدینه نماندند؟ ایشان که به صراحت گفت بر خلاف میل به این سفر وادار کردند، چرا همانجا در مدینه استقامت نکردند؟ چرا امام این راه را برگزیدند؟ بخاطر مصلحت جهان اسلام.

روحانی افزود: گرچه برای امام (ع) این راه بسیار سخت بود؛ اما در مجموع چون محاسبه می کند پایان این هم شهادت است؛ امام این راه را برگزید و شد عالم آل محمد.

وی افزود: با این تصمیم چقدر اسلام ترویج و تبلیغ شد و عالمان غیرمسلمانی اسلام را قبول کردند و پذیرفتند؛ شاید اگر یک نفر بخواهد افراطی فکر کند، بگوید با فشار مامون، خوب بود امام در مدینه استقامت می کردند و به شهادت میرسیدند اما امام (ع) بین دو شهادت، این شهادت را قبول کرد که به مصلحت دنیای اسلام بود.

وی ادامه داد: خیلی جاها پیش روی ما چند راهی ها وجود دارد و چند طریق وجود دارد و گاهی ممکن است هیچ کدام از این طریقها بهترین نباشد اما باید بین خوب و آنکه بهتر است راهی را برگزینیم.رییس جمهوری تصریح کرد: آغاز کار ما شروع بسیار سختی بود، قدم هایی می خواستیم برداریم که بعضی از دوستان بسیار خوب من که سالها با آنها در زندگی سیاسی کار کردم و با هم بودیم، به من می گفتند هیچ کدام این اهدافی که ترسیم می کنید دست یافتنی نیست.

روحانی اظهار کرد: در بخش اقتصادی، تورم نقطه به نقطه ما در خراداد 92 بیش از 45 درصد بود؛ تورم 12 ماهه ما بیش از 40 درصد بود؛ من می گفتم باید تورم را به 35 درصد تا پایان سال برسانیم که می گفتند شدنی نیست.وی افزود: در بخش سیاست خارجی می گفتیم ما می خواهیم مساله هسته ای را به سامان برسانیم؛ نمی خواهم اسم ببرم یک آقایی که در این کار سررشته بسیار زیادی دارد و یکی از چهره هایی است که در زمینه هسته ای خیلی کار کرده، می گفت تو اگر می خواهی قطعنامه ها از بین برود باید آخرین سانتریفیوژ از بین برود؛ آن شعاری که برای انتخابات دادی و گفتی هم سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی این دو امکان ندارد.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۳ ۲۱:۱۹
امید ملت شیخ دیپلمات است.شیخ دیپلمات باید زمینه انتخابات رقابتی بین2یا3نظر متفاوت را فراهم کند به ازای هر کاندید اصولگرا باید یک کاندید اصلاح طلب وجود داشته باشد (320987)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۶/۰۳ ۲۳:۴۱
خدا را هزار بار شکر میکنم که به شما رای دادم دکتر روحانی (321001)