به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۲۶
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۵۸۲۶۵

طرح مخالفان سوری برای تشکیل ارتش ملی

گروه بين الملل: نخست وزیر ائتلاف ملی مخالفان سوریه از طرح این ائتلاف برای تشکیل "ارتش ملی" جهت حمایت از منطقه امنی که احتمالا ظرف چهار ماه آتی در شمال سوریه ایجاد می‌شود، خبر داد.
طرح مخالفان سوری برای تشکیل ارتش ملی
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، احمد طمعه، نخست وزیر ائتلاف مخالفان سوریه از تلاش مخالفان برای تشکیل "ارتش ملی سوریه" جهت حمایت از منطقه امنی که احتمالا ظرف چهار ماه آتی در شمال سوریه ایجاد می‌شود خبر داد و گفت: در حال حاضر وعده‌هایی برای مقابله با مشکلات جهت تشکیل این ارتش از جمله مشکل مالی به ما داده شده است. ما از همگان می‌خواهیم به "ارتش ملی" بپیوندند که ستون اصلی ارتش آتی سوریه خواهد بود. برخی از کشورها همچون عربستان اعلام کرده‌اند که آموزش و حمایت از این ارتش را برعهده خواهند داشت.

وی گفت: این مساله که مرا حامی اخوان المسلمین می‌دانند کاملا اشتباه است. من در طول زندگی‌ام عضو هیچ گروه یا حزبی نبوده‌ام و نمی‌پذیرم که مرا به گروه خاصی وابسته بدانند چرا که عملکرد من اینگونه نیست. طعمه با تاکید بر اینکه وی برای توازن روابط در مرحله آتی اقدام خواهد کرد، از سیاستمداران سوری در ائتلاف مخالفان خواست تا به حمایت از دولت موقت و همکاری با ائتلاف برای ساختن "آینده‌ای بهتر" بپردازند.

وی اظهار داشت: ما در این شرایط با چالش‌های بزرگی مواجهیم. ما از مدت‌ها پیش گفت‌وگوهایی را با گردان‌های ارتش آزاد در خصوص لزوم تکمیل فعالیت خدماتی ائتلاف و همچنین هماهنگی میدانی برای مقابله با گروه داعش آغاز کرده‌ایم. طمعه در خصوص "ارتش ملی" که قرار است تشکیل شود نیز گفت: پس از ایجاد منطقه حائل باید این منطقه از سوی دولت موقت ائتلاف اداره شود. به نظر من ایجاد ارتش ملی لازم است. این فکر جدیدی نیست اما ما با مشکلاتی از جمله مشکل مالی در خصوص این مساله مواجه بوده‌ایم.