به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۶۷۸۰۵
در شرایط بسیار دشواری در حال مذاکره هستیم؛

ظريف:​ مگر مذاکره کنندگان چقدر تحمل فشار داخلی را دارند؟

گروه سیاسی: محمد جواد ظریف قدم زدن با آمریکایی در طول مذاکرات را موضوع تازه ای ندانست و گفت: ما در شرایط بسیار دشواری درحال مذاکره هستیم. مگر چقدر انسان توان تحمل فشار از داخل را دارد؟
ظريف:​ مگر مذاکره کنندگان چقدر تحمل فشار داخلی را دارند؟
«محمدجواد ظریف»گفت: به همه دوستانی که در داخل در مورد مذاکرات انتقاد می کنند عرض می کنم، ضمن اینکه به نظر همه احترام می گذارم و انتقاد را حق مردم، رسانه ها و نمایندگان محترم مجلس می دانم، می خواهم دو نکته را در نظر داشته باشند. وی اظهار داشت: یک نکته اینکه مراقب باشند انتقادهایشان مخرب منافع ملی نباشد، مخرب تیم مذاکره کننده هیچ مشکلی نیست. البته این نکته نیز حایز اهمیت است که ما به عنوان نماینده کشور مذاکره می کنیم اما حداقل تخریب منافع ملی را به عنوان خط قرمز قبول داشته باشند.

رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: نکته دوم که می خواهم از آنها تقاضا کنم، این است که بدانند مذاکره در این شرایط کار بسیار دشواری است و ما در شرایط بسیار دشواری در حال مذاکره هستیم. ظریف گفت: «به فرموده رهبر معظم انقلاب تیم هسته ای کشورمان یک تنه مقابل یک لشکر ایستاده، یک لشکر به مذاکره با ما می آیند، اعضای تیم مذاکره کننده نمی توانند همزمان که با یک لشکر مذاکره می کنند ، نگران این باشند که در کشور چندین دیدگاه و نظریه می خواهد هر حرکت، گفته و صحبتشان را به چالش بکشند؛ نه به نقد بکشند بلکه به چالش بکشند.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: به هر حال قدم زدن در طول مذاکرات چیز تازه ای نیست، قدم زدن در طول مذاکرات با آمریکایی ها هم چیز تازه ای نیست اما اینکه ناگهان در این زمینه دیدگاه هایی مطرح می شود، خب بنده بازهم به همه این دیدگاه ها احترام می گذارم اما فکر می کنم خوب است قدری توجه کنند بنده و همکارانم که تعدادمان به اندازه تعداد انگشتهای دو دست است و با این فشار در حال مذاکره هستیم، چه میزان توان تحمل فشار از داخل را داریم. ظریف اضافه کرد: البته باز هم حق دارند انتقاد کنند، ما هم به آنها احترام می گذاریم اما انتظار داریم آنها هم مقداری راجع به این نکات فکر کنند.

** میزگرد مونیخ
ظریف در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه گفته شده قرار است جنابعالی در مونیخ با فابیوس و اشتاین مایر و دو وزیر دیگر اروپایی درباره مذاکرات هسته ای میزگرد داشته باشید، گفت: همزمان بسیاری از ما در مونیخ خواهیم بود، بنده در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور خواهم داشت، آقای کری وزیر خارجه آمریکا، آقای فابیوس وزیر خارجه فرانسه و آقای اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان هم که میزبان است ؛ همه ما در مونیخ حضور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  صحبت هایی در مورد ملاقات های دو جانبه بین ما انجام شده است گفت: معمولا من نیز جلسه عمومی دارم. سال گذشته در جلسه ای که در مورد ایران بود، بیش از همه موضوع هسته ای مطرح شد ، البته در آن جلسه تنها عضو شرکت کننده از گروه مذاکره کننده من بودم و آقای آمانو و یک سناتور آمریکایی و اگر اشتباه نکنم یک مقام اروپایی نیز شرکت کرده بود و هیچ کدام از روسای تیم های مذاکره کننده کشورهای دیگر حضور نداشتند.

وی ادامه داد:، در مورد امسال چیزی به من نگفته اند، می دانم که رییس کنفرانس امنیتی مونیخ چنین صحبتی کرده است که با وزرای اروپایی در مورد مذاکرات هسته ای میزگرد دارم، ما تا کنون خبری نداریم که در میزگردی که قرار است من شرکت کنم آیا وزرای دیگر هم هستند یا فقط من حضور دارم، به من خبری نداده اند. ظریف با اشاره به اینکه امکان دیدارهای دوجانبه وجود دارد، ادامه داد: هنوز برنامه ریزی نکرده ایم، چند جلسه در پیش داریم از جمله جلسه ای که دوستان ما (معاونان وزارت خارجه) روز پنجشنبه با اتحادیه اروپا دارند، لذا هنوز ما تصمیم گیری نکرده ایم.

** مذاکره با اروپایی ها بسیار ریز و کارشناسی خواهد بود
آیا برخی اختلافات با آمریکایی ها را حل کرده اید که اکنون قرار بر مذاکره معاونان وزیران خارجه ایران و سه کشور اروپایی گرفته شده است یا اینکه می خواهید پیشنهاد جدیدی از اروپایی ها دریافت کنید؟ یک تحلیل هم این است که مذاکره آتی با اروپایی ها برای گرفتن نظر آنها نسبت به توافق با آمریکا است.

وزیر امور خارجه پاسخ داد: در مورد جلسه با اتحادیه اروپا ما در طول یکسال گذشته همزمان با همه اعضای 1+5 مذاکره کرده ایم، گاهی اوقات مذاکرات ما به صورت جمعی، گاهی دوجابنه و گاهی چندجانبه بوده است اما معمول این بوده که سه کشور اروپایی با هم به مذاکره ما می آمدند. وی تصریح کرد: این بار هم با توجه به موضوعات مهمی که در دستور کار است، دکتر عراقچی و دکتر روانچی تصمیم گرفتند که شاید مناسب باشد ملاقاتی با سه کشور اروپایی داشته باشند که موضوعات به صورت ریز بحث شود چرا که ما اکنون به بحث جزییات رسیده ایم که نیاز به بحثهای فنی دارد به همین دلیل این جلسه شکل می گیرد.

ظریف گفت: در مورد مذاکره با آمریکایی ها ما از ابتدا توافق کرده بودیم تا روی تمام موضوعات به تفاهم نرسیم، روی هیچکدام از موضوعات تفاهم نداریم. وی با تاکید بر اینکه کلیات همه موضوعات مشخص است، تصریح کرد: اینکه برنامه غنی سازی ایران باقی می ماند، تحریم ها از بین می رود، هیچ سایتی تعطیل نمی شود و برخی نظارت ها را ایران می پذیرد، اینها همه مشخص است اما درباره جزییات در برخی موارد بیشتر پیش رفتیم، در برخی موارد کمتر، برخی موارد وارد نکات خیلی ریز و جزیی شدیم، در برخی موارد هنوز یا نیاز نبوده وارد نکات ریز و جزیی شویم یا همکاران ما احساس می کردند که باید مثلا دو موضوع مهمتر غنی سازی و تحریم را از سر راه بردارند تا اینکه سایر موضوعات راحت تر قابل حل و فصل باشد.

رییس تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: لذا مذاکرات ما با اروپایی ها، آمریکایی ها، روس ها و چینی ها که ما با آنها در سطح بسیار بالا مذاکره داریم، ادامه دارد. ظریف گفت: به عنوان مثال در سفر اخیر به اروپا، وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان را ملاقات کردم، با وزیر خارجه انگلیس تلفنی صحبت کردم و با خانم موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ملاقات کردم در واقع اکثرا حضوری ملاقات انجام شد.

ظریف توضیح داد: روز قبل از اینکه من به اروپا بروم، معاون وزیر خارجه روسیه در تهران بود، که همکاران من یک روز کامل با وی مذاکره داشتند، و خود من هم یک مذاکره طولانی با وی داشتم لذا ما مذاکراتمان با همه اعضای 1+5 ادامه داشته است. وی با بیان اینکه طرف مقابل نمی تواند هم تحریم داشته باشد و هم به راه حل برسد، گفت: ما اعتقاد داریم که اگر اراده سیاسی داشته باشند رسیدن به راه حل کار دشواری نیست. ظریف گفت: همه این مذاکرات روال معمول است البته این دفعه مذاکرات ما با سه کشور اروپایی، بسیار ریز و کارشناسی خواهد بود و کارشناسان هسته ای دو طرف هم در این مذاکره حضور دارند.
مرجع : ایرنا

احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۲۴
به امید توافق و فردایی بهتر برای ایران عزیز. (284793)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۷:۱۰
مطمئن باش توافق یا عدم توافق در فردایی بهتر نقشی نداره .
من دلایل عدم توافق را در 4 قسمت گفتم اگر سایت بهارنیوز منتشر کند خوشحال میشم.البته یک قسمتش تا کنون منتشر شده است.
با توجه به دلایلی که گفتم به فرض محال اگر توافقی صورت گیرد فضای رسانه های کشور و خلاصه فضای جامعه بسته تر می شود . (284847)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۹:۱۲
با این جمله که صلح یا جنگ در فردای یک ملت فرقی ندارند تمام حرفهای خودتو خراب کردی. از عالم تحلیل و خیال خارج شو ، خیلی وقایع را اگر همانگونه که هستند ببینی زودتر به واقعییت خواهی رسید تا تحلیلهایی که هر بندش فقط یک احتمال است و در کل چون همه احتمالات ضرب میشوند ( احتمال درستی همزمان دو احتمال 10 درصدی معادل یک درصد میشود )پس اغلب این تحلیلها به خطا خواهند رفت (284900)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۰:۱۵
بنده گفتم توافق یا عدم توافق در فردایی بهتر نقشی نداره .
مطمئنا جنگ یا صلح در زندگی مردم نقش داره و جنگ ایران را به سوی نابودی می برد .
شما نمی خواهی واقعیت را بپذیری و تصور می نمایی از دل این مذاکرات ، صلح بیرون می آید .
شما اگر به اقدامات حزب دموکرات نگاهی بیندازی متوجه می شوی دموکرات همیشه آمریکا را در معرض جنگ قرار دادند به گونه ای که رئیس جمهور جمهوری خواه بعدی مجبور شده است جنگ را شروع کند.
پس حرفهای من غلط نیست شما در خواب و خیال به سر می بری و واقعیات دنیا را نمی پذیری. (284951)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۹:۵۵
دوست گرامی آیا شما قبل و بعد از تحریمها زندگی یکسانی داشتید؟ (284937)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۰:۲۱
تحریمها در زندگی مردم تاثیر داشته اما :
اولا این تحریمها به این زودی برداشته نمی شود
دوما همه مشکلات اقتصادی در اثر تحریمها به وجود نیامده است ، حتی قبل از تحریمها هم وضعیت اقتصادی مردم خوب نبود .
به مدال صلح نوبل اوباما دل خوش نکنید این فرد ضعیف و حرس زخمی ای مثل پوتین مقدماتی را فراهم می کنند که جزء راه حل نظامی گزینه ای روبرو آمریکا نباشد . (284957)
/
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۳:۱۶
توافق یعنی دور شدن خطر جنگ و بسط و گسترش نهادهای مدنی و تسریع روند توسعه و اصلاحات در کشور و عدم توافق یعنی بیشتر شدن تحریم ها و افزایش احتمال جنگ و نه لزوما خود جنگ...!؟ صلح طلبان ایران و جهان در صورت شکست مذاکرات هسته ای هم می توانند با کنشگری فعال مانع جنگ شوند...!؟ (285033)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۰۱:۲۱
عزیز دل ، توافقی که به فرض محال بدست آید همراه خواهد بود با تعطیلی کامل هسته ای . یعنی اگر قرار بود آمریکا بپذیرد در داخل ایران غنی سازی صورت گیرد و ایران 6 تا 9 هزار سانتریفوژ داشته باشد سوم آذر عقب نمیکشید.بعد از این توافق محال، جمهوری اسلامی چاره ای ندارد تا فضا را به شدت ببندد تا مردم رویشان زیاد نشود.
اگر جمهوری اسلامی پذیرفت کاری با حزب الله،حماس ،یمن و ... نداشته باشد آن وقت آمریکا هم کاری به حقوق بشر در ایران ندارد چون منافعش مهمتر است.
جنگ ایران آمریکا،خواسته ی روسیه است . (285057)
من من عاشق مبارزه با اسرائیل هستم
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۸:۱۵
عاشقان دوستی با آمریکا و قدم زدن با کری نگاه کنند تا ببینند رزمندگان حزب الله چگونه صهیونیستها را به خاک و خون کشیدند و دهها سرباز اسرائیلی را به تلافی شهید شدن فرماندهان حزب الله در قنیطره به هلاکت رساندند.
سایت بهارنیوز که هر خبر بی اهمیتی مثل خبر فعلی را در اخبار ویژه می گذارد ولی در مورد نابودی احتمالی اسرائیل در آینده ی نزدیک چیزی نمی گوید .
لا اقل خبر عملیات پیچیده و فوق اطلاعاتی حزب الله را درج می کردید .
نابودی اسرائیل نزدیک است با دو عملیات دیگر شبیه عملیات امروز اسرائیل نابود می شود. (284865)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۰:۳۵
اقای ظریف حرفه ای برخورد کن نه احساسی هرچه دعای خیر وانرژی مثبت ملت ایران همواره همراهتان باد فقط تمرکزتان به کارتان (284965)
همراه بهارنیوز
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۱:۰۵
گشتیهای رژیم صهیونیستی همیشه در این مناطق هر چند ساعت یکبار گشت می دهند و حضور آنها در این مناطق قابل پیش بینی است و نیاز چندانی به عملیات اطلاعاتی پیچیده ای ندارد .
در عملیات امروز 2 نفر سرباز اسرائیلی کشته شدند یعنی با دو عملیات دیگر مثل این کلا 4 نفر دیگر سرباز کشته می شوند یعنی با این حجم تلفات اسرائیل نابود می شود !!!!!!!!
این درگیری چیز معمولی بوده است و اسرائیل هم در مقابل حملاتی انجام داده و کشته هایی وارکرده است .
آنچه مهم است بزرگنمایی عملیات حزب الله است که به ضررتوافق هسته ای است (284979)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۳:۰۲
خیلی خیلی خوش خیالی هرکسی دشمنش رادست کم بگیرد بازی یاجنگ یا...رامی بازد هرچنداسرائیل درحد ایران نیست. (285026)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۳:۰۵
مهمترین مساله ایران اوضاع داخلی است نه اسرائیل (285029)
urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۰۱:۰۸
عزیز اشتباه اومدی. اینجا جاییه که مردم نظراتشونو می نویسن. بهتره بری جولان تا به ارزوت برسی و بقیه رو به حال خودشون رها کنی (285051)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۰:۵۴
خدا قوت و خسته نباشی به دلیر مردان جبهه سیاست که با تمام وجود برای احقاق حق ملت ایران تلاش میکنند.درود بر شما (284976)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۲:۵۹
منم اعتقاد دارم با به تفاهم رسیدن خیلی از مشکلات اساسی کشور حل میشه ، چون با برداشتن تحریمها و اومدن غول های گازی و نفتی دوباره کسب و کار رونق ميگيره ? و خلاصه راه دزدی و رانت خواری خیلی ها گرفته میشه . به امید داشتن ایرانی آباد ، سر زنده و پر امید (285023)
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۳:۵۲
غولهای نفتی برای چپاول می آیند همانگونه در زمان تحریمها هم آمدند . هم میهن من شما با واقعیات مذاکره ی هسته ای آشنا نیستی.
مذاکرات اگر تنها اتمی بود پس قضیه ی تضمین امنیتی جیست و چرا طرفهای ایرانی آن را از طرف غربی طلب می کنند؟؟؟
در مقابل چه چیز را می دهند ؟؟؟
مطمئنا سرمایه های ملی ما را . (285041)
urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۰۱:۱۴
دوست من در مذاکرات بین المللی کلمات نقش اساسی بازی می کنند. توضیحش بسیار طولانیه و حقوق بین الملل در این 500 کلمه جا نمی شه. کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ فقط خواهشی که داشتم اینه که مثل پیرمردایی که میشینن تو قهوه خونه از خودشون نظر ول می کنن نباشین. همیشه گفته ام و خواهم گفت هیچ گاه از بخشی که در دست نیروی متخصص هست نهراسید. و اتفاقا باید از پدر و مادرتان هم اگر در کارشان تخصص نداشته باشند(البته در ارتباط با شما) باید بترسید. نمونه اش را هم که زیاد دیده اید (285054)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۲۴
درود بر ظریف همه باید از ظریف حمایت کنیم (284794)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۳۵
خدا قوت برادر (284799)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۴۰
نامه 6 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تهران به ظریف: اقدام ظریف در پیاده‌روی با کری را تنها می‌توان در قالب پروژه عادی سازی روابط با آمریکا تحلیل کرد که در این‌صورت باید به وی هشدار داد که پیاده رفتنتان، کج رفتن است... (284802)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۶:۵۱
چهار نفر بچه . . .که حق ندارند برای کشور تعیین تکلیف کند .این اقایان زمان راه رفتن جلیلی با نماینده امریکا کجا بودند؟ الان حرام شده اما راه رفتن جلیلی حرام نبود .بس کنید بابا دیگه بسه چرت و پرت گفتن .شما میگویید اگر ما دزدی کنیم حلال است اما برای دیگران حرام .ریشه شما احمدی است که در باتلاق فساد گیر است . (284836)
urmia
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۰۱:۱۸
mتا وقتی تشکلهای مستقل وانشجویی وجود ندارند نظر سه چهار تا بچه که می خوان از طریق این انجمن ها جذب یکی از ادارات بشن واصولا کارشون فقط تایید و تکذیب هدایت شده هستچقدر می تونه مهم باشه. حتی یک هزارم درصد از دانشجویان عضو این تشکلهای کانالیزه نیستند (285056)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۴۰
آزار آقای ظریف و تیم مإاکره کننده عقلانی نیست. (284803)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۰:۰۹
آقا من یه سوال از اینایی که منفی دادن دارم!
اینجا گفته شده آزار آقای ظریف درست نیس، ینی شما قبول دارین که باید آزار بدین؟؟؟؟؟؟؟
ای خدا اینا کین دیگه......
ببینین خدا با کیا ما رو داره آزمایش میکنه!!!!!!!!
قربون حکمتت خدا.............. (284945)
احمدی (قسمت اول)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۴۴
در سوم آذر قرار بود مذاکرات به نتیجه برسد،به قول صالحی در آن زمان غربیها در لحظات آخر عقب کشیدند و کلا غنی سازی پنج درصد را هم رد کردند.پس اگر قرار باشد توافقی به دست آید مطمئنا خواسته ی غربیها به ثمر خواهد نشست زیرا عربستان و اسرائیل،تنها به عدم غنی سازی راضی میشوند و آمریکا میداند اگر غنی سازی را در ایران بپذیرد کشورهای عربی هم شروع به رقابت هسته ای می کنند.پس اگر توافقی باشد این توافق به منزله ی تعطیل نمودن کامل برنامه ی هسته ای است .
ادامه دارد (284804)
احمدی (قسمت دوم)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۴۹
تعطیلی هسته ای و رفتن جمهوری اسلامی به طرف آمریکا و غرب مورد پذیرش روسیه نیست،بنابراین روسیه نخواهد گذاشته این اتفاق بیفتد زیرا می داند اگر پایگاه خود در ایران را از دست بدهد بازی را در خاورمیانه به آمریکا و انگلیس باخته است .پس روسیه با توجه به نیروهایی که دارد جلوی هر گونه توافق احتمالی را می گیرد.
پس مذاکرات هیچگاه به نتیجه نمی رسد زیرا در تابستان گذشته شکست خورد .همه طرفها می دانند ولی بیم دارند اعلام نمایند.
ادامه دارد (284805)
احمدی(قسمت سوم)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۵:۵۴
عده ای تصور می کنند تنها سناتورهای کنگره هستند که در مسیر توافق سنگ اندازی میکند اما فراموش می کنند ، تا یک ماه پیش که کنگره در اختیار دموکراتها بود پس چرا توافقی بدست نیامد ؟
بگروهی داخلی هم می داند توافق به نفع او نیست زیرا بعد از توافق مردم انتظار دارند وضع اقتصادیشان بهبود یابد اما به علت از هم پاشیدن شاکله ی اقتصادی کشور این اتفاق نخواهد افتاد .پس به تحریمها نیاز دارد تا این وضع را به گردن آن بیندازد .
ادامه دارد (284807)
احمدی (قسمت چهارم)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۶:۰۰
پس برنامه ی هسته ای جمهوری اسلامی از طریق مذاکره و یا حمله ی نظامی حل نمی شود.
عده ای در داخل هستند که به خاطر منافع باند خود از مذاکره حمایت می کنند نه منافع مردم ، عده ای هم هستند که خواهان جنگ هستند زیرا میدانند جنگ برای آنها یک نعمت است زیرا می توانند در سایه ی آن بسیاری از مخالفان خود را اوت کنند .روسیه هم از حمله ی نظامی به ایران استقبال می کند و هدفش همین گزینه است تا زمین سوخته بر جای گذارد .
ساختار آمریکا دریافته است دو راه حل مذاکره و یا حمله ی نظامی به جایی نمی رسد .
راه سوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (284809)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۶:۳۱
خدایا هر کسی به این ملت بینوا از سر صدق و صداقت خدمت میکند خودت نگهدارش باش ما که جز تو کسی را نداریم (284822)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۰:۱۲
ملت بینوا؟
بقول علی(ع) مظلومی که خودش به ظالم کمک کرده (284947)
شهروند ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۶:۳۹
آقای ظریف خسته نباشید به کارتان ادامه دهید دعای ملت غیور وشهید پرور ایران اسلامی بدرقه راهتان باتیم خستگی ناپذیر تان جهت احقاق حق این ملت بزرگ ایران از هیچ چیزی نهراسید این ملت باهمه توانشان ازشماحمایت خواهند کرد
خداوند پشت پناهتان (284828)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۶:۴۱
ظریف اینقدر از سخنان رهبری برای توجیه خودت استفاده نکن....
نظر ما رو هم بزن... اینقدر نظرات حامیانتون رو نزینین... (284829)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۷:۰۹
اقای ظریف شما کاری به دلواپسان نداشته باشیداونها شکمشون پوره شما به فکر مردمی باش که به شام شبشان محتاجند اجرکارشماباخدا (284844)
موسوی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۷:۴۲
آقای ظریف ناراحت نباش، این آقایون معترض کاسبان تحریم هستند.
همانطور که از جنگ یک عده سود بردند، از تحریمها هم خیلی از همین مخالفین توافق، سود می برن.
مملکت پر شده از ادمهای فرصت طلب که کاسبان فتنه و تحریم هستن و برای خدا و مردم و خدا کار نمی کنن!! (284853)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۷:۴۵
انشاالله در پناه خدا وتحت عنایت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه شریف باشید (284854)
م ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۸:۳۶
درود بر دکتر ظریف
آقای دکتر کاری به یک مشت افراطیون داخلی نداشته باشید شما فقط و فقط به فکر منافع ملت ایران باشید.اینها یک مشت نان به نرخ روز خور و متعصب به منافع خویشند.دلشان به حال ملت نسوخته در حالیکه همه جا عنوان میکنند نمایندگان ملتنند!!! (284867)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۸:۴۹
لعنت خدا بر دو رویان.انان که ازدشمنی با مردم دنیا جیبهایشان را پر پول میکنند و خودشان گرین کارت و شنگن اروپا رو دارند و فرزندانشان را به اروپا و امریکا فرستادن و باز هم بدگویی و دو رویی میکنند .خدایا چهره واقعی این دورویان دلواپس نما رو برای همه عریان کن (284870)
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۱۹:۳۶
آقای ظریف مردم به شما دلگرم هستند توقع بیش از این از افراد معلوم الحال نیست (284921)
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۲:۰۲
آقای احمدی تعجب خیال بافی هستی!!! آمریکا دیگر ابرقدرت سوابق نیست همچنانکه اسراییل هم اسراییل سابق نیست (284997)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ۲۳:۰۱
کسانی که ازروند مذاکرات ناراضی اند جز تحریم وجنگ چه گزینه دیگری را دارند (285025)
وب سایت سینمانگار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۰۴:۳۱
حمله سایت های تندرو به عبدالرضا کاهانی با اتهام زنی و شایعه پراکنی علیه وی

لینک این خبر در سایت سینمانگار:

http://www.cinemanegar.com/articleview.php?cat=70&id=9462&fest=0 (285061)