به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۰
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : ۶۳۱۱۵
به بهانه حمله به سخنرانی فائزه هاشمی در مشهد

پایان دوره افراط گری؛ ادعا یا ...؟!

مقاله وارده
پایان دوره افراط گری؛ ادعا یا ...؟!
حسن فاتحی

گروه مقالات: تنها چند روز بعد از سخنرانی آقای روحانی در سفر گلستان که فرموده بودند: «دوران افراط و فضای امنیتی بسر آمده است»، دیروز سه شنبه تیتر سایت ها و خبرگزاری‌ها حکایت از بر هم خوردن سخنرانی خانم فائزه هاشمی در مشهد داشت که البته خبرگزاری‌های چون تسنیم حمله کنندگان را دانشجویان انقلابی!، خوانده و برخی نیز از حمله نیروهای خودسر نام برده بودند.

اینکه دومین مقام قانونی کشور بعد مقام معظم رهبری، اعلام نماید فضای افراط و امنیتی بسرآمده است، و تنها چندروز بعد این ادعا افرادی در روز روشن به دختر انقلابی‌ترین مبارز جمهوری اسلامی، هتاکی نموده و حتی برعلیه آیت اله هاشمی رفسنجانی شعار سر دهند، در درجه اول سندی براین ادعاست که افرط گرایان از مصونیت بی حد و حصری در این مملکت برخوردارند!، و در درجه بعدی هم حکایت از این تحلیل دارد که آقای روحانی بجای دلگرمی به پشتوانه های مردمی و تدبیر در جهت عدم ریزش آراء خود، با سخنرانی‌های بدون پشتوانه اجرایی، درعمل به افراطیون اعلان جنگ می‌نماید، قبل از آنکه با عمل به وعده‌های سیاسی-امنیتی، پشتوانه های خود را تثبیت کرده باشد.

زمانیکه آقای روحانی فرمودند "دوران افراط و فضای امیتی بسر رسیده است"، بنده در یادداشتی با عنوان (آیا واقعا" دوران افراط و فضای امنیتی بسر آمده است؟) دلایل خود را بر غیرواقعی بودن این ادعا بیان داشتم و تاکید نمودم که لازمه پایان افراط گری عمل به وعده های سیاسی و فرهنگی است، و اینکه با پشتوانه مذاکرات هسته ای و نیز حرکت لاک پشتی اقتصادی بتوانیم افراطیون را خلع سلاح نماییم، دقیقا" شبیه کوفتن آب در هاونگ خواهد بود، چرا که به بیان آقای روحانی، افراطیون همه چیز دارند (رسانه، پول و ...)، و در چنین شرایطی ادعای پایان افراط‌گری، منطقی نخواهد بود. شعار تدبیر و امید تنها در شرایطی توان مبارزه با هیاهو و هوچی‌گرایی‌های افراطیون خواهد داشت که:

اولا" رئیس جمهور محترم هرچه بیشتر فاصله خود را با مردمی که به وی مهر تایید زده بودند، کمتر نموده باشد و شبیه رئیس جمهور قبلی با سفرهای استانی انتظارات و مطالبات مردم را بیشتر و در نتیجه از خود ناراضی ننموده باشد که لازمه رضایت مردم در سفرهای استانی، ایجاد تلفن‌های گویا و...نخواهدبود، بلکه رسیدگی عملی به مشکلات مردم خواهد بود.

آقای رئیس جمهور وقتی اردبیل تشریف بردند بنده درجهت راست آزمایی برکات و خیرات چنین سفرهای به مردمانی که در هرحال درخواست‌های قانونی و گلایه های از بی توجهی‌های شبه تعمدی مدیران استانی دارند، با سامانه گویای ارتباط با رئیس جمهور که اتفاقا" استاندار محترم و رسانه محلی تبلیغات ویژه دراین مورد داشتند، موضوعی قانونی را مطرح کردم، بعد از گذشت دوماه نامه بنده را به سازمان بهزیستی ارجاع داده بودند، بدون آنکه متوجه تناسب درخواست من و سازمان بهزیستی شده باشند، و آخرسر هم هیچی به هیچی و...

همین رویکرد پیگیریهای مطالبات مردمی را، رئیس جمهور قبلی هم داشت، تازه ایشان افتخار می‌کرد که هزاران نامه و سبد نامه در سفرهای استانی دریافت می‌نماید!، ولی سر آخر فرمالیته، ته قضیه را در می‌آوردند و جلوی دوربین عکس یادگاری با چند نمونه محروم و دردمند می‌گرفتند و دیگر والسلام! بنابراین درسفرهای استانی برکات سفرهای احمدی نژاد و روحانی بیشتر در عالم رسانه و کاغذ قابل ارزیابی می‌باشد و اگر نظر مردم را جویا شوید، در حیطه مشکلات مردم عملا" کاری صورت نمی پذیرد.

دوم اینکه آقای روحانی خودشان هم یادشان رفته است که مردمی که به وی رای دادند، علیرغم حداقل هشت سال تبلیغات یکسویه و تحلیلهای رنگارنگ در رسانه آقای ضرغامی!، به وی رای داده بودند و این پیام روشنی هم به رئیس جمهور و هم به افراطیون داشت. متاسفانه هرچه پیش می‌رویم، آقای روحانی قول وعده های خود را محدود می‌کند، در حالیکه با تبلیغ کلی و حتی تاکیدی در گشایش فضای امنیتی سیاسی و فرهنگی از مردم رای گرفته بودند...

هرچه آقای روحانی عقب می‌کشد، افراطیون هم جلوتر می‌آیند و اگر بخواهیم بحث وزراء مشروط که با شروطی رای اعتماد گرفته اند را به موضوع اضافه کنیم، ناچار خواهیم بود از امید حرف نزنیم و... راه درست پایان افراط گرایی، اتحاد با مردم و وفادارای به حق الناس (رای مردم) است، اینکه آقای روحانی بفرمایند دوران افراط بسر آمده و وزیر تقریبا" بیکار ایشان که البته فرد قابل احترامی است، در واكنش به برخی تحركات می‌گوید: «دولت در فلان زمینه ها اختیاری ندارد و....» اینها خود یکی از دلایل مهم خیزش دوباره افراطیون است.

میلیاردر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۴۰
روحانی نمی تواند !!!!! پس استعفا دهد بهتر است! آبروی افراطی ها می رود و ارزشش چند برابر می شود !! (268918)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۴۶
من یه معلم مشهدی هستم و از فعالیت تندروها متاسفم کاش منافع ملی برتر از منافع جناحی بود کاش با هاشمی و خاتمی بد برخورد نمیشد کاش ...
چرا صاحبان قدرت انهارا طرد نمیکنند؟؟
چرا دولت برای برخورد باانها برنامه جدی ندارد؟؟؟؟ (268919)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۱۳:۲۱
هادی غفاری رو توشیراز زیر مشد و لگد گرفتن. نتیجه به نظرتون چیشد؟
هادی غفاری داره محاکمه میشه!!!!!!!!!!!!!
خودتون تا آخربفهمیدکه چرا اینها همچنان پویایند و ما ناتوان! (269055)
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۰:۵۷
تا وقتی به جرم سران فتنه در دادگاه رسیدگی نشه همین افراط و تفریط ها ادامه داره (268925)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۰
شما برادر انقلابی بودن و در چی تعریف می کنی؟؟؟؟؟؟؟انقلابی بودن را باید حفظ کرد،شما یه رجوعی به کتاب راز قطع نامه بکن تا انقلابی بودن را بفهمی.یا علی
خدا کنه انگ افرطی بودن و به ما نزنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (268926)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۲:۰۹
بسیاری از انسانهای شریف ترجیح می دهند به جای انقلابی بودن، عقلایی باشند.
پیشنهاد من هم به شما و برادران افراطی تان "عقل" است؛ "عقل" !!! (268996)
پردیس
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۱
قرآن هم افراط را طرد و زمین خورده میداند.ننگ افراطی بودن را مردم در سال هفتاد و شش پس زدند.اینهایی که در مشهد بنام دانشجو سخنرانی بهم میزنند همان دانشجویان بورسیه های غیر قانونی هستند که بالأخره باید یک جایی غیر از دانشگاه باید کاربرد داشته باشند و وام کامران دانشجو را اینجوری پس بدهند. (268928)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۲:۵۸
هنگامی که امام خمینی تو دهنی به انجمن حجتیه زد . این جریان مشهد را برای بازسازی تشکیلاتی و انتقام علیه امام خمینی ویارانش انتخاب کردند . البته در اینکه این تجمع تجمع دانشجویان نبوده جای هیچ بحثی نیست . بنظر بنده اگر نگاهی به طیف پایداری در مشهد بیاندازید متوجه ی نقش های چلبی میشوید (268978)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۲
از این به بعد ما هم به جلسات اصولگرا، بعنوان انقلابی حمله میکنیم !.اخه 20 نفر در برابر هزاران نفر عددی نیست .اسم انقلابی هم میزارن !!!فائزه هاشمی خیلی خیلی از این اقایان تازه انقلابی شده انقلابی تر است درود بر ال هاشمی (268929)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۰۷
از یک طرف می گویند تجمیع پول و تفنگ و رسانه فساد می آورد و از طرف دیگر 50درصد به بودجه ی اهل پول و تفنگ و رسانه اضافه می کنند!جل الخالق! (268931)
نوروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۱۳
متاسفانه توهین به هاشمی و خانواد اش نمدی شده برای کلاه عده ای بیکلاه و انگار قصد کوتاه اومدن ندارن (268938)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۲۴
ای داد از این همه بیداد...خواهم که شوم ز غم آزاد (268945)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۳۴
آقای روحانی باید این گروه کوچک بر سروصدا راکه نه از مردم ونه از خدا شرم دارند را با توجه به تخلفات ورانت خواری وسایر امتیازات به ناحق گرفته را رسوا کند. . . (268949)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۳۴
سلام ،
چرا طرفداران اقای خاتمی و یا دانشجویان اصلاح طلب با این تعداد بیشمار نمیتوانند،خود جوش یا خودسر
یا هر خود دیگری،بریزند مثلا سخنرانی اقای الله کرم یا حسین شریعتمداری را برهم
بزنند ؟ با اینکه جوانند و دل خوشی هم از این اقایان ندارند؟ خب معلوم است.بلافاصله دستگیر میشوند و ستاره دار، اما ان تعداد قلیل لباس شخصی بعداز هر حمله اب میوه و کیکشان را میخورند و با سلام و صلوات با همان اتوبوسهائی که امده اند بر میگردند به گایگاه و کاشانه شان. (268950)
رضا
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۱:۵۴
به نظر بد نیست ما هم خودسر بشیم از خجالت اینا در بیایم...! (268955)
داش کرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۲:۱۲
افراط چیه تفریط چیه؟
نقطه ی تعادل کیه و کجاست؟
اینکه کسی که به این مملکت و خون شهدا خیانت کرده بشه سخنران افراطه یا اینکه دانشجوها که اونو میشناسن نخوان مثل اونی بیاد براشون حرف بزنه؟بلکه نخوان اون توی این مملکت عددی حساب بشه!؟ (268968)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۲۲:۱۷
این معنی عدالت است که یک گروه فشار بتوانند هر کاری خارج از ضوابط وقوانین انجام دهند ؟
پس چرا نیروی انتظامی و یا نیروهای امیتی و اطلاعاتی هیچ کاری نمی کنندو یا این اقلیت پس چرا در مقابل حیف ومیل بیت المال عکس العملی از خود نشان نمیدهند صد البته که خود این گروهها به فکر منافع خود هستند نه کشور (268971)
ساکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۹:۴۸
هر وقت اسید پاشان اصفهان پیدا شدند اونوقت تا حدودی میتوان دم از عدالت زد !! (269014)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۰ ۰۴:۵۸
متاسفم از بیقانونی تندروها و عدم برخورد قانونی با انها (268998)