به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۰
 
۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۷۶۹۸۶
اکثر مردم علاقه‌مند به تفکر اصلاح‌طلبی هستند

رسانه‌ ملی در خدمت‌ رقیب‌ اصلاح‌طلبان است

گروه سیاسی: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رسانه ملی در خدمت جریان رقیب اصلاح طلبان است تاکید کرد: اصلاح طلبان باید با یک لیست در انتخابات مجلس حاضر شوند تا ان‌شاء الله مجلس را از وضعیت فعلی نجات دهند.
رسانه‌ ملی در خدمت‌ رقیب‌ اصلاح‌طلبان است
به گزارش ایسنا، دكتر محمدرضا عارف در دیدار اعضاء ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان به وضعیت ایران در منطقه و عرصه بین الملل اشاره کرد و گفت: با عنایت خداوند و تیزهوشی مسئولان اجرایی و امنیتی و دیپلماسی خردگرای جمهوری اسلامی، وضعیت کشورمان در منطقه و جهان در مقایسه دیگر کشور ها بسیار خوب است و ایران یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه محسوب می شود. وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح و ثبات در منطقه است به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت: آنچه که این روزها در یمن در حال رخ دادن است واقعا رقت بار است و دفاع از مردم مظلوم یمن در برابر تجاوز سعودی ها وظیفه صلح طلبان و خیرخواهان جهان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای خوبی که در کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری 92 شکل گرفت باید حفظ شود، گفت: امیدی که مجددا در مردم شکل گرفت نعمت بزرگی است که وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می کند .هر فرد یا گروهی اگر بخواهد امید مردم را از بین ببرد بداند که به نظام و مردم ظلم کرده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مردم سالاری در حد شعار باقی نماند باید به سمت رویکرد حزبی برویم و مقدمه داشتن احزاب فراگیر فعالیتهای جبهه‌ای است، خاطرنشان کرد: بین گروه‌های سیاسی مشترکات زیادی وجود دارد که می تواند مبنای کارهای مهم و تاثیر گذار قرار بگیرد؛ اگرچه معتقدم اختلاف نظرهای اجرایی و تاکتیکی هم در جهت رشد و اعتلای کشور و تقویت مردم سالاری می تواند موثر باشد.

عارف با یادآوری چگونگی شکل گیری حماسه 24 خرداد 92 ،گفت: همگان به خاطر دارند در چه شرایطی انتخابات 92 برگزار شد .بسیاری از فعالان سیاسی بخاطر عوارض حوادث 88 تمایلی به مشارکت در عرصه انتخابات نداشتند ولی در نهایت با میدان داری جوانان و همگرایی ارزشمندی که در کشور شکل گرفت، انتخابات باشکوه 92 برگزارشد و کم لطفی است که نقش اصلاح طلبان در شکل گیری این حماسه و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه اکثریت مردم ایران علاقه‌مند به تفکر اصلاح طلبی هستند،اظهار کرد: ذات اصلاح طلبی با اعتدال همراه است و اداره کشور هم جز با روش و منش اعتدالی امکان پذیر نیست .در دوره گذشته دیدیم که افراط گری و رواج بی اخلاقی و تهمت زدنها چه بر سر کشور آورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: روش و منش من همواره این بوده که هیچگاه تسلیم تندروها نشدم و در آینده هم اگر توفیقی باشد که در خدمت مردم بزرگوارم باشم به مانند گدشته با مشی اعتدالی که جوهر اصلی اصلاح طلبی است رفتار خواهم کرد. وی با اشاره به راهبرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ،گفت: مهمترین راهبرد اصلاح طلبان حضور حداکثری مردم در انتخابات ،حفظ سرمایه اجتماعی و ارتقاء آن است .

عارف ادامه داد: اجماع کامل اصلاح طلبان راهبرد دیگری است که مورد نظر است و اصلاح طلبان باید با یک لیست در انتخابات مجلس حاضر شوند . وی پیروزی اعتدالگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را منوط به پیروزی در انتخابات مجلس دانست و تصریح کرد: رقیب اصلاح طلبان مصمم است نگذارد پیروزی انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات مجلس برای اصلاح طلبان اتفاق بیافتد متاسفانه امکانات تاثیر گذار از جمله رسانه ملی در اختیار این جریان است و اصلاح طلبان باید تلاش کنند با وجود این محدودیتها به همگرایی دست پیدا کنند تا انشالله مجلس را از وضعیت فعلی نجات دهیم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه انتخابات فرصتی است برای تقویت تشکلها و احزاب بر حضور موثر زنان و جوانان در انتخابات مجلس تاکید کرد. گفتنی است در ابتدای این دیدار برخی از نمایندگان ائتلاف جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان دیدگاه‌های خود را درباره وضعیت کشور بخصوص انتخابات مجلس آینده مطرح کردند.