به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۸۶۴۲۶
رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تبریز:

دولت مانع واردات کالاهای غیرضروری شود

گروه اقتصادی: رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تبریز، از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست که دولت، سیاست‌های مناسبی را در خصوص کاهش واردات کالاهای غیرضروری اتخاذ کند تا بیشترین سهم واردات به کشور شامل کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای باشد.
دولت مانع واردات کالاهای غیرضروری شود
صمد حسن‌زاده در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن با بیان اینکه تلاش‌های نمایندگان ایران در موضوع توافق هسته‌ای ستودنی است، افزود: تلاش و موفقیت دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکره با قدرت‌های جهانی، ستودنی و شایسته تشویق است چرا که این موضوع، حیثیت ملی و جایگاه کشور ایران را به عنوان یک کشور صلح طلب با محوریت تعامل با کشورهای دنیا، به جهانیان معرفی کرد. وی با بیان اینکه تلاش‌های دولت، بارقه امید و سرزندگی را در دل مردم ایجاد کرده است، ادامه‌داد: باید برای شرایط پساتحریم برنامه‌های خوبی را در راستای توسعه صنعتی و تولیدی داشته باشیم و از این فرصت به دست آمده به نحو احسن در نوسازی صنایع داخلی و افزایش صادرات خود گام برداریم.

وی افزود: برخی از کشورها در کمین نشسته‌اند تا بعد از توافق جامع هسته‌ای، کالاهای بی‌کیفیت خود را به کشور ما وارد کرده و واحدهای تولیدی و صنعتی ایران را با رکود تکراری مواجه سازند. وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای بهترین فرصت برای به روز کردن تکنولوژی مورد استفاده در واحدهای تولیدی و نوسازی صنایع است، ابراز کرد: بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان داخل کشور، اقلام و کالاهایی تولید می‌کنند که کیفیت بسیار خوبی نسبت به کالاهای خارجی دارد و خانواده‌ها اگر می‌خواهند که در آینده شاهد افزایش جوانان بیکار و جویای اشتغال نباشند باید از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست که برای تامین زیرساخت‌های توسعه صنعتی و تولیدی در استان بیش از پیش تلاش کنند. حسن‌زاده افزود: برای اینکه به یک اقتصاد سالم و بین‌المللی دست یابیم باید با تمامی کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم. باید نرخ سود تسهیلات بانکی در کشور ما نیز همانند استانداردهای بین‌المللی باشد تا انتظار بهبود شرایط اقتصادی را داشته باشیم. وی با انتقاد از شعارزدگی و شعارگویی برخی از مسئولان ادامه داد: سال‌های متعدد است که از اسم بخش خصوصی در تمامی جلسات مهم نام برده می‌شود ولی این عنوان، یکی از عناوینی است که فقط روی کاغذ نوشته می‌شود ولی خوانده نمی‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: تاکنون علی‌رغم تلاش‌های برخی مسئولان، بخصوص در دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی، جایگاه واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا نکرده است. حسن‌زاده میزان قاچاق در کشور در سال 93 را از زبان یکی از مسئولان رده بالای کشوری، 40 میلیارد دلار اعلام کرد. وی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش ورود کالاهای قاچاق به کشور نیز نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی دارد، اظهارکرد: گروهک تروریستی داعش، به خاطر ترس و وحشتی که از نیروهای نظامی ایران دارد حتی نمی‌تواند به مرزهای صد کیلومتری کشور نزدیک شود ولی متاسفانه علی رغم کنترل مرزهای کشور، هنوز هم شاهد ورورد کالاهای قاچاق هستیم.
مرجع : ایسنا