به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۵۹۳۳۶

اصولگرایان‌می‌گویند وزارت‌علوم را بدهید به‌ما

گروه سیاسی: احمد شیرزاد در واکنش به عدم اعتماد مجلس به سومین گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم گفت: عدم رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی دولت نشان دهنده اختلاف جدی است که میان مجلس و دولت وجود دارد. به عقیده من مجلس با دولت رویه لجاجت را در پیش گرفته است. آنها علنا به رئیس‌جمهور می‌گویند قبل از انتخاب وزرایت با ما مشورت کن!
این نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با سایت «آفتاب» گفت: اینطور که نمی‌شود، دولت تمام سعی و همت خود را باید بگذارد برای راضی‌کردن عده‌ای که در هر حال مخالفش هستند. دولت چه ضمانتی داده است که درصدد جلب نظر کسانی باشد که فقط می‌گویند نه! شیرزاد، دکتر نیلی را در مجموع انتخاب مناسبی برای وزارت علوم دانست و گفت: دکتر نیلی انتخاب مناسبی برای ریاست وزارت علوم بودند. ایشان شخصی علمی بودند که می‌توانستند با همه جناح‌های سیاسی در هماهنگی و تفاهم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دکتر نیلی می‌توانست وزارت علوم را فراجناحی کنند، گفت: اصولگرایان می‌گویند وزارت علوم را بدهید دست ما، به همین دلیل با وزرای پیشنهادی دکتر روحانی مخالفت می‌کنند. این استاد دانشگاه درباره برخی اصولگرایان که نیلی را "فتنه‌گر" می‌خوانند می‌گوید: «این ماجرا تبدیل به یک چماق شده است که اصولگراهای تندرو و یا حتی میانه‌رو از آن استفاده می‌کنند تا حرف خود را به کرسی بنشانند. واقعیت این است که ۵ سال پیش این اتفاق در کشور افتاد و برخی معترض شدند و برخی مانند دکتر نیلی سکوت کردند. آنها متوجه نیستند که دکتر نیلی در سال ۸۸ فعال نبودند.

او در پایان ضمن اشاره به تاثیرات رای عدم اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت می‌گوید: به طور قطع لجاجت‌های مجلس و برخی نمایندگان انعکاس‌های بسیار بدی برای جامعه و مجلس و دولت خواهد داشت. این تفرقه‌ای که میان دولت و مجلس وجود دارد اگر به هماهنگی و تعامل سازنده تبدیل نشود، ممکن است به داخل دولت رسوخ کند. با اینحال دکتر روحانی مطابق وظیفه خود وزیر دیگری را پیشنهاد می‌دهد. فردی که بتوند اصول و چارچوب دولت تدبیر و امید را رعایت کند و برنامه‌ریزی‌های رئیس‌جمهور را تحقق ببخشد.

م ابدالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۶:۵۶
واقعا که تیتر مطلب خیلی شبیه طنز هستش!
شعور و درک مخاطبو چی فرض می کنین؟! (258824)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۶:۵۸
نجفی رو معرفی کنید (258826)
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۴
خب حق دارن باید یه جا داشته باشن دکترا بگیرن و بورسیه بشن و بقیه رو بیرون کنن (258830)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۰۸
فتنه= شغل، درآمد ، روزی حلال
وسلام............... (258831)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۱:۴۰
امان از كاسبان و دلالان فتنه ! (258923)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۱۴
تا دکتر نجفی سرپرسته ما مشکلی نداریم.
افراطی ها دارن به تابوت دوره نمایندگی شون ، آخرین میخ ها رو می کوبند. (258833)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۳۴
اینا نماینده ملت نیستند. در انتحابات بعدی آنها را عزل خواهیم کرد (258843)
شهاب من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۲
این اقایانی که تومجلس نشسته اند نماینده ما مردم که نیستند پس دغدغه درد مردمداشتن از این نمایندها کاریست بس عبسسسسسسسسس (258846)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۴۹
فتنه کسب و کار من است (258849)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۵۲
وای به حال ما ملت با این نماینده انتخاب کردنمون. (258850)
اذربایجان بالاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۰:۲۵
اقا رضا سال 90 بالای 50% مردم انتخابات را تحریم کردند نتیجه اش شد این مجلس اما سال اینده با این اقایان تسویه حساب سیاسی خواهیم کرد .ضمنا" افرادی مثل نادریان زیر 5% رای واجدین شرایط را دارند پس این مجلس را نمیتوان مردمی خواند . (258902)
مهربان توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۷:۵۵
هر موقع کاندیداشون ریس جمهور شد مثل دکتردانشجو یکی رو برا وزارت علوم انتخاب کنند! (258853)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۱۰
قبول کنند يه نفر اصول گرا يا پايداري بشود وزير قبل از ورودش تمامي کادر اصلاح طلب اماده باش باشند با توجه به قانون امر به معروف و نهي از منکر زمينه اخراجش را اماده سازند (258857)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۱۲
بهترین گزینه برای وزارت علوم: دکتر شیرزاد
- با سواد
- دارای سابقه نمایندگی مجلس
- شجاع
- مدبر
قبل از اینکه این اظهار نظر ایشان را ببینم نظرم این بود.
فقط اندکی تحمل پایداری ها را می طلبد. (258858)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۸:۴۰
به هیچ وجه دولت حق چنین کاری را ندارد .چرا که مردم دولت را نخواهند بخشید .پس بهتر است اگر تا اخر عمر دولت 11 وزیر نداشته باشیم بهتر است .ضمنا" به هیچ وجه دولت حق ندارد در برابر این فشارها تسلیم شوند.عزت زیاد (258873)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۱۹:۵۲
وقتی به یک نفر رو بدن اینجوری میشه،محافظه کاران بدنبال تکمیل کار ناتمام خود در آموزش عالی هستند،پروژه ای که بورسیه های با بصیرت قسمتی از آن است. (258894)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۱:۰۲
دیگه حالم از شنیدن فتنه،سال88،توبه،حصر،جرج سوروس،و هرچی حمیده به هم میخوره!جون مادرتون بسه دیگههههههههههههههههههههههههههههه آخه خسته نمیشید؟یک کم به مشکلات مردم برسید اصلا" اگه ما نخواییم بعنوان مردمی که شما ازش حرف میزنید از حقمون دفاع بشه کی رو باید ببینیم دارین دانشگاه را فلج میکنید اینجوری از حق ملت دفاع میکنید؟چرا کسی به موضوع بورسیه ها امروز اشاره نکرد دزدی مدرک ملاک نیست اما فتنه خط قرمزه!واقعا که شرم داره حالم از هر چی سیاسته بهم میخوره یعنی این دنیا چقدر ارزش داره (258911)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۰۷ ۲۱:۰۷
با کامنت هشترودی موافقم .بایستی با این نماینده مثل خودشون رفتار نمود. (258912)