به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۰۰
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۵۹۵۱۶

در طي 10 روز گذشته؛ ۲۰۰ غیرنظامی سوري با بمباران بشكه‌اي كشته شدند

گروه بين‌الملل: گروه دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، در گزارش تازه‌ای می‌گوید دست‌کم ۲۲۱ نفر از غیرنظامیان سوری، طی ۱۰ روز گذشته، قربانی حملات هوایی دولت آن کشور شده‌اند که در این میان یک سوم آنها کودک هستند و اين سازمان از آنچه «سکوت جهانی» نامیده انتقاد کرده است.
در طي 10 روز گذشته؛  ۲۰۰ غیرنظامی سوري با بمباران بشكه‌اي كشته شدند
به گزارش رويترز، دیدبان حقوق بشر سوریه، ناظر بر جنگ داخلی آن کشور است. جنگی که طی سه سال و نیم گذشته ادامه داشته و تا کنون نزدیک به ۲۰۰ هزار کشته بر جای گذاشته است. افزایش حملات نیروهای حکومت بشار اسد، این نگرانی را در میان مخالفان او به وجود آورده که رژیم سوریه با بهره گرفتن از فرصت ناشی از حملات هوایی آمریکا به اسلام‌گرایان در آن کشور، قصد بزرگ‌تر کردن محدوده تحت کنترل خود را دارد.

دیدبان حقوق بشر سوریه نیز می‌گوید از ۲۰ اکتبر (۱۱ روز پیش)، نیروهای دولتی در نقاط مختلف دست به انجام ۷۶۹ حمله، از جلمه حملات هوایی با بمب‌های بشکه‌ای، زده‌اند. بمب‌های بشکه‌ای که نیروی هوایی سوریه با استفاده از هلی‌کوپتر آنها را در مناطق مختلف منفجر می‌کند، بشکه‌هایی مملو از مواد انفجاری، میخ یا قطعات فلزی هستند که استفاده از آن بارها با انتقاد شدید سازمان‌های بین‌المللی روبه‌رو شده است. علاوه بر کشته‌شدگان، این سازمان ناظر می‌گوید بیش از ۵۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته این فعالان، حملات هوایی مناطقی در استان شرقی دیر الزور، استان مرکزی حمص، در عین حال مناطق پرجمعیت‌تر غربی مانند قنیطره، ادلب یا لاذقیه را هدف گرفته‌اند. به حاشیه دمشق، پایتخت، نیز حملاتی انجام شده است. آمار تازه پس از آن منتشر می‌شود که انتشار ویدئویی از حمله هوایی با بمب‌های بشکه‌ای به یک اردوگاه پناهندگان در ادلب با واکنش ایالات متحده روبه‌رو شد.

بنا بر گزارش شاهدان عینی و نیز فیلمی که منتشر شده‌، یک هلی‌کوپتر ارتش سوریه به اردوگاه آورگان در استان ادلب حمله و دو بمب بشکه‌ای پرتاب کرده است که دست‌کم ۱۰ قربانی برجای گذاشت. بسیاری از آنها زنان و کودکان بودند. هفتم آبان ماه وزارت خارجه آمریکا گفت «از گزارش‌هایی که حکایت از حمله رژیم اسد با بمب‌های بشکه‌ای به اردوگاه آوارگان عابدین در ادلب دارد، و دیدن تصاویر کشتار مردم غیرنظامی» شوکه شده‌ است.

رویترز می‌گوید بر شمار حملات هوايي نیروهای دولتی سوريه، از زمان آغاز حملات ائتلاف به رهبری آمریکا به نیروهای «حکومت اسلامی» و شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در یک ماه گذشته، به طور محسوسی افزوده شده است. نیروهای داعش، از قدرتمندترین مخالفان رژیم سوریه، که بخش قابل توجهی از خاک آن کشور را در دست دارند، نیز متهم به کشتار غیرنظامیان و انجام اعدام‌های خودسرانه و دست‌ جمعی هستند.