به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۶۸۵۱۶
ارتباط پرونده فرزند هاشمي با آن لكه‌ 8 ساله!

نطق توكلي و دغدغه مبارزه با فساد اصولگرايان

گروه سياسي: احمد توكلي نماينده اصولگراي مجلس نطق امروز خود را به طور كامل به مهدي هاشمي و پرونده‌ اتهامي او اختصاص داد و دليل اين امر را نيز آگاهي دادن به ملت براي اتحاد در مقابل «فساد» اعلام كرد.
نطق توكلي و دغدغه مبارزه با فساد اصولگرايان
نطق ضدفساد! آقاي احمد توكلي امروز در حالي بيان شد كه از قضا بحث و سوژه روز رسانه‌ها و افكار عمومي موضوع قطعيت يافتن حكم پرونده اتهامي مالي دادگاه محمدرضا رحيمي (معاون اول احمدي‌نژاد) و در راستاي آن طرح موضوع پرداخت يك ميليارد و دويست ميليون تومان به نامزدهاي اصولگراي مجلس توسط ايشان براي موفقيت در انتخابات مي‌باشد اما توكلي در شروع نطقش گفت: «امروز می‌خواهم مطالبی را در رابطه با پرونده مهدی هاشمی به اطلاع ملت شریف و نمایندگان برسانم، البته نتیجه محاکمه به تصمیم قاضی دادگاه بستگی دارد و همه باید تسلیم قانون باشیم،...»

قبل از هرچيز بايد از آقاي توكلي پرسيد شما تسليم قانون هستيد؟ قانون مي‌گويد: نام بردن از متهمان قبل از صدور احكام قضايي و از آن مهمتر قطعيت يافتن آن در دادگاه تجديدنظر، جرم است. حال چگونه در تريبون رسمي كشور نام يك متهم را به راحتي مي‌آوريد و جرمش را هم رسما اعلام مي كنيد: «رشوه 5 میلیون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی»؟ مگر رسانه‌هاي كشور و حتي شخص سخنگوي قوه قضاييه، نام آقاي معاون اول دولت مورد حمايت شما، را تا زمان قطعي شدن حكمش آوردند و فقط او را با نام مخفف «م.ر» خطاب نمي كردند؟ پس چطور به شما كه مي‌رسد قانون مي‌شود ملعبه دستتان؟

همين است كه بسياري از فعالان رسانه‌اي نسبت به آقاي توكلي كه برخي ايشان را به خاطر مواضع‌اش درباره مفاسد اقتصادي ستايش مي‌كنند، معتقدند او با برخورداري از رانت سياسي، همواره در استراتژي ضدفساد خود نيز روشي دوگانه دنبال مي‌كند. ايشان كه امروز همه نطقش را به موضوع مهدي هاشمي اختصاص داد و همه جزئيات آن را تماما به سمع و نظر ملت رساند بايد به چند سئوال اساسي افكار عمومي پاسخ دهد:

1-‌ آيا حكم صادره اخير درباره آقاي رحيمي و همچنين طرح موضوع پرداخت پول به 170 نماينده اصولگرا ارزش اختصاص حتي چند جمله از نطق امروزتان را نداشت؟! حتما نداشت كه به آن حتي به اندازه اشاره و چند جمله موجز هم نپرداختيد! لذا جاي اين سئوال مي‌ماند كه هدف شما در اين برهه زماني از طرح پرونده مهدي هاشمي «لاپوشاني» افتضاح پيش آمده براي اردوگاه اصولگرايان در ماجراي رحيمي و همچنين بحث 170 نماينده اصولگرا نيست؟! اگر پاسخ مستدل به اين سئوال ندهيد يقين بدانيد افكار عمومي، نطق امروزتان را صرفا در راستاي كاهش فشار ايجاد شده روي جناح خودتان ارزيابي نموده و دغدغه ضدفسادتان را به تمسخر و استهزاء خواهند گرفت.

2-‌ شما قبل از صدور حكم دادگاه، در صحن علني مجلس فردي را به انواع جرايم محكوم و فقط جزئيات حكم صادره خود را بيان نكرديد! در واقع امروز هم مدعي‌العموم بوديد، هم نماينده مجلس، هم قاضي دادگاه و هم به زعم خودتان افشاگر فسادها و همچنين «ناصح» اتحاد براي مبارزه با فساد!

آقاي توكلي، سال‌هاست كه شما و ديگر دوستان اصولگرايتان يكه‌تاز ميدان سياست و اقتصاد و قانون‌گذاري كشور بوديد و نتيجه‌اش را هم شاهديم! وقوع بزرگترين دزدي و فساد اقتصادي قرن در دولت مورد حمايت‌تان! لطفا نگوييد كه شما هم اين اواخر منتقد احمدي‌نژاد شده بوديد! اين را هيچكس حتي دوستان خودتان هم يك نكته تاثيرگذار در آن برهه 8 ساله تلقي نمي‌كنند كه اگر غير از اين بود نبايد چنين فسادي بر كشور مستولي مي‌شد كه تا سال‌ها و سال‌ها فقط بايد براي زدودن اثراتش تلاش وافر نمود! منتقد شدن و ژست مبارزه با فسادتان در آن دوره از منظر افكار عمومي، به «نوش دارو پس از مرگ سهراب» مي‌ماند!

3-‌ قرائن نشان مي دهند كه طرح مهدي هاشمي توسط اصولگرايان، قبل از  دغدغه مبارزه با فساد، انگيزه‌اي ديگر دارد. دولت خاتمي 8 سال مسووليت كشور را بر عهده داشت بسياري از وزيران، مديران و سخنگوي دولتش را در شب انتخابات رياست‌جمهوري سال88 به زندان افكنديد و براي همه‌شان احكام چندساله حبس صادر شد اما چرا نتوانستيد حتي يك پرونده فساد اقتصادي براي يكي از آنها تشكيل بدهيد و يك نفرشان را حتي به چند روز حبس به خاطر «فساد اقتصادي» محكوم كنيد؟ خيلي هم تلاش كرديد و آرزو نموديد كه اين اتفاق بيفتد اما نيفتاد و امثال تاج‌زاده‌ها، نبوي‌ها، رمضان‌زاده‌ها، صفايي‌فراهاني‌ها و... صرفا به خاطر مسائل سياسي احكام سنگين چندساله برايشان صادر شد و نه تنها پس از حكم كه ماه‌ها قبل از حكم در زندان به سر مي‌بردند!

آقاي توكلي مي‌توانيد پاسخ دهيد شما كه اين همه براي مبارزه با فساد جوش مي‌زنيد به مردم بگوييد چرا اصلاح‌طلبان به خاطر پرونده‌هاي سياسي (و به تعبير دوستان شما امنيتي) و قبل از صدور احكامشان به زندان منتقل شدند و برخي از آنها هنوز هم در زندان هستند اما اصولگراياني همچون آقاي محمدرضا رحيمي حتي پس از كاهش حكم بدوي 15ساله حبس به 5 سال در دادگاه تجديدنظر آن هم پس از طي يك دوره طولاني دادگاه، صدور حكم، تجديدنظر و همه مراحل قانوني آن حالا در آستانه رفتن به زندان، اينگونه به توجيه جرايم خود مي‌پردازد و طلبكارانه حتي قوه قضاييه را هم زيرسئوال مي‌برد؟ آقاي توكلي، لطفا بگوييد امروز جايش نبود در نطق ضدفسادتان فقط طرح سئوال مي‌كرديد كه آقاي معاون اول چرا با قطعيت يافتن حكمتان به جاي تمكين به قانون، به نامه‌نگاري طلبكارانه مشغول هستيد؟!

4-‌ مهدي هاشمي فقط يك اسم است براي سرپوش گذاشتن به 8 سال ناكارآمدي مديريتي اصولگرايان به كشور. شما را البته درك مي‌كنيم كه چه مي‌شد به جاي يك مهدي هاشمي، چند مورد هم مي‌بود تا در نطق‌هاي ضدفسادتان به آنها هم بپردازيد! اما چون چيزي در چنته نداريد به داستان‌سرايي‌هايي چون برداشت از حساب ذخيره ارزي مي‌پردازيد كه حتي دوستان خودتان هم آن را نفي كرده‌اند؛ اما به هر حال هنوز همه اصولگرايان براي زدن هاشمي رفسنجاني (به خاطر مواضع سياسي‌اش در سال‌هاي اخير) و به خيال خود براي آلوده كردن دولت خاتمي يك روزنه اميد دارند؛ مهدي هاشمي!!

در واقع صدها پرونده فساد 8 ساله دولت مورد حمايت‌تان را به همين راحتي قصد داريد به فراموشي سپرده و به ملت بگوييد آي ملت ايران، دزدگيران بزرگ ما هستيم (مثل دزدگير سال 88!) و مصداقش هم مهدي هاشمي است! در حاليكه مهدي هاشمي، مگر معاون اول دولت خاتمي بود؟ وزيرش بود؟ تئوريسين اصلاحات بود؟ اصولا جايگاه و وزن او در معادلات سياسي كشور مگر چقدر بود؟ او اگر فساد يا تخلف اقتصادي كرده بايد تاوانش را بدهد و در آن شكي نيست، اما باز بايد تاكيد كنيم كه با يك پرونده‌، نمي توان و نمي شود ناكارآمدي آن 8 ساله را لاپوشاني كرد!

*‌ و نكته آخر:
شما قبل از صدور حكم دادگاه امروز هر چه خواستيد عليه فرزند هاشمي گفتيد و احتمالا معني اين كارتان هم فشار بر سيستم قضايي نيست(!) و البته اگر نامبرده جوابيه‌اي هم براي قرائت در مجلس اصولگرا بفرستد چندخطي از آن را در صحن علني قرائت مي‌شود! اما بحث اصل اين است كه اگر فرض را بر محكوميت او در دادگاه بگيريم، اين محكوميت چه ربطي به پدر او دارد؟! و از آن مهمتر چه ارتباطي با اصلاح‌طلبان؟! مگر هاشمي يك فعال سياسي اصلاح‌طلب است يا يكي از اركان نظام در طي 4 دهه اخير كه از نظر سياسي نيز عضو يك تشكل اصولگرا مي‌باشد؟ (جامعه روحانيت مبارز).

البته اتفاقا يك نشانه تفاوت مثبت اصولگرايي هاشمي با ديگر اصولگراياني كه در حوزه‌هاي اقتصادي (و نه سياسي!) همواره پشت فرزندان و آشنايان خود مي‌ايستند اما او با محاكمه فرزندش مخالفت نكرد و صراحتا گفت هيچ دخالتي در آن نمي‌كند. فرزند هاشمي محكوم هم بشود به پدرش ارتباط ندارد. از آن مهمتر ربطش به اصلاح‌طلبان هم كه مرغ پخته را به خنده مي‌اندازد! لذا سوژه «مهدي هاشمي» نخواهد توانست آن 8 سال مديريت اصولگرايان بر كشور را به محاق فراموشي اندازد. آن 8 سال به سان يك «لكه سياه» همواره در تاريخ ايران خواهد ماند، آقاي توكلي!

۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۳۶
البته خوبه ایشون در مورد بورسیه شدن خودش و .....هم صجبتی بکنه (287455)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۲۹
3-‌ قرائن نشان مي دهند كه طرح مهدي هاشمي توسط اصولگرايان، قبل از دغدغه مبارزه با فساد، انگيزه‌اي ديگر دارد. دولت خاتمي 8 سال مسووليت كشور را بر عهده داشت بسياري از وزيران، مديران و سخنگوي دولتش را در شب انتخابات رياست‌جمهوري سال88 به زندان افكنديد و براي همه‌شان احكام چندساله حبس صادر شد اما چرا نتوانستيد حتي يك پرونده فساد اقتصادي براي يكي از آنها تشكيل بدهيد و يك نفرشان را حتي به چند روز حبس به خاطر «فساد اقتصادي» محكوم كنيد؟ خيلي هم تلاش كرديد و آرزو نموديد كه اين اتفاق بيفتد اما نيفتاد و ام (287508)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۰۷
افرین بهار این اقایان بجای پاسخگویی به فسادهای خوشان از جمله فسادهای میلیاردی ان 8سال گذسته ، بورسیه های غیر قانونی ، رشوه گرفتن 170 نفر از این اقایان و هزاران خلاف دیگر را با متهم کردن مهدی هاشمی در این برهه از زمان برای فرار به جلو و رد گم کردن است . اقای توکلی اگر شما پاکید چرا نام این 170 نفر را منتشر نمیکنید ؟ همه میدانند که محاکمه مهدی هاشمی فقط و فقط سیاسی است و لا غیر .شما نمیتوانید دیگر با این چرندیات مردم را خام و سیاه کنید (287555)
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۳:۱۱
فساد هر مقام حکومتی محکوم است و فساد مقامات عالی رتبه ی حکومتی, محکوم تر ; اما پرسش این است که آیا امروز احمد برای اغراض سیاسی بسان محمود در یکشنبه ی سیاه مجلس, به مسیر خلاف شرع, خلاف قانون و خلاف اخلاق فرو نغلتید...؟! (287637)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۳۱
و امثال تاج‌زاده‌ها، نبوي‌ها، رمضان‌زاده‌ها، صفايي‌فراهاني‌ها و... صرفا به خاطر مسائل سياسي احكام سنگين چندساله برايشان صادر شد و نه تنها پس از حكم كه ماه‌ها قبل از حكم در زندان به سر مي‌بردند! (287510)
یاشاسین اردبیل
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۲:۴۲
اینها که نام بردی مدیران سالم و قدرتمندی بودند. صفایی فراهانی یک تنه علیه فساد و دلالی در فوتبال مبارزه می کرد. (287615)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۳۲
4-‌ مهدي هاشمي فقط يك اسم است براي سرپوش گذاشتن به 8 سال ناكارآمدي مديريتي اصولگرايان به كشور. شما را البته درك مي‌كنيم كه چه مي‌شد به جاي يك مهدي هاشمي، چند مورد هم مي‌بود تا در نطق‌هاي ضدفسادتان به آنها هم بپردازيد! اما چون چيزي در چنته نداريد به داستان‌سرايي‌هايي چون برداشت از حساب ذخيره ارزي مي‌پردازيد كه حتي دوستان خودتان هم آن را نفي كرده‌اند؛ اما به هر حال هنوز همه اصولگرايان براي زدن هاشمي رفسنجاني (به خاطر مواضع سياسي‌اش در سال‌هاي اخير) و به خيال خود براي آلوده كردن دولت خاتمي يك روزنه (287513)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۳۳
و به خيال خود براي آلوده كردن دولت خاتمي يك روزنه اميد دارند؛ مهدي هاشمي!! (287514)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۲۱
این اقایان 99% سر سفره هاشمی بزرگ شده اند و نمک خوردند و نمکدان شکستند و در زمان وزارتش بعنوان وزیر کار و بدون اطلاع کسی در طبقه زیزمین وزارت کار زندان درست کرده بود و همان زمان هم با این کارها می خواست ریشه اقای هاشمی را بزند و بیشترین ظلم را این اقا بر علیه جامعه کارگری انجام داد . (287566)
arash
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۷:۲۹
دردوره وزارت آقای توکلی دراوج مشکلات کشور وجنگ وشلوغ کاری گروهکها حدود 800نفر حزب اللهی های مخلص ازکاراخراج گردیدند در دهه هفتاد 200 میلیون تومان وام گرفت تا روزنامه اي به نام را فردا راه اندازی نماید پس ازچندی سرازانگلیس درآورد (287717)
صابر
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۳۹
بنده خدا م.ه کاری نکرده بود که بیچاره!!!
آخ که دلم براش سوخت....
امیدوارم سزای جنایات و اعمالی که انجام داده رو ببینه
انشالله (287458)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۱۰
ببینم تو همون میلاد نیستی؟؟؟ حالا با اسم صابر داری پارازیت پخش میکنی. (287523)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۲۸
مهدی هاشمی که کاری نکرده بابا
پشتش گرمه
مگه کسی میتونه اونا بندازه زندون
می خورند می خورند تا .... (287571)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۱۱
صابر اگر مهدی جنایت کرده این اقایان رشوه گیر و فسادگر چیکار کردند؟ این اقایان در حق کشور و مردم سوپر جنایت کردند .پرونده مهدی سیاسی و برای تبرئه جنایت 8سال دولت ناپاک احمدی نژاد و حامیان اصولگرایشان است .همین .اما در این راه با ادمهای کوتاه فکر مثل شما مواجهیم که از دزدان و خلافکاران حمایت میکنید . (287557)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۳:۲۳
باز خوبه افراد بلند نظری مثل شما هنوز پیدا میشه (287641)
توکلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۴۶
فساد فساد است چه اصول گرا چه اصلاح طلب

خوشم می اید که توکلی عزیز معیار را حق می داند و نه حزب (287584)
رحیمی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۳:۴۶
این راننده وانت اول انقلاب با رانت دولت هاشمی به بیرمنگام رفته ودکتر شده مثل اینکه یادش رفته که فساد رانت خواری هم فساد است (287657)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۲
عالی بود. اگه گوش شنوایی داشته باشه باید ازخجالت آب بشه. (287462)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۳:۴۵
دمت گرم بهار جون از اینجور تحلیل ها بیشتر بزار!!!!
زنده باد اصلاحات (287653)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۳:۴۶
عدالت خداوندی روزی جاری خواهد شد وچه بد فرجامی دارند کسانی که آبروی افراد رو حراج میکنند به خاطر منافع باندی و حزبی...زنده باد آیت الله هاشمی که روز به روز در بین مردم محبوبتر می شوند (287656)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۰:۲۸
ارمان زنده باشی بسیار موافقم با کلامت (287682)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۵
اگر می خواهید ربط بدهید پسر آیت ا...جنتی هم عضو مجاهدین خلق بود وبرادرش وزیرروحانی شده (287463)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۴۷
ولی ایشان هیچوقت از پسرش حمایت نکرد عزیز (287587)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۱:۱۶
اگر پسر خاتمی بود صد سال میگذاشتند رئیس جمهور بشه،اما جنتی میشه امین نظام!چون.... (287695)
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۶
با این فسادی که در ایران وجود داره
چه با تحریم چه بدون تحریم
چه با توافق چه بدون توافق
چه با روحانی جه با موسوی چه با احمدی نژاد
چه با نفت 1 دلار چه با نفت 200 دلار
وضع مردم بهتر نمی شود (287464)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۸
حرف دل ما را زدی بزرگوار (287466)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۴۹
شما تسليم قانون هستيد؟ قانون مي‌گويد: نام بردن از متهمان قبل از صدور احكام قضايي و از آن مهمتر قطعيت يافتن آن در دادگاه تجديدنظر، جرم است. حال چگونه در تريبون رسمي كشور نام يك متهم را به راحتي مي‌آوريد و جرمش را هم رسما اعلام مي كنيد: «رشوه 5 میلیون دلاری استات اویل به مهدی هاشمی»؟ مگر رسانه‌هاي كشور و حتي شخص سخنگوي قوه قضاييه، نام آقاي معاون اول دولت مورد حمايت شما، را تا زمان قطعي شدن حكمش آوردند و فقط او را با نام مخفف «م.ر» خطاب نمي كردند؟ پس چطور به شما كه مي‌رسد قانون مي‌شود ملعبه دستتان (287467)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۵۳
یعنی این نماینده اصولگرا توپو تو زمین اصلاح طلبان و اعتدالیون میندازه؟ (287470)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۵۶
جناب آقای توکلی! موضوع آقای مهدی هاشمی هیچ نگرانی ندارد چون پرونده اش در حال رسیدگی است. ولی لطفا به این سئوال پاسخ دهید که آیا خود را به خاطر حضور در جمع 16 نفره ای که احمدی نژاد را با برنامه ریزی از استانداری اردبیل به ریاست جمهوری رساندید و اینهمه بر کشور خسارت وارد ساختید و... مسئول می دانید؟! سند این ادعا را در اظهارات آقای مهدی طائب، در این وبلاگ ببینید:
varsee.persianblog.ir/post/30 (287471)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۵۷
اختلاسهای صورت گرفته در کابینه دکتراحمدی نژاد بدجوری حال اصولگرایان را گرفته! (287472)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۷:۵۹
در یک کارخانه تولیدی ، راننده ای به علت سرقت بار کامیون متعلق به کارخانه که همه ارزش آن کالا دو ونیم میلیون تومان میشد ،دستگیر و پس از محاکمه به 3 سال حبس محکوم شد .اما آقای رحیمی با آن میزان اختلاس وموقعیت شغلی که داشت که به نحوی باعث آبروی کشور نیز شد فقط 5 سال حبس گرفت .....؟ (287473)
ایرانی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۰۳
مجلس از سال 82 تا کنون به دلیل رد صلاحیتهای گسترده چهره های اصلاح طلب بطور کامل در سیطره جماعتی است که حضرت امام رحمت الله علیه روزی در وصف آنان فرمود: اینها توان اداره یک نانوایی را ندارند. احمدی نژاد با پشتیبانی همین جماعت به مدت 8 سال با وجود درآمد ارزی رویایی 700 میلیار دلاری به جای ایجاد جهش اقتصادی، اقتصاد و تولید مملکت را نابود کرد و این جماعت غرق در توهمات خویش از او بت تراشیدند و چه القابی که به او ندادند!!!حالا با این گندی که به مملکت زدند باید هم فرار به جلو بکنند و طلبکار باشند. (287474)
شهرام دارابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۱۷
احسنت
حرف حق از دهان مولا علی (ع) و یارانش همواره بیرون آمده .
پیروز و سربلند در مقابل ملت باشید (287479)
سيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۲۱
امروز كه از طريق راديو نطق أقاي احمد توكلي را گوش مي دادم أيشان متن سخنراني خود را راحت قرائت نمي كرد وچندين بار مجبور شد كه كلمات را تكرار كند به نظر مي أمد كه اين متن را دقايقي قبل به او داده بودند تا بخواند و وقت نداشته كه يك بار أن را از رو بخواند تا هنگام قرائت در صحن علني مجلس توپق نزند (287480)
سين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۳۷
اقاي توكلي خودش به كمك رانت شد ئكتر توكلي (287487)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۵۱
واقعا میبینیم که اقایان چگونه خودراباخته اند و دست وپا میزنند .هرکسی هر فسادی وتخلفی کرده باید مجازات شود چه مهدی هاشمی چه محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق .ولی تازمانی که این اتهامات دردادگاه صالحه تایید و تثبیت نشده کسی حق ندارد چنین درمیکروفن مجلس بدمد.اقای توکلی بس است فریب مردم دادن و ژست ضدفسادگرفتنتان .ان مجلس 170نماینده اش پولی را گرفته اند که ناسالم بوده و از انتظارات بعدازان نیز اگاه بودند! (287492)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۵۲
بسيار شيوا... واقعا لذت بردم. (287494)
فرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۸:۵۷
جالبه همه شدند دزد.قدیما دزدی شکل دیگه ای داشت (287498)
عاشق خاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۱۱
چرا مردم نمیتونن از نمایندگان سوال بپرسن!!! یا اینکه استیضاحشون کنن؟؟؟ (287503)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۲۲
سلام ،
اقای توکلی ! دفاعی از مهدی هاشمی نمیکنیم و او هم یکی از اقازاده هااست،
اما،ان موقعی که مهدی یک جوانی بود و هنوز نمیدانست که استات اویل،چه جور اویل (oil ) است،نباتی است یا شیمیائی، شما از یک ویژه خواری بزرگ برای راه اندازی یک روزنامه صوری،برخوردار شدید و پس از دریافت بودجه کلانی برای روزنامه ای موسوم به" فردا " سر از انگلستان در اوردید!؟ لطفی بکنید و بگوئید ان بودجه را چکار کردید؟ ایا به دولت اقای خاتمی پس دادید؟ یا هنوز بطور امانی نزد شماست؟به ترتیب تاریخ،شما جلوتر از هاشمی هستید ! (287506)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۳۲
حرفهای شما درست و متین . مگر شما اصلاح طلبان در مدت 16 سال علیه مهدی هاشمی و یا محکومین هم حزبیتان صحبتی کردید؟ (287511)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۰:۱۱
کدوم16 سال؟؟!!!! (287674)
اسد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۱۹:۳۹
اگر شما دلسوز مردم بودید در همان 8سال واقعیت هارا میگفتید نه بغد از افشای عده ای در این دولت حالا شما مجلسی ها چرا برای ملت روشن نمکنید که این پول های که اقای رحیمی به نماینده ها داده روشن نمکنید (287515)
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۰۳
اقای توکلی این تیکه ای که به زمین اصلاح طلبان انداختی نمی تونه آن کوه فسادی که در زمین اصولگرایان دلواپس را پنهان نماید ؟ چون شما با احساسی شدن نام متهمی را آوردید که هنوز حکمی دریافت نکرده آقای قانون نویس ؟ البته اصولگرایان قانون را می نویسند ولی اجرا نمی کنند (287518)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۰۳
بدجوری جریان اصولگرا بهم ریخته
دیروز باهنر میگه منشا پول رو نمیدونستیم پس چه عیبی داره پول بگیریم؟
امروزم توکلی بجای صحبت از فسادهای اخیر در یک اقدام کاملا دستپاچه موضوعی رو مطرح میکنه تا در غبار این نطق مساله 170 نفر فراموش بشه!!!
مردم شعور دارند آقای توکلی،، انقدر با نطق های سیاسی و بودار نیت اتقام جویانه خود را عیان نکنید! (287519)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۲۱
طرفدارن آقای احمدی نژادمصداق کامل این ضربالمثل عربی هستند < الغریق یتشبث بکل حشیش >فردی که درحال غرق شدن است به هرگیاه خشک وبی ریشه ای چنگ می زند.آقای توکلی!این دست وپازدن هاجزاین که وضعتان رابدترکندفایده دیگری ندارد . (287527)
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۳۳
جناب توكلي ! چند مورد را در رابطه با نطقتان به عرض ميرسانم:
1)گفته ايد مهدي هاشمي مدير بهينه سازي بوده وقرارداد نفتي به او ربطي نداشته است .اولا او از نزديكان رييس جمهور بوده وميتوانسته از طرف پدرش براي هموار كردن راه انعقاد قراداد در مذاكرات شركت كند.ثانيا خانواده هاشمي هميشه ذي نفوذ بوده اند كما اينكه همين الان كه هاشمي پدر تحت حجمه ها ومحدوديتها قرار دارد خيلي از صاحب نظران معتقدند كه او ميتواند به روايط اعراب وبه ويژه عربستان با ايران موثر باشد.
2)دلايل اصلي كه براي مجرم بودن مهدي هاشمي ذكر (287531)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۰:۳۶
اگه مهدی هاشمی به اصلاحطلبان ربطی نداره این همه داغ کردن برای چیه؟! (287532)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۰:۱۴
برای اینکه شما بفهمین که ربطی نداره!!!!
میتونین بفهمین؟ًًًًً (287676)
مهربخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۰۰
گویا جناب اقای توکلی و همراهانش این رسوایی ها خیلی برایشان گران آمده که برای نجات خود به هر جای چنگ می زنند حکومت هشت ساله شما روی قاجار پهلوی را سفید کرده است مطمن باشید دوران حکومت شما لکه ننگی برای جمهوری اسلامی می باشد اگر امام الان زنده بود از دست گندکاریهای شما خون گریه می کرد (287548)
محمود!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۱۳
بابا دکتر توکلی گل! اون ممه رو لولو برد! =)) بس کن دیگه تو این قبری که براش فاتحه میخونی مرده نخوابیده! جمع کن کاسه کوزتو! (287558)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۲۰
اقای توکلی وقتی شمامسولین همدیگررادزدمی کنیداز مردم چه انتظاری داریدخیلی خوشی به شمازده بجای اینکاراتورم بیارید پایین خون ملت وکردید توشیشه کی که ایران بدتراز کشوردیگرمیشه خواهشادوجناحی بودن بگذاریدکناربخواهیدیانخواهیدخداوندهمه ی مارااز یک قوم واز یک طایفه افریده ومن الله التوفیق (287565)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۲۲
درود بر دکتر توکلی و درود بر اصولگرایان اصیل انقلاب . (287568)
مشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۱:۵۰
تولکی اگر انصاف داری ودر مسیر رضایخدا حرکت می کنی نطق بعی شما باید اسامی 170 نماینده ای باشد که از دولت احمدی نزاد پول گرفته اند..... مدی وغیرت وخا ترسی را به نمایش بگذاری اگر برای رضای خدا حرف می زنی (287588)
دوستدار ایران
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۲:۳۹
سلام
بنده معتقدم که در این فسادی که در جامعه است و اصولگرا واصلاح طلب به طریقی در حال چپاول و دزدی از این مملکت هستند فقط و فقط رهبر معظم انقلاب میتواند با آنها مقابله کند و گرنه دولت و مجلس و قوه قضائیه در گیر حزب بازی هستند تا رسیدگی به مفاسد اجتماعی . (287610)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۲:۴۰
اقای‌توکلی‌بگه‌با‌کدوم‌پول‌به‌کشور‌دوست‌انگلیس‌رفته‌و‌مدرک‌گرفته‌در‌مورد‌ساخت‌ویلاها‌در‌شمال‌و‌قطع‌درختان‌شمال،کارخانه‌لبنیات‌وهمچنین‌خاویار‌که‌مردم‌عادی‌دانه‌ان‌را‌هم‌در‌خواب‌نمیبینند (287612)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۲:۴۱
اصولگرایان جز فتنه فتنه کردن و و مرگ بر آمریکا گفتن حرف دیگری ندارند (287613)
من
Sweden
۱۳۹۳/۱۱/۱۴ ۲۳:۵۸
آقا واقعیت رو گفته. چون آقای هاشمی همفکر شماست هیچ کس نباید حرف بزنه از پسرشون؟نوع تفکر شما دقیقا مثل سایت فارس و روزنامه کیهان هستش توی این مطلبی که گذاشتید. (287667)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۰:۳۱
ما نمیگیم به پرونده مهدی رسیدگی نکنند ما میگیم اول به فسادهای هزاران میلیاردی دولت پاک و نمایندگان رشوه گیر که با قانون به مجلس راه یافته اند رسیدگی شود این اقایان با این کار قانون شکنی کردند . (287684)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۰:۰۲
لطفا موضوع زمین دریافتی توسط ایشان و استفاده شخصی از ان و یک ادرس اقای توکلی یک گاوداری بزرگ اطراف شریف اباد برات اشنا نیست موضوع خوراک دام برات اشنا نیست (287670)
محمدمحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۱:۱۱
بابا باز اونموقع خارجیها بما رشوه میدادند که بیان تو ایران کار کنن وکارافرینی برای جوانان رشوه دادن پول خودشان دادن التماسمون کردن حالا چی شرکتهای در پیتی هم ناز ادا در میارن تو همین پارس جنوبی پالایشگاه که غربیها ساختند مقایسه کنید با اونایی چینی مشارکت کردن والله نوش جونش عزت اونموقع با ...ثروت مون برن بجای استیل بهمون حلب زنگ زده هم ندادن ازهند پولمون نمیتونیم پس بگیریم اونموقع بهمون رشوه میدادن که بیان واسمون کار کنن حالا.. (287693)
بهراد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۱:۴۴
تجربه 8 ساله دولت گذشته نشون داده اینها خیلی پروتر و دزدتر از این حرفها هستند پس واقعا ضرورت داره تموم قد بخصوص تو انتخابات مجلس جلوی این دزدا وایسیم که حداقل اصلاح طلبها بیان روکار حداقل مثل دوره خاتمی بشه. (287698)
حیدری
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۱:۵۷
اقای توکلی شما که شهامت دارید فسادهای احمدی نژاد ودولت پاکش را بگویید نه مهدی هاشمی که پروندش خیلی
وقته درحال رسیدگیه (287703)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۶:۵۶
توكلي هم مثل بقيه أصول گرا ها هيچوقت براي خدا وبه نفع ملت ايران كاري نكرده است او بر أساس مصالح اربابانش نطق هايش را بيان مي كند ولا غير ويكي از مأموريت هايش هم اين است كه چه درست وچه نا درست به إصلاح طلبان حمله كند !!!خدا از أنان نگذرد وان شاء الله رسواترشان كند (287715)
رضا
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۷:۳۸
در آن هنگامه غارت که گذشت احمد خواب بود یا خود را به خواب زده بود. (287718)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۵ ۰۷:۴۶
....شخص آقای توکلی چند ساله ک پیگیر پرونده ی رحیمی بود.و از افراد تاثیرگذاری بود ک باعث شد این پرونده مسکوت نمونه...... (287722)