به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۶۶۵۳۶

سیگار را بسته‌ای ۶۰۰ تومان وارد می‌کنند، ۴۵۰۰ تومان می‌فروشند، مالیات هم نمی‌دهند!

گروه جامعه: دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: بر خلاف قانون مصوب مجلس، هنوز استعمال دخانیات در اماکن عمومی و ادارات ادامه دارد، باراز عرضه این کالای مضر هم ساماندهی نشده، سیگار خارجی را بسته‌ای ۶۰۰ تومان وارد می‌کنند، ۴۵۰۰ تومان می فروشند مالیات هم نمی‌دهند.
سیگار را بسته‌ای ۶۰۰ تومان وارد می‌کنند، ۴۵۰۰ تومان می‌فروشند، مالیات هم نمی‌دهند!
محمدرضا مسجدی، در رابطه با آخرین جلسه برگزار شده جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات که با حضور وزیر بهداشت، رئیس مرکز سلامت محیط کار و معاون کل وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم برای اینکه مصوبات انجام شده به نتیجه عملی برسند کمیته‌ای کاری متشکل از جمعیت مبارزه با دخانیات و وزارت بهداشت تشکیل شود و از سازمان‌های مهم و مرتبط مانند وزارت کشور، اقتصاد، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، ارشاد و صدا و سیما خواسته شود تا تمام مطالبات در یکی دو ماه تنظیم و عملیاتی شوند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت اعلام کرد که چنانچه لازم باشد مصوبات تنظیم شده را به امضای وزرا می‌رساند تا بالاخره این مصوبات عملیاتی شوند. مسجدی گفت: از مشکلات موجود ما فرهنگی است، طرح پاد که 10 سال است قرار بود در آموزش و پرورش عملیاتی شود هنوز اجرا نشده در حالی که باید آن را انجام می‌داد. وی افزود: همچنین فیلم‌های سینمایی بسیاری در سطح کشور تولید و اکران می شوند که در آن صحنه‌های مصرف سیگار و قلیان بسیار وجود دارد یا در سریال‌ها می‌بینیم که به راحتی سیگار و قلیان که ممنوع است مصرف می‌شود؛ به نظر می‌رسد که وزارت بهداشت نیز باید به این موضوع ورود کند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاه به اینکه صدا و سیما وظیفه اطلاع‌رسانی در مورد قانون کنترل و مصرف دخانیات را دارد، گفت: زمانی که دخانیات در اماکن عمومی که ممنوع است مصرف می‌شود و جریمه برای آن تعیین می‌شود باید عملیاتی شود در حالی که مواد دخانی به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد و این از مشکلات موجود ماست. مسجدی ادامه داد: حتی در روستاها راحت‌تر از شیر و ماست، سیگار و قلیان توزیع می‌شود و در دسترس وجود دارد. از طرفی برای صدور پروانه عرضه مواد دخانی و چگونگی آن باید بحث شود که گران شود تا هر کسی رغبت نکند پروانه آن را کسب کند بنابراین پروانه مواد دخانی باید مشخص شود.

وی بر تعریف اعمال جرایم در اماکن عمومی تأکید کرد و گفت: اماکن عمومی تعریف شده است، هتل‌ها، رستوران‌ها، ترمینال‌ها، مترو، اماکن مسقف و ادارات و ... از جمله آنهاست در حالی که می‌بینیم به طور مثال در بانک‌ها کارمندان آن سیگار می‌کشند یا در ادارات شاهد آن هستیم در حالی که ممنوع است و پلاکارد منع مصرف باید نصب شود. دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات تصریح کرد: بند بند مصوبات باید اعلام شود تا هر کجا که سازمانی که موظف است آن را انجام نداد یقه‌اش را بگیرند چرا که اکنون متأسفانه همه تکلیف دارند و ندارند و همه وظایف بر عهده وزارت بهداشت نیست به عنوان مثال تولید و واردات سیگار جزو وظایف وزارت صنعت است.

مسجدی افزود: موضوع دیگر مالیات بر مواد دخانی است. کسانی که مواد دخانی را تولید و وارد می‌کنند کلاه بر سر دولت و مردم می‌گذارند به عنوان مثال یک بسته سیگار را 600 تومان وارد می‌کنند و مالیات هم به همین میزان برای آنها تعیین می‌شود در حالی که همان بسته سیگار را 4500 تومان می‌فروشند در حالی که مالیات باید بر این قیمت گرفته شود. وی تأکید کرد: دولت باید مصوبه‌ای را اتخاذ کند که مالیات بر خرده‌فروشی انجام شود و از تولید‌کننده این نرخ گرفته شود. ما در حال حاضر مشکلات بسیاری داریم، همه چیز را گران می‌کنیم و مردم هم قیمت آن را می‌پردازند اما وقتی نوبت به سیگار می‌رسد کوتاه می‌آییم.

عجب
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۳:۰۸
ميدونيد چقد سود ميكنند؟ به اندازه تمام ملكولهاي سيگارهايي كه من تواين ده سال كشيدم به اندازه تمام سلولهايي كه ازمن براثر سيگار كشته شده ! واي برمن وما (279878)
روح ا...
Korea, Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۳:۳۵
از ما بهتران (279890)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۴:۱۲
سیگار درآمد زاست و متاسفانه یکی از علت های عدم مبارزه جدی با آن همین درآمد زا بودن آن می باشد به نظر بعضیها همه مردم هم بمیرند مسئله ای نیست چون جیبمان با مرگ مردم پر میشود (279906)
حسن گلاسکو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۴:۱۳
بخاطر همین سودهای سرشار است که به لطف دولت روحانی واردات سیگار در این دولت چندین برابر واردات در دولتهای گذشته شده است . هم اکنون به لطف همان حضراتی که شدیداً بدنبال واردات مارلبرو هستند ، واردات انواع سیگار خارجی تا بیش از یکصد نوع را شامل میشود که باعث گردیده شرکت دخانیات ایران از یکسال و نیم قبل تاکنون کاملاً در رکود باشد و عملاً بازار داخلی را از دست بدهد ! (279908)
یعقوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۴:۱۸
اقای مسجدی حرفهای بدون کارشناسی عوارض داره میدونی بیکاری در انتظار سرنوشت 6000 هزار نفر کارگر شرکت دخانیات ایرانه !!! (279912)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۵:۰۱
کیا وارد میکنند...!!! (279930)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۲۲:۴۴
جواب : متصلان به جريان انحرافي (280057)
شعاریسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۵:۳۱
شعار و بس. (279939)
سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۵:۴۰
چه کسانی پشت واردات سیگار به کشور هستند؟ (279949)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۲۲:۴۳
هركه باشند باشندولي مطمئن باش همگي قاچاقچيان به سلاح و ثروت و جعل و تباني مجهزند!!! (280056)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۵:۵۴
تو دور افتاده ترین روستاهای بتدر قشم هم نمی تونی یه نخ سیگار قاچاق پیدا کنی . کل سیگار و دخانیات وارداتی دست از ما بهترونه . آنچنان قدرتی هم دارند که هیچ قاچاقچی خورده پا یی هم جرات نمی کنه تو کارشون وارد بشه (279958)
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۱۸:۰۳
فقط خواص و آقازاده ها و صاحبان قدرتهای خاص می توانند چنین چپاول و جنایتی بکنند . اگر کار چندتا مرزنشین فقیر بی درآمد بود تا حالا نابودشده بودند . ظاهرا به قول صاحبان قدرت و غاصبان تریبون ها، این هم رأفت اسلامی است و کاریش نمیشه کرد . (279987)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۲۰:۱۷
سالها پیش اون موقع ها که تلویزیون دو کاناله بود یه شب مسئولی از دخانیات رو دعوت کرده بودند در همین خصوص بحث شد در بهبوهه ی بحث بود نمیدانم یادتان میاد یا نه صحبت به جایی رسید که اگه دخانیات عمده واردات رو داشته باشه بار نامه ها و تمام مدارک وجود داره اما واردات خیلی بیشتر از اون مقداری است که مسئول دخانیات می گفت که طرف مقابل جواب داد قاچاقه باز دخانیاتی گفت رقم واردات با اون نوع قاچاقی که میگید منافات داره حالا نمیدونم اونجا به بعد برنامه از ایستگاه قطع شد یا فقط تلویزیون ما قطع شد (280026)
۱۳۹۳/۱۰/۲۷ ۲۰:۴۳
مال حرام پدری از ما درآورده که نقل آن مثنوی 1000 من است (280030)