به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۷۳۹۷۰
مناظره پرحاشیه زیباکلام و نبویان

زیباکلام:چرا رفراندوم، مو به‌تن‌تان سیخ می‌‌کند؟

ژاپن، هند، چین و کره جنوبی مهمترین خریداران نفت ایران هستند که بدون مجوز خزانه‌داری آمریکا، امکان خرید نفت ایران را ندارند. آن وقت شما بروید بگویید که آنها همه نوکر هستند و یا همه دنیا نوکر است و فقط جمهوری اسلامی، کره شمالی و روسیه، آقا هستند!
زیباکلام:چرا رفراندوم، مو به‌تن‌تان سیخ می‌‌کند؟
گروه سیاسی: به گزارش خبرگزاری آنا، عصر روز چهارشنبه دانشگاه تربیت مدرس، میزبان مناظره زیباکلام و نبویان بود؛ مناظره‌ای با موضع مذاکرات هسته‌ای لوزان که با استقبال دانشجویان مواجه شد. در این جلسه مناظره صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران، در ابتدای سخنان خود گفت: در مذاکرات هسته‌ای اتفاق بزرگ این بود که مردم توانستند اظهار نظر کنند. تا توافق موقت ژنو در سال 92 تنها نظر و اندیشه حکومت بر روند مذاکرات حاکم بود.

با روی کار آمدن احمدی‌نژاد، مسئله هسته‌ای به نفع رویکرد غرب‌ستیزی مصادره شد
صادق زیباکلام با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین سال‌های 82 تا 84 افزود: با این حال از سال 82 که فناوری هسته‌ای لو رفت و بحث مذاکرات شروع شد، رویکرد کلی اصلاح‌طلبان در آن زمان این بود که فناوری هسته‌ای به شکلی ادامه یابد که تمام جهان علیه ایران بسیج نشود و سیاست کژدار و مریز مد نظر بود. اما با روی کار آمدن احمدی‌نژاد، مسئله هسته‌ای مصادره شد به عنوان یک وسیله در جهت رویکرد غرب‌ستیزی به کار گرفته شد و به هیچ وجه هم اجازه اظهار نظر به مردم داده نشد.

زیباکلام ادامه داد: از سال 86 به بعد، همواره این مطرح شده است که یکی از دلایل مخالفت غربی‌ها با فناوری هسته‌ای ما این است که آن ها با پیشرفت ما به عنوان یک کشور مسلمان مخالف هستند و آقای احمدی‌نژاد در پاکدشت اعلام کرد که به خاطر انرژی هسته‌ای چندین رشته برای ما ایجاد می‌شود و ما از نظر علمی پیشرفت می کنیم و در پی آن انقلاب اقتصادی رخ می‌دهد. اما واقعیت این است که مخالفت غربی‌ها با فناوری هسته‌ای ما به این دلیل نبوده است.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مشکل آنها این است که کشور ما همواره مدعی شده می‌خواهد رژیم صهیونیستی را نابود کند و به نظر من از سال 82 حقیقت در مورد نگرانی غربی‌ها گفته نشده است؛ چون نگرانی آن ها به خاطر پیشرفت ما نیست بلکه دعوای امنیتی است به همین خاطر اینقدر اسم صهیونیست‌ها در میانه‌های مذاکرات مطرح می‌شوند.

نبویان: یعنی برای ما مهم نباشد که رژیم صهیونیستی مسلمانان را می‌کشد
در ادامه، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به زیباکلام گفت: یعنی شما می‌گوید که برای ما مهم نباشد که رژیم صهیونیستی مسلمانان را میکشد؟ اگر اینطور است خب میگذاشتیم
زیباکلام: به خاطر دارم که سال‌ها پیش وقتی به بریتانیا رفتم، آقای خاتمی هم به آنجا آمده بود و آن وقت منافقین علیه آقای خاتمی شعار می‌دادند وقتی من از آنها پرسیدم که چرا این کار را می‌کنید، گفتند چون این نظام را آقای خاتمی نجات داد.
که همان شاه بماند تا سفیر و وزیرمان را تعیین کنند و اتفاقا خیلی هم کلاس داشت و همانطور حال می‌کردیم. وی گفت: واقعیت این است که از سال 82 تا 84 بر اساس کتاب خاطرات آقای روحانی، عقب‌نشینی‌هایی شده است. خود آقای روحانی در کتاب خاطراتش میگوید اگر که نگوییم هیچ، مابه ازای اندکی دریافت کرده‌ایم و از طرفی متأسفانه هر چقدر که اقدامات اعتمادساز انجام داده‌ایم باز درخواست آنها از ما بیشتر شده است.

نبویان: واس ماس
وی تأکید کرد: حرف ما این است که اگر فعالیت‌ها محدود شود؛ ولی تحریمها به طور کامل حذف شود، این قابل قبول است. نبویان به مقایسه توافق موقت ژنو و لوزان پرداخت و گفت: ما در هر دو توافق هر بار بیشتر عقب‌نشینی کرده‌ایم. وی گفت: بعد از ژنو قرار شد که حتی یک سانتریفیوژ هم اضافه نشود. نبویان در ادامه صحبت‌های خود با تکرار تکیه‌کلام «واس ماس» با تشویق حضار مواجه شد.

زیباکلام: آقای نبویان شما جواب دایی جان ناپلئونی می‌دهید
این نشست با سخنان زیباکلام ادامه یافت که خطاب به نبویان گفت: من منکر اظهارات شما مبنی بر عقب‌نشینی نیستم. اصلا فرض را بر این می‌گذاریم که طبق متن تفاهم‌نامه ما فقط امتیاز داده‌ایم و هیچ امتیازی نگرفته‌ایم. در این صورت به من بگویید چرا جمهوری‌خواهان آمریکا و رژیم صهیونیستی اینقدر نگران هستند و نسبت به توافق لوزان اعتراض می‌کنند. اما شما در پاسخ به این سؤال من جوابی دایی جان ناپلئونی می‌دهید.

زیباکلام ادامه داد: به اعتقاد من، تندروهای غربی با توافق لوزان مخالفت می‌کنند چون اساسا نمی‌خواهند که هیچ‌گونه مصالحه‌ای با ایران صورت گیرد. من به خاطر دارم که سال‌ها پیش وقتی به بریتانیا رفتم، آقای خاتمی هم به آنجا آمده بود و آن وقت منافقین علیه آقای خاتمی شعار می‌دادند وقتی من از آنها پرسیدم که چرا این کار را می‌کنید، گفتند چون این نظام را آقای خاتمی نجات داد.

زیباکلام: از نظر اصولگرایان، مخالفت تندروهای غربی با توافق، جنگ زرگری است
وی تأکید کرد: تندروهای غربی به خوبی می‌دانند که مسیر احمدی‌نژاد و تندروهای اصولگرا، این کشور را به سمت چاله و سقوط آزاد می‌برد. از این رو صهیونیست‌ها اتفاقا دلشان می‌خواهد که مذکرات شکست بخورد. اما در ایران اصولگرایان به این مخالفت تندروها با مذاکرات می‌گویند که جنگ زرگری است و با هم هماهنگ کرده‌اند. وی ادامه داد: اگر آمریکا به تحریم‌های خود ادامه می‌داد صادرات نفت ما به صفر می‌رسید. این در حالی است که یک عده می‌گویند ما نمی‌گذاریم و آن وقت می‌روند ماکت مقوایی از ناو آمریکایی می‌سازند و آن را با بمب خراب می‌کنند.

زیباکلام گفت: ژاپن، هند، چین و کره جنوبی مهمترین خریداران نفت ایران هستند که بدون مجوز خزانه‌داری آمریکا، امکان خرید نفت ایران را ندارند. آن وقت شما بروید بگویید که آنها
زیباکلام: اگر مسائل ما با آمریکا حل شود، آن وقت یک اقلیت چگونه آمریکاستیزی را به ما بفروشند؟ به عقیده ما، به جای این آمریکاستیزی باید اهداف اولیه انقلاب جایگزین شود.
همه نوکر هستند و یا همه دنیا نوکر است و فقط جمهوری اسلامی، کره شمالی و روسیه، آقا هستند. در این حالی است که هشت سال می‌گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند. وی خطاب به دلواپسان افزود: امروز در حالی با دقت واو به واو معاهدات و قطعنامه‌ها را مرور می‌کنید و تذکر می‌دهید که قبل از این همه قطعنامه‌ها را کاغذ پاره می‌دانستید و می‌گفتید که آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه‌دانتان پاره شود.

زیباکلام ادامه داد: یک جریان خاص دارد از بحث هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کند چون متوجه شدند که اگر ایران با آمریکا بر سر مناقشه مهم هسته‌ای به تفاهم برسد در مسائل دیگر مثل عراق، سوریه و لبنان هم می‌تواند به اشتراک برسد چون به نظر من ایران و آمریکا وحدت منافع زیادی دارند. تحت تأثیر همین حل شدن مسائل، آمریکاستیزی کم می‌شود و آن وقت یک اقلیت چگونه آمریکاستیزی را به ما بفروشند؟ اگر این غرب‌ستیزی نباشد آقای نبویان راجع به چه چیز حرف بزند؟ به عقیده ما، به جای این آمریکاستیزی باید اهداف اولیه انقلاب جایگزین شود.

نبویان خطاب به دانشجویان معترض: هیاهو نکنید، مستند حرف بزنید
نبویان در ادامه این برنامه گفت: مردم ما گفتند مرگ بر آمریکا، نگفتند که مرگ بر زیباکلام که شما ناراحت شده‌اید؟ از طرفی شما فرق توافق‌نامه و قطعنامه را نمی‌دانید من خواهش می‌کنم به احترام آمریکا یک کم مطالعه کنید. به جای این حرف‌ها یک کم علمی بحث کنید. وی در واکنش به دانشجویانی که در میانه صحبت‌های او اظهارنظر می‌کردند، گفت: مستند حرف بزنید و هیاهو نکنید.

نبویان دوباره متن توافق لوزان را قرائت کرد و تفسیر خود را درباره ادامه کار سانتریفیوژها ارائه داد و گفت: قرار است همه زیرساخت‌های سانتریفیوژهایی که انبار می‌شود را نابود کنند. وی ادامه داد: طبق تفاهم لوزان تحقیق و توسعه فقط در زمینه سانتریفیوژها انجام می‌شود اما در یک سطح و زمان مشخص؛ این در حالی است که سطح بازرسی آنها به دانشمندان و تأسیسات ما بی‌حد و اندازه و سرزده می‌شود و این بازرسی‌ها خیلی خطرناک است.

زیباکلام: شما تا زمانی نوکر مردم هستید که برای شما هورا می‌کشند
در ادامه، صادق زیباکلام گفت: من هر آنچه که شما در مورد عقب‌نشینی می‌گویید می‌پذیرم اما سؤال این است که چه کسی باید در مورد توافق لوزان نظر نهایی را بدهد مگر مردم نیستند که باید نظر بدهند؟ البته شما تا زمانی نوکر مردم هستید که برای شما هورا می‌کشند. باید نظر مردم پرسیده شود که آیا با توافق موافق هستند یا نه؟ اما شما هر وقت که اسم رفراندوم می‌آید مو به تن‌تان سیخ می‌شود. بی‌تردید بیشتر از 4 میلیون نفری که به آقای جلیلی رأی دادند با توافق لوزان
زیباکلام: قبلا قطعنامه‌ها را کاغذپاره می‌دانستید اما حالا واو به واو معاهدات و قطعنامه‌ها را مطالعه می‌کنید
مخالفت نخواهند کرد. نبویان نیز اینگونه پاسخ داد: باید مردم‌مدار بود و نه مردم‌فریب. نباید به مردم دروغ بگویید بلکه واقعیت‌ها گفته شود. در این قسمت از صحبت‌های نبویان حضار واکنش نشان دادند و گفتند که ببین چه کسی از راستگویی صحبت می‌کند.

نبویان: من هم با نظرسنجی از مردم موافقم اما با این سؤال که...
نبویان ادامه داد: من هم با نظرسنجی از مردم موافق هستم و بهتر است که تحت این عنوان از مردم سؤال شود که حاضرند که حقوق هسته‌ای از دست برود و در عوض یک بخش ناچیزی از تحریم‌ها حذف شود. وی تأکید کرد: تنها تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است و این بخش کوچکی از تحریم‌هاست. از طرفی آنها پول‌های نفت خودمان را که بلوکه کرده‌اند به صورت اقساط به ما پرداخت می‌کنند. آمریکا گفته که در ادامه کار 80درصد پول نفت بلوکه می‌شود و بعدا به صورت اقساط پرداخت می‌کنند. در ادامه برنامه زیباکلام گفت: شما اجازه اظهار نظر به مردم نمی‌دهید و می‌گویید که تشویش اذهان عمومی می‌کنید و آن ها را مخل امنیت می‌دانید.

نبویان در پاسخ به دانشجویان: نخیر، واو به واو توافق لوزان با رهبری هماهنگ نشده است
نبویان: آمریکا گفته که در ادامه کار 80درصد پول نفت بلوکه می‌شود و بعدا به صورت اقساط پرداخت می‌کنند در انتهای برنامه دانشجویان از زیباکلام و نبویان سؤال کردند و هرکدام از آنها پاسخ گفتند. نبویان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «مگر واو به واو متن توافق لوزان با دفتر رهبری هماهنگ نشده است؟» گفت: پاسخ منفی است. سیاست هسته‌ای در اراده ایشان نیست. رهبری اعلام کرده است در جزئیات دخالت نمی‌کند و قبل از لوزان در ابتدای سال نظر خود را داده است هرچند هنوز بعد توافق لوزان حرفی نزده‌اند. در ادامه برنامه دانشجویی خطاب به نبویان گفت که ظریف هر کاری کرده است در راستای منافع نظام و رهبری بوده است و فقط منافع پایداری‌ها به خطر افتاده است. وی گفت که ما به شما درس آزادی بیان می‌دهیم.

نبویان خطاب به دانشجوی معترض: حرفت را بگو تا شب راحت بخوابی!
نبویان خطاب به این دانشجو گفت: آدم باید بالاخره تخلیه بشود، اشکالی ندارد حرفت را بگو که شب راحت بخوابی. وی ادامه داد که جلیلی بی‌خود کرده است یا نه، به خودش مربوط می‌شود؛ اما موضوع این است که ما همچنان همه چیز را از دست داده‌ایم. این چه حرفی است که می‌گویید پایداری‌ها منافع دارند عالمانه بحث کنید. نبویان در پاسخ به دانشجویی که به او گفت «شما نماینده مردم نیستید چرا که در یک انتخابات بدون رقیب رأی آورده‌اید»، گفت: من 400 هزار رأی دارم و نماینده تهران هستم.

سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۰:۵۲
من از همه دوستان معذرت حواهی می کنم مطلبم ربطی به این قضیه نداره ولی باید بگم : برادر کفنپوشم سلام حالت خوب است . قضیه تجاوز دو مامور رسمی عربستانی را شنیدی رگ غیرتت باد نکرد و شاید هم انتخابی کار می کند اگر این تجاوز توسط یک مامور اسرائیلی به فلسطینی صورت گرفته بود الان تو صف ثبت نام اعزام نبودی ، کجایند آن دلواپسانی که برای قدم زدن ظریف و کری طلب مرگ می کردند ایا الان وقت مردن نیست ؟ (299683)
واقع بین
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۵۱
ما حالا حالا ها باید هزینه اشتباه کشور، برای دادن قدرت به امثال احمدی نژاد و شریعتمداری و نبویانها را بدهیم و پرداخت تاوان اشتباه قانون طبیعت است، انها در هشت سال تندروی و بی سیاستی باعث اجماع جهانی و تحریمهای فراوان کمرشکن علیه کشور شدند که تحریمها مثلا در یک مورد فقط ارزش ریال را یک سوم کردند و تشدیدتحریمها باز هم وضع را بسیار بدتر میکرد و اقتصاد فرو می پاشید و کشور را به آینده ای نامعلوم می برد، .....
ادامه دارد (299764)
واقع بین
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۵:۰۹
ادام
....بحران یمن انزوای ناشی از آن هشت سال ایران را به خوبی هویدا کرد، ایران باهر نوع توافقی باید کاری کند که به قول محمود کاغذ پاره ها، واقعا لغو و پاره شوند، چون صدور مجدد قطعنامه ها در صورتیکه دولت عاقلی در راس باشد و با توجه به بحران شدید بین غرب و روسیه برای اوکراین، تقریبا محال ست همانگونه که قبل از احمدی نژاد با وجود فعالییت هسته ای خبری از قطعنامه و تحریم هسته ای نبود تندروها لطفا خجالت بکشید و بیشتر به مردم صدمه نزنید و بگذارید تیم با سواد ظریف کارشان را بکنند. (299768)
ازاده
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۰:۵۵
مورد هسته ای برای مردم مهم نیست اگر توانستیم جانماز وچادر ومواد غذایی استراتزیک وفناوری های مورد نیاز کشور با استاندارد ژاپن ونه چین وروسبه وکره شمالی تولید کنیم اقا وسرور می شویم نه فناوری هسته ای و صد البته داشتن ان در حد علمی ودارویی حق مسلم همه کشورهای جهان است (299684)
محمدرضا رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۰:۵۷
مخلصانه از جناب نبویان تشکر میکنم و خواهش دارم به این سوالات پاسخ دهند:
1-اگر ما به دنبال انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز هستیم به چه میزان و تا
چند درصد به اورانیم و پلوتونیم غنی شده نیازمندیم؟
2-اگر به جای این همه هزینه در 8سال گذشته به مذاکرات ادامه میدادیم آیا وضعیت
ایران در داخل وخارج مناسب تر نبود؟ (299685)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۰۰
دکتر جون شما هم خیلی داری افراطی میشی،معتدل باش! معتدل خوبه،معتدل واس شماس،یعنی کلش ماس شماسسسسسسسس! (299686)
حسین
Europe
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۰۲
این گروه داره نفسهای اخرشو میکشه البته اگر دست های پشت پرده برا بقاش کاری نکنن (299687)
صابر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۰۳
معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ میگه؟!
نظر مردم رو میخوان البته بدون اینکه بطور کامل در جریان باشن. وقتی همه چیز محرمانه است مردم در مورد چی نظر بدن؟
ظریف و روحانی میگن همه چی آرومه از اونور آمریکاییها میگن که تحریمها پابرجاست و بازرسیها 10 تا 15 سال طول میکشه شریعتمداری هم که میگه همه چی به باد رفته!
کلا آش شله قلمکار خوبیه!!
بدبخت ملت که میان رای میدن راهپیمایی میکنن حمایت میکنن ایثار و فداکاری میکن وقتی نوبت کارعملی میشه مسئولین محترم هر کدوم یه بهانه ای میارن!! (299689)
جواد.
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۶
جالبه در جایی از مناظره بحث اسراییل و مسلمان کشی او رو پیش می کشه.
اولا ما هم از اساس با ماهیت یهودی و صهیونیزمی اسراییل مخالفیم.
ولی شما از کدام مسلمان دم می زنید.
مسلمانی که بعد از آن همه هزینه از طرف ایران حتی تیم فوتبالش ما را تحریم می کنه.
مسلمانی که گروه حماس و سایر گروه هاش از قتل و عام شیعیان توسط رژیم سعودی در یمن حمایت می کنه. (299748)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۸
البته تا حد زیادی مشخصه که کی دروغ میگه
عاشق روزند آن زرهای کان/دشمن روزند آن قلابکان (299749)
جواد.
Canada
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۳۳
آقای نبویان می گویند من با تظر سنجی از مردم موافقم
نمونه بارز آن بحث یارانه ها بود. که متاسفانه در اون مقطع اجازه بحث به هیچ کس رو نمی دادند.
به طوری که احمدی نژاد حرفش در حد امام زمان حجت بود و حتی توهم مخالفت با او جنگ با امام زمان محسوب میشد.
حتی در یک سخرانی گفتند تنها منافقان با این طرح مخافند که نتیجه اون رو هخم دیدیم. (299751)
دلواپس
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۰۷
متاسفم برای یک عده دانشجوی بی ادب که جدا از عالم سیاست احترام لباس پیغمبر رو نگه نمیدارن .
البته جای شکر داره نمیتونن بحث علمی کنن سریع توهین هاشون شروع میشه به دلواپسا و پایداریا و دکتر جلیلی (299690)
شاکر دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۸:۴۶
اینها خودشان احترام لباس پیغمبر ص را نگهداشته اند.؟
هیچکدام از مقامشان سوء استفاده نکرده اند؟
تمام کس و کار و فامیل را سر کار نگذاشته اند؟
تمام پست های نان و آب دار را قبضه نکرده اند؟
آیا پسرانشان به سربازی میروند و یا با کنکور به دانشگاه میروند؟
بورسیه ها را چه کسانی دریافت کرده اند؟
چه کسانی دولت را در منگنه میگذارند که فرماندار باید این باشد و استاندار آن؟؟
از این موارد زیاد است بگذریم. (299797)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۰
به زودی با رای مردم همه دلواپسان را از مجلس پرت میکنیم بیرون. تا انقدر دلواپس مناقع خودشون نباشند (299691)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۹:۳۰
عزيز دل برادر احتمالا فقط دلواپسان تاييد صلاحيت خواهند شد !!! (299802)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۱
"تنها تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است"

مگه قرار بود غیرهسته ای هم برداشته بشه؟! چی میگن اینا؟!!! (299692)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۴
همه باهم همکلام

درود بر صادق زیبا کلام (299694)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۸
من 400 هزار رای دارم و تهران چند میلیون نفر جمعیت؟ جناب نبویان؟ (299695)
خخخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۶
تهران حدود یک دهم کشور جمعیت داره یعنی یک دهم همون چهار میلیون میشه چهارصد هزار چه اتفاق مبارکی (299785)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۹
علت ترس آگاهی تندروها از رای مردم است (299696)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۹
از زحمات و کوشش های استاد عزیز آقای زیبا کلام تشکر میکنم. (299697)
سیداز نوشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۲۰
اقای نبویان ترا همان خدایی که مپرستی کمی به سفر ه خود وسفره مردم نگاه کن ان وقت حق را به مردم خواهی داد (299698)
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۲۵
اقای زیباکلام مردم پاسخ امثال شما را در ۹دی دادند…تا کی میخواهی دم از مردم بزنی؟؟ مگر خروش دانشجویان انقلابی در مقابل مجلس را ندیدی؟؟ ملت ایران خواستار تقابل با امریکاست و تا به زانو در اوردن ان ولو به اینکه همه منافع ملی از بین ببرد خواهد ایستاد. (299699)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۶:۲۶
دوست گرمی نظرات خودت رو می گی یا اخبار 20:30 رو می خونی؟
مورد دوم آقای مردمی آیا با رفراندوم بدون قید و شرط موافق هستی یا خیر؟ (299776)
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۸:۳۷
نخیر چرا دوست داری اوضاع کشور رو متشنج کنی…نظر مردم همونی هست که هر جمعه از تریبون نماز جمعه پخش میشه. (299796)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۶:۴۶
9دی 9دی 9دی ! این مردم 9 دی چرا به روحانی رای دادند ؟ اینا مگه با بصیرت نبودند چرا دعوت خاتمی و هاشمی را لبیک گفتند ؟ البته الان میگید اصلاح طلبها 8 درصد بیشتر نبودند ! البته 8 درصد بودند روحانی هم 11 درصد بود 25درصد هم قالیباف 24درصد جلیلی این نظر سنجی من در آوردی شما ها بود نه ؟؟؟ دوحالت داره یا مردم 9 دی فقط برای امام حسین اومدند اونم بعدا فهمیدن جریان چیز دیگه ای بود ! یا اینکه کل جمعیت همون 4میلیون بوده که با دومی موافقم (299782)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۷:۲۰
جناب دلواپس:شما نمیتونین شکم ملت رو سیر کنین, چارتا جوون رو ببرین سر خونه زندگی, چارتا شغل ایجاد کنین, جلوی یه خروده تحریم وایستین اونوقت میخوای با دنیا تقابل کنی؟ بابا پودر میشین میرین هوا بعدش داعش میاد پرچم اسلام رو بالا میبره. گذشت اون دوران, اینبار اگه اسلام سیلی بخوره دیگه فاتحش خوندس. دوراندیش باشین توهمات رو بذارین کنار. (299789)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۲۷
آقای نبویان شما کمتر از 10% آرای واجدان شرایط و آنهم در انتخاباتی که احمدی نژاد برگزار کرده را بدست آورده اید. شاید نماینده تهران باشید ولی زیاد هم نماینده مردم تهران به حساب نمی آیید. (299700)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۶:۵۲
در انتخاباتی که 6 نفر شرکت کردند یکی 19 میلیون رای آورد یکی با تمام دوپینگ های رسانه ای تلویزیون 4 میلیون تازه ارگانها هم براش سنگ تموم گذاشتند ! نفر دوم انتخابات هم که هرچقدر تونست خرج کرد من نمیدونم این همه پول را از کجا آورد البته به بدهی 36000میلیاردی شهرداری نگاه کنی میفهمی ! فاجعه آمیز تر شرکت نکردن بیش از 18میلیون نفر تو انتخابات بوده (299783)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۲۹
فقط زمان توقف حج عمره نرسیده پرواز به سوی ترکیه هم که برامون خط و نشون میکشه وبهمون میگه داعش منطقه هستیم وامارات فسقلی که ادعای جزایر ما رو داره وکشورهای اروپائی که دشمن ماهستند بخصوص انگلیس که مساحت کشور مارو نصف کرد هم رسیده.
چون جای نظر روی خبرتون نداشت اینجا گذاشتم. (299701)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۳۱
میگم چرا این مناظره طولانی رو به صورت انتخاب شده منتشر کردین؟اینطوری نمیشه جمع بندی داشت.صوت رو برای دانلود بزارین.ممنون. (299702)
مهسا اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۳۹
كلاً 8 درصدنا ولي از رو نمي رن.
خودش اعتراف مي كنه به كم بودنشون : ميگه من 400 هزار راي آوردم. نه آقاي خيلي باسواد!! ليست پايداري ها كلاً 400 هزار تا راي آوردند. يعني حاميان نمايندگان پايداري كلاً 400 هزار تا. (299704)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۴۰
راست میگه دکتر زیبا کلام چرا تندروها بازم از عدم توافق و ادامه تحریم ها حمایت میکنند؟؟ (299705)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۴۱
عجب صراحت و سخن زیبایی دارد این استاد سیاسی و زیبا کلام (299706)
مهسا اصلاحطلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۴۱
مجلس 94 به بعد كلاً واس ماس. نه ! نــــه! نــــــــــــــــــه! توجه نكردي پايداري چي . ديگه كلاً واس ماس (299708)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۱:۴۶
سلام ،
عجب اعصابی داره ، این زیبا کلام ! کوه، در برخورد با این آدمها،ترجیح میده که خاک و پودر بشه، تا اعصابشو ور داره و فرار کنه ! اما این زیبا کلام ،کوه را حیران کرده !
اگر او،(زیبا کلام ) یک چک آپ کنه،نتیجه به این شرح است :
میزان آهن 80% (نرمال 8%) -ضربان قلب 7 پالس(نرمال 70 پالس) جداره رگها و عروق،فولادی !(نرمال گوشتی) الیاژ سلسله اعصاب،میلگرد 22 (نرمال...) (299710)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۱
فحش وبدوبیراه ومرگ ولعن آلت دست آدمهای ضعیفه.راست میگی برویقه اش روبگیر .شکایت کن .میتونی بزنش .تحریمش کن. (299714)
۲۲
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۹
دمه همه دانشجوهایی که حال نبویانو گرفتن گرم. (299716)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۳
یاد جمله کاسبان فتنه کاسبان تحریم افتادم (299720)
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۲۹
لطفا مناظره بهشتی پور-محمدی ونیز منصوری -بذرپاش رو هم بزارین. (299722)
هه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۳۲
اره وقتی کاندیدا های خوب دیگه رد صلاحیت میشن شما میشی نماینده (299724)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۵۱
تو پایتخت 10 میلیونی افتخار میکنه با 400 هزار تا رای نماینده مردمه.دیگه باید تو خواب ببینن که دوباره یکی مثل احمدی نژاد بیاد واینا دوباره برای ما تصمیم گیری کنن (299727)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۵۶
من برای آینده آقای زیبا کلام مترسم امیدوارم همیشه سالم باشد احساسم اینه که با خلوص نیت ودلسوزانه حرف و انتقاد می کند و کشور به همچین انسان هایی نیاز دارد.دوستت دارم صادق ، صادق .... (299728)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۵۷
آقای نبویان واقعا" شما خودتون تو تنهایی خلوتتون هم این حرفهایی که می زنید قبول دارید؟ یا اون موقع به ریش مردم می خندید با این................. که گفتید (299729)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۵۷
از این منظره های سطحی و بچگانه خسته شدم .
بهار عزیز، خواهش میکنم بجای اینکه نظرات را برای اینگونه خبرهای بی اهمیت و کم ارزش باز بزاری بیشتر مقاله های واقعگرایانه و کارشناسانه ای مثل(ایران و آینده منطقه خاورمیانه ) را تیتر کن که کمی به سواد سیاسی و علمی ما افزوده بشه ، ممنون (299730)
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۲:۵۸
دوستانی که مخالف قصاص بودند ،نظرشون راجع به هتک حرمت دو نوجوان ایرانی چیه؟! (299732)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۳:۰۴
آقای نبویان شما که از روی شکم سیری صحبت می کنید بد نیست در افاضاتتان کمی هم به مردمی فکر کنید که هست و نیستشان را از دست داده اند به خاطر وضع اقتصادیی که تحریمها به ارمغان آوردند . آقای نماینده مردم!!!!!!!!! مردم خسته اند (299735)
-------------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۳:۱۲
اتفاقا تحریم های هسته ای عمده ی تحریم هاست (299737)
داریوش.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۳:۱۴
با درود
هیچ کس در تهران مرا نمیشناسد
به آقای نبویان بگویید به فرصت حرف زدن بدهید بعد من و شما کاندیدا میشویم ببینیم کی رای می آورد (299738)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۳:۱۶
واقعا اين پايداريها در شانتاز استادند. ولى با مناظرهها كه يكطرفش پايداريها باشند مخالفم چون فقط اينها به راحتى ... ميگويند و بعد هم خودشان را مطرح ميكنند. مثل اينكه ميگويند كه تحريمهاى اتمى بخش كوچكى از تحريمها است !!!!!! (299739)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۳:۵۲
چرا از سوی موافقان و روشنفکران فقط آقای زیباکلام پا پیش گذاشته و رو در رو اصواگراها گفتگو مینماید . بهتر است دیگران ترس را کنار بگذارند و بیایند در گود. (299743)
صمدی
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۰۹
کاش روزی برسد که مثل اوایل انقلاب اسلامی بعضی از مناطره های مهم از تلویزیون پخش شود و علاقه مندان کل مباحث و نحوه برخورد طرفین و حتی حاشیه های مناظره را بطور مستقیم ناظر باشند و منطقی تصمیم بگیرند تا مطبوعات ناچار و یا نتوانند خلاصه و یا بصور ت برگزیده نسبت به انتشا ر مطالب اقدام کنند . (299744)
Maedeh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۱۸
400هزار رای؟!
این آرا را با عوام فریبی به دست آورده اید؟
صفرهارا درست شمرده اید؟! 400000؟
اگر یکی از این 2 گزینه نباشد، احتمال سومی هم هست که ... (299747)
آزادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۴۹
خوبه طرفداران اندک ولی پولدار گروهگ پایداری توضیح بدهند که چه کسی باعث وضع "تحریم های مقدس " گردید؟ (299760)
محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۴:۴۹
بارها گفته ام نفس اين مناظره ها مهم است ، نه محتواي آن . همين كه امثال رسايي و نبويان با زيبا كلام مناظره مي كنند خيلي مهمتر است ، چون در نهايت اين در دراز مدت به نفع آرامش جامعه است (299761)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۰
این مناظره ها خوبه ولی جاش تلویزیونه از صیف چپ چپ تا میانه و
محافظه کار تا راست راست باید حرف بزنن و مردم هم ب د آزادانه به
اون چیزی که باور دارن بگن و این نظرها رو بشنون ودر پایان در
انتخابات به اونیکه باور کردن رای بدن. (299784)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۸
اگه آقای نبوی دلش برای فلسطینیها که به ظاهر مسلمان هستند می سوزد ببینم با همون لباس روحانیت می تونه تو فلسطین آزادانه راه برود یا وهابیون مزاحمش میشن فراموش نکنیم همین جنبش حماس بر ضد اسد موضعگیری کرد وجنگیدندو دفترش رو به ترکیه منتقل کرد همان سوریه ای که پشتیبان فلسطینیها بود حالا. هشتاد میلیون ایرانی باید توان آن رو پس بدهند (299786)
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۷:۱۹
آقاي نبويان از تهران 12 ميليوني 379000 راي آورده اند. يعني حدود 3/5 درصد مردم تهران به ايشان راي داده اند (299788)
رسولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۲۲:۲۷
خدا رو شکر که شما وزیر کشور نیستی!!!
مرده ی شمارش آراتم! (299819)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۸:۱۳
مردم فهیم ایران انشاالله پای صندوق های رای جواب نبویان را میدن . البته اگه آقای جنتی تحت تاثیر پایداریها قرار نگیرند!!!!!!!!!!!!! (299792)
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۸:۵۷
زیبا کلام یا آگاهانه این موضعگیری ها را دارد که باید گفت خالی از دوصورت نیست یاتشخیص او همین است وفکر میکند که در راستای منافع کشور حرکت میکند گرچه نشان از بی بصیرتی اودارد ولی اشکالی ندارد ویاخدای ناکرده ماموریتی از طرف بیگانگان دارد که اینگونه چوب حراج به منافع ملی میزند که باید به اوتذکر جدی داد البته غربزدگی افراطی هم خود مرضی است (299799)
سید
United States
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۹:۰۰
با این موافقم نویسان و زاکانی و حداد و ۰۰۰۰۰ انتخابات بدون رقیب نماینده شدند (299800)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۹:۲۳
مردم ایران به خاطر آینده این کشور و فرزندانمان، به خاطر عزت ایرانیان، با شرکت در رای گیری مجلس و انتخاب متخصصین معتدل این جنگ طلبان دلواپس را به جای اصلیشان بفرستید. نگذارید ابرهای تاریک همچون 84 تا 92 آسمان این کشور را بپوشاند و دلواپسان بر مردم حکومت کنند. (299801)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۱۹:۴۹
فکر میکنم متن مناظره کامل نیست... (299803)
محمدی / پورامینی/ همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۲۱:۰۸
نظر دکتر زیبا کلام را درمورد اینکه مشکل امریکا درتحت فشار قرار دادن برنامه انرژی هسته ای صلح امیز ایران جنبه امنیتی داشته وبه مسئله امنیت رژیم صهیونیستی ار تباط مستقیم دارد کلا رد نمیکنم اکنون ایشان را به مشارکت در مناظره ای دعوت میکنم که پاسخ دهند حال که در مذاکرات اخیر در لوزان سوئیس ایران تا حد غیر انتظار برخی از صاحبنظران در حد مجاز عرف بین المللی زمینه را برای پاسخگوئی به شبهات غرب فراهم نموده وفعالیتهای هسته ای را محدود میکند مشکل امریکا الان دیگر چیست که بنابر فکت شیت مورد ادعای ... (299808)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۲۰ ۲۲:۵۳
امثال نبوی و زاکانی وشریعتمداری مردم را به خاک سیاه نشانده اند
اینان باید بخاطر این همه مشکلاتی که برای زندگی مردم درست کرده اند محا کمه
شوند و فقط رای مردم تعیین کننده است همانطوری
که امام فرمودند میزان رای مردم است. (299821)