به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۵۱۸۲۰
ستاره دار شدیم تا به جای ما افراد دیگری را به دانشگاه بفرستند

دفاع مظلومانه یک دانشجوی ستاره‌دار

گروه سياسي: یک دانشجوی ستاره‌دار که در زمان وزارت فرجی دانا دوباره به دانشگاه بازگشته در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه ۱۴۰ نفر از متهمان امنیتی به دانشگاه بازگشتند، گفت: ما را ستاره دار کردند تا به جایمان افراد دیگری را به دانشگاه بفرستند.
«قاسم فرخی» در گفتگو با ایلنا گفت: فرزند یک بسیجی شهید هستم و هیچ گونه پرونده قضایی، امنیتی و سابقه دستگیری هم نداشته‌ام. وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱ ستاره‌دار شده است، افزود: با وجود آنکه فرزند شهیدم اما با سهمیه آزاد در کنکور دوره دکتری شرکت کردم، بعد از شرکت در آزمون اینطور به من گفتند، که شما مردود علمی شده‌اید اما پس از اینکه پیگیری‌های بسیاری انجام دادم، متوجه شدم مشکلم در کسب نمره نبوده و نمرات لازم را بدست آورده‌ام.

خرمی تصریح کرد: پس از آن به من گفتند که نقص در پرونده دارید و به دلیل اتهامات سیاسی نمی‌توانید وارد دانشگاه شوید. به نظر می‌رسد، این اقدامات را انجام دادند تا افراد دیگری را به جای ما به دانشگاه بفرستند. این دانشجوی دوره دکتری با اشاره به اینکه در آن زمان پیگیری‌های بسیاری انجام دادم، افرود: به آقای زاهدی نامه نوشتم و علاوه بر ایشان مشکلم را به گوش مسئولان زیادی رساندم، اما راه به جایی نبردم تا آنکه در دوره آقای فرجی دانا دوباره توانستم به دانشگاه بازگردم.

خرمی گفت: بسیاری از دوستان ستاره‌دار من با این نوع اتهامات از تحصیل در دانشگاه بازماندند اما تا آنجا که می‌دانم هیچکدام از آن‌ها معاند با نظام نبودند و در زمانی هم که دانشجویان ستاره‌دار مشکل پرونده‌شان را در وزارت علوم پیگیری می‌کردند، با این پاسخ مواجه می‌شدند که دستور از بالاست و این وزارتخانه نقشی ندارد، بنابراین دانشجویان نیز به پیگیری‌های خود ادامه نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مطرح کرده‌اند که در بین بورسیه‌های غیرقانونی، فرزندان شهدا و جانبازان هم به چشم می‌خورند، تصریح کرد: اگر امتیازی هم به این افراد داده شده به دلیل فرزند شهید یا جانباز بودن آنها نبوده است، بلکه به دلیل نزدیکی گرایش سیاسی آنها با مسئولان دوره گذشته این اتفاق افتاده است. خرمی در پایان با بیان اینکه برخی می‌خواهند از اسم خانواده شهدا و جانبازان استفاده کنند، افزود: البته این صحبت‌های افکار عمومی نیست، بلکه تنها صحبت چند تن از نمایندگان مجلس است.

زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۴۶
براي بنده هم يه پرونده درست كردند
و البته گفتند سكوت كن !
چند روزي هست دنبال يك وكيل ميگردم كه بنده رو راهنمايي كنه ! سه سال سكوت كردم فقط به اميد اينكه اون پرونده ساختگي باطل بشه ! (245972)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۲۹
لطفا گفته های استاد اخلاق اقای طباطبایی رو در مورد سخنان به جهنم روحانی در جهت دانستن حق مردم است منتشر کنید. (245987)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۳۱
بازی سیاسی امنیتی در دانشگاه یعنی همین.باند احمدی نژاد با آگاهی کامل دانشجویان را ستاره دار و از تحصیل باز داشتند ,آنهم نه یکی و دو تا بلکه هزاران را تا جا داشته باشند بجای شما کم سوادان 3000 عددی را رانتی وارد گود کنند که در آینده خوش خدمتان جدیدی داشته باشند..فضای علمی کشور اسف انگیز است و دلالان علم فراوان. (245988)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۴۶
متاسفانه گروهی هستند که برای کسب منافع خود حاضرند حتی خون شهدا را نیز پایمال کنند و جالب آنکه همش دم از خون شهدا و نوکری مردم وراه انقلاب و... میزنند و وااسلاما می گویند. اما دیگر مردم آگاه شده اند سندش هم 24 خرداد. (246016)
بورسیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۴۹
خوب با یک بورسیه هم مصاحبه کنید
سوابقش، نمراتش، مقالش، اختراعش...
یک بورسیه را هم بیاورید نشان بدید این همه اتهام به همشون وارد نیست (246017)
کبریت فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۵۲
میگم نکنه دوستان جبهه ی پایداری سال88 برای بدنام کردن وتخریب وجه بعضیها عده ای راپول دادند( از زن ومرد ودختر وپسروجوان وبی حجاب وبدحجاب آموزش دیده )فرستاندعکس امام پاره کنند بگندنه غزه نه لبنان جانم فدای ایران وآشوب بپاکنند به نام بعضیها.وبه مقدسات وامام حسین ع حمله کنند وهمه چی را عکس جلوه دادند.آخه بعید بود کسی 8سال در سطوح عالی این نظام بوده باشه وموافق این شعارهاباشه وبه امام اهانت بکنه.بخدابعیده. (246018)
اسد جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۹:۵۲
دوست عزیز ستاره دار من (1)
تو اگر ستاره دار بودی و شدی بخاطر شجاعتت در اعتراض و حق خواهی بوده است. مظورم همان شجاعت و حق خواهی بود که فرزندان این خاک و بوم را به جبهه های جنگ فرستاد.
دوست عزیز من آری تو راست می گویی اینان از طرفدار حقوق شهدا و ایثارگران نبودند بلکه خائنین به بیت المال و حقوق این سرزرمین بوده اند. اینان اگر حقوق این مردم را به رسمیت می شناختند که بر سر سفره نان آنها نفت نمی آوردند.
برادران و خواهران نخبه من به اکثریت از مملکت یا گریختند یا ستاره دار شدند و یا سر به لاک فرو بردند (246033)
اسد جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۹:۵۹
دوست عزیز ستاره دار من (2)
من نیز به مانند تو درد دارم. درد من از بی مدیریتی بوذ که بر جامعه غالب بود. من خودم در دانشگاه و در دوره دکتری پذیرفته شدم و با اینکه در حال فارق التحصیل شدن هستم هنوز موفق به دریافت بورس و استخدامی در هیچ ارگانی و یا دانشگاهی نشده ام. البته نه اینکه از جایی پذیرش نگرفته باشم. 3 سال پیش در مصاحبه علمی یکی از دانشگاها بدون در نظر گرفتن جانبازیم به عنوان نفر اول پذیرفته شدم. اما هنوز که هنوزه تکلیفم مشخص نشده است. برادر ستاره دار من همه اینها بدلیل بی مدیریتی بود (246036)
اسد جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۰:۰۴
دوست عزیز ستاره دار من (3).
برادر ستاره دار من همه اینها بدلیل بی مدیریتی بود که بر جامعه حکمفرما بود. اکنون دیگر دیوان رفته اند و فرشتگان باز آمده اند.
امید است تو برادر عزیز و خواهر گرامی که ستاره داران این مملکت بوده اید برای پیشرفت این جامعه تلاش کنید تا دیگر شرایطی پیش نیایید که نامدیران بر سر سفره مردم دست درازی نمایند.
ما همه از استاد فرجی دانا که معلمی دلسوز است حمایت می نماییم و امید است که ایشان همچنان بر مسند خویش برقرار بمانند.
پایدار باشد اسد عبدی جانباز 50 درصد (246037)
اسد جانباز 50 درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۰:۰۷
نکته اخر: واقعا با شما موافقم که اینان به فکر خانواده شهدا و ایثارگران می بودند به آنان ماهی گیری یاد می دادند نه ماهی دزدی. من هم با ایده گرایش سیاسی افرادی که بورس گرفته اند کاملا موافقم. (246038)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۲۰:۱۹
درحالیکه همه دانشجوهای دکترا رو سر کار گذاشتن و بورس نمیکنن چطور تونستن اینهمه رو اونم بورس خارج بکنن. من هرسال تو فراخوان وزارت علوم برا بورسیه شرکت کردم.. هی مصاحبه تو این شهر اون شهر. آخرش هیچی.آخه یه بورس خارج معادل 50 تا بورس داخل خرج داره. آخه عدالت کجاست؟ نامردی تا کجا؟ یا باید خودمونو بکشیم یا احمدی نژاد رو به سزای کاراش برسونیم (246041)