به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۶۲۷۱۰
حاشیه های روز دانشجو

اعتراض دانشجویان به‌عدم پخش پیام‌خاتمی

گروه سیاسی: : مراسم گرامیداشت آیین روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور رئیس جمهور و هیئت همراه وی برگزار شد که با حاشیه های خواندنی همراه بود.
اعتراض دانشجویان به‌عدم پخش پیام‌خاتمی
*انتظار دانشجویان برای ورود رئیس جمهوری
پس از یک ساعت انتظار از سوی دانشجویان ساعت 10 صبح حجت الاسلام حسن روحانی با شعار روحانی زنده باد موسوی پاینده باد از سوی دانشجویان وارد سالن شد که در این میان محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، محمد فرهادی وزیر علوم، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری و وزیر بهداشت روحانی را همراهی کردند.

*مطالبات دانشجویان از رئیس جمهور
تعداد زیادی از دانشجویان به نمایندگی از تشکل های سیاسی- صنفی مطالبات خود را در موضوعات مختلف از جمله تشدید وضعیت آلودگی هوا، سونامی سرطان، اسیدپاشی و آسیب های ناشی از فرکانس و... مطرح کردند. در این میان نمایندگان دانشجویان اصولگرا به دلیل مدت زمان کم برای سخنرانی از ارائه مطالبات خود در محضر رئیس جمهوری کشورمان انصراف دادند که در این میان نماینده گفتمان اصلاح طلبی در دانشگاه ها اعلام کرد: به حرمت شهدای 16 آذر و ریاست محترم جمهور با اینکه قرار نبود صحبت کند به بیان مطالبات خود در این جمع خواهند پرداخت.

*تشکر دانشجویان از خدمات وزرا و سرپرست های سابق وزارت علوم

دانشجویان مختلفی که در محضر رئیس جمهوری به بیان خواسته های خود پرداختند از خدمات محمدعلی نجفی، فرجی دانا و همچنین از تدابیر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد، طه هاشمی و تدابیر آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

*مروری بر تاریخ ایران
دانشجویان با پخش کلیپی و با مرور بر تاریخ انقلاب اسلامی با تشویق های یکسره خود از خدمات اشخاص و چهره های تأثیرگذار همچون بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی، سردار قاسم سلیمانی، محمد مصدق، شهید باهنر و رجایی، روسای جمهور پیشین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و شهدای هسته ای کشورمان تقدیر و تشکر کردند. در این کلیپ تصویری، دانشجویان بسیجی با مشاهده تصویر سید محمد خاتمی با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را نسبت به رئیس جمهوری اسبق نشان دادند که با واکنش تند و یک صدای دانشجویان با سر دادن شعار بسیجی واقعی همت بود باکری مواجه شدند.

*اعتراض به عدم پخش پیام خاتمی

مجری برنامه با اعلام اینکه بر اساس 6 سال گذشته که مقرر بود که پیام رئیس جمهوری اسبق کشورمان در روز دانشجو بازپخش شود این بار در دانشگاه تهران بنا به حکمی اجازه پخش دوباره آن را ندادند و این دانشجو در اعتراض به این مسئله گفت: آیا این است استقلال دانشگاه. در ادامه دانشجویان شعار سلام بر روحانی درود بر خاتمی را سر دادند.

*دانشجویان خواستار رفع حصر شدند

دانشجویان قبل و بعد از سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان یکسره با شعارهای مختلفی همچون هزار روز گذشته موسوی برنگشته، درود بر موسوی سلام بر روحانی، بارها از رئیس جمهوری خود خواهان برآورده شدن مطالباتشان از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید تا کنون شدند.

*دیوار دولت از همه کوتاه تر
پس از یک ساعت و 15 دقیقه سخنرانی دانشجویان رئیس جمهوری کشورمان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دانشجویان می توانند از دولت انتقاد کنند و این را می گویم که فعلا دیوار دولت از همه دیوارها کوتاه تر است. هر کسی به هر مناسبتی از گوجه فرنگی گرفته تا انرژی هسته ای نقدش را نسبت به دولت روا می دارد که البته دولت به هر گونه انتقاد شرافتمندانه افتخار می کند.

*از ارادت روحانی به دانشجویان

در حین سخنرانی ، رئیس جمهوری کشورمان در 16 آذر دانشجویان بارها با تشویق های مکرر خود و سر دادن شعارهایی همچون روحانی حمایتت می کنیم پشتیبانی خود را از دولت یازدهم اعلام کردند که رئیس جمهوری کشورمان نسبت به اعلام حمایت دانشجویان با دست تکان دادن برای دانشجویان ارادت خود را به آنها نشان داد.

*دولت از راه خود بر نمی گردد

رئیس جمهوری کشورمان در ادامه سخنرانی خود درباره مسئولیت محمد فرهادی در وزارت علوم گفت: همان راهی که بنا بود نیلی منفرد، توفیقی، فرجی دانا، نجفی، دانش آشتیانی و احمدی آبادی ادامه دهد امروز محمد فرهادی همان راه را ادامه خواهد داد که دانشجویان در پاسخ گفتند پیام ما روشنه حصر باید بشکنه و در پاسخ این دانشجویان روحانی گفت راه ما همان است که در روز اول به شما وعده دادیم. عهد ما با شما شکستنی نیست.

*درخواست روحانی از دانشجویان
دانشجویان با سر دادن شعارهای روحانی دوستت داریم و روحانی روحانی حمایتت می کنیم باز هم پشتیبانی خود را از دولت تدبیر و امید اعلام کردند که دکتر روحانی در پاسخ به آنها گفت خواست من همین است که شما می فرمایید و رضایت خود را از حمایت دانشجویان اعلام کرد.

*تازه به دوران رسیده ها بر سر راه دولت
رئیس جمهوری کشورمان خطاب به دانشجویان گفت: از وزرای مربوطه خواستارم که تمام مطالبات شما را بررسی کنند و نتیجه نهایی را به من ارائه دهند تا هر چه را که شدنی است انجام دهیم. وی که در ادامه به رشد و بالندگی ایران اسلامی و تحقق بسیاری از برنامه های دولت یازدهم اشاره کرد گفت: در حال حاضر اقلیتی در کشور وجود دارد که از برنامه های دولت یازدهم خرسند نیستند و ان شاالله آنها هم از منافع زودگذرشان بگذرند و متاسفانه عده ای تازه به دوران رسیده بدانند که نمی خواهند به این اندازه نسبت به آینده و ارزش های اسلام و انقلاب نگران باشند. این در حالیست که همه باید بر ارزش ها اجماع داشته باشیم.

*سرودن یار دبستانی من از سوی دانشجویان

پس از ایراد سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در جمع دانشجویان و خروج وی از سالن دانشجویان هنگام ترک سالن یک صدا شعر یار دبستانی من را سر دادند و رضایت خود را از حضور رئیس جمهوری در جمع خودشان و گوش دادن به مطالباتشان را با تشویق های مکرر نشان دادند.
مرجع : ایسکا نیوز

ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۷:۵۲
اقایان فکر میکنند با جلو گیری از پخش پیام اقای خاتمی شق القمر کردند و محبوبیت خاتمی را پایین اوردند .!در صورتی که جایگاه اقای خاتمی در قلوب مردم است . فکر میکنند به شخصیت خاتمی ضربه زدند ! اما همین افراطها باعث میشود شان خاتمی بسیار بالا باشد . (268048)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۰:۳۵
اقتدارگرایان نمیدانند که بزرگترین ظلم را به خودشان میکنند. آیا تا به حال به این فکر کرده اند که اگر روزی یک اصلاحات بود و یک خاتمی، امروز اصلاحات هست و خاتمی و هاشمی و روحانی و عارف و کروبی و موسوی و معین وناطق نوری و... . اما به باصطلاح اصولگرایان از نبود یک لیدر رنج میبرند. (268135)
جهان
Spain
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۲۱
موافقم حسین اقا لیدر اصول گرایی با همسایه هاشون یک چهارم اصلاحات رای ندارن (268186)
1 میهن‌پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۶:۱۵
شاید خاتمی در بین دانشجویان راحت طلب طرفدارانی داشته باشد اما در بین توده ی مردم جایگاهی ندارد.
مرم رفاه می خواهند و باندهای اصولگرا و اصلاح طلب نمی توانند این رفاه را فراهم کنند. (268263)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۴۳
واقعا حیرت آور و جای تاسف است آقای روحانی..مگر وزارت علوم و ریاست دانشگاها شما منصوب نکرده اید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چطور جلوی پخش پیام آقای خاتمی که شما 20 میلیون رای خود را مدیون ایشان هستید گرفته می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مسخره است..پایان دهید این انفعال را...شعار بس است مردم عمل می خواهند... (268216)
آسمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۸:۰۸
درود بر خاتمی ، موسوی ، کربی ، روحانی
استمرار درخواست مدنی تا احقاق آنها (268055)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۰:۴۳
طبق روالی که دیده ایم. اگه این حضرات اگه یه مدت مسئول بودن فرقی نمیکرد. الان این درودها همش فحش بود.
همین خاتمی رو یادم هست امثال همین درود درود کن ها تو دانشگاه تهران فحشش میدادن. البته خیلی ها زود یادشون میره. (268141)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۰۹
زنده باد اصلاحات اعتدالی زنده باد خاتمی و روحانی (268087)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۱۱
فقط اعتدال و اصلاح! (268089)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۲۸
وقتی فضای دانشگاه امنیتی باشه و فقط یه عده موافق را برای مراسم گلچین کنند و سخنرانی منتقدین رو لغو کنند همین میشه دیکه فقط تک صدایی بیایین تو جامعه ببینین چه جمعیت انبوهی خواستار محاکمه موسوی هستند (268101)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۰:۱۵
نسبت جمعیت انبوه از مخالفت با نظر شما پیداست (268227)
ابوالفضل
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۱۴
فکرکنم شما معنی لغت انبوه رونمیدونید؟ (268243)
یه برادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۲:۵۵
خواهرم من نمیدونم که شما تو چه جمعیتی هستی؟!!!!
ولی اگه وقت کردی یه سر از حوزه بیرون بیا ببین ملت واقعی کف خواسته هاشونم اصلاحات دوم خرداد نیست...........مردم به دنبال اصلاحات ریشه ای اند............
خاتمی و موسوی دوست داشتن اند ولی مردم اصلاحات بیشتری میخوان...... (268254)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۰
درودبردانشجویان فهیم ورییس جمهوردانا.دوستتان داریم (268111)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۴۱
بیسواد،تازه به دوران رسیده، لبو فروش....... میترسم آخرش کار به جاهای باریک بکشه! (268114)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۰۶
نترسید! اون چیزایی که شما منتظرشی فقط از آل محمود صادر میشد. (268151)
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۱۹:۵۲
در دانشگاه امیرکبیر نیز مطابق سنوات گذشته تنها بسیج دانشجویی اجازه برگزاری تجمع داشت(البته لازم بذکر است که بسیج دانشجویی عموما در این دانشگاه متشکل از هواداران جبهه ی پایداری است) (268118)
دبیر زبان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۳۹
انشاالله بزودی بساط انسانهای متحجر و دگم اندیش از دانشگاه جمع شود (268162)
حسن بهمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۴۲
چه پیام خاتمی پخش میشد چه نمیشد اودرقلب ملیونها ایرانی ازاد اندیش جای دارد او رهبر وجدانهای پاک و اگاه است درود بر خاتمی قهرمان (268167)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۰:۱۷
من این برنامه رو از شبکه ی خبر دیدم. متاسفانه تمام شعارها و خواسته های دانشجویان با قطع صدای سالن سانسور می شد!
واقعا این جور موقع ها آدم جای خالی یک رسانه ی حرفه ای و مستقل رو در کشور حس می کنه!! (268124)
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۰:۳۱
درود بر سه سيد فاطمى
خاتمى و خاتمى و خاتمى... (268129)
ً
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۰۱
درود و صد درود (268148)
محمد
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۱۷
عزیزم یکی روجاانداختی .موسوی (268245)
محمد
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۲۰
دکترروحانی اگررفع حصرروانجام بده ؛همین کارش باعث قهرمان شدنش میشه.
انسان ازگرسنگی نمیمیره ولی ازبی عدالتی دق میکنه. (268247)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۲۸
اقایون من امروز در اخبار میزان افزایش حقوق کارمندان را که دولت در نظر دارد اعمال کند هم شنیدم و هم دیدم متاسفم برای دولت که سال قبل تورم با بالای 30 درصد بود حقوق بر مبنای تورم افزایش نیافت اما امسال بخاطر اینکه اعلام میزان تورم باز هم به ......دست خودشان است کم اعلام می کنند تا حقوق ما کارمندان به درستی افزایش نیابد حالا هی شعار دهید چی ایدتان می شود دولت اگر می تواند وضع عمومی ملت را درست کند نه ما مناظره می خواهیم نه شعار و نه .... (268159)
شیرازی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۰:۰۸
اشتباه مثبت دادم...
منفی منفی منفی منفی (268221)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۱:۴۱
تا دانایی هست اصلاح طلبی زنده هست. (268164)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۳۸
خاتمی عزیز و سرور دانایان هست (268190)
مردم عادی و نان خور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۲:۵۹
شما چند عدد دانشجوی به اصطلاح متدن فکر میکنید که اصلاحات در نظر مردم جایگاه دارند ؟نخیر آقا در انتخابات دو سال آینده خواهیم دید (268199)
008
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۶ ۲۳:۳۳
انسان به هر چيزي كه منع شود حريس تر ميشود اين حصر نامرئي از خاتمي فقط اونو محبوب تر ميكنه... (268213)
سجاد
Netherlands
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۰:۴۷
اشکالی نداره... خاتمی در قلب مردم است! از مکانیک محل گرفته تا استاد دانشگاه دوستدار و خاطر خواه خاتمی سید خندان هستند... درود بر او (268235)
سام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۰۰
آقایان دولتی ها این بدانند مردم به خاطر موسوی وکروبی به دولت تدبیر و امید رای داد و اکثرا به امید آزادی آن عزیزان پای صندوقها رفتند درحالیکه در این مدت درمورد حصر شدگان هیچ اقدامی صورت نگرفته در حالیکه جناب مهندس موسوی آبرو و اعتبار خودشان را در این راه دادند به تازگی آقایان آمدند در صدا و سیما بطور یکطرفه آقای موسوی را به اعدام محکوم کردند مردم انتظار دارند دولت حداقل به این آقایان اعتراض بنمایند (268240)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۱:۴۶
به امیدروزدانشجویی که سیدعزیز اصلاحات جناب خاتمی دوباره دردانشگاه تهران سخنرانی کند (268250)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۲:۲۸
خاتمى و اصلاحات يعنى رسانه آزاد - جلوگيرى طبيعى و بدون شعار دزدى - شادابى مردم - در نتيجه كاهش تورم و رونق اقتصادى با نفت بشكه اى ١٠ دلار تا ١٨ دلار - و مناسبات عزتمندانه با دنيا.
ولى نبود اصلاحات همه دستاوردهاى فوق اذكر را برعكس كرد !! و نتيجه اش تورم و بيكارى و ركود و ... شد و البته همراه با رضايت اندكى پايداريها و عوامل اندكشان در دانشگاهها !!!! (268252)
طاهرخانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۷ ۰۷:۱۹
اصلاحات به لطف خدا قدرتمند بود وقدرتمند تر خواهدماند باتدبیر آتش زیر خاکستر (268267)