به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۱۲۷۶۰
روايتي عجيب از يك خبرنگار عجيب و مرموز!

فردی که در کنفرانس روحانی شعار سر داد

گروه سياسي: اولین نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب مردم با رسانه‌هاي گروهی حاشیه هایی به همراه داشت که از جمله آن مي‌توان به حضور محمد نهاوندیان برنامه ریز اقتصادی علی اکبر ولایتی از رقبای روحانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در این نشست و تلاش عنصر جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب اشاره کرد.
در این مراسم چهره هایی نظیر محمدرضا نعمت زاده، محمد باقر نوبخت، محمد نهاوندیان، محمود واعظی، حجت الاسلام علی عسگری، محمد سلطانی فر، عبدالحسین مختاباد، یاسر هاشمی، حسین فریدون، محمد رضا صادق، یدالله خانجانی و فرزند محسن هاشمی حضور داشتند.

پیش از ترک نشست خبری از سوی روحانی، یکی از افرادی که پیشتر در هنگام ثبت نام کاندیداها در وزارت کشور از همراهان اسفندیار رحیم مشایی و طرفدار وی بود و در حمایت از مشایی با خبرنگاران اصولگرا و مخالف مشایی در ستاد انتخابات کشور درگیر شده بود فریاد «روحانی یادت باشه میرحسین باید باشه» سر داد و سعی کرد به سرعت سالن را ترک کند، وی که خود را خبرنگار یک مجله پتروشیمی معرفی کرده بود با واکنش خبرنگاران مواجه شد و همگی او را عامل جریان انحرافی برای بر هم زدن اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب مردم معرفی خواندند.

این تصویر را سایت قانون منتشر کرده است
سایت قانون هم در درباره حاشیه‌هاي نشست خبری روحانی نوشت: روزهایی که برای پوشش خبری روزهای داغ ثبت نام انتخابات در وزارت کشور حاضر شده بودیم آنقدر دوستی میان اصحاب رسانه بالا بود که بچه‌ها چهره‌هاي یک دیگر را به خاطر سپرده بودند. روز آخر که جوانفکر و مشائی برای ثبت نام حضور پیدا کرده بودند از صبح آن روز چهره جدیدی در میان ما پیدا شده بود که برای همه ما غریبه بود و هیچ نشانی از مشخصات یک خبرنگار نداشت.
شعار دهنده حامی مشائی و جوانفکر!
این داستان ادامه داشت تا جاییکه جوانفکر بعد از ثبت نام در انتخابات، پشت تریبون رفت و خبرنگاران وی را به نقد کشیدند. هنگامی که یکی از خبرنگاران دلسوز خطاب به جوانفکر که خود را از اهالی رسانه مي‌دانست، فریاد زد "ما از شما برائت مي‌جوییم" آن فرد بی هویت که از صبح در میان خبرنگاران با چراغ خاموش حرکت مي‌کرد، با چهره ای برافروخته و صدایی بلند خطاب به اصحاب رسانه فریاد کرد: از طرف ما حرف نزنید و حرف خودتان را بزنید. داستان همچنان ادامه داشت و پیش مي‌رفت. تا زمانی که مشائی برای ثبت نام آمد و همان فرد بی هویت به تشویق کردن و هورا مشغول شد. مشایی آمد و رفت. قدیری ابیانه که از مخالفان سیاست مشائی بود و ناگفته هایی بریا رو کردن اسرار مشائی داشت پشت تریبون رفت و در جایگاه یکی از نامزدها که از حق سخنرانی برخوردار بودند شروع به صحبت کرد.

وی در حال نقد مشائی بود که کم کم وزرات کشور صدا و نور وی را قطع کرد و در نهایت نیز شخصی از طرفداران مشائی با حمله به سمت ابیانه و شکستن میکروفن‌هاي خبرنگاران مانع از افشای حقیقت شد. فرد مهاجم به سرعت محل را ترک کرد و خبرنگارانی که متضرر شده بودند و میکروفن هایشان شکست به دنبال وی رفتند ولی در این میان همان فرد بی هویتی که از صبح در ستاد انتخابات مي‌پرید با خبرنگاران دست به یقه شد. آن روز با وساطت حراست وزارت کشور تمام شد و رفت.

طرفداران انحراف مخالفان اعتدال

روزگار در گذر بود تا مردم ایران حماسه آفریدند و پای صندوق رفتند. رئیس جمهور منتخب، حسن روحانی انتخاب شد. حسن روحانی بعد از تجدید پیمان با امام راحل و مقام عظمای ولایت به میان خبرنگاران آمد تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. از فارس، ایسنا و کیهان گرفتته تا بی بی سی و ان بی سی و الجزیره سوال کردند. همه چیز آرام بود تا آن بی هویتی که روزهای ثبت نام را به هم ریخته بود دوباره سر و کله اش پیدا شد. وی که خود را خبرنگار رسانه‌هاي بی هویت تر از خودش معرفی کرده بود و وارد نشست خبری شده بود در میان روند آرام نشست شروع به سر و صدا کرد. فرد مورد نظر بدون نوبت و اجازه از میان حضارخطاب به رئیس جمهور منتخب مردم فریاد کرد: «شما به خاطر این شعار‌هاي ما که سر دادیم و گفتیم: روحانی یادت باشه میر حسین باید باشه. رئیس جمهور شدید و باید به قولتان عمل کنید.»

درایت روحانی

روحانی بی توجه به فرد مجهول به نشست ادامه داد و مسئول نوبت دهی به خبرنگاران خطاب به او گفت: اگر شما سوالی دارید بیاید پشت تریبون و از اینجا بیان کنید. برای مدتی فرد بی هویت که در ستاد انتخابات از مشایی و جوانفکر طرفداری مي‌کرد ساکت ماند و باز با چراغ خاموش به سمت تریبون رفت. لحظات آخر نشست خبری بود که با جنجال شروع به فریاد کرد که: نمي‌گذارند حرف بزنم، وقتی این‌ها نمي‌خواهند من که نمي‌توانم کاسه داغتر از آش شوم. در همین حوالی بود که فریاد سر داد: روحانی یادت باشه میرحسین باید باشه و بعد با ضربه زدن به خبرنگاران که در صف بودند با دستپاچگی محل را ترک و فرار کرد.

دوست
Germany
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۳۰
ولی همچین بد هم شعار نداده هااا, (79427)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۳۳
نفس شعار خوب بود ولی هدف.....تخریب میرحسین و روحانی بوده که البته غیرممکنه! (79428)
علی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۳۷
خب که چی؟ میخواین اصل قضیه رو ببرین زیر سوال؟ (79431)
محسن
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۴۲
لعنت خدا بر کور دلان و اخلال گران جریان انحرافی . اینا نمیخان بزارن کام مردم شیرین بشه. این از 8 سالی که هرجور خواستید زدید و رقصیدید این هم از این افتضاح گماشته انحصارطلبان.
ما اصلاح طلبها بیداریم و به این سادگی زود به قاضی نمیریم و تو دام انحصار طلبها و فریب و دروغ اونها نمی افتیم.
عزیزان صبر کنید ما 8 سال صبر کردیم یه چند ماه هم روش خواهش میکنم زود قضاوت نکنید . باور کنید بعضیها میخان اختلاف افکنی کنند و از آب گل الود ماهی بگیرند.
بهار جان خواهش میکنم بعضی از کامنتها رو فعلا منتشر نکن . مخاطبهای شما اکثرن جوونها هستن و احتمال این که تحت تاثیر بعضی تخریبها قرار بگیرن زیاده و این برای وجهه اصلاحات خوب نیست (79434)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۴۳
کسی نبود جلویش را بگیرد (79435)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۴۶
یعنی شناسایی و دستگیری این عامل اخلال آن قدر برای نیوی انتظامی سخت بود که توانست فرار کند. (79436)
زهرا
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۵:۰۹
مطمءن باش این کار نقشه ی از قبل تعیین شده ست که بگن موسوی و کروبی جریان انحرافی اند وانحرافیون اینارو حمایت میکنن (79470)
حامد
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۴۶
سلام. حالا به فرض که این آقا طرفدار جریان انحرافی بوده. ولی صدای مردم که توی جشن پیروزی همین شعار رو دادین چی؟ اونا هم جریان انحرافی بودن؟ (79437)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۰:۵۰
پس اگه برداشت شما این است. افرادی مثل ما که به خاطر آزادی میرحسین به وی رای دادیم جزء جریان انحرافی هستیم. از کی تا حالا شعارهای جریان انحرافی و جنبش سبز یکی شده و ما خبر نداشتیم. آقای روحانی میشود لطفا اگه نظر شما این است رای ما را پس بدهی؟! (79439)
محسن
United States
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۳:۰۷
نه عزیزم این روش استفاده ابزاری از شعار اصلاحات برای تخریب و کارشکنی و سنگ اندازی بر ضد اصلاحات و دولت نو پای اعتداله . احساسی قضاوت نکنید (79461)
سوتک
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۴:۱۵
دوست عزیزم منظور هیچ کس این نیست که شما یا همه ی جوانان پاکی که تو شب جشن پیروزی به حق این شعار رو دادن جز جریان انحرافی هستین .اصلا فکر میکنم این شعار خواسته ی قلبی همه ی ما است و براش روز شماری می کنیم.اما به زمان و مکان ارایه ی این شعار توجه کن. تو اولین کنفرانس خبری ، اونم بعد از این که چندین بار دکتر روحانی و شخصیتهای اصلاح طلب از مردم خواستن که در این مورد صبر پیشه کنن ، چه معنایی جز تخریب میتونه داشته باشه؟ فقط یکم فکر کن با حساسیتی که از طرف اقتدارگراها ایجاد میشه با این کارها، چه قدر کار دکتر روحانی سخت تر میشه برای رفع حصر.چه تهمت ها که بعدش امثال کیهان ها و ... به دکتر نسبت نخواهند داد. رفع حصر باید انجام بشه، و این یکی از خواسته های جدی ما از دولت تدبیر و امیده ،اما در فضایی دور از جنجال.چون در غیر اینصورت نمیگذارن. این شعار هم به هیچ وجه مال جریان انحرافی نیست و اصلا اونا در این حد و اندازه ها نیستن اما این نماد دزدی و شعار دزدی تازگی نداره. اگر یادتون باشه در سال 88، در چشن به ظاهر پیروزی احمدی نژاد، احمدی نژاد نماد نهضت سبز رو. . . . و گفت من هم سیدم.باز هم میگم دولت دکتر روحانی به اندازه ی کافی چالش خواهد داشت، بزرگترین کمک ما به ایشون میتونه آرام کردن و تلطیف فضا باشه.
اندکی صبر ، سحر نزدیک است ... (79463)
شقایق
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۵:۱۵
چند تا سایت و وبلاگ تندرو رو نام ببرم که همه دارن میگن : "شمایی که امسال پیروز انتخاب شدید، سال پیش یادتون هست؟
یادتون هست ادعای تقلب 11 میلیونی کردین و نگذاشتید جشن پیروزی مان را بگیریم و آن را تبدیل به آشوب کردید؟ اما ما این کار را نمی کنیم چون به نظام اعتماد داریم!"
از نزدیک دیدم آدم هایی که این حرفا رو می زنن!
خواهشا کمی با دقت بیشتر به دور و برتون نگاه کنید!
انقدر تندر تو کشور داریم که به راحتی بتونن روحانی رو دچار مشکل کنن
شما دیگه به آتیش اونا دامن نزنین!
اسم دولت هست "تدبیر و امید"
یعنی حل مسائل با تدبیر نه احساسات! (79471)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۰۸
اولاً این شعار، شعاری بود که در جشنهای بعد از انتخابات در تمامی شهرها از طرف مردم (به خصوص جوانان) داده شد. ثانیاً بین مشایی و حمایت از میرحسین چه نسبت و تناسبی وجود داره؟ (79440)
داود
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۱۳
تازه اولشه (79441)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۴:۴۱
آفرین (79467)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۱۶
جل ال خالق (79442)
شکیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۱۶
مردم عزیز ما نباید از آقای روحانی انتظار داشته باشیم برای رفع حصر مثل بعضی ها با قوای دیگر درگیر شود و تنش زایی کند.این را مشاور آقای موسوی هم گفتند که باید صبر پیشه کنیم.آنقدر در کشور تندرو وجود دارد که لازم نیست ما سنگ جلو پای آقای روحانی بذاریم...... (79443)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۳۵
این فرد به فکر ازادی کسی نبود و فقط میخواسته نشت رو بهم بزنه (79446)
استوکولو
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۴۵
لبیک ای روحانی (79451)
سوتک
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۴۵
خدا خودش عاقبت این کارشکنی ها و تخریب هارو به خیر کنه. واقعا دکتر روحانی با درایت عمل کردند. اما دوستان این شیوه ی تخریب (بد دفاع کردن به جای خوب حمله کردن) چند سالیه که در کشور مد شده و متاستفانه اجرا کنندگان آن به خوبی به نیات شومشون رسیدن. فکر میکنم الان و با شروع به کار دولت دکتر روحانی این وظیفه ی من و شماست که مردم رو در این باره آگاه کنیم که راهی جز آگاهی بخشی توده در برابر این روش شوم و کثیف نداریم.
به امید موفقیت دولت دکتر روحانی و با تشکر از سایت بهار برای این اگاه سازی. (79452)
صص
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۱:۵۹
چرا باید ی طرفدار مشایی بیاد این شعارو بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (79454)
سوتک
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۴:۲۵
برای تخری دکتر روحانی. چون از شعارهای جدی ایشون بازگرداندن ارامش به جامعه بود و بدیهی است که رقبا نمیخوان بگذارن این شعار محقق بشه. در ناخق بودن حصر عزیزانمون هیچ شکی نیست ، اما توجهتون رو جلب میکنم به جمله ای که پناهیان بعد از شکست در انتخابات گفته بود:"اگر دولت فعلی در تحقق شعارهاش شکست بخوره و کارنامه ی نا موفقی داشته باشه، مردم دوباره به گفتمان مقاومت و پایداری روی میارن،و من امیدوارم تا اون روز بتونیم نماینده ی خوبی برای این گفتمان پرورش داده باشیم." (جمله نقل به مضمون بود) الان اصلا به این کار ندارم که گفتمان مدنظر گوینده کجاش مقاومت و پایداریه؟ اما به نظرت این جمله فرمان شروع تخریب نبود؟ به نظرت دوباره نمیخوان هر 9 روز یه بحران درست کنن تا بعد 4 سال شخصی مثل جلیلی رو بر سر کار بیارن؟ یادآوری میکنم که احمدی نزاد در دور اول بعد از 8 سال حاکمیت گفتمان اصلاح طلبی در کشور تونست رای مردم رو جمع کنه.
دوستان خیلی باید حواسمون جمع باشه. بعد از پیروزی مسولیتمون خیلی زیاد شده در برابر مردم. (79464)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۴:۴۲
اگه طرفدار مشاییه پس درود بر مشایی (79469)
ووو
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۲:۰۰
بعد از این شعار ک جلسه تموم شد!!! این پاراگراف "درایت روحانی" از کجا اومد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (79455)
سوتک
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۴:۲۸
این نفر چند بار هم در بین برگزاری کنفرانس سر و صدا و دادو فریاد راه انداخته بود که گاها صداش از پخش زنده شبکه خبر هم میومد به صورت نامفهوم و از نگاه های دکتر هم معلوم بود ، اما دکتر روحانی با لبخند و بی اعتنایی نگداشت مراسم بهم بخوره، فکر کنم منظور بهار از درایت این بوده باشه (79465)
شقایق
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۵:۱۶
شعار یک بار در وسط جلسه داده شد، یکبار در انتهای جلسه! (79472)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۷:۲۸
نه داداش قبل از اون یه صدایی اومد که مجری گفت بیا پشت تریبون سوال کن یه بار آقای روحانی اشاره کرد بیاد پشت تریبون و لی اون صبر کرد تا در پایان با داد و فریاد جلسه رو متشنج کنه. (79475)
سام
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۲:۰۷
به اون فرد بی هویت اصلا کار نداریم اما حرفش درسته خیلی از ماها به همین خاطر به اقای روحانی رای دادیم...... (79457)
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۳:۰۰
ولی جا و موقعیت و زمان ایراد این حرف نشون میده قصد تخریب دارند . (79460)
سوتک
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۲:۲۵
اما با سخنان ابتدایی دکتر روحانی در ابتدای نشست برای دقایقی یاد سید همیشه خندان اصلاحات و اون ادبیات سراسر ادبش افتادم و بغض گلوم رو گرفت.
اصلا قصدم شبیه سازی و معادل سازی و یا اسطوره سازی و این حرفا نیست اما فکر میکنم جا داره که بازگشت گفتمان و ادبیات ادب و احترام و اخلاق رو به همه ی دوستان تبریک بگم.
وقتی هم که سخنان دکتر با خبرگزاری های خارجی رو گوش می دادم به برادرم گفتم این یعنی مقاومت و پایداری ، این یعنی استقلال و عزت ایران نه بعضی توهمات خیالی و ...... (79459)
ارسلان
Sweden
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۳:۳۰
این فرد قبلا خبرنگار روزنامه ی شرق بوده گویا: nocutpress.com/fa/news/235 (79462)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۰۷:۴۵
این از طایفه احمدشایی اون طرف هم جلیلی در بین هواداراش گفته ما تازه کارمون شروع شده .

تا حالا ما خس و خاشاک بودیم حالا دلسوزان دروغین ناخوانده وکالتمون رو به عهده گرفتن.
احساسات تعطیل، باید فقط بیندیشم به این نکته توجه کنید:
(رویترز: او «روحانی»سیاستمداری زیرک است که می تواند در میدان مین سیاست ایران شانس بیشتری داشته باشد.)
این یعنی ما هم در میدان مین احمدشایی و متحجرین با فکر عبور کنیم. (79476)