به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۵۹۳۹۰
آرمان در یک نگاه

تشکیل پارلمان اصلاحات از الف تا ی

گروه سیاسی: تشکیل پارلمان اصلاحات از الف تا ی و روحانی:این افکار عمومی است که قضاوت خواهند کرد عنوان‌های مهم روزنامه آرمان در روز پنج شنبه است.
تشکیل پارلمان اصلاحات از الف تا ی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تشکیل پارلمان اصلاحات از «الف» تا «ی»، اختصاص داد و عنوان کرد: پارلمان اصلاحات کلمه‌ای آشنا برای سیاسیون است و به نظر می‌رسد اکنون فضا برای تشکیل این پارلمان سیاسی مهیاتر از هر زمان دیگری است البته اگرچه نمی‌توان به دولت یازدهم عنوان اصلاح طلب را داد اما پربیراه نیست که شرایط اصلاح طلبان از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید قابل قیاس با 8 سال دولت اصولگرا نیست و آنها امروز به طور جدی می‌توانند به آینده‌ای روشن تحت لوای مدیران میانه روی دولت بیندیشند و بر طبق آن برنامه ریزی کنند. شنیده می‌شود اصلاح طلبان استارت اولیه برای تشکیل پارلمان اصلاحات را زده و اکنون در مرحله بررسی ساز و کارهای آن هستند تا هر چه زودتر فعالیت‌های خود را در قالب این نهاد آغاز کنند.

روزنامه آرمان به سخنان حسن روحانی رییس جمهوری مبنی بر این افکار عمومی است که قضاوت خواهند کرد، پرداخت. دکترحسن روحانی با تاکید بر اینکه دولت اهل لج بازی نیست، گفت: در برابر مجلس برای سوال از وزرا و استیضاح از آنها به رای نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی احترام می‌گذاریم. رییس جمهوری با بیان اینکه منشاء مشروعیت حقوقی و سیاسی را آرا و نظرات مردم به وجود می‌آورد، بیان کرد که مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بینیم.

لاریجانی، ولایتی، قالیباف اضلاع جدید ائتلاف، تیتر دیگر این روزنامه است. بازهم ائتلاف و باز هم سه اصولگرا این بار نشانه این ائتلاف یک عدم حضور بود‍! عدم حضور در همایشی که این روزها اصولگرایان برای برگزاری آن به خود می‌بالند اما برخی آگاهان با مشاهده این بالیدن در دل می‌گویند که کم از این همایش‌ها در اردوگاه اصولگرایی برگزار نشده است که نتیجه آن انشعاب و اختلاف بوده است؛ پس چرا خوشحالند؟ سه نفری که در ائتلاف اصولگرایان حضور نداشتند، پیش از این هم سابقه ائتلاف با سایر اصولگرایان را داشتند چنانکه ائتلاف سه نفره قالیباف، ولایتی و حدادعادل را همه به خاطر دارند. ائتلافی که به دلیل سنگ اندازی و مداخله تندروها به سرانجام نرسید اما اکنون علی لاریجانی و ولایتی در کنار هم هستند و قالیباف هم به آنها پیوسته است.

روزنامه آرمان با بازتاب موضوع خیز احمدی نژادی‌ها برای انتخابات مجلس، نوشت: قصه لاک پشت و خرگوش را همه شنیده‌ایم. خرگوشی که خوابید تا لاک پشت در مسابقه دو برنده شود. در شورای شهر دوم نیز این مسابقه را همه دیدند. اصلاح طلبان با هم دعوا کرده و با هم قهر کردند تا درنهایت احمدی نژاد شهردار تهران شود. شماره اول هما نیز دو روز پیش منتشر شد. روزنامه‌ای که قرار است تریبون هواداران محمود احمدی نژاد باشد. در همان روز خبر انحلال هما روی سایت‌های خبری رفت و ساعتی بعد عبدالرضا داوری این خبر را تکذیب کرد. آن طور که ایلنا خبر داده است افرادی همچون حامد درودیان، عبدالرضا داوری، رضا واعظی، محمدرضا سرودلیر، محمدحسین حیدری و پریسا صدریه در این تشکیلات حضور دارند و فعالیت رسانه‌ای حامیان در بخش‌های اجتماعی فیس بوک، توئیتر، وبلاگ‌ها و روزنامه اینترنتی هما را پیش می‌برند. اما همه می‌دانند که یاران احمدی نژاد قابلیت تبدیل شدن به حزب را ندارند و نباید انتظار تولید یک مشارکت جدید یا یک کارگزاران نوین را از دل دولت ‌ای دهم و یازدهم داشت.