به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۵۸۳۰۰
ابتکار در یک نگاه

با 500هزار بشکه نفت،دولت را اداره می​کنیم

گروه سیاسی: اقدام عملی فقط توسط دولت! و مذاکرات تمدید نمی‌شود مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز دوشنبه است.
با 500هزار بشکه نفت،دولت را اداره می​کنیم
این روزنامه عنوان اقدام عملی فقط توسط دولت! را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حالا پس از تصویب کلیات آن از سوی مجلس نشینان، وارد مرحله بررسی و تصویب جزییات آن شده است. در جلسه تصویب کلیات این طرح، حجت الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت از مخالفت قوای اجرایی کشور با این طرح خبر داد و چند روز بعد نیز سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران بر این مخالفت صحه گذاشت. بار مالی، ایجاد نهادهای موازی با دولت در حوزه طرح، مشخص نبودن برخی جزییات، امکان ایجاد بی‌نظمی اجتماعی و سواستفاده از مفاد طرح از جمله نگرانی‌هایی بود که هم دولت، هم نمایندگان مخالف طرح و هم برخی کارشناسان حقوقی و اجتماعی در مخالفت با این طرح بیان کرده‌اند. با وجود این بررسی جزییات طرح حمایت از آمران به معروف در مجلس ادامه دارد. دیروز اهالی بهارستان ضمن تعریف مفاهیم معروف و منکر در این طرح، هر گونه اقدام عملی در این حوزه را در انحصار دولت دانستند تا شاید یکی از نگرانی‌های اساسی در مورد این طرح را برطرف کنند.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع مذاکرات تمدید نمی‌شود، نوشت: این روزها نبض مذاکرات هسته‌ای تندتر می‌زند و با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت ضرب الاجل دست یابی به توافق جامع، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه، با فاصله زمانی کمتری برگزار می‌شود. با این حال دیروز سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت که تمدید مذاکرات در دستور کار هیچ یک از طرف‌ها نیست و همه مصمم هستند تا قبل از موعد مقرر به توافق دست پیدا کنیم. این در حالی است که رییس جمهوری کشورمان پیش از مذاکرات اخیر وین از حل شدن مساله هسته‌ای خبر داد.

این روزنامه با انعکاس موضوع در جستجوی جانشین عزت، نوشت: حتی هنوز زمانی به پایان دومین دوره 5 ساله ریاست عزت الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما مانده بود که گمانه زنی‌ها درباره جانشین وی آغاز شد. با وجود این با تمدید چندماهه حکم ضرغامی، ریاست وی تا پاییز امسال هم به طول انجامید و اکنون در آستانه پایان این زمان چندماهه، حدس و گمان‌‌ها درباره پنجمین رییس سازمان صدا و سیمای پس از انقلاب اسلامی دوباره بالا گرفته است.

جهانگیری: با 500 هزار بشکه نفت، دولت را اداره می کنیم، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. مراسم امسال روز ملی صادرات به بهانه حضور رییس جمهور به جای 29 مهرماه، امروز 27 مهرماه برگزار شد و این در حالی است که این مراسم بدون حضور وی برگزار شد و اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور نیز که با تاخیر در این مراسم حضور یافت به جمع محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی الله افخمی راد، رییس سازمان توسعه تجارت، آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران و شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران پیوست. اسحاق جهانگیری گفت: امروز ما یک میلیون بشکه نفت صادر می کنیم که از این تعداد حدود 50 درصد به حساب صندوق توسعه و بقیه جاها می‌رود و 50 درصد به بودجه دولت می‌آید و ما عملا باید با 500 هزار بشکه نفت دولت را اداره کنیم اما با این شرایط به لطف خدا متکی هستیم و به توانمندی مدیران مان اعتماد داریم.

این روزنامه با انتخاب موضوع افزایش مزد 94 متناسب با تورم، نوشت: وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه اقتصاد بیشتر از افزایش 28.5 درصدی دستمزدها در سال جاری ظرفیت نداشت، مجموع دریافتی فعلی کارگران را حداقل یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: افزایش مزد 94 کارگران بستگی به میزان تورم دارد. علی ربیعی با بیان اینکه حق نداریم موفق نشویم و در این راستا وضع زندگی مردم بهتر نشود گفت: بعد از 8 سال توقف، جلسه شورای عالی رفاه امروز با ریاست رییس جمهور برگزار خواهد شد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در این شورا برخی مباحث مانند مسکن، تامین اجتماعی، سیاست‌های رفاهی، آموزش، بازنشستگی، درمان و... دنبال می‌شود.