به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۶ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : ۶۱۶۳۰
جام حذفی؛ دومین ناکامی بزرگ قلعه‌نویی

ذوب‌آهن جلوي دربي‌هشتادم‌تهران را گرفت!

گروه ورزشي: دیدار تیم های فوتبال ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با برتری ذوب آهن به پایان رسید تا امكان برگزاري دربي سرخابي تهران در نيمه نهايي رنگ ببازد.
ذوب‌آهن جلوي دربي‌هشتادم‌تهران را گرفت!
آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی از ساعت 17:20 دقیقه امروز پنجشنبه بین تیم های ذوب آهن و استقلال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان آغاز شد که در پایان 90 دقیقه دو تیم به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند تا کار به وقت های اضافه کشیده شود و در وقت های اضافه هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا ضربات پنالتی تیم برنده را معرفی کند. در این ضربات ذوب آهن 3 بر صفر برنده شد تا در مجموع 5 بر 2 برنده شود و حریف پرسپولیس در نیمه نهایی شود.

در طول بازی آرش برهانی(7) و جاسم کرار(22) برای استقلال و قاسم دهنوی(23) و مسعود حسن زاده(75) برای ذوب آهن گلزنی کردند. در ضربات پنالتی هاشم بیک زاده ضربه اول استقلال را به بالای دروازه زد اما مهدی رجب زاده ضربه اول ذوب آهن را گل کرد. ضربه دوم استقلال را امید ابراهیمی زد که توپ پس از برخورد به دست مظاهری به تیر خورد و وارد دروازه نشد. ضربه دوم ذوب آهن را سانتوز به گل تبدیل کرد. ضربه سوم استقلال را آرش برهانی زد که مظاهری بازهم درخشید و توپ برهانی را مهار کرد. ضربه سوم ذوب آهن را قاسم دهنوی به گل سوم تبدیل کرد تا این تیم برنده مسابقه شود.

گزارش جریان بازی:
در نیمه اول این دیدار جاسم کرار که غایب بزرگ دربی بود، یکی از موثرترین بازیکنان استقلال بود و علاوه بر گلی که زد توانست نقش زیادی در حملات و بازیسازی تیمش داشته باشد. در نیمه دوم ذوب آهن برتری محسوسی نسبت به استقلال داشت و حملات زیادی را روی دروازه مهمان تهرانی خود انجام داد و در دقیقه 75 مزد برتری اش را گرفت و توسط حسن زاده به گل دوم و تساوی رسید. روی این صحنه دو مدافع استقلال در حرکت مساوی با حسن زاده جا ماندند تا مهاجم جوان ذوب آهن دروازه فروزان را باز کند.

در دقایق باقی مانده دو تیم فوتبال متعادلی را به نمایش گذاشتند تا کار به وقت های اضافه کشیده شود. در وقت اضافه هم دو تیم با احتیاط بازی کردند و تنها یک بار ذوب آهن می توانست در دقیقه 111 به گل برسد که محسن فروزان توپ را از روی خط دروازه برگرداند. امیر قلعه نویی که دربی هفتادونهم برابر پرسپولیس را هم با شکست پشت سرگذاشته بود، دومین ناکامی را تجربه کرد و تیمش از گردونه مسابقات جام حذفی هم کنار رفت. ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی روز 14 آذر باید در تهران به مصاف پرسپولیس برود.