به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۵
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۲۸۱۵۰
اظهارات دادستان درباره پرونده‌هاي مهم قضايي

اژه‌اي ممنوع‌الخروج شدن مرتضوی را تایید كرد

گروه سياسي: سخنگوی قوه قضائیه درباره ممنوع‌الخروج شدن مرتضوی و اینکه آیا او برای فردا به دادسرا احضار شده است یا خیر، گفت: اجمالا می‌دانم ممنوع‌الخروج شده و همین روزها احضار شده، اما راجع به فردا نمی‌دانم.
اژه‌اي ممنوع‌الخروج شدن مرتضوی را تایید كرد
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت پرونده محمود احمدی‌نژاد نيز گفت: در این باره چیز جدیدی وجود ندارد. محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی و اینکه آیا فرد جدیدی در این رابطه دستگیر شده است، یا خیر، گفت: اطلاع جدیدی ندارم و بعید می‌دانم چنین چیزی باشد. سخنگوی قوه قضاییه درباره موضوع تیراندازی توسط یکی از مداحان در اتوبان بابایی گفت: طبق تحقیقات موجود در این پرونده، فردی که بغل‌دست محمود کریمی نشسته بوده، گفته که او تیراندازی کرده است. در این پرونده قرار نهایی صادر نشده، اما طرف گذشت کرده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا از جنبه عمومی به این مساله رسیدگی می‌شود یا خیر، گفت: این امر بستگی به نتیجه نهایی تحقیقات دارد. از لحاظ اینکه شرایط تیراندازی رعایت شده یا نه، این امکان وجود دارد.

اژه‌اي همچنين به انتشار مصاحبه علی جنتی با شکبه الجزیره انگلیسی واکنش نشان داد و اظهار کرد: من امروز ترجمه این مصاحبه را خواندم. سؤال شبکه الجزیره کاملا جهت‌دار علیه قوه قضائیه است و اگر یک مسئول هوشمند و زیرک در مقابل یک شبکه خارجی قرار بگیرد، در مقابل این سؤال علی‌القاعده به هیچ‌وجه نباید چنین پاسخی بدهد. محسنی‌اژه‌ای گفت: در تماسی که با آقای جنتی بوده، گفته‌اند که مصاحبه تحریف شده است. اگر مصاحبه تحریف شده باید به این موضوع واکنش نشان داده شود و مورد اعتراض شدید قرار گیرد. سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: من تاکید می‌کنم که شاید مطالب منتشر شده حرف‌های آقای جنتی نباشد ولی اگر اینطور باشد باید گفت که این امر سطح ایشان را بسیار تنزل می‌دهد و اصولا در سطح علی جنتی نیست که برای قوه قضائیه تعیین تکلیف کند.