به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۲۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۸۲۱۴۱
نشانی گیرنده: صدا و سیما؛ برنامه ماه عسل

یک انتهای خالی بی پایان...!

...در همین شهر و همین حوالی، شش مرد به یک دختر 11 ساله دستفروش تجاوز کرده اند آن هم پیش روی چشمان ناباور و بهت‌زده عابران و البته رسانه ملی نگران، غم زده و دلواپس نشد!...
یک انتهای خالی بی پایان...!
گروه فرهنگی: سیدمحمدهادی شریعتی-فعال حقوق کودکان در یادداشتی برای بهارنیوز نوشته است: باید همین جا باشی تا تلخی را حس کنی، حس که نه بلکه شاید کمی درک کنی. باید در کنارشان بمانی توی همین کوچه‌های تنگ و باریک بی نهایت کارتن خواب و مملو ازسرنگ، باید نفس بکشی و زندگی کنی آن هم نه یک روز نه یک ماه نه یک سال...

می‌دانید که احساس سوختن به تماشا نمی شود، وقتی در آلوده ترین نقطه تهران پیدایش کردی، هنگامی که تلاش می‌کنی بعد از کار ساعتی بیاید درس بخواند و کودکی کند وقتی فکر می‌کنی همه چیز دارد خوب پیش می‌رود ناگهان جواب آزمایش را دکتر با بغض می‌خواند: (اچ آ وی مثبت) آن وقت است که باید گفت: آتش بگیر تا بدانی چه می‌کشم، من هم راوی هستم.

راوی یک داستان، این روایت شرح یک سقوط است اما نه سقوط یک پسر دلداده که خودش را از بلندی پرت کرده تا اثبات کند که عاشق است! نه! داستان من شرح سقوط آهسته، آهسته ارزش هاست. قصه تلخ و سیاه دستمایه قرار دادن کودکانی است که نمایش رنج هایشان بهانه ای شده برای جذب مخاطب بیشتر و سرازیر شدن اشک ها، آن هم به هر قیمتی حتی به قیمت پایمال کردن حقوق انسانی و ابتدایی یک کودک کار!

این روایت از بداقبالی بود که در عصر گرم و گرفته تابستان ناگهان شاهد نمایشی تاسف بار باشم. برای همه آنچه که در دقایقی کوتاه نمایش داده شد متاسفم، برای همه دیالوگ‌های رد و بدل شده، برای عذر خواهی میهمان برنامه به نیابت از پدر و مادر آسیب دیده آن کودک، برای همه احساس ترحمی که موج می‌زد در استودیو رسانه ملی، برای تکرار جمله (مادر تو الان کمپ است) برای زیر سوال بردن پدر و مادری که آرزوی فرزندشان خوب شدن آنها بود، به عشق آنها کار می‌کرد و چشمان متحیرش داد می‌زد که با واژه‌های جام جم و خیابان‌های اطرافش سخت بیگانه است و هیچ مترجمی نمی تواند این درد را برای مجری ترجمه کند.

روایت من پر از سوال است، پر از ابهام و مجهولات که هر چند می‌دانم برای آنها جوابی نخواهم شنید اما نمی توانم در این روایت از حقوق کودکانی بگذرم که سالهاست پیمان بسته ام که مدافع آنها در برابر نادیده گرفتن‌ها و تضییع حقوق شان باشم.

سازندگان محترم برنامه ماه عسل! نمی دانم شما چقدر با مناطق آسیب دیده ایران و همین شهر تهران آشنایید، چقدر با واژه هایی مثل کارگر، اخراج، بیکاری، جنوب شهر، حاشیه نشینی، کارتن خوابی، اعتیاد، اختلاف طبقاتی، و بی عدالتی سر و کار دارید؟

بعد از سالها فعالیت برای احقاق حقوق کودکان کار در سرزمینم و بن بست‌های پیش رو حالا دچار ابهام شده ام که آیا ریشه مشکلات کودکان کار همه و همه در خانواده و بودن مادر و پدر آنها در کمپ خلاصه می‌شود؟ آیا راه حل همه این دردهای گران، رفتن به فضای سخت و نفس گیر مراکز شبانه روزی بهزیستی می‌باشد؟ آیا ساختار کلان جامعه و مسوولان نقش تماشاچی را ایفا می‌کنند در این روایت تلخ و سیاه؟!

متعجبم که نمی دانید کودکان از تبعات خیلی از رفتارها و گفتارهایشان همچون بزرگسالان آگاه نیستند و قوانین داخلی و بین المللی نیز بر این گفته مهر تایید می‌زنند که افشای مسائل خصوصی همراه با نمایش چهره کودک کار آن هم در برابر برنامه ای که مخاطبان فراوانی دارد با اصول اولیه حقوق کودک در تعارض است.

آیا این امکان وجود نداشت به جای حضور یک کودک کار و سو استفاده ابزاری از نمایش چهره غم زده‌اش و ایجاد یک نمایش صرفا احساسی، مسوولان مرتبط در بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و وزارت رفاه را دعوت می‌کردید و از آنان علت این آسیب را جویا می‌شدید؟ تا از همه ندیدن هایشان بگویند. بهتر نبود از بگیر و ببند و رفتارهای پادگانی مدیریت شهری با کودکان کار صحبت می‌کردید؟ از کودکان کاری می‌گفتید که رفتارهای پر خطر جنسی، اعتیاد، ایدز و هپاتیت در آنها مرز هشدار را نیز رد کرده ، زنگ خطری که صدایش در سایه دعواهای سیاسی و امنیتی گم شده است.

بهتر نبود به جای به میان کشیدن و تکرار اعتیاد پدر و مادر آن کودک، حادثه چند شب گذشته در تهران را بازگو می‌کردید؟ تا آنها که بی خبر هستند بدانند، در همین شهر و همین حوالی شش مرد به یک دختر 11 ساله دستفروش تجاوز کرده اند آن هم پیش روی چشمان ناباور و بهت زده عابران و البته رسانه ملی نگران، غم زده و دلواپس نشد!، حادثه وحشتناکی که قطعا هنوز به ساختمان جام جم نرسیده از بس که این روزها گرفتار در دلواپسی‌های دیگر است!

اشتباه و خطا در ذات بشر است و هر کسی دچار آن خواهد شد اما اشتباهی که با همه گوش‌زدها، نامه نوشتن‌ها و توصیه‌های کارشناسان بارها و بارها تکرار می‌شود را نمی توان به سادگی از کنارش گذشت زیرا بیشتر شبیه غرض ورزی می‌شود تا اشتباه.

بعد از بی توجهی‌های مکرر در برنامه‌های سال‌های گذشته ماه عسل که تیره ترین آن هدیه دادن کودکی به یک خانواده در برابر دوربین بود انتظار می‌رفت این برنامه و در آغازین روزهای این ماه که رعایت اصول اخلاقی و ترویج آن به شدت توصیه می‌شود دقت بیشتری در دعوت از میهمان‌ها و موضوعات مطرح شده صورت می‌گرفت که متاسفانه نگرفت، در رسانه ملی روزگارِ غریبی‌ست و روایت کودکان کار هم در آن گویی پایان غریبی دارد.

یک روز در سریالی آنها را عضوی از باند و گروههای مافیایی معرفی می‌کنند و روزی دیگر انگشت اتهام به سمت زندگی و خانواده اش گرفته می‌شود و آنچه برای مخاطب به جای می‌ماند تنها یک انتهای خالی بی پایان است...

۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۶:۲۴
من حرفم نمیاد. (311226)
ناشناس
Estonia
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۰۷
آه از این مملکت
دیگه خسته شدم (311234)
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۱:۲۲
ولی من گریَم میاد... . (311291)
دل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۱۲
به قول مرحوم اخوان ثالث:من اینجا از نوازش نیز چون آزار ترسانم
زسیلی زن ز سیلی خور
از این تصویر بر دیوار ترسانم (311308)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۲:۲۸
کار سیما شده نمایش بدبختی .. آنهم از نوع بدبختی هایی که بشود از آنها بهر برداری کرد ! بد بختی هایی که منشا و عاملش خودی ها باشد که گفتن ندارد!! . 8سال نفت را سر سفره آوردن نتیجه اش همین است دیگر .....!! صدا و سیما خیلی هوشمندانه گزینش موضوع میکند . (311297)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۴۰
بابا بیخیال اتفاقا خیلی برنامه جالبیه . وظیفه ذاتی این برنامه ایجاب میکنه این مسایل مطرح بشه ، و تجاوز به دختر 6 ساله ربطی به این برنامه نداره . من در عجبم برای چی خلط مبحث میکنید . هر موضوعی باید در برنامه ی خودش پخش بشه . برا چی گیر دادین به این برنامه و یه مدته به بهانه های مختلف تخریبش می کنید؟ یه کم انسان باشیم (311335)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۴۱
خوب نویسنده مقاله هم باز میخواد که بدبختی دیگری را نشون بده که!! (311337)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۶:۳۹
ادعای زیادیه از رسانه ی ملی و امثال بیست و سی ها که بیان به بطن جامعه و ببین چه خبره
اینا پول برای پرداختن ب حق و عدالت نمیگیرن که حالا دلشون برای ملت و کودکان کار بسوزه (311230)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۶:۴۶
احسان اقای علیخانی عزیز داره ماه عسل را حاشیه ساز میکنه! (311231)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۹:۴۹
این آقای مهربان توسی از برادران محترم و کامنت نویس بهار است که چند روز پیش بخاطر استیضاح فانی من به ایشان پرخاش کردم که در همین جا از ایشان عذر خواهی میکنم.. (311282)
ناشناس
Estonia
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۳۱
آفرین
کار قشنگی کردی (311316)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۳۳
برنامه ای که سازندگانش به خودشون اجازه میدن یه بچه ی معصوم رو هدیه بدن، جز دروغ و سو استفاده چی میتونه باشه؟؟؟؟ (311317)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۶:۴۷
اقا احسان با درامد این برنامه و قبضه مجری گری این برنامه مشهور و پولدار شده! (311232)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۰۵
آنها ی که به یک تار موی ناموس من آنقدر آلرژی دارند که با دیدنش زبانشان چهار وجب دراز می شود
ولی اینجا که این طفل های معصوم خدا دستی دستی نابود می شوند اینها انگار مادرزادی کر و لال خلق شده اند می شوند؟؟؟
....
من پیرو آزاده مردی ام به نام حسین (311233)
هادی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۲:۲۴
این آزاد مردی که گفتی اسمش حسین هست و تو پیروش هستی , خواهرش چندتا تار موش رو بیرون میذاشته ؟ مادرش چه طور ؟
این حسین تو خیلی باحاله بگو ما هم از حسینمون (ع) دست برداریم پیرو حسین تو بشیم

بهار عزیز این کامنت رو لااقل پخش کن بابا حرف سیاسی نزدم که , حرف دین هست پخش کن خوش مرام (311344)
حاااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۱۱
دلواپسند برای جیب مبارکشان... (311236)
سکوت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۲۵
رسانه میلی وديگر هیچ (311240)
نسرین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۲۹
ماه عسل یک شو احساسی صدا و سیما.واقعا یک خالی خالی خالی بی پایان (311242)
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۴۳
واسه همین اینقدر پر بیننده هست؟ شما هم حتماً خوب و دقیق تا اخرش و در همه سالها دنبالش میکنی که به این نتیجه رسیدی. (311338)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۲۹
کلا ماهیت ماه عسل دیگه مشخص شده
گریه های مصنوعی ..
درد های الکی ..
ورود مهمان های مهندسی شده به برنامه ..
بازم دم رامبد جوان گرم باشه با برنامه ی خندوانه که از خندوندن مردم نون در میاره ..
بی ریا و واقعی .. (311243)
هادی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۲:۲۵
حرف های اکبر عبدی و خمسه بد بودها
باید خندوانه رو هم بکوبیم مثل ماه عسل (311345)
ایلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۳۱
در نظر بگیرید این تراژدی در یکی از دورترین شهرهای آمریکا اتفاق بیفتد.همین رسانه ی میلی چه ها که نمی کرد (311245)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۳۲
اینا از مشکلات جامعه ماست
مسئولین مخصوصا دلواپس ها بجای اینکه به فکر مردم باشن به فکر ایین که از دکتر ظریف سوتی بگیرنٰٰ به فکر اینن که نذارن زنا به ورزشگاه بیان و خیلی چیزای دیگه
اقا یکم به فکر مردم باشین (311246)
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۳۶
احسان علیخانی فقط به فکر اسپانسرها و پولیه که از اونا به جیب می زنه . به آبروی مردم چکار داره ؟! (311247)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۳۶
نه به خاطر این متن بلکه بخاطر عقیده ام کاملا با برنامه ماه عسل مخالفم. ما دردهای جامعه رو خیلی بهتر از ابن برنامه لمس میکنیم. این برنامه فقط با کلمات بازی میکنه. فلان کس خودشو بخاط اثبات عشق از ساختمون میندازه پایین، اینا با دعوت این فرد به این برنامه میخوان چی رو به ملت نشون بدن. هدف این برنامه چیه؟ (311248)
آه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۴۰
حقیقت اینه که کسی نمیخواد حقیقت رو بدونه. (311249)
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۴۰
تو کیستی؟؟؟؟؟؟ (311250)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۵۰
همه ما مقصريم ؛ همه ؛ هر وقت پذيرفتيم كه جناح هاى سياسى نميتوانند درد جامعه را درك بكنند و فقط جارشان سياست است ؛ ديگر به دنبال اين نميگرديم كه چرا فلان جناح يا فلان ارگان دلواپس اين هستند اما دلواپس آن نيستند ؛ ما همه سر در برف به دنبال حل مشكلات از سوى ديگرانيم (311252)
بی نیاز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۵۶
مطلب بسیار زیبا و قابل تاملی بود.ای کاش سازندگان این چنین برنامه هایی به جای بازی کردن با احساسات این ملت که تاریخ ثابت کرده است چقدر زود احساساتی میشویم و به جای عمل فقط شعار می دهیم لحظه های ناب افطار و استجابت دعا را این چنین به کام مردم تلخ نکنند چون واقعا همه مسئولین بهتر از هر کسی آمار و ارقام قربانیان آسیب های اجتماعی را بلدندو خوب با این مسائل آشنا هستند ولی متاسفانه در این کشور اسلامی هیچ مدیری حاضر نیست وظیفه خود را بدرستی انجام دهد.به امید روزی که شاهد این حوادث در کشورمان نباشیم. (311254)
مرتضی فولادگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۵۸
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من آن که البته به جایی نرسد فریاد است (311255)
elessar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۵۸
از آدمی که 1/6 میلیارد واسه یک ماه میگیره تا جلو دوربین بغض کنه چه توقعی دارین؟ (311256)
........
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۷:۵۹
برنامه ماه عسل ارزش تبلیغاتی ندارد (311257)
ای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۰۱
بجزتاسف چیزدیگه ای نمیتوان گفت (311258)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۱۹
مساله ماه عسل نیست مساله سقوط ارزش هاست، مساله جامعه ناهمسوست، مساله ملت در خواب است، مساله منم مساله تویی مساله ماییم (311264)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۲۰
دلت خوشه بابا؟!
واقعا فكر ميكنى كسى صدا وسيما اصلا مخاطب داره؟ هیشکی دیگه اینا رو نگاه نمیکنه. (311265)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۱۴
دخترا نگاه میکنن (311309)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۲۴
اینقدر حاشیه برای این برنامه درست نکنین والا برنامه خوبی کم و کاستی شاید داشته باشه ولی برنامه خیلی خوبی انتقاد بکنین ولی شمشیر نکشین (311266)
علی شیرانی
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۳۵
وقتی احسان خان آن کودک مظلوم را به کنار خود کشانده و مدت ها بلاتکلیف سر پا نگه داشت دوست داشتم بدانم یک نفر آشنا به آداب معاشرت در آن جمع شرکت کننده ها و یا عوامل اجرایی پیدا می شد و کرامت آن کودک را پاس می داشت (311268)
مهدی خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۳۸
عزيز برادر، همين برنامه برای همينه که آدمهايی مثل منو و شما جززمون بگيره و بيدار بشيم و از لونه هامون در بيايم و علاوه بر اون کودکای ماه عسلی، قصه اون دختر 11 ساله رو هم ما توی شهر مشهد متوجه بشيم ! عزيز برادر، اينطور برنامه ها فقط برای ايجاد حرکت و تکون دادن مغز خشک آدمهای خوابيد در رفاه هست! ... قطعاً اگر اين برنامه نبود،اين نامه اعتراضی شما هم نبود و ما هم توی مشهد از اين فاجعه در تهران بیخبر بوديم !!!! (311269)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۴:۳۹
ايا روزي خواهد رسيد كه ما به جاي اين صدا وسيماي ميلي يك صدا وسيماي واقعا ملي داشته باشيم ؟خدايا خودت اين مسؤولان صدا وسيما را به راه راست هدايت فرما (311350)
دخو جوم
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۸:۵۷
یه برنامه پیدا شده این جور مسایل رو عنوان میکنه شما حالا هی بگید رسانه میلی ....همین بهار نیوز خیلی اخبار هاش میلی ها .............. (311270)
شریف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۱۶
به بهار تهمت نزن.تنها جاییه که من میتونم دردو دل کنم.دوست دارم بهار نیوز (311310)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۹:۱۸
تاحالاحتی یک ثانیه ازاین برنامه رونگاه نکردم.فقط بعضی مواقع موقع کانال عوض کردن بااین برنامه دچارسانحه شدم.صداوسیمابامردم جنگ روانی داره وفقط مردمی رونشون میده که ازوضع حاضربسیارراضی وبی غم هستن.به قول آقای رفسنجانی واقعایه جعبه سانسوره. (311272)
مهدی خان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۹:۲۱
اگه اين برنامه نبود، اين اعتراضتون هم برای به جوش اومدن غيرت قديمی مردای اين مرز و بوم نبود و ما هم توی مشهد اصلاً نمی فهميديم توی تهران چه فاجعه ای رخ داده ! (311274)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۹:۳۳
همواره یعنی از سال ۷۶ به اصلاحات رای داده ام اما واقعا از رویه شانتاژ شما بدم می آد .
ماه عسل چه ربطی به این وقایع داره ؟ خب چرا این ایراد رو به خندوانه نمی گیرید گو اینکه آن هم اشتباه است .
اگر مدیریت تلویزیون جناحی و اشتباه است دلیلی ندارد به برنامه ای که اتفاقا مردم عادی رو بعنوان قهرمان معرفی می کنه حمله کنید مگر اینکه مشکلتان چیز دیگری باشد !
امیدوارم دولت روحانی فریب شما رو نخوره وگر نه یکبار دیگه به خاطر بیسوادی و تفکرات کودکانه شما احمدی نژادی دیگر ظهور خواهد کرد (311277)
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۳۰
دوست عزیز اگر شما سیاسی به مسئله نگاه نکنی خیلی ربط داره اتفاقا.ماه عسل و برنامه های مشابه اون دارن با حقه و شامورتی بازی ذهن مردم رو از موضوع اصلی منحرف می کنن.چند روز پیش چند تا بچه که تو بهزیستی بزرگ شده بودن رو اورده بود و دائم اصرار می کردن تنها مشکل این گروه از آدمها نگاه مردمه!!!!!!مقصر رو ملت جلوه می دن.می دونی یعنی چی؟واسه بچه تراشکار مقصر مادرش بوده .با رفتارهای هندی وار علیخانی مخاطب تحت تاثیر قرار می گیره بدون اینکه به اصل موضوع فکر کنه.مهمه گفتن اینا تا فکر نکنن مردم شعور ندارن (311314)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۹:۳۸
همه چیز این مملکت به هم میاد!! (311279)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۱۸
دمت گرم.درو تخته جورن تو این مملکت.وما همیشه بازی خوردیم (311311)
شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۱۹:۴۲
کاش این نامه می رسید به دست احسان علیخانی ، تهیه کننده برنامه و ...کاش (311281)
صارمی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۰:۴۰
واقعا هم رفتن این بچه بنده خدا رو آوردن به قول خودش کیلومترها دورتر از پایتخت بعد در مورد بچه کاری که بغل گوش خودشون به این طرز وحشتناک آزار دیده لال میشن.عجبا عجبا (311288)
یک ایرانی با شرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۳:۰۲
در یک جمله متاسفم حالم گرفته شد اساسی. (311301)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۳:۳۶
اين برنامه صاحب نداره. هركاري دل اين آقا بخواد توش انجام ميدن. (311304)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۵ ۲۳:۳۶
واقعا ما مردم ایران داریم به کجا میرویم!!!!! (311305)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۲۸
این نظرات قابل احترام است
و ما بجای این نظرات آیا خودمان کاری برای این جامه کردیم
گل دخترک دستفروش رو نمیخریم و بجاش اسراف میکنیم اما اتفاقی میفته احساسات مان میترکه
آیا واقعا چقدر عمل کردیم در مقابل این جامعه حتی کوچک??
اما خداییش این مستقل بودن سایت و ورش دارید چون مستقل نیستید شما (311313)
امید
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۳۶
شکلی خیلی ب فکر سلامتی مردمه!!! (311319)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۰:۳۹
واقعا بغض تو گلوم ترکید نمیدونم چی بگم اصلا (311320)
جوان ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۲۳
آقای علیخانی کجایی؟؟؟بیا و ببین خجالت داره والله .بدم میاد از ماه عسل و برنامه هاش خیلی بدم میاد (311328)
محمد، رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۲۴
هدف برنامه ماه عسل ازدیاد مخاطب،کسب محبوبیت ،است.جهت نیل به این هدف،از هر وسیله ای حتی بد آموزی و تصنعی بودن وبازی باابرو وحیثیت مهمانان،بهره می گیرد (311329)
رضا صوفیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۲۴
اگر بخوان انقدر ریز بشن تو مشکلات این مردم پس کی وقت کنن تصویر زنان ورزشگاه ها و خاتمی و... سانسور کنن (311330)
بهنام
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۲۶
تجاوز به کودک کارو بیخیال فعلا بپا کسی تو خیابون آب نخوره ! موها بیرون نباشه!خانمها نیان ورزشگاه!نکنه کسی با صدای بلند بخنده!... (311331)
پارسا
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۳۲
اقایان میخان طوری مملکت جلوه بدن که همه چیز تو ایران مثه گل و بلبل هست و فقط همه مشکلات اخلاقی در غرب هست! (311333)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۱:۴۷
من یک معلم هستم از میان یک میلیون معلم:
اگر معیشت معلم تامین بود از این پتانسیل عظیم (حداقل 100هزار نفر)که تابستان به کارهای دور از شان خود می پردازند می شد در حل مسایل فرهنگی مشارکت نمایند واز تلف شدن بسیاری از هزینه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جلو گیری نمایند افسوس که اراده ای نیست (311339)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۲:۲۸
در مورد برنامه ماه عسل نظری ندارم چون سه سال هست که این برنامه رو نگاه نمی کنم.اما تشکر می کنم از رامبد جوان و گروه خوبش.یک تفاوت بزرگ رو بین این دو تا برنامه دیدم اینکه رامبد جوان عزیز یک ادم خاص هست که دوست داره خودش روعادی جلوه بده اما احسان علیخانی یک انسان عادی هست که دوست داره خودش رو خاص جلوه بده (311346)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۶ ۰۲:۳۵
علیخانی چون درس کارگردانی و تهیه کنندگی خوانده در حقیقت نمایش تلویزیونی و یا تله تئاتر انجام میدهد و پولش را میگیرد والا علیخانی از همسایه بغلی خودش بی اطلاع است چه رسد به این اجتماعی هیچ چیزش مثل آدم و زندگی عادی نیست در این رهگذر همه بفکر پر کردن جیب هستند ..بهزاد کاویانی،،برادران حسینی... فردوسی پور..جواد خیابانی ..احمدی ..رضا جاودانی...همه شدند تهییه کننده و هر کدام هم سعی دارند اسپانسر گردن کلفتی بیاورند و وقتی پر و جیبی پر تر داشته باشند،،صدا و سیما هم سهمش را میگیره.. (311347)