به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۲۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۷۹۴۵
ممنوعیت و مصادیق دوشغله بودن تصويب شد

در کجای‌ دنیا اجازه می‌دهند یک نفر ۱۰‌جا کار کند؟

گروه سياسي: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه چندشغله بودن پزشکان به نفع کشور نیست، گفت: حرف‌هایی که مبنی بر نقض ماده ۵ طرح ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل برای پزشکان زده می‌شود، به هیچ وجه کارشناسی نبوده و به نفع مردم نیست.
در کجای‌ دنیا اجازه می‌دهند یک نفر ۱۰‌جا کار کند؟
دكتر مسعود پزشکیان، گفت: فردی که در بیمارستان‌ دولتی استخدام است، پس از ویزیت یک بیمار به او می‌گوید که بیا بیرون تو را عمل کنند، چه لزومی دارد که این فرد وارد سیستم دولتی شود؟ این پزشک بیمار را وادار می‌کند که زندگی‌اش را بفروشد تا در بیمارستان خصوصی جراحی شود.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، افزود: مردم با این اقدامات بدبین می‌شوند، این پزشک، بیمار را مجبور می‌کند خانه‌اش را بفروشد اما ما در مجلس می‌نشینیم از کسانی که قانون‌شکنی می‌کنند، حمایت می‌کنیم. وی ادامه داد: در کجای دنیا اجازه می‌دهند که یک نفر ۱۰ جا کار کند که ما این مملکت را رها کردیم و هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد؟

نماینده تبریز در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه یک پزشک باید یک جا کار کند و پاسخگوی مریض باشد، تصریح کرد: پزشکی که صبح، مریضی را جراحی می‌کند، عصر هم باید پاسخگوی آن مریض باشد و او را ویزیت کند، نه اینکه صبح جراحی کند و عصر جای دیگری مشغول باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اگر قرار باشد این ماده حذف شود، همان عدم پاسخگویی و هرج و مرج را در سیستم مجددا اعمال می‌کنیم، البته برای یک پزشک بهتر این است که ۱۰ جا کار کند چون درآمد بالایی کسب می‌کند ولی این موضوع به نفع کشور نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نيز گفت: امروز وقت آن رسیده که مجلس به جای نگرش به آدم ها، سیستم‌‌ها را اصلاح کند. اگر این سیستم معیوب باشد با جابه جایی افراد که سیستم درست نمی شود و عیب آن رفع نخواهد شد. مصری با بیان این که شاکله شرکت‌‌ها با این اعضای هیات مدیره غیرموظف خراب است. فردی که در رشته شیمی تحصیل کرده در یک شرکت هواپیمایی عضو هیات مدیره است یا آقایی که متخصص در زمینه هواپیما است، عضو هیات مدیره شرکت کاشی سازی است. مصری با بیان این که اعضای هیات مدیره غیرموظف تنها برای آن جایگاهی که دارند عضو شده اند، گفت: این افراد تنهاب به منظور ایجاد رانت حضور دارند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: پاداش اعضای غیرموظف را تامین اجتماعی و بازنشستگی و وزارت نفت و جاهای دیگر در اختیار نماینده‌‌ها قرار دهند. عددهای چند ده میلیون تومانی یک فرد شاغل جای تامل دارد. نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: این ننگ است که ما بگوییم در کشور ما آدم نیست و یک فرد باید عضو هیات مدیره ۱۰ شرکت و کارخانه باشد. سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اگر مي‌خواهم فساد اداری را از بین ببریم، روابط نامیمون و بده بستان‌‌ها را از بین برده و پاداش‌های چند ده میلیون تومانی را از بین ببریم، باید با فسادهای اداری و مالی برخورد کنیم.

مصادیق دوشغله بودن مشخص شد
گفتني اينكه نمایندگان در نشست علنی ديروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ماده یک طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب رساندند.
در ماده یک این طرح آمده است: مدیران، رؤسا و کارکنان دستگاه‌‌ها و نهادهای ذیل و مؤسسات و شرکتهای وابسته به آنها نمی‌توانند در دستگاه‌‌ها و نهادها، بیش از یک شغل داشته باشند:
۱- دستگاههای اجرایی موضوع ماده(۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶
۲- دستگاههایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آنها متعلق به دولت است.
۳- نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی
۴- شوراهای اسلامی شهر
۵- نهادها وسازمانهایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.
همچنین درمورد نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری، تصدی و اشتغال در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، مسؤولیتهای اجرایی و ستادی در دانشگاههای دولتی و غیردولتی، مشاوره حقوقی و مدیریت عامل یا عضویت در هیأت مدیره انواع شرکتها اعم از خصوصی و دولتی حکم فوق مجری است.
تبصره- شرکتهای تعاونی مسکن و مصرف ادارات و مؤسسات و سرپرستی موضوع ماده(۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری از شمول حکم این ماده مستثنی هستند.

همچنين نمایندگان ماده ۳ طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل را به تصویب رساندند.
در این ماده که با ۱۶۲ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع به تصویب نمایندگان رسید، آمده است: منظور از شغل در این قانون تصدی هرنوع پست مدیریتی اعم از سیاسی، حرفه‌ای و آموزشی، پست قضائی، اجرائی، اداری و عضویت در هیأت‌مدیره و مدیریت عامل، مشاور و مشاور ارشد و سایر عناوین مشابه اعم از دائم و موقت، تمام وقت و پاره وقت و موظف و غیرموظف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۱۰/۲۱ ۱۰:۰۵
در نهاد ریاست جمهوری نه کارا سبک است یه نفر ابوالمشاغل میشه. بعضی ها هم در مجلس هستند رییس هفت هشتا شورای خارج از مجلس و انواع و اقسام مشاوره و... هستند که مبادا مملکت از توانایی هاشون استفاده نکنه تازه تخلیل ریاست جمهوری هم زدن!! (19804)
حسن خزائی
۱۳۹۱/۱۰/۲۱ ۲۲:۳۳
باسلام
خواستم جواب آقای پزشکیان را بدهم که سؤال کرده بودند در کجای دنیا اجازه می دهند یک نفر بیش از ده ها جا کار کند؟
1- درایران زیرا از آقای توکلی شنیده بودم (آن زمان که کاندید رئیس جمهوری بود)جناب ...... بیش از 21 شغل رسمی دارد و از همه آنها هم حقوق در یافت می کنند!!!؟؟؟
2- همه دولت مردان ایران بیش یک شغل دارند خودت می توانی نام ببری زیرا زیاد سخت نیست وعیبی هم ندارد!!!؟؟؟
3- وبسیاری از مردم بخاطر تورم دو یا سه شیفته کار می کنند!!!؟؟؟که البته با چند جا کار کردن خیلی تفاوت دارد!!؟؟ (19960)
۱۳۹۱/۱۰/۲۲ ۱۰:۲۴
در مورد پزشکان مسئله تورم مطرح نیست. به نظر من به پزشکان بایستی این آموزش داده شود که "لذتی که در آرامش هست در پول زیاد نیست" (20015)
۱۳۹۱/۱۰/۲۳ ۱۳:۰۸
اقای پزشکیان اشتباه فرمودید بعضیها از ده جا حقوق میگیرند نه اینکه ده جا کار بکنند.فقط جای ده نفر را اشغال می کنند و این بسیار تفاوت دارد با فرمایش جنابعالی (20181)
۱۳۹۱/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۷
در واقع کسی که واقعا کار بلد و منصف و با وجدان باشد هیچ وقت مشاغل متعدد را قبول نمیکند پس کسانی که مشاغل و مناصب متعدد را قبول کرده اند در واقع لیاقت هیچ کدام از آن مشاغل را ندارند (20182)
شهروند تبریزی
۱۳۹۱/۱۰/۲۳ ۱۷:۳۸
آقای پزشکیان نمیدانم این مطلب را میخوانی یا نه
بنده از جنابعالی تشکر وقدردانی میکنم وازتمام نمایندگانی که به این قانون رای مثبت داده اند مشخص است که وجدانهای بیدار هنوز هم در مجلس داریم .ای کاش دراین قانون مجازات مربوط به عدم اجرا نیز گنجانده شود ودولت وپرسنل دولتی نتوانند از قانون فوق تخطی نمایند همچنین پزشکان متعهد گرچه به نظر کارشان کم میشود ولی درامدشان حلال میگردد چون هیچ دکتری قادر نیست درعرض 5 دقیقه یک ویزیت کامل کند وکسی که اینکار را میکند یا خودش احمق است یا مردم را احمق فرض کرده است (20223)
شهروند میانه ای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۱۰/۲۴ ۱۲:۴۶
با تشکر از نمایندگان محترم ، لطفا به این شعارهای تکراری جامه عمل بپوشانید . شما تصویب کنید ، ضامن اجرائی کیست؟سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی است که دولت متصدی آن شده است . وبه هیچ یک از مصوبه های شما اعتنایی ندارد . تازه جدیدا عنوان می شود اگر از دیوان عدالت اداری هم حکم بیاورید . ماده فلان ؛ اعمال میکنیم . صاحب این مملکت کیست. که یکنفر حرف شنوی داشته باشد ؟ (20385)