به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۵۸۶۲۶

هزینه سرسام آور ساخت سه‌گانه «هابیت»

گروه فرهنگ و هنر: کمپانی برادران «وارنر» برای ساخت سه‌گانه «هابیت» پیتر جکسون تاکنون نزدیک به 750 میلیون دلار هزینه کرده است.
هزینه سرسام آور ساخت سه‌گانه «هابیت»
بنا برگزارشی که اخیار در کشور نیوزلند منتشر شده است سه گانه علمی تخیلی «هابیت» که در این کشور ساخته شده است تا کنون هزینه ساخت 750 میلیون دلار را برای این کمپانی در بر داشته است، در حالی که دو قسمت اول این فیلم دو میلیون دلار در گیشه جهانی فروش داشته‌اند. سه گانه «هابیت» که تاکنون دو قسمت اول آن به روی پرده سینماهای جهان آمده است به صورت سه بعدی و با سرعت بی‌سابقه 48 فریم بر ثانیه ساخته شده است و هزینه تولید این سه فیلم سه برابر بیش از سه گانه «ارباب حلقه‌ها» بوده است.

هنگامی که خبر ساخت مجموعه دو قسمتی «هابیت» در سال 2007 مطرح شد، هزینه ساخت این دو فیلم 150 میلیون دلاری تخمین زده شد اما «پیتر جکسون» این دو فیلم را به صورت پیاپی در نیوزلند ساخت و کمپانی برادران وارنر را به ساخت قسمت سوم نیز متقاعد کرد. اولین قسمت از این مجموعه با عنوان «هابیت: سفیر غیر منتظره» بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخت و قسمت دوم «هابیت: نابودی اسماگ» در نهایت به فروش جهانی 958 میلیون دلار دست یافت.

کمپانی برادران «وارنر» تخفیف مالیاتی 122 میلیون دلاری براساس طرح تشویقی دولت نیوزلند برای جذب فیلم‌های پرهزینه نیز دریافت. آخرین قسمت از سه‌گانه «هابیت» با نام «نبرد پنج سپاه» در دسامبر سال جاری میلادی به سینماهای جهان خواهد آمد. یکی دیگر از بزرگترین پروژه‌های سینمایی جهان سه‌گانه جدید «آواتار» ساخته «جیمز کامرون» خواهد بود که این فیلم‌ها نیز در خاک نیوزلند مقابل دوربین خواهد رفت و دولت این کشور برای حصول اطمینان از ساخت این فیلم مشوق‌های مالیاتی خود را برای این پروژه افزایش داده است، این در حالی است که حداقل هزینه ساخت 412 میلیون دلار برای ساخت سه‌گانه جدید «آواتار» پیش‌بینی شده است.
مرجع : ایسنا