به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۱۶۷۷۶

مشکل مالی روزنامه‌بذرپاش چگونه حل‌شد؟

گروه سياسي- رسانه‌ها: سايت اصولگراي صراط، نوشت: روز گذشته یک گمانه‌زنی در برخی رسانه‌ها مطرح شد که بر اساس آن ممکن است روزنامه "وطن امروز" از مهرماه انتشار خود را از سر بگیرد.
مشکل مالی روزنامه‌بذرپاش چگونه حل‌شد؟
وطن امروز دو ماه قبل با انتشار چند مطلب پرسوز و گداز و شکایت از زمانه و زیر سوال بردن نوع تامین مالی همه روزنامه‌های دیگر و خود را تافته جدا بافته دانستن، با جامعه مطبوعاتی کشور خداحافظی کرد بی آنکه در مورد حاشیه های مالی خود در طول سال‌ها فعالیتش توضیحی داده باشد! این روزنامه که در بدو فعالیت خود به لطف تامین بودن از لحاظ منابع مالی با ساختمان مستقل و امکانات کامل و قطع متفاوت چاپ نسبت به سایر روزنامه‌ها، روی کیوسک آمده بود، در حالی در آخرین شماره‌های خود منابع مالی تمامی روزنامه‌ها را به چالش کشید، که بیش از هر روزنامه دیگری بار سنگین این موضوع روی خود وطن امروز سنگینی می کرد؛

شائبه‌های مربوط به استفاده مهرداد بذرپاش -اولین مدیرمسئول وطن امروز- از موقعیت خود در سایپا در شروع فعالیت روزنامه و تعطیلی ناگهانی روزنامه همزمان با تغییر دولت(!) به دلیل مشکلات مالی(!) از سوی دیگر، موضوعاتی بود که هیچ گاه پاسخ مناسبی به آن داده نشد. در یکی از یادداشت های واپسین شماره های این روزنامه با با تشبیه وضعیت مالی روزنامه به سکانسی از فیلم "بی پولی" که در آن لیلا حاتمی اسکناس 5هزار تومانی را در عین بی پولی به صندوق صدقات می اندازد، به این دیالوگ او اشاره شده بود که "خدایا! ببین ما پول نداشتیم اما خلاف هم نکردیم!"

با این وجود سوال اصلی اینجاست که روزنامه وطن امروز که مدعی بود "ما پول نداشتیم، از امکانات چندانی استفاده نکردیم، مانند بسیاری از روزنامه‌های چپ از عالم غیب(!) تغذیه نمی‌شدیم اما برای خوشحالی کسی خوش‌رقصی هم نکردیم. جالب اینکه بیشتر از جانب به اصطلاح خودی‌ها ضربه خوردیم اما خلاف هم نکردیم!" اکنون چگونه با بعد از تنها دو ماه قصد بازگشت به عرصه مطبوعات دارد؟ بد نیست گردانندگان وطن امروز اگر قصد انتشار مجدد روزنامه را دارند، با همان صراحتی که از "بی پولی" در روزهای آخر دولت دهم گفته بودند، از منابع مالی جدید خود نیز سخن بگویند تا این بار این همه شائبه و شایعه پشت سر آنها راه نیفتد.

سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۸:۵۵
در دولت تدبیر و امید هرچه زودتر خدا کنه روزی بیاد که یا به هیچ روزنامه ای کاغذ یارانه ای و امکانات دولتی تعلق نگیره یا به همه شون تعلق بگیره. این که کیهان و جام جم و همشهری و... از رانت دولتی استفاده کنند و بقیه روزنامه ها غیرخودی حساب شوند عادلانه نیست. (133254)