به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۹ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۵۱۹۶۶

واليبال ايران با شکست استراليا صدرنشين شد

گروه ورزشی: تيم ملي ب واليبال ايران سومين ديدار خود در جام کنفدراسيون واليبال آسيا را با شکست استراليا به پايان رساند و در پايان دور مقدماتي اين رقابت‌ها در گروه خود صدرنشين شد.
واليبال ايران با شکست استراليا صدرنشين شد
سومین روز مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا از صبح امروز چهارشنبه با دیدار تیم‌های ایران و استرالیا در سالن بالووان شولک شهر آلماتی آغاز شد.  قرمزپوشان تیم ملی ب ایران در این دیدار موفق به شکست 3 بر یک تیم ملی والیبال استرالیا شدند تا با 3 پیروزی و 8 امتیاز در گروه دوم این رقابت‌ها صدرنشین شوند. تیم ملی ب والیبال ایران در ست دوم 30 بر 28 مغلوب استرالیا شد، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 23 و 25 بر 20 به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین گروه دو در مرحله حذفی این رقابت‌ها با تیم چهارم گروه یک (قزاقستان یا ژاپن) مبارزه کند.

پیمان اکبری، سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران در ابتدای این دیدار از ترکیب رضا صفایی، محمد طاهر وادی، سعید شیرود، مصطفی شریفات، علیرضا جدیدی، رحمان داوودی و علی حسین استفاده کرد. تیم ملی والیبال استرالیا نیز با پذیرش این شکست، بدون امتیاز در رتبه چهارم گروه ایران قرار گرفت و در مرحله حذفی با یکی از تیم‌های کره‌جنوبی یا هند رقابت می‌کند.

میانگین سن بازیکنان ایران 24 و استرالیا 20.9 سال است که سبزپوشان استرالیایی نسبت به تیم ایران حدود سه سال جوانتر هستند. میانگین قد بازیکنان ایران 197 سانتی متر است و بازیکنان استرالیا میانگین قدشان 198 سانتی‌متر است که تفاوت زیادی با ملی‌پوشان ایران ندارند. فردا (پنج‌شنبه، 30 مردادماه) تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند و دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جمعه، 31 مردادماه برگزار خواهد شد که تیم‌های اول تا چهارم گروه یک به صورت ضربدری با تیم‌های چهارم تا اول گروه دوم به مصاف یکدیگر می‌روند.
مرجع : فارس