به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۱ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۷۸۵۹۸
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد:

ماهی یک بار با دلواپسان جلسه داشتم!

گروه فرهنگی: مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: من حداقل ماهی یک بار با دوستان دلواپس جلساتی را برگزار کردم و بر این باورم که بخشی از دغدغه های آنها درست است اما باید باور کنیم که مشکلات حل خواهد شد. همین که از تعداد 1600 کنسرت، چهار کنسرت لغو می‌شود، اتفاق خوبی است؛ البته قطعا به سمتی خواهیم رفت که دیگر کنسرتی لغو نشود.
ماهی یک بار با دلواپسان جلسه داشتم!
پیروز ارجمند که در مراسم اولین سالگرد درگذشت نیما وارسته (نوازنده فقید ویلن) سخن می‌گفت، اظهار کرد: قطعا نیما وارسته از هنرمندان تاثیرگذار عرصه موسیقی است که اگر در زمان حیاتش پای درد دل‌های او می‌نشستیم به طور حتم از وزارت ارشاد گله‌مند بود. او ادامه داد: ما مسؤولان وزارت ارشاد باید کاری کنیم که شما هنرمندان را زیاد اذیت نکنیم. ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که از جانب ما به شما اذیت کمتری وارد شود و زمانی بیاید که ما فقط نهاد ناظر باشیم زیرا موسیقیدانان همگی هنرمندان شریفی هستند که تصور غلطی در مورد آنها به وجود آمده است.

ارجمند در همین باره افزود: شما کدام شغل را دیده‌اید که به فرد فاعل در آن گفته شود، شغل تو حرام است؟ اما آنها باز هم با کمال تواضع کار خود را انجام دهند؟ وی گفت: وقتی جماعتی مانع برگزاری کنسرت‌های دارای مجوز وزارت ارشاد می‌شوند و برنامه‌ها را لغو می‌کنند، این هنرمندان متواضع عرصه موسیقی هستند که آرام و بی سر و صدا کار خود را انجام می‌دهند. متاسفانه آنچه که در جو موسیقی مطرح می‌شود خارج از واقعیت است. او بخش دیگری از سخنانش را به بحث کپی رایت اختصاص داد و با ارائه دلایلی گفت که با اجرایی شدن آن در ایران مخالف است. ارجمند از تشکیل شورای هماهنگی موسیقی کشور نیز خبر داد و گفت: این شورا وظیفه‌اش پیگیری مطالبات هنرمندان موسیقی است و نهادهایی چون رسانه ملی، حوزه هنری، وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی با موسیقی در ارتباط هستند را دربرمی‌گیرد که خوشبختانه تا به امروز نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

مدیر کل دفتر موسیقی ادامه داد: اخیرا در شهرداری تهران اتفاقات خوبی پیرامون آموزش موسیقی مبنی بر گشایش کلاس‌های موسیقی افتاده است و این در حالی است که با تدوین شیوه نامه کنسرت ها برج میلاد نیز به زودی میزبان کنسرت های پاپ خواهد شد. او در ادامه سخنانش نیز گفت: یکی دیگر از مواردی که ما طی هفته های گذشته به آن دست پیدا کردیم ملزم کردن تالارهای میزبان برگزاری کنسرت برای استانداردسازی در بخش صداست که اگر چنین اتفاقی برای این سالن‌ها نیفتد مجوز برگزاری کنسرت به آنها داده نخواهد شد.

در مراسمی که عصر یک خرداد ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شده بود، پدر زنده یاد نیما وارسته در سخنانی گفت: زمانی نیما برای تکمیل کردن دوره آموزشی خود به آمریکا سفر کرد. بعد از یک ماهی که از سفر او گذشته بود یکی از همکاران او در آمریکا با من تماس گرفت و به من گفت، نیما را متقاعد کنم در آنجا بماند و کار موسیقایی خود را در کشور آمریکا پیگیری کند. من هم این موضوع را به صورت تلفنی با نیمای عزیز در میان گذاشتم اما او در پاسخ من گفت درست است که اینجا بهترین شرایط را برای زندگی دارد اما اینجا فضای میهن و وطنم را ندارد به همین جهت حاضر نیستم به هیچ قیمتی در آنجا بمانم و کاری را انجام دهم.

او ادامه داد: در ماه‌های نزدیک به مرگ نیما با او بیشتر همراه بودم و هر زمان که فرصت ایجاد می‌شد با او به استخر می رفتیم. من خوب یادم می‌آید که وقتی در روزی از استخر بیرون آمدیم من به زیر دوش رفتم و وقتی از دوش با حوله بیرون آمدم این نیمای عزیز بود که حوله دیگری در دست داشت و به من اصرار کرد که باید خودش، من را خشک کند. وی افزود: او به قدری مهربانانه این کار را با من کرد که می‌توانم بگویم در تمام عمرم چنین فضای دلنشینی را تجربه نکرده بودم. من می‌توانم بگویم که نیما به معنا و مفهوم واقعی کلمه من را در این سال‌ها تر و خشک کرد اما روزی ناگهان به من زنگ زدند و گفتند که بیا پسرت را ببین و من به آن استخر لعنتی رفتم و دیدم که آن اتفاق افتاده است.

علیرضا میرآقا، سعید شهروز و رضا تاجبخش از دیگر هنرمندانی بودند که با حضور در این مراسم خاطره‌ای را از این هنرمند فقید بیان کردند. مریم حیدرزاده (شاعر و ترانه‌سرا) هم در این مراسم درخواست کرد که وقتی هنرمندان در قید حیات هستند، به یاد آنها باشیم. این برنامه با اجرای قطعه‌ای توسط بنیامین بهادری به پایان رسید.
مرجع : ایسنا