به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۹۱۶۸
عوامل مخرب در بازار سهام محدود می‌شود

برنامه سرکشی به حساب​ افراد را نداریم

گروه اقتصادي: معاون امور بانکی وزیر اقتصاد گفت: با قاطعیت اعلام می کنم هیچ برنامه ای برای سرکشی به حسابهای افراد نداریم و مردم مطمئن باشند اساس کار کشور ، دولت ووزارت اقتصادمبتنی بر رازداری و رعایت حریم شخصی افراد است.
برنامه سرکشی به حساب​ افراد را نداریم
محمد پاریزی با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر بررسی حسابهای افراد در اجرای هدفمندی یارانه ها افزود : نظارت بر عملیات بانکی و شبکه بانکی که شامل سپرده های مردمی هم می شود از نظر حرفه ای درهمه جای دنیا از جمله ایران تابع اصول حرفه ای و رازداری خاص خود است. وی افزود : این مسئولیت در کشور ما تحت نظارت بانک مرکزی است و وزارت اقتصاد هیچ برنامه و وظیفه قانونی برای سرکشی به حسابها یا وارسی سپرده های مردم و ورود به حریم شخصی افراد در این حوزه ندارد. معاون بانکی وزیر اقتصاد افزود: جائیکه قرار باشد اجازه این کار داده شود حتما باید مبتنی بر قانون باشد چه برای وزارت اقتصاد و چه برای بقیه دستگاهها برای مبارزه با پولشویی.

پاریزی درباره راستی ازمایی از اطلاعات مردم در مرحله دوم ثبت نام هدفمندی یارانه ها هم گفت: دولت اصل را بر صحت انچه که مردم اعلام کرده‌اند، گذاشته است. وی گفت: اینکه گفته می شود از بانکهای اطلاعاتی مختلف راستی ازمایی می شود الزاما به معنای مفهوم سپرده و حسابهای بانکی مردم نیست و اطلاعات گوناگونی هست که میزان توانایی مالی یک شهروند را نشان می دهد. معاون بانکی وزیر اقتصاد درباره اثبات اینکه یک هموطن استحقاق دریافت یارانه را دارد یا نه ؟ گفت : دولت تابع مقررات قانونی است و هیچ برنامه ای برای اینکه از حسابهای بانکی مردم استفاده کند ، ندارد.

وی درباره وصول مطالبات معوق بانکی هم گفت: از اقدامات اصلی اقتصادی دولت درسال 93 خواهد بود که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد دنبال می کند. پاریزی درباره جلسه اخیر با مسئولان بورس هم گفت: دنبال این هستیم که همه بازارهای قانونی برای سپرده گذاریهای مردمی را جذاب نگه داریم. وی افزود : بورس نشان داده درمیان و بلند مدت برای سپرده گذاری جذاب است و تلاش می کنیم عوامل مخرب این بازار را که یکی از انها رقابتهای نامعقول برای جذب سرمایه های مردم است محدود کنیم.
مرجع : واحد مرکزی خبر