به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۵۸۲۴۸
سکوت نکردیم،‌ وقت نطق نداشتیم!

سکوت مجلس در روزهای اسیدی اصفهان!

گروه جامعه: نمایندگان مجلس امروز بعد از یک هفته رسیدگی به امور موکلان‌شان در شهرها و روستاهای مختلف به پایتخت بازگشتند و در جلسه علنی امروز چند طرح و لایحه از جمله طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد بررسی قرار دادند.
سکوت مجلس در روزهای اسیدی اصفهان!
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی چند روز گذشته خبرهایی در مورد وقوع چند اسیدپاشی در اصفهان منتشر شد و انتشار شایعاتی در همین رابطه در شبکه‌های مجازی و هشدار به بانوان در این زمینه رعب و وحشتی را خصوصا در شهر اصفهان به وجود آورد، این در حالی است که در جلسه علنی امروز مجلس هیچ اشاره‌ای به موضوع اسیدپاشی‌ها در اصفهان نشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در نطق‌های میان دستور و تذکرات شفاهی و کتبی پایان جلسه حتی گاهی به جزئی‌ترین مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره می‌کنند و مشکلاتی را در مورد موکلان‌شان بیان می‌کنند اما در مورد اسیدپاشی‌ها در اصفهان در جلسه علنی امروز مجلس سکوت کردند. تنها اشاره‌ای که امروز به موضوع اسیدپاشی در اصفهان صورت گرفت از طرف محمدرضا خباز بود که به عنوان نماینده دولت در جریان رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر سخن می‌گفت. خبرنگار پارلمانی ایسنا در همین رابطه گفت‌وگوهای کوتاهی را با نمایندگان استان اصفهان انجام داد و از آنها سوال کرد که چرا در مورد اسیدپاشی در اصفهان هیچ مطلبی را در جلسه علنی امروز مطرح نکردند و خلاصه‌تر اینکه چرا در مورد اسیدپاشی در اصفهان سکوت کردند.

نمایندگان اصفهان پاسخ‌های متفاوتی به این سوال دادند. از ابراز بی‌اطلاعی نسبت به وقوع این حوادث و اشاره به همزمانی آن با رسیدگی به طرح حمایت از آمران به معروف در مجلس تا خبرهایی از برگزاری جلسه دیروز نمایندگان اصفهان در این زمینه و حتی تلاش‌های برخی نمایندگان اصفهان برای بیان نطق و تذکری در این رابطه در جلسه علنی امروز که البته به نتیجه نرسید.

طباطبایی‌: اسیدپاشی‌های اصفهان سازمان یافته نیست

حمیدرضا طباطبایی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در همین زمینه به ایسنا گفت که اگر نطق و تذکری درباره موضوع اسیدپاشی در جلسه علنی امروز مجلس مطرح نشده حتما نوبت دوستان نبوده است. وی با بیان اینکه قطعا موضوع اسیدپاشی در اصفهان به صورت سازمان یافته نبوده است، گفت: به نظر من یک نفر که از نظر روانی هم مشکل دارد مرتکب این جرم شده است.

نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی که پیش از این در اصفهان مسئولیت امنیتی داشته، اضافه کرد: با توجه به اینکه نوع این فعل کریه و زشت است و ناامنی ایجاد می‌کند این خبر سریعا در شهر منتشر شده اما ان‌شاءالله ظرف یکی دو روز آینده پلیس عامل این اتفاق را دستگیر می‌کند و نگرانی‌ها نیز برطرف می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان، اسیدپاشی را از نظر حقوقی جرح عمدی دانست و یادآور شد: اسیدپاشی مجازات سنگینی دارد و چندین سال حبس برای آن در نظر گرفته شده است؛ اگر هم یک عضو مثل چشم یا گوش از بین برود می‌شود قصاص کرد اما اگر سوختگی ایجاد کند و قصاص قابل اجرا نباشد به دیه و حبس تبدیل می‌شود. طباطبایی خاطرنشان کرد: مجازات اسیدپاشی در مرحله قصاص حق‌الناس است و شخص شاکی باید آن را مطالبه کند اما غیر از جنبه خصوصی، این جرم جنبه عمومی هم دارد خصوصا در فقراتی مثل اسیدپاشی اصفهان که ناامنی ایجاد می‌کند و باعث نگرانی می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: بنابراین هم مجازات لازم و هم سختگیری‌های لازم در این زمینه وجود دارد. نماینده نائین در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بررسی طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مجلس، گفت: به نظر می‌رسد یک آدم روانی در شرایطی که این طرح در مجلس مطرح شده راه افتاده و ناامنی ایجاد کرده و باید سریعا دستگیر و محاکمه شود.

کامران: اطلاعی ندارم

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در همین رابطه، گفت: من امروز برای دریافت اطلاعاتی در مورد این خبر با مسئولین مربوطه تماس می‌گیرم و اطلاعاتی دریافت خواهم کرد. وی با بیان اینکه هنوز هیچ بررسی در مورد اسیدپاشی‌های اصفهان نداشته، گفت که تاکنون کسی در این رابطه به وی گزارشی نداده است. نماینده اصفهان در مجلس درباره علت سکوت نمایندگان اصفهان در این زمینه در جلسه امروز مجلس نیز گفت: باید اطلاعات دقیقی وجود داشته باشد تا دستگاهی به ما نگوید که چرا علیه ما حرف زدید.

لارگانی: اسیدپاشی با هر عنوانی که باشد محکوم است

عضو مجمع نمایندگان اصفهان با ابراز بی‌اطلاعی از وقوع اسیدپاشی‌ها در اصفهان، در عین حال این حادثه را محکوم کرد. سیدناصر موسوی لارگانی در این رابطه، گفت: من شخصا هیچ اطلاعی از این حادثه ندارم اما به نوبه خود آن را محکوم می‌کنم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود اسیدپاشی‌ها برای مقابله با بدحجابی بوده، تصریح کرد: اسیدپاشی تحت هر عنوانی باشد حتی مبارزه یا مخالفت با بدحجابی و بی‌حجابی، محکوم است، این کار به سلامت فرد یا افرادی از جامعه و هم‌نوعان ما ضرر می‌زند. نماینده فلاورجان در مجلس ادامه داد: کشور قانون دارد و قوه قضاییه دارد، اگر کسی خلافی مرتکب شده باشد و از قانون عدول کرده باشد از آن فرد شکایت می‌شود، اگر در محکمه محکوم شد به مجازات خودش می‌رسد و اگر نه، کس اجازه ندارد راسا نسبت به اجرای حکم اقدام کند.

این عضو مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی و قوه قضاییه باید پیگیر شناسایی و مجازات عاملان اسیدپاشی باشند، تاکید کرد: در کشوری که در راس آن مرجع عالیقدری مثل امام خامنه‌ای وجود دارد نباید هرج و مرج اتفاق بیفتد و هر کسی بخواهد خودش در چنین مواردی ورود کند حتی اگر برای مخالفت و مبارزه با فساد یا خلافی باشد چرا که این امر راهکار قانونی دارد. در حال حاضر طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس در حال بررسی است و هیچ جای آن هم گفته نشده مبارزه فیزیکی انجام شود.

حیدرپور: اسیدپاشی‌های اصفهان از نظر نمایندگان اقدام مجرمانه است

عضو دیگر مجمع نمایندگان استان اصفهان در واکنش به وقوع اسیدپاشی در اصفهان، گفت: برداشت ما این است که این کار چه برای اغراضی مثل ناکامی عشقی یا مسائل خانوادگی باشد یا امر به معروف، از نظر نمایندگان یک اقدام مجرمانه است.

عوض حیدرپور در این رابطه به ایسنا، گفت: نمایندگان اصفهان در این زمینه سکوت نکردند، دیروز جلسه‌ای در این رابطه در اصفهان برقرار بود و نمایندگان استان اصفهان این موضوع را به صورت جدی با مبادی اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی نیروی انتظامی و بسیج به بحث گذاشتند. درخواست ما این است که مبادی ذیربط عاملان این حادثه را تعقیب و بازداشت کنند و برخورد لازم را با آنها داشته باشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه شرایط و نحوه امر به معروف و نهی از منکر دقیقا در کتب شرعی مشخص شده، تصریح کرد: اگر کسی خارج از مسائل شرعی و قوانین مصوب اقدامی در این زمینه انجام دهد قطعا مجرمانه است و باید با آن به صورت جدی برخورد شود، ان‌شاءالله مسئولین امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی اصفهان هم با این موضوع به جدیت برخورد می‌کنند چرا که عمل مجرمانه‌ای اتفاق افتاده و باید به این جرم برخورد شود.

وی تصریح کرد: هرگونه تنبیه و تعزیری بر اساس حکم قوه قضاییه خواهد بود و کسی سر خود نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. نماینده شهرضا در مجلس با بیان اینکه برای صحبت در این زمینه در جلسه علنی امروز مجلس وقت گرفته بوده، گفت: از بین نمایندگان اصفهان که برای نطق و تذکر در این زمینه ثبت‌نام کرده بودند اسم هیچ کدام در نیامد، که اگر اینطور می‌شد حتما نسبت به این موضوع با تاکید بر مجرمانه بودن هرگونه اقدام غیرشرعی و غیرقانونی تذکر می‌دادیم تا این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

اسفنانی: در کمیسیون قضایی پیگیر این موضوع هستیم

یک عضو دیگر مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز از بررسی موضوع اسیدپاشی‌ها در اصفهان در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد.
محمدعلی اسفنانی در این رابطه گفت: برای اینکه این موضوع مسکوت نماند آن را در جلسه کمیسیون مطرح می‌کنیم و سعی می‌کنیم اعضا را متقاعد کنیم تا کارگروهی برای بررسی موضوع تشکیل شود، اگر هم لازم بود به اصفهان سفر می‌کنیم و با رییس کل دادگستری و دادستان اصفهان جلسه می‌گذاریم و حتی می‌توانیم با قربانیان اسیدپاشی دیدن کنیم تا این پرونده با سرعت بیشتری پیش برود.

نماینده فریدن در مجلس  با بیان اینکه در جلسه علنی امروز مجلس چندین بار درخواست بیان تذکر در این زمینه را داشته، اظهار کرد: متاسفانه وقت تذکر به من داده نشد، من حتی برای تذکر پایان وقت هم ثبت‌نام کردم اما قرعه به نام من نیفتاد، تا زمانی که طرح این موضوعات به قاعده دکمه یا قرعه باشد جز این نمی‌توان انتظار داشت و نمی‌شود اهم و مهم کرد، حتی فریاد کشیدن هم شاید نتیجه‌ای نداشته باشد.

ایرانپور: سکوت نکردیم،‌ وقت نطق نداشتیم

علی ایرانپور نماینده مبارکه و عضو مجمع نمایندگان اصفهان نیز در همین رابطه، گفت: نمایندگان اصفهان در مورد این اتفاق سکوت نکردند اما اسم‌مان برای بیان نطق و تذکر در نیامد وگرنه این موضوع بسیار مهمی است و مسئولین نیز به جد این موضوع را دنبال می‌کنند. وی افزود: انتظار ما از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی این است که اشد مجازات و برخورد با عاملین چنین حرکاتی که از لحاظ شرعی و قانونی تخلف آشکار مرتکب شدند داشته باشند.

این عضو مجمع نمایندگان اصفهان با بیان اینکه نمایندگان پیگیری‌های لازم را درباره حوادث اسیدپاشی در اصفهان دارند، گفت: امروز فرصت نشد که نمایندگان در این رابطه صحبت کنند و اسم هیچ کدام از نمایندگان برای نطق پنج دقیقه‌ای و تذکر پایان دستور در نیامد اما در روزهای آینده این موضوع را دنبال خواهیم کرد. ایرانپور در پایان گفت: امیدواریم سایر مسئولین هم به وظایف خود در این رابطه عمل کنند و شاهد تکرار این وقایع نباشیم.

به گزارش ایسنا، شاید اعلام موضع نمایندگان مجلس در مورد حوادثی مثل اسید پاشی در اصفهان حقیقت تلخ وقوع این اتفاق را عوض نکند یا حتی ممکن است برخی معتقد باشند این اقدام باعث ایجاد رعب و وحشت بیجا در جامعه می‌شود اما نکته مهم این است که اگر منابع رسمی در این زمینه موضعی انتخاب نکنند شایعات از حقایق پیشی خواهند گرفت، ضمن اینکه محکوم کردن اسیدپاشی‌ها از سوی نمایندگان مجلس، تاکید بر مجرمانه بودن این عمل و درخواست برای برخورد جدی با عوامل وقوع این اتفاق موجب آرامش خاطر مردم خواهد شد و آنها را امیدوار خواهد کرد که نمایندگان نگران دغدغه‌های موکلان خود هستند.
گزارش از خبرنگار پارلمانی ایسنا: الهه حمیدی‌کیا

کو غیرت ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۳۱
واسه حکم اعدام شیخ نمر چه ها که نکردند . نمیگم نباید از شیخ نمر حمایت کرد اما مگه بانوان سرزمین ما چه گناهی مرتکب شدند که نباید امنیت و آرامش داشته باشند ؟؟؟؟؟؟

غیرت کجا رفته ؟؟؟؟؟؟ (256743)
......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۰
غیرت رو تو ابروهای برداشته و مصرف لوازم آرایش 20 درصدی مردان
رتبه 2 مصرف لوازم آرایش ورتبه 1 عمل زیبایی جهان
پارتی و باشگاه مختلط و استخر پارتی ها
روابط مخفی زنان و مردان متاهل با افراد غریبه
و ....
و از همه مهتر افتخار کردن پسران و دختران و مردان و زنان به این چیزها جستجو کن در ضمن هنوز معلوم نیست کی اینکار رو کرده مطمئن باش خودسر بوده و یا اشخاص داعشی خارجی برای ایجاد نا امنی (256799)
داعش!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۶
خودت باور داری حرف هایی رو که زدی
معیار دین شما و همفکران شما هستن
یعنی خدا فقط شما و همفکران شما رو میبره بهشت؟؟؟
ترسم که به کعبه نرسی ای اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است (256803)
خسته
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۴۵
دست گل که آب دادید را تحویل گرفتید؟ مجلسی که به جای نون مردم شده بلای جان شان . آقا ما این مجلس(فقط فکر خویش)را نخواهیم کی را باید ببینیم؟ (256821)
حقیون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۱:۵۰
علایق خوانندگان سایت بهاری با + و منفی به این نظر مشخص شده

حداقل به خاطر ریا هم شده بود + میدادین خوش غیرت ها
یعنی شما این چیزها رو زشت نمیدونید؟؟؟
پس غیرت رو همون بریم تو جیب جستجو کنیم

جالبه سایت شما تا کسی حرف از جنگ میزنه همه نظرات اسمشون میشه جانباز و فرزندهای شهدا و خانواده شهدا

حتما شهدا هم تو جبهه ها آرایش میکردن و ساپورت میپوشیدن خبر نداشتیم
البته آرایش میکردن ولی آثار شیمیایی رو ساپورتشون هم لباس های غواصیشون بود
بس کنید دروغگویی را ، میدونم منتشر نمیشه (256845)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۹:۱۲
به نفعشون نیست داداش به نفعشون دلواپسی هسته ایه (256816)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۵۰
همگی خسته نباشید (256759)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۶:۵۳
نمایندگان ماهارو باش (256761)
باقرى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۵۰
نماينده...... (256800)
طرف مقابل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۰۱
و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین

این کار خود اصلاح طلبها بوده برای خراب کردن طرف مقابل ولی به امید خدا رسوا خواهند شد (256767)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۳:۰۸
شما هم تا هرچی میشه،یقه اصلاح طلبهاروبچسب،یکوقت فکرنکنی ممکنه کار افراطیهای خودسرباشهااااااا،خدابهت چشم بده تا واقعیات تلخ جامعه روبهترببینی (256861)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۷:۱۶
با سلام
با عنايت به اينكه اينجور كارها تضاد اساسي با دينداري دارد. بايد افراطي گري در دين داري كنترل شود. اين جور كارها را غيرت ديني نناميم (256775)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۱۸:۳۷
وقت نداشتین؟؟؟
دست مريزاد، دمتون گرم (256792)
فضول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۲:۵۴
ایرانی که انسان نیست چه بدست کارمند شهرداری کشته شود یا صورتش اسید پاشیده شود هزار حیف به ان سیاه پوستی که بدست پلیس امریکا کشته شده هنوز دو ماهه که صداو سیما دست بردار نیست ما مهم نیستیم به پای فلسطینی لبنانی یا سوری خار نره (256859)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۷ ۲۳:۱۱
خدایا ما اینجا،،،تواین مملکت هرروزداریم با جونمون،اعصابمون،ترس ازدست دادن عزیزانمون،امتحان پس میدیم،خسته شدیم، (256862)