به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۷۰۲۰۸
مقاله وارده

فرهنگیان ايران و بغض گلوگیر تبعیض

اسماعیل حسین‌پور*

گروه مقالات: فرهنگیان کشورمان با جمعیت میلیونی شان، درکنار بار سنگین فکر و فرهنگ این سرزمین و پرورش فرزندان فردای این دیار که بر دوش دارند تاکنون با ایثار و فداکاری‌هاي بی شمار در عرصه‌هاي مختلف دفاع از دین و دیارشان خوش درخشیده اند. سالهاست فرهنگیان را برای قناعت، ساده زیستی، صبر و سکوت همواره شان مي‌ستایند؛ سالهاست که فرهنگیان برای پاسداشت عزت سرزمین شان، از بسیاری حقوق اولیه شان چشم پوشی کرده اند و در عرصه خدمت صادقانه سخت کوشی کرده اند. سالهاست این صبوران مهربان با دلی پرخون و لبی پرخنده، به شاگردان کلاس شان درس شرف و شرافت، اخلاص، عزت و آزادگی داده اند و با مناعت طبع شان همه ی تلخی‌ها را بر خود شیرین کرده اند و با نداشته‌هاي بزرگ شان، بزرگی شان را حفظ کرده اند و دم برنیاورده اند.

سالهاست که فرهنگیان با کاستی هایی ساخته اند که اگر درد شمارآید دیوان و دفترها خواهد شد، سالهاست فرهنگیان با وام و قسط و ودیعه هم نفسند، سالهاست فرهنگیان صبورانه به امید رفع تنگناهای معیشتی شان هر تلخی را تاب آورده اند و برای جان بخشی به فرزندان ایران از جان مایه گذاشته اند. آنچه برای فرهنگیان رنج آور و روح آزار است وجود بی عدالتی و تبعیض بین کارکنان دولت است. همان تبعیضی که سبب شده است فرهنگیان به قول دکتر شریعتی: «همه زیر دستان شان، را زبَردستان شان ببینند». شگفتا فرهنگیانی که به استناد بسیاری از آیات، احادیث و روایات خود و قلم شان باید صاحب حرمت و کرامت باشند شأن و منزلت شان روز به روز در جامعه ی بنا نهاده شده بر ارزشها دارد آب مي‌شود و آب مي‌رود و دولتها مي‌آیند و مي‌روند ولی کسی گره از کار فروبسته ی شان نمی گشاید.

فرهنگیان هرگاه خواسته اند این تبعیض‌هاي انبوه و آشکار را زبان شوند و بر لب آورند عده ای که عزت فرهنگیان این سرزمین و شأن و منزلت این فرهنگ مداران را برنمی تابند، این خواسته منطقی و حق طبیعی و صنفی فرهنگیان را سیاهی و سیاسی نمایانده اند و برای شنیدن دردهای دیرین این فداکاران بی ادعا و همواره همراه، در و دروازه بر فرهنگیان بسته اند ولی فرهنگیان هیچ گاه این بدعهدی‌ها و نامهربانی‌ها را به کلاس و درس و مدرسه تسری نداده اند و همچنان با افتخار بر عهد آغازین و دیرین خویش که همانا بلندآوازگی این سرزمین است استوار ایستاده اند.

با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فرهنگیان که خود نقش آفرین بزرگ این عرصه و صحنه بوده اند، با درک عمیق از شرایط کشور و اشراف به تنگناهای ناشی از کاهش قیمت نفت و انبوه ویرانی‌هاي برجای مانده از 8 سال گذشته، بی آنکه بخواهند چشم بر این همه کاستی ببندند، برای پرداخت حق وحقوق شان از دولت و کار به دستان تنها یک خواسته دارند و آن تحقق عدالت و رفع تبعیض بین کارمندان دولت و تغییر نگاه بنیادی مسؤولین به مقوله ی آموزش و پرورش است.

فرهنگیان از دولت برآمده از رأی و اراده شان ضمن رفع تبعیض‌ها و توجه ویژه به رفع مشکل معیشتی فرهنگیان، خواستار به رسمیت شناختن تشکل‌هاي صنفی فرهنگیان و فعالیت شان در راستای ارتقاء جایگاه و منزلت فرهنگیان هستند و انتظار دارند دولت با اعتماد بخشی بیشتر به فرهنگیان برای تحقق مطالبات قانونی شان، ابتکار عمل را به دست گیرد و بیش از این اجازه ندهد سایه سنگین یأس و دلمُردگی و بی انگیزگی بر مدارس حاکم شود و معلمان بیم بیمه طلایی و مدیران و معاونان غم قبض آب و برق و گاز مدرسه داشته باشند.

فرهنگیان از دولت تدبیر و امید که در این مدت کوتاه به رغم سنگ اندازی‌هاي بسیار، کارهای بزرگ و سترگی برای بهبود اوضاع کشور در عرصه داخلی و خارجی داشته است انتظار دارند با توجه ویژه به آموزش و پرورش و فرهنگ و فرهنگیان، به بغض گلوگیر فرهنگیان به ستوه آمده از انبوه تبعیض‌ها پایان دهد و با درایت و تدبیر، مزرع خزان زده ی دل فرهنگیان را به شکوفه بنشاند و نگذارد امید دیرین این صبوران، در این دوره و در این دولت به یأس مبدل شود.
*عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی

آزادیخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۱۰
یک فرهنگیم در شهری زندگی می کنم که کارمندان شرکت نفت در همسایگیم بالای 5میلیون حقوق می گیرند و خانه سازمانی با بهترین امکانات فارغ از حتی نصب کنتور و ماشین اداری در خدمت خانواده شان است و بچه های من هر صبح با بچه های این عزیزان هم نیمکت می شوند و با حسرت بغل دستی هایشان را نگاه می کنند حرف این است اگر تحریم و کاستی هست چرا فقط برای ما فرهنگیان است ؟ (293268)
عبدالعلي غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۰۷
شما هم اكه مدرك درست حسابي داشتيد. الان شغلتان از اون بالاتر بود و مال واموال خوبي داشتيد. اونطور كه شما نوشتيد بوي كمونيستي از مطلبتون مياد. تلاش كنيد (293354)
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۷:۲۷
مرد حسابی یعنی جوابی از این بدتر بلد نبودی بدی؟ (293452)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۹:۰۳
شماهرمدرکی که داری از لطف وایثار فرهنگیان است حضرت علی میگوید هرکس که مرا سخنی آموخت بنده خود کرد من فرهنگی هستم وفوق لیسانس دارم (293525)
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۹:۰۷
چند وقت قبل مقامات بالای حکومتی به دولت ژاپن اعتراض کردند که چرا حقوق معلمان بیشتر ازماست دولت درپاسخ گفت چطور انتظار دارید حقوق شما ازکسانی که شما راباسواد کرده اند بیشتر باشد (293528)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۲:۵۹
و جالب اینجاست که معلمان و دبیران در ژاپن معادل یک پزشک جراح حقوق میگیرند،آلمان بخصوص و اروپای سبز و بعد امریکا ،استرالیاو کانادا بهترین حقوق ها را به معلمان میدهند.چون خروجی را بالاترین میدانند. (293662)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۵۶
عالی جناب عزیز واقعا اگر درک اجتماعی داشتید این توصیه را به یک فرهنگی نمی کردید درحالیکه همه مسولان اقرار دارند که مدارک تحصیلی فرهنگیان از همه سازمانها بالاتر است.الان در یک مدرسه با 4نفر کادر حداقل یک نفر فوق لیسانس وسه نفر بعدی لیسانس هستند. (293632)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۱۴
من معلم نظام و انقلابم را دوست دارم اما از بی توجهی مسولین محترم به معیشت و منزلتم گله دارم چرا در دولت کارمندان ادارات مختلف با یک مدرک و سنوات حقوق بسیار متفاوت میگیرند؟؟ مگر من معلم نباید خودرو خوب داشته باشم یا سفر خوب برم؟؟؟ انگیزه خدمت و نشاط در کارم دیگر ندارم و... (293408)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۱۵
در تکمیل گفته های همکارم باید بگم چرا مطالبات دیگر ادارات دولتی با اینکه بیشتر هم پرداخت میشه رسانه ای نمیشه اما برخی از مطالبات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده رسانه ای میشود چرا؟؟؟ کو وام5 میلیونی که گفتند؟؟ کو پرداخت اضافه کارها و مطالبات که گفتند؟؟تا کی حرف ؟؟؟ و... (293409)
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۰:۰۸
مهربان جان من فقط معلمان رو دوست دارم بقیشو نه اا (293567)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۳:۰۵
وزارت نفت در زمان احمدی نژاد 170 هزار نفر استخدام نمود، دریغ از تولید یک بشکه نفت اضافی اما امکاناتشان و درآمدشان نسبت نسبت به آموزش و پروش یک به صد و سوادشان بسیار پایین.مثلا" یک زمین شناس رئیس کل سازمان مهندسی است.! (293664)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۱۲
برادر معلم آیا از حقوق مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای با خبر هستید که با چهار برابر کار آموزشی کردن نسبت به معلمان نصف آنها هم حقوق نمی گیرند لااقل منصف باشید وشما که تعدادتان زیاد وزورتان بیشتر است از حقوق همه نیروهای آموزشی کشور دفاع کنید (293269)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۲۵
خب دوست عزیز،شما هم معلم هستید.پس برای گرفتن حق و حقوقتون به ما بپیوندید (293599)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۱۹
بیست وشش ساله معلم تا سال 86 خودمون تا سر برج میرسوندیم وباقناعت پس اندازی هم داشتیم تو ده سال بعدی اندوخته ها را خوردیم به خدا یه ماشین ویه خونه دارم با شصت میلیون
وام خودرو،مسکن،ضروری،خرید کالا وبیماری صعب العلاج ...عیب نداره به حالمون گریه کنید ما هم خدایی داریم.سوختیم وبه بچه هاتون درس دادیم لا اقل بهمون ارزش بدین (293270)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۴۴
بعنوان یک خانواده فرهنگی هرگز این تبعیضهای جانفرسا را نخواهم بخشید ...کاش فرهنگیان مملکت بیشتر بفکر آتیه خود و فرزندان مظلومشون باشند...کاش...این سکوت بی جایشان عامل اینهمه بی عدالتیست و یس (293280)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۰:۵۹
کاش میتونستم به نظرت هزاران لایک بذم
ضزیب فوق العاذه شغل واقعی، یارانه ی مسکن ، پاداش پایان سال ، کارانه ، اضافه کاری های الکی و ...گرفتن حق دارن از حال ما چیزی ندونن
بخدا با کلی منت از یه رییس بانک که نصف من سواد نداره وام گرفتم ذندون بجه مو درست کنم...
لباس و خرید عید پیشکش
من هرگز نمیگذرم ... (293695)
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۴۷
من هیچی نمیگم فقط معلمای عزیز شال شاغل و بازنشسته اسکن فیشای حقوقیتونو بذارید روی یک صفحه و قضاوتو بسپارین به بقیه که واقعا ما چطور با این وضع حقوقی داریم زندگی میکنیم. دیگه حتی خونی نداریم که با سیلی صورتمونو سرخ کنیم. (293282)
مهدی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۵۷
جالبه در این کشور فقط فرهنگیان کارمند هستند؟ معلمان که بیش از 4 ماه از سال تعطیل هستند و حقوقشون به مراتب از سایر کارمندان بیشتره ، آقای فرهنگی تا بحال شده دو نصف شب بهت زنگ زده باشن و مجبور باشی بری اداره؟ جناب فرهنگی چقدر تو محیط کارت مجبوری استرس تحمل کنی؟ برادر و خواهر فرهنگی تا کی میخواید با دادو بیداد حق سایر کارمندان رو ضایع کنید؟ (293286)
ماهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۳
باید با منطق به همه بفهمانیم فر هنگیان باید جایگاه اجتماعی مناسبی داشته باشند نه مثل آنچه که امروز هست.باید حق خود را بگیریم نفت مال همه است نه وزترت بهداشت ونفت!!!!! (293318)
!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۲۱
والله دوست عزیز طوری صحبت می فرمایید انگار پای ما تا حالا به هیچکدم ادارات باز نشده. دوستان تا حالا شده برای یه امضای ساده به ادارات رفته باشید و کارمند مربوطه رو همون بار اول زیارت بفرمایید و کارتون بی دردسر راه افتاده باشه؟
دوست عزیز شما یک روز برو سر کلاس 6 ساعت یک بند صحبت کن و با حداقل 90 دانش آموز سروکله بزن ببین تا شب اعصاب وتوانی برات می مون. شماها در روز 10 تا ارباب رجوع دارین که کار 4 تاشم راه نمیندازین.ما با 90 تا بچه سروکار داریم ...
والله حقوق مارو زیاد کنن 13 روز نوروز هم میایم. (293327)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۱۴
سلام شما یک ساعت به جای من بیا برو سر کلاس و درس بده (293361)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۷:۱۴
والا بنده از خدامه برم درس بدم خیلی هم لذت بخشه این کار، حالا نمیدونم کی حاضر میشه کارمند وزارت کشور باشه تا حداقل حقوق رو دریافت کنه و جواب گوی کم کاری و هزار عیب و ایراد سایر ادارات هم باشه، نمیدونم کسی حاضر میشه بدون دریافت حتی یک ریال پاداش سه ماه 24 ساعته از زندگیش بزنه تا یک انتخابات برگزار بشه؟ (293438)
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۹:۰۶
بله.شما حتما کلاسا و دانش آموزای فیلما رو دیدی و گول حرفای دهن پرکن دور از واقعیتو خوردی. هنوز سر کلاسی که توش 2 تا بچه بیش فعال که سرجاشون بند نمیشن نرفتی تا حساب کار دستت بیاد. هنوز نکشیدی که یه مطلبو ده بار توضیح بدی و آخر ش هم مجبور شی بار یازدهم تکرار کنی.
توی دبیرستان که اوضاع بدتره. تقریبا یه پای ثابت نیروی انتظامی باید حضور داشته باشن. جدیدا هم دانش آموز جلوی روی همه گردن معلمشو زد و راحت دررفت. (293526)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۰:۰۹
در دوران دانشجویی ریاضی تدریس میکردم شیرین ترین ساعت های زندگیم بود، تاوان عدم توانایی در تدریس و اداره کلاس رو به پای سختی کار نذارید لطفا (293569)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۰:۱۳
منم باهات موافقم .برا چی باید پول زیاد بگیرن .نکنه انتظار دارن به خاطره خزو.... تحریف شده ای که میخونن تو گوش بچه ها باید میلیاردی هم پول داد بشون تازه همینم زیاده (293570)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۳۲
چقدرم حق بجانب صحبت میکنی؟ شمایی که اونجا نشستید میشه بگید توسط چه کسانی باسواد شدی؟ اگه یخورده تحقیق کنی می بینی که معلمان باسوادترین قشر کارمندان دولت هستن. اما متاسفانه دیگه دوره علم بهتر از ثروت گذشته هست/ ضمنا اصلا هم نمیخوایم شغلمون شغل انبیا باشه/ چیز اضافیم نمیخوایم فقط حقوق پایمال شده مونو میخوایم/ (293610)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۴۲
آقا مهدی،اگه من تو مدرسه نمره بیست برادر یا خواهرتو کم کنم و بهش سیزده بدم و رتبش پایین بیاد شما خوشحال میشید یا مستقیم میای مدرسه و اعتراض میکنی؟
حقوق از دست رفته ماهم مثل حقو حقوق دانش آموزه که ازما گرفتن/اصلا هم کاری به ادارات دیگه نداریم فقط حقوق ضایع شدمونو میخوایم (293619)
میرابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۲:۴۵
آیا تانصف شب مطالع می کنی ؟آیابعدازآن برگه تصحیح می کنی ؟آیاروزی هشت ساعت باانسان سروکارداری؟آیابعدازپانزده سال به خاطر بارمسئولیت دیسک کمرمی گیری؟وآیا......درنهایت حدس می زنم که کارفکری انجام نمی دهی .بله بجای شغل فکری کاریدی داشتن منجربه این قضاوت میشود (293660)
دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۲:۵۸
آهای فرهنگیان محترم کجای دنیایک پرستاربااین تورم افسارگسیخته امابه قول دولتی ها کنترل شده باماهی یک میلیون چهارصدهزارتومن کارمیکنه،خداوکیلی این حقوق ارزش2تاشیفت شبودرماه نداره چه برسه به 6،7شب درماه و10،15تاشیفت صبح وعصر.میدونم شمافرهنگیان محترم بااین شعارای توخالی وزیربهداشت اغفال شدید. (293287)
60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۲۵
از کی تا حالا حقوق پرستارا 1400 شده والله دانشجوها و طرحی های وزارت بهداشت زیر 2 میلیون ندارن. من کلی رفیق پرستار دارم خدا شاهده یکیشون در ماه 10 میلیون در میاره از بیمارستان دولتی و خصوصی.
باور نمی فرمایید فیش حقوقی چندتا پرستار و معلمو همین جا بذارم.
بنده با رتبه ممتاز قید رشته های دیگه رو زدم و دبیرفنی رو انخاب کردم که کارم تضمین شده باشه، رفیق متوسط پایینم دانشگاه آزاد پرستاری خوند من زیر قسط پراید له شدم و اون ماشین چند 10 میلیونی داره. (293328)
م.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۳۱
قدیما می گفتن معلمی شغل انبیاست
اما معلمی یعنی بدبختی یعنی شرمندگی جلوی سر و همسر و کاسب و فامیل
تور ور خدا نزارید بچ هتون معلم بشه دختر به معلم ندید که سیاه بخت میشه و یه عمر باید با فقر و بدبختی زندگی کنه
معلم یعنی یه جسم پر از درد که نتونه دکتر بره چون نداره. یعنی دو دیده بی سو که نمی تونه پول عینک بده یعنی دندون درد ابدی چون نمی تونه هزینه دندانپزشک بده. معلمی یعنی مرگ تدریجی به علت نداری. (293331)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۹:۱۱
توهین نباشه ولی من برام سواله کار شما پرستارا تو بیمارستان چیه؟ ما که هروقت مریض آوردیم همه ی کاراشو خودمون انجام دادیم یعنی تو بیمارستانای ایران اگه مریض بی کس و کار باشه باید سر بذاره و بمیره. مثل اینکه 8 ساعت یه بار میاید و یه دارو می دید یا سرومو چک می کنید. همچین دم از خستگی نزنید انگار که کار معدن می کنید.سریال پرستارانو می دیدیم از تعجب شاخ در میاوردیم که واقعا پرستارای اونا این همه کار دارن و پرستارای ما فقط روترش کردن به همراهارو بلدن. (293533)
هفشجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۰۷
باتشکرازنویسنده بنده بعنوان یک معلم با27سال سابقه واقعاعمرخودرابربادرفته میبینم وازاینکه هرسال وضع معیشتی ام فلاکت بارترمیشود بشدت خودرامقصرمیدانم ایکاش زودترفهمیده بودم که درمملکت ماهمه فقط خوب حرف می زنندوهرکسی درفکرپرکردن جیب .ازرهبری میخواهم بعنوان شخص اول مملکت خودشخصادستورپیگیری صادرکنند (293289)
یاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۰:۱۶
شاید دروغ تجویل بچه ها دادین اهشون گرفتدتون (293571)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۰۰
شما اسمتو بزار یاغی بجای یاسی.تو از اونایی بودی که همیشه با مدرسه درگیر بودی (293588)
شیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۲۸
درجامعه همه برابرند برخی برابرتر! (293298)
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۳۸
با سلام خدمت همکاران عزیزم سال 94 باید سال تغییر در اموزش و پرورش باشه هیچ کس جز خود فرهنگیان نمیتواند مشکلات رو حل کنه باید دست به دست هم بدهیم از 10اسفند باید شروع کنیم باید به مجلس و دولت نشون بدیم که چقد قدرت داریم باید بزور هم که شده به اقایونی که فراموش کردن فرهنگ چقد اهمیت داره گوشزد کرد اهمیت فرهنگ جامعه را اقای روحانی چرا تک بعدی به کشور نگاه میکنید مملکت فقط وزارت بهداشت و مذاکرات هسته ای نیست اقای میخام یاد اوری کنم که فرهنگیان بیشترین نقش رو در روی کار امدن شما داشتن (293300)
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۰:۱۷
پس من راضیم اگه اینجوره (293572)
درد دل یک بازنشسته آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۴۴
بنده یک بازنشسته ی فرهنگی هستم با پنج سر عائله که سه فرزند تحصیل کرده ی دانشگاهی دارم هر سه مدرک ارشد دارند و هر سه تا بیکارند و البته هر سه تا مجردند با حقوقی که الان دیگر کمترین حقوق در کشور است بقیه رو شما تصور بکنید ! (293302)
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۴۷
با سلام و احترام
انگار باید چشم به راه یه معجزه بود تا تغییری در وضعیت فرهنگیان ایجاد شود.در کشورهای اروپایی از جمله آلمان یکی از بالاترین دستمزدها متعلق به فرهنگیان است.اما در کشور ما فرهنگیان همیشه گرفتار مشکلات شدید مالی اند.تا زمانی که مسولان تراز اول کشور باور نداشته باشند که فرهنگیان انسان سازند اتفاقی نمی افتد.امیدوارم این تلاش ها به نتیجه مطلوب برسه. (293303)
همکارفرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۳
متاسفانه توجه کمی ازنظرمادی وامکانات رفاهی به قشرزحمتکش فرهنگیان میشودواین باعث روی آوردن این قشربه مشاغل دوم وسوم ازقبیل مشاوراملاک ؛آژانس؛ایجادمغازه و...شده است که درنهایت فرصت مطالعه وتحقیق وپژوهش راازمعلم گرفته است. درزمان انتخابات مجلس وریاست جمهوری این قشرابزارخوبی برای تبلیغات وجمع آوری آرای نامزدهامیباشندولی دریغ بعدازانتخابات که همه فراموش میشوند.معلمین بازحمت خودمهندس وپزشک تربیت مینمایدآنوقت حقوق کمتری ازپزشک ومهندس میگیرد. (293306)
همکارفرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۸
برای ترمیم حقوق معلمین پیشنهادات ذیل ارائه میگردد:
1-ازدرآمداقشارتحصیل کرده که زمانی رادرآموزش وپرورش سپری نموده اندمالیات کسروبه حساب آموزش وپرورش واریزگردد
2-2درصدازفروش نفت به آموزش وپرورش اختصاص یابد
3-یارانه افرادپردرآمدکسروبه حساب آموزش وپرورش واریزگردد.
4-5درصدازدرآمدهای خالص بانک هاوموسسات مالی به آموزش وپرورش اختصاص یابد
6-3درصدازمالیات کالاهای وارداتی لوکس به آموزش وپرورش اختصاص یابد (293308)
دیلمقانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۰
بیشتر تقصیر ها مال خود فرهنگیان است که تو سری خور بوده اند و به مرور زمان در کلاسهای درسشان تبدیل به شاگردانی ترسو و بزدل کیشوند.بنابراین تا خود ادمی نخواهد اصلاح شهود ... (293309)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۰۴
با تمام احترامی که برای قشر زحمتکش فرهنگی دارم، خواستم بگویم خودکرده را تدبیر نیست... همه ما دست پرورده نظام آموزشی شما فرهنگیان عزیز هستیم! اگر قشر فهیمی به جامعه تحویل میدادید الان عاقلانه تصمیم می گرفتند و قدر شماها را ميدانستند!! (293312)
طاها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۰:۲۱
دمت گرم بهترین نظر .تازه همینم زیاده به نظرم. نمیدونم چه دستاوردی داشتن قشر معلم که انتظار افزایش حقوق دارن .جز این بوده که تحریفاتو یاده فرزندانمون دادن (293575)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۲:۰۰
تحریفارو دولت انجام میده/ما به شما خواندن و نوشتن و محاسبه کردن و ازهمه مهمتر قدرت تشخیص درست از غلط را آموختیم. حالا اگه فقط یه ذره قدرت تجزیه تحلیل داشته باشی باید خودت بفهمی که همیشه نباید اطلاعات را آماده و مهیا تحویل بگیرید/ الان که بزرگ شدین و به لطف ما معلمان باسواد شدی،برو دنبال حقیقت تا پیداش کنی (293635)
علی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۳:۴۷
مشخص آدم ضایع کلاس بودی (293685)
پویا
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۰:۰۲
تمامی کسانی که صاحب مدر ک ومقام شده اند یادشان باشد روزگاری شاگرد معلمی بوده اند ودر کلاس درس معلم الفبای نوشتن وپوز دادن را اموخته اند هیچ کسی باسواد به دنیا نیا مده مگر به دست معلم .باور کرده ایم که پول بهتر از علم است پول =اعتبار .ایمان . اخرت .بهشت .بزرگی . حاجی بودن .مدارک مفت گرفتن و............... (293691)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۲
این مطلب رو منتشر کردی اما چندوقت پیش درد دل من فرهنگی حق التدریسی رو که 5ماهه یک ریال حقوق نگرفتم تأیید نکردی...حالم از احساس مسئولیت شما به هم می خوره...وقتی خبر باید به نون سفره تبدیل بشه اطلاع رسونی همین جوریه دیگه... (293317)
مدیرمدرسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۴
آقای وزیر
بنده مدیردبیرستان با29سال سابقه خدمت درشهرستان ؛مدرک کارشناسی ارشد؛دارای همسرودوفرزندبدون دریافت اضافه کاری دارای حکم حقوقی
2390000هزارتومان هستم که مبلغ 390000هزارتومان آن بابت پرداخت مالیات ؛بازنشستگی وغیره کسرمیشود.آیااین است عدالت که دانش آموزان مابایدازخودمامعلمین درادارات دیگروبانک هاوسایرنهادهابیشترحقوق ومزایادریافت کنند. (293319)
معلم مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۱۹
من درانتخابات مجلس حامی کاندیدایی بودم که نقل میکردازمعلمین درمجلس دفاع میکنیم ایشان بحمدالله رای آوردولی الان جواب تلفن ماراهم نمیده حداقل نیم نگاهی هم به این قشرزحمتکش ومظلوم داشته باشید. (293322)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۲۰
پیشنهادمابه بهارنیوزاینست که تراخداصدای مارادوباره وصدباره وهزارباره به گوش مسئولین برسانید (293324)
کارگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۳۵
کارگر جماعت از همه بدبخت ترند باز هم خوشا به حال فرهنگی ها و کارمندها (293334)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۴:۳۹
اهای پرستار تو چرا سر فرهنگیان داد می زنی تو هم حرف بزن و حقوقتو بگیر مگه فرهنگیان قوق تورو ندادن (293338)
نادر
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۱۱
فرهنگی این مملکت کارش به جایی رسیده که صدای اعتراض خود را فقط باید از یک روزمانه به گوش مسئولان برساند. چه کسی به خواسته معلمین رسیدگی میکند؟
بنده خودم انتظار ندارم مسئولی که همه فرزندانش در خارج کشور درس می خوانند به فکر اموزش و پرورش و کارکنانش باشد (293358)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۲۱
حق فرهینگیان به مراتب بیشتر از این حرفاست به خصوص بازنشسته ها که آینده کارکنان فعلی رو نشون میده و عمر خودشونو برای تربیت نسل آینده گذاشتن (293363)
حسین - ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۵:۳۸
انی اشکو بثی و حزنی الی الله = من رنج و اندوه خود را به خدا شکایت می کنم ( سوره یوسف ) من یک معلم هستم با 28 سال سابقه ، اول با علاقه به این کار وارد شدم اما الان که می بینم خیلی از دانش اموزان خودم که در بانک ها و اداره های دیگر استخدام هستند وضعیت مالیشان به مراتب از من بهتر است از معلم بودن خود خجالت می کشم به خاطر وضعیت بد مالی امسال دیگر نگذاشتم فرزندانم در کلاس های فوق برنامه زبان و ریاضی شرکت کنند وقتی که من در برابر خانواده ام عزت ندارم چطور میتوانم جای دیگر عزت داشته باشم (293381)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۲
فرهنگیم با حکم یک میلیون وسیصداما واماازاین مبلغ بجز دویست هزاری که بابت صندوق بازنشستگی،بیمه و...می ماند یک میلیون وصد ماهیانه 240هزارشومیدم بابت وامی که گرفتم تا یخچالم که سوخته بودعوض کنم الباقی 860هزار که 50هزارماهانه باید بدم صندوق وام اداره که بعداز 4سال بتونم دوباره وام بگیرم میمونه 810هزارکه 220 هزارشو بایدبدم بابت اجاره خونه الباقی 590 هزار که حدودنصفش روباید بدم بابت قبوض آب برق ، گاز تلفن، موبایل میمونه 245هزار اصلا فرض کنیم 300هزار واسه 30 روز متاهلم ویک بچه شیرخوار دارم واماجواب آقا (293394)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۶:۱۲
اماجواب آقایی که مدعیست مامعلمها 4ماه بیکاریم وهمیشه طلبکار.آآآآآآقای عزیز من معلم ابتدایی (آموزگار)بودم که بعداز 11سال کاردردبستان دچاربیماری روحی وافسردگی شدم ومدیراداره بناچارباتقاضای انتقالم به شهر محل تولدم موافقت کردچراهمه رابه یک چوب میرانی اکنون بدلیل بیماری به سفارش کمیسیون پزشکی قراربوده درجایی بسیارخلوت خدمت کنم امادرمدرسه راهنمایی بعنوان معاون اجرایی با327دانش آموزسروکاردارم بمانداینکه بایدبعنوان دفتردارروزانه جوابگوی دههانفرباشم بخصوص حالاکه باسربازان غایب همسروکاردارموقتم کمه ماند (293405)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۷:۴۳
همکاران گرامی و عزیزان من.تمامی خطوط بالا را بدقت مطالعه کردم.عزیزانی که مدعی راحتی کار معلمین هستند از پس تربیت وتعلیم یک فرزند هم بر نمی آیند.مشکل ما معلمین اینست که در هیچ دولتی نخواستند به قشر معلم بعنوان یک آبادگر وعمرانگر وبه این شغل به عنوان یک کار عمرانی نگاه کنند وبودجه ای مطابق این امر بدان اختصاص دهند.به علاو.ه ادارات و سازمانهای اموزش وپرورش به محلی برای تجمع افراد بی تجربه وناکارآمد تبدیل شده یا افراد مسنی که از دوران کاری خود تجربه کافی نیندوخته اند (293468)
حسن
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۸:۰۸
دوستان اگر مرحم نیستی نمک پاش دل نباشید
اگر عالمان جامعه بشریت امروز در رفاه باشد مسلملاتولید اندیشه و تفکر خواهد گردید و جامعه متفکر باعث اگاهی و روشنایی خواهد شد که روشنایی ان را هیچ کس یارای خاموش کردن نباشد پس عالمان نباید در رفاه باشند چرا که چراغی را برافروزند نتوان ............................. (293483)
عباسی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۸:۳۱
فرهنگیان عزیز باید بدانند تا زمانیکه افرادی با این نگرش که معلمان 4 ماه بیکارند نباید دستمزد در خور شانی داشته باشنددر وضعیتشون تغییری نخواهدبود یکی نیست به این دانشمندان تیوری پردازبفهمونه که تعطیلی معلم در همه جای دنیا هست مگه معلم 3 ماه تابستون رو تعطیله که بره برای شاگرداش کارگری کنه وبرا خودش پول در بیاره چرا خجالت نمیکشید واین سخنان رو مطرح میکنید بدتر از وضعیت معیشتی این اظهار نظر غیر مسولانه این تیوریسین ها بالاخص برخی از مسولان نظام است که واقعا دل هر معلمی را به درد میاورد. (293497)
معلم خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۱۹:۳۸
سال 30ام خدمتم است رتبه 86کنکوربودم معلمی را برگزیدم پشیمان نیستم ولی متاسفم برای خودم که مصوبه هیئت دولت 17-1-93 درمورد فوق العاده شغل برای تمام کارمندان اجرامی شود بجز معلمین متوسطه اول ودوم وبرای مدیران فاجعه بار تر است .آقای دکتر فانی ماهم با این اجرای قانون فانی شدیم.امیدی به معجزه نداریم. اگر دولت مردان اقدام موثری نکنند دانش آموزان برای آینده سازی تربیت نخواهند شد وقتی رضایت شغلی در معلمین نیست وامصیبتا ....فردا دیر است . چون پخته شدم باز نشستم کردند... (293551)
بهزاد
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۱:۱۸
خداراشکرمعلمهادوجاخیلی اعتباردارند:1-وقتی کسی وام میخوادمیگن ضامن بایدحتما معلم باشه 2-موفع انتخابات درکشوربرای انجام کارهای مربوط به صندوقهااونهم بادریافت حق الزحمه ای کمترازدیگرکارمندان ومدتهابعد.خداراشکر (293595)
اکبری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۲ ۲۳:۴۷
بیشترین شهدا در بین کارمندان معلمان هستند.بیشترین شرکت کنندگان همراه دانش آموزان در راه پیمایی ها هستند.بیشترین نیروها در برگزاری انتخابات هستد . ایران و انقلاب با حضور معلمان پابرجاست . ولی در توجه به معلم و شان اجتماعی کمترین توجه به آنها میشود.معلمان این تبعیضها را بر نمی تابند .منتظر آن روز باشید که نزدیک است. (293684)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۰:۰۲
قرار است با مصوبه جدید مجلس یارانه فرهنگیان قطع شده و بابت توسعه بهداشتی جامعه به کارکنان وزارت بهداشت و درمان پرداخت شود!!!تعجب نکنید چون این فقط معلمان هستند که کل حقوق و مزایایشان در حکم کارگزینی می اید بر خلاف کارکنان دستگاههای دیگر که حکم کارگزینی آنها مثلا یک ونیم میلیون است امادریافتی ماهانه سه میلیونی دارند.از دولت تقاضا دارم معلمان نه اضافه کار دارند نه حق ماموریت نه کارانه نه حق مسکن نه پاداش مناسبتی(نیمه شعبان-22 بهمن-روز زن -روزپدرو.....)لذا حداقل یارانه فرهنگیان را حذف نکند. (293690)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۰:۲۵
معلمی=فقر=بدبختی=ذلت وجامعه بااین رفتار=فساد =فحشا=دروغ=دزدی=...... (293692)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۰۳ ۰۶:۵۷
باسلام
واقعا شأن ما معلم ها در این سالها خیلی آسیب دیده است.
ما امیدی به این مجلس نداریم اینها به دکتر نجفی رای ندادند حالا شده اند دلسوز معلمان.
بیایید به جای این که فقط درد دل کنیم نماینده ای جدیدی را انتخاب کنیم که ما را فراموش نکنند. (293701)