به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۴۴
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۶۳۹۱۸
مطهری به اندازه 290 نماینده درخواست سخنرانی داشت

ادبیات احمدی‌نژادی در زبان دلواپسان

ادبیات احمدی‌نژادی در زبان دلواپسان
گروه سیاسی-رسانه ها: روزگار عوض شده و این تغییر، در دانشگاه بیش از هر نهاد دیگری دیده می‌شود. اگر روزی شعار «دانشگاه زنده است» یک شعار سیاسی برای گروه‌های معترض بود امروز این تحرک و نشاط و پویایی به محیط دانشگاه بازگشته است. با این حال تجربه سال‌های گذشته به بلوغ دانشگاه کمک کرده است. چه در سخنرانی مطهری و معین و چه در سخنرانی شریعتمداری، دانشجویان موافق و مخالف جمع شدند و شعار دادند اما بدون درگیری. همین بلوغ سبب شده تا چهره‌هایی که تا سال‌های قبل در محاق بودند با دعوتنامه‌های بیشتری مواجه شوند.

شاید باور کردنی نباشد که دو نماینده اصلاح‌طلب مجلس، «پزشکیان» و «مطهری» به اندازه 290 نماینده دیگر با درخواست‌های سخنرانی مواجه شدند و سخنرانی‌هایشان با استقبال دانشجویان رو‌به‌رو می‌شد. در مقابل اما یاران دولت سابق دعوتنامه‌های کمتری نصیبشان شد و مخاطبان کمتری به برنامه آنان رفت و اگر گاهی همچون سخنرانی حسین شریعتمداری، استقبال زیاد شد، به گمان خیلی از شرکت‌کنندگان بیشتر برای بیان نقد بود.

دلواپس حضور، نگران نیامدن
اما برخورد اصولگرایان با برنامه‌های سخنرانی برگزار شده در دانشگاه نیز دیدنی بود. سخنرانان در هر جلسه قسمتی از اتفاقات هشت ساله دولتداری اصولگرایان را برای دانشجویان بیان و تشریح می‌کردند و این صحبت‌ها برای افرادی که چند سال قبل شأنیت و اعتبار خود را برای احمدی‌نژاد گذاشته بودند، چندان خوشایند نیست. آنها در اولین گام سعی کردند غیبت خود را در دانشگاه به گردن وزارت علوم بیندازند. خبری که خیلی زود از سوی نهادهای مختلف تکذیب شد، مجوزها صادر شد و اصولگرایان در عمل انجام شده قرار گرفتند اما این بار دانشجویان بودند که علاقه‌ای به حضور برخی افراد در محیط دانشگاه نداشتند و خواستار روشن شدن ابهامات فراوانی بودند که در 8سال حضور اصولگرایان در پاستور ایجاد شده بود! این برخوردها، سبب شد تا منتقدان دولت تغییر رویه دهند و به تأسی از نسل قدیمی خود در دهه70، جلسات سخنرانی را لغو کنند. لغو سخنرانی فائزه هاشمی، علی مطهری، احسان شریعتی و... با بهانه‌های غیرقابل توجیه، موجبات ناراحتی بسیاری دانشجویان را فراهم کرد.

شاید همین ناراحتی‌ها سبب شد آیت‌ا... سیدحسن خمینی در صحبت‌هایی به این برخوردها اعتراض کند و بگوید: «باید تحمل کردن را در دانشگاه تمرین کنیم؛ سنت بدی در محیط‌های دانشگاهی ما رایج شده است که هرکس سخنرانی می‌کند، گروه مخالف جلسه را به هم می‌زند که در روزهای اخیر هم نمونه‌های آن را شاهد بوده‌ایم. این کار بسیار غلطی است. هرکسی می‌خواهد سخنرانی کند، موافقانش باید سخنانش را بشنوند و مخالفان هم اگر می‌خواهند در جلسه باشند و اگر نمی‌خواهند نباشند؛ از هر گروهی باشند فرقی ندارد.» شکست حربه جدید و قدیمی، باعث شد در روزهای گذشته نقشه جدیدی برای بازگرداندن فضای دانشگاه در دستور کار قرار بگیرد و رسانه‌های اصولگرا سعی کنند با بیان موضوعاتی، مانع حضور اصلاح‌طلبان در دانشگاه شوند. در واقع وزارت علوم دولت روحانی گزینه‌ای بوده که با حاشیه‌های فراوان و رای اعتماد بالای مجلس اصولگرا در این سمت قرار گرفته است و مخالفان دولت باید از نهادهایی خارج از دانشگاه، پروژه بازگشت سکوت و تکصدایی به دانشگاه را ادامه می‌دادند.

آغاز پروژه جدید
شروع این پروژه جدید روز چهارشنبه بود. زمانی که بار دیگر استقبال چشمگیری از سخنرانی‌های دکتر باوند، دکتر شیرزاد و دکتر زیباکلام در دانشگاه تهران صورت گرفت و این استقبال با واکنش افرادی مواجه شد که انتقاد از دولت قبل، خواه‌ناخواه انتقاد به آنان تعبیر می‌شود و جالب اینکه این افراد با ادبیاتی که در دولت‌های نهم و دهم در میان سیاستمداران باب شده بود، درباره این چهره‌های اصلاح‌طلب موضع گرفتند. آنچه پس از این سخنرانی‌ها گفتند عبارت بود از: دروغ‌بافی‌های خیانت‌آمیز(حسین شریعتمداری)، کج فهمی و چراغ سبز نشان دادن به دشمنان (زارعی)، عامل بی‌جیره و مواجب و نوکر بیگانه (کوثری)، مزدور سیاسی(حقیقت‌پور)، دریافت چمدان‌های دلار(رسایی)، جاده صاف‌کن آمریکا (طیب‌زاده) و... . صحبت‌هایی که صرفنظر از حُسن‌نیت گویندگان، تناقض در آن آشکار است!

دانشگاه زنده می‌ماند
بدون‌شک فعالیت‌های شبانه‌روزی برخی نمایندگان برای عزل فرجی‌دانا و تاثیرگذاری در انتخاب جانشین او را نمی‌توان مستقل از رفتارهای چندروز گذشته اصولگرایان در تخریب سخنرانان اصلاح‌طلب ارزیابی کرد. باید منتظر روزهای آینده بود و تماشا کرد که برنامه بعدی مخالفان فضای فعلی دانشگاه برای بازگشت به دوران «دانشجو» چیست؟
مرجع : آرمان

علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۳۷
اصولگرایان جز فتنه فتنه کردن چیز دیگری بلدن؟ (271327)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۷:۴۷
برای خودتان سرخوش ایدها!می برید و می دوزید و حال می کنید. مخصوصا وقتی که نظر منتقدان منتشر نمی شود!!! اصلا ً این سایت معنی توهین و افترا و اتهام را می داند! (271465)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۲۹
حمید اقا از سایت فارس چه خبر ؟بهار سایتی است که نظرات موافقان و مخالفان خود را منتشر میکند اما فارس هیچوقت نظری غیر از خودشان را انتشار نمیدهد.
من خودم 6 سال است که بیکارم و سایتی نمانده که نظر نداده باشم .اما سایت های اصولگرایان نظرات مخالفان را بر نمیتابند (271548)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۵۴
اشتباه مثبت دادم (271558)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۴۳
علی جان (اون علی که میگه اشتباه مثبت دادم) منفی دادنهاتم همچین زیاد مهم نیست. به قول یکی ازاستادام بحث کردن با امثال تو فقط وقت و حوصله ی آدم رو میگیره و امیدبه مردم رو از دل آدم بیرون می بره!
نظرات قبلیت رو هم خوندم و میدونم تو چه طوری فکر میکنی!!! (271575)
1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۹
ما هنوز نتیجه ی خاصی از دولت ندیده ایم ولی کلاه گشاد تعلیق داوطلبانه را به خاطر داریم . هنوز چرخ زندگی مردم لنگ است که مارش پیروزی می زنید . نان بربری با شیب ملایم 700 تومان شد نفت به 50دلار رسید . مملکت در آستانه تعطیلی است .دلواپسی سهل است من که از غصه دارم دق می کنم. خواهشا یک حرکت قابل ذکر انجام بدهید تا ما از دلواپسی در بیاییم . (271553)
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۴۶
چه دروغ های بزرگی!!!:
1-"اصولگرایان سعی کردند غیبت خود را در دانشگاه به گردن وزارت علوم بیندازند."
2-"لغو سخنرانی فائزه هاشمی، علی مطهری، احسان شریعتی و... با بهانه‌های غیرقابل توجیه، موجبات ناراحتی بسیاری دانشجویان را فراهم کرد."

اگر مسلمان نیستید حداقل راستگو باشید. (271340)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۷
آفرین!
آقا الیاس اگر مسلمان نیستی حداقل راستگو باش! (271506)
علی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۵۴
دانشگاه نیازی به امثال شریعتمداری ضرغامی سعید جلیلی صفارهرندی حسینی وزیر ارشاد محمود ندارد
اینها ۸سال قدرت اجرایی دستشان بود فقط تنها کاری که کردند ۳۰۰۰نفر را بدون قانون و با استفاده از ابزارهای سیاسی بورسیه کردند دانشگاهها را امنیتی کردند دانشجویان را ستاره دارکردنداساتید را اجباری بازشسته کردند
درمساله هسته ای هم دراین ۸سال به اندازه ۸میلیمتر جلو نرفتند
درمساپل اقتصادی فسادها و اختلاسهای گسترده مالی بوجود اوردند
اینها جز فتنه فتنه کردن چیز دیگری بلد نیستند (271347)
ایمان
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۳:۵۷
دانشجویان در طی 8 سال جو خفقانی را چشیدند که هیچ گاه حاضر نخواهند شد یک بار دیگر آن دوران بر مردم غالب شود البته با هوشیاری همه مردم ایران زمین.چراکه ایران برای همه ایرانیان است. (271350)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۹
باید این موج که راه افتاده را ادامه داد و تشکلهای مستقل و اصلاح طلب برنامه های محوری و زیرکانه ای داشته باشند، والا اگر خود تشکلها به رکود بیفتند باز همان آش و همان کاسه می شود! (271509)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۰۵
میگم مگه شما نمیگید احمدی نزادی ها و.... تو اقلییت هستند،پس چرا تقریبا تو بیشتر سایتتون درباره اونا نوشته شده وشما همش در حال تهمت زدن وتخریب هستید؟یک کلام چرا ازشون میترسید؟مگه تو اقلییت نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (271359)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۴۴
اگر میترسیم چون نتایج فاجعه بار حاکمیت هشت ساله این اقلیت تند رو را با گوشت و پوست لمس کرده ایم وهنوز تبعات آن هشت سال را می دهیم. (271388)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۴۳
اخه جواب این قشر داده نشود فکر میکنند کشور مثل گذشته مال انهاست .البته جواب اصلاحات منطقی و جواب اصولگرایان طبق معمول فقط توهین و افترا و خشونت است. سعید خودتو به خواب نزن که نمیتونیم بیدارت کنیم (271425)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۵۲
سعید قبل از مطلب ادبیات احمدی نژاد مطلبی هست بعنوان خالکوبی دختری موافق حصر.نگاه کن ،ببین شما اینگونه جانماز اب میکشید .از این ور میگویید اصولگرایی از اون ور خالکوبی میکنید . این عکس بنده را یاد اقای رسایی انداخت که میگفت بنده ضد امریکایی ترین فرد مجلسم اما همین اقای رسایی گوشیش اپل امریکاست و علنا" محصولات امریکایی استفاده میکند !ایا فکر نمیکنید گفتار و عمل اصولگرایانی مثل رسایی در تضاد است ؟ایا فکر نمیکنید کسی که مرگبر امریکا میگوید نباید از محصولات امریکا استفاده کند؟این کارها زشته نکنید (271431)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۰۹
پسر خوب کسی از این گروه اقلیت نمیترسه،اینم که میبینی در باره اونی ک رفت مینویسند نه تهمت نه تخریب بهش میگن شفاف سازی،ملت باید بفهمن چ بلایی سرشون آورده همین اقلیت
هرچند خیلیها فهمیدن،خرداد 92 هم نشون دادن که فهمیدن!!!حالا شما چرا از اون اقلیت طرفداری میکنی(گروهی ک خون مردم رو تو شیشه کرد)به خودتون مربوط!!!! (271436)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۶:۳۹
حرف قرص از ....پرس
مگر شما نمی گویید خاتمی محبوبیت ندارد پس یکبار هم شده بگذارید بیاید ومحبوبیتش ا ببینید. ویا دوستداران اورا همچنین...... (271446)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۹:۲۹
این همه اظهار نظر کردید ولی جواب این بابا را ندادید! چون جوابی ندارید بدهید قصه تحویل می دهید! تنها چیزی که ندارید منطق است! (271508)
عاشق ميهن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۱
اقا ميگن اين بنگاه خبر پراكني حسين سوروس عجيب تو دكه ها باد كرده. ديگه شيشه هارو هم خوب پاك نميكنه!!! (271362)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۵:۰۴
چه جوری اگر شما در دولت قبلی اظهار نگرانی، توهین و فحاشی میکردید اسمش انتقاد و آزادی بیان بود ولی حالا که نوبت به دیگران رسیده اسمان تپیده. (271406)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۱۸:۱۲
برخی از کلمات کلیدی! دولت یازدهم! دولت قبل! کلید! دروغ! تدبیر!تمدید! امید! توهم! حماسه ی سبدکالا!کشته!مسکن مهر! مسکن اجتماعی!جهنم! تورم! تک رقمی! گوجه!سکه!ارز! نعمت زاده! زنگه!علی جنتی! (271472)
کار، آزادی، جامعه مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۹ ۲۳:۴۸
وبرخی کلمات کلیدی دیگر: خس وخاشاک! هسته ای؟ نمنه دی! قطعنامه دون! پاره شدن! آب ریختن به اونجا! مشایی!(!!!) هزاره ی سوم! مدیریت جهانی! اقتصاد نواندیش! نچ ایرانی! زنبیل تو صف پیرزنها! بگم بگم! آن جزیره ی درغرب آفریقا! کودک دوساله!راه رو اشتباه رفتن حین سان نظامی و...
یک نکته ازاین معنی گفتیم و همین باشد... (271577)