به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۱ ساعت ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۵۷۶۴۵

منتجب‌نیا: از خدا می‌خواهیم عیدی ما را آزادی زندانیان سیاسی قرار دهد

گروه سياسي: قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: از خداوند می‌خواهیم که عیدی ما را آزادی عزیزان و زندانیان سیاسی بی‌گناهی که در حبس و حصر هستند قرار دهد.
منتجب‌نیا: از خدا می‌خواهیم عیدی ما را آزادی زندانیان سیاسی قرار دهد
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در همایش «امتداد اعتماد» گفت: از خدا می‌خواهم به برکت امروز همانطور که امامت و خلافت را بلافصل امیرالمومنین(ع) قرار داد و دین به درجه اکمل رسید، عیدی ما را هم آزادی عزیزان در حبس و زندانیان سیاسی بی‌گناهی که سال‌ها از حقوق اجتماعی محروم شده‌اند، قرار دهد. وی یادآور شد: این سه عزیز هر جایی که ما می‌رویم درباره آنها صحبت می‌کنند. سرور بزرگوارم دبیرکل حزب اعتماد ملی آقای کروبی، برادر عزیز و دلسوزم نخست‌وزیر امام و جنگ و شخصیتی که در بدترین شرایط به بهترین وجه کشور را اداره کرد آقای موسوی و یا به زن شجاع و همسر بزرگوار ایشان که همه سختی ها و ناملایمات را در این سال‌ها تحمل کرده‌اند به حق علی(ع) مقدمات رفع حصر آنان را فراهم بیاورد.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: ما همیشه روز عید غدیر را به روز ولایت و امامت می‌شناسیم و درباره امامت و ولایت که به حق است صحبت می‌کنیم اما غدیر پیام‌های متعددی برای ما دارد که نباید آنها را در این شرایط فراموش کنیم. منتجب‌نیا با بیان اینکه وحدت را از پیام‌های عید غدیر دانست که نباید آن را فراموش کنیم و تصریح کرد: وحدت و انسجام یک امت و یک ملت اسلامی که دارای سلایق گوناگون و عقاید مختلف هستند، موضوعی است که ما باید روی آن پافشاری کنیم.

وی با اشاره به خطبه‌های نهج البلاغه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) به گفته خود ایشان تنها کسی بود که آرزوی وحدت امت رسول‌الله (ص) را داشت و به جدی‌ترین حالت آن را پیگیری می‌کرد و یکی از شعارهای اصلی امام بزرگوار دعوت به وحدت است که در خطبه 18 نهج‌البلاغه می‌فرماید آیا خداوند متعال دستور به اختلاف داده است؟ این مرزبندی‌ها و اختلافات که در جامعه اسلامی وجود دارد آیا خداوند دستور به اینها داده است، خداوند دستور به وحدت مسلمانان با هرگونه علایق و سلیقه داده است. قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به فرموده امام علی(ع) ابراز داشت: به خدا سوگند چگونه می‌شود که دشمنان ما در باطل متحد باشند و ما در حق دچار اختلاف باشیم. امام علی(ع) مظهر وحدت و دعوت‌کننده مسلمانان به اتحاد است. ما باید از غدیر درس وحدت بگیریم که درس وحدت تمام سلایق مختلف جامعه و برابری همه انسان‌هاست.

منتجب‌نیا با بیان اینکه دومین پیام غدیر که باید به آن توجه کنیم رأفت و نفی خشونت است که در قرآن کریم به آن امر شده است، عنوان کرد: در قرآن هیچگاه مشاهده نمی‌کنیم دعوت به خشونتی شود و اگر خشونتی باشد آن در برابر دشمنان به کار می‌رود و می‌گوید اشداء علی الکفار و در برابر آن ملت و امت را به رأفت دعوت می‌کند. وی با یادآوری اینکه اینکه خشونت و غضب از القائات شیطان است، بیان کرد کرد: از ویژگی‌های غیرمسلمان خشونت نسبت به یکدیگر است اما پیامبر ما پیامبر رحمت و حضرت علی(ع) تجسم چهره رحمانیت خداوند است. ما همواره این امام رئوف را با شمشیر شناخته‌ایم و رأفت آن به دست فراموشی سپرده شده است ما مشاهده می‌کنیم که در آستانه شهادت می‌گوید به قاتل من هم شیر بدهید که این خود نهایت رحمت است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تاکید کرد: دین اسلام دین رحمت رأفت و عدم خشونت است و هیچ گاه در آن خشونت نسبت به برادران خود امر نشده است و آنچه که در این گونه موارد به اسلام اشاره می‌کنند در جهت اسلام‌هراسی است. منتجب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که خشونت را در جامعه تئوریزه می‌کنند و به خورد جوانان کم‌اطلاع می‌دهند مقدمات طالبان و داعش را در کشور مهیا می‌کنند. اگر طالبان و داعش را ریشه‌یابی کنیم به نوعی از اسلام و اسلام شناسی غیرعاقلانه می رسیم که نوعی خشونت‌طلبی در آنها وجود دارد.

منتجب‌نیا با بیان اینکه کسانی که امروز جوانان را وادار به خشونت می‌کنند ماده اولیه طالبان و داعش را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: باید توجه کنیم انتشار خشونت در بین جوانان و حتی حزب‌اللهی‌ها به جایی ختم می‌شود که چیزی جز داعش و طالبان نخواهد بود. وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: ایشان تاکید دارند که به مردم سخت نگیرید و بنی‌امیه که دشمن اصلی ما است رهبری خود را بر پایه شمشیر، زور و ظلم بر پا کرده است و ما اهل بیت(ع) پیشوایی خودمان را بر پایه دوستی, مدارا و محبت قرار داده‌ایم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: مسلمان باید کاری بکند تا مردم را نسبت دین خوشبین سازد نه جوانان را فراری بدهد. منتجب‌نیا در خصوص آخرین پیام عید غدیر خاطرنشان کرد: آخرین پیام غدیر پیام اخوت است که یکی از برنامه‌های امروز ما نیز عقد همین پیام اخوت بین برادران و خواهران است. ما باید توجه کنیم این پیام اخوتی که امام علی(ع) از آن صحبت می‌کند فقط بین حزب‌اللهی‌های ناب و خالص نیست بلکه همه با هرگونه سلایق و علاقه‌ای باید دست به دست هم بدهند و بر آن تاکید کنند.

وی در پایان گفت: پیام غدیر همانطور که گفتم به جز پیام امامت و ولایت در بطن خود پیام وحدت، رأفت و اخوت را دارد که باید این پیام‌ها را بگیریم و به آنها عمل کنیم. من در اینجا از همه عزیزانی که در این مراسم شرکت کرده‌اند باید تشکر کنم ولی جا دارد از یک شخصیت بزرگوار که با مجاهدت خود کار بزرگی کرده است نام ببرم و آن کسی جز آقای دکتر عارف نیست.

فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۰۰:۳۰
مواظب خودت باش . چون تو هم بی گناهی ممکن هست که بری پیش بی گناهای دیگه !!!!!!

رو که رو نیست . مملکت رو به ... کشوندند ادعای بی گناهی هم می کنند (255565)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۲:۳۰
فرزاد پرو تر از شما نیست که کشور را با ندانم کاری بعضی از بزگانتان به اتش کشیدید حالا دیگران را متهم میکنید . شما هیچوقت حقیقت را در نمی یابید متاسفم که در عصر الکترونیک شما مثل عصر جاهلیت زندگی میکنید (255641)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۴:۲۶
آقا فرزاد متاسفانه تو باغ نیستی که دقیقا چه خبره !!!! (255661)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۰
اداره ی کشور حداقل در این 8 سال گذشته به دست «اصول گرا» ها بوده، اگه «گند»ی هم زده شده قطعا این آقایان اصلاح طلب نقش چندانی درش نداشتن. (255669)
مهتاب
United States
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۰۲:۲۲
درود . حرفدل مردم ایران رو زدین (255575)
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۰۹:۳۵
امیدواریم این عزیزان بحق مولایمان علی وفرزندش امام موسی کاظم از زندان ازاد گردند و از عاملین اصلی فتنه 88 که ازادانه می گردند وگردن کلفت می کنند و طلبکار ملت شریف ایران هستند باز خواست شود که چرا در این 4سال وضع اقتصادی کشور را به این روز انداختند چرا باعث تحریم های فلج کننده شدند و حرف های بیخردانه در مجامع جهانی زدند و موجب ایرا ن هراسی وشیعه ستیزی شدند.اختلاس های میلیاردی کردندوهزاران جوان را بیکار نمودند. (255618)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۲:۰۰
چقدر انسان شریقی هستی اقای منتجب نیا .درود خدا بر شما و ازادی خواهان .
بر عکس شما تندرو ها برای همه مخالفینشان ارزوی مرگ میکنند . (255636)
گوران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۲:۳۶
درود بر مرد شريف ودوست داشتني ايران استاد عزيزم آقاي منتجب نيا. (255642)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۳:۰۳
ان شاا... (255648)
حمیده ازاردکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۳:۵۴
ایول که حرف حق روزدی . (255653)
ايرانژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۴:۰۲
آقا فرزاد مملكت رو تندروها و شعار زدگان بي شعور به بحران كشاندن. نه انديشمندان و تحول گرايان. (255656)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۴:۱۱
تا ما زنده ایم نخواهیم گذاشت عاملان فتنه آزاد شوند (255658)
بصیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۵:۲۸
رو که نیست...
شرم نمیکنید ارزوی ازادی کسانتی را دارید که بزرگترین جفا را در حق نظام کردند...
مگه نمیشنوید صدای رهبرتان که هنوز از فتنه 88 صحبت میکند...
شرمتان باد که حقیقت را فدای مطامع سیاسی خود میکنید (255673)
aaaaaaaaaaa
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۶:۰۸
زنده باد اصلاح طلبی (255677)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۲ ۱۶:۲۲
در ظاهر همه به وحوت وانسجام ملی پایبندند
اما در مقام عمل هر کس قاطعانه نظر خود را پی میگیرید واصرار می ورزد
واین یعنی تفرقه
جهت وحوت هر کس باید ضمن نقد خود امادگی پذیرش برخی از نظرات مخالف را داشته باشد
بین ده راه حل فقط یکی از انها انتخاب نشود
راهی انتخاب شود که به نظرات گوناگون نزدیک تر باشد (255681)