به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۹۳۷۵

برندگان و بازندگان بورس در ماه فروردین

گروه اقتصادي: تازه ترین اطلاعات آماری نشان می دهد که به دلیل روند ریزشی بورس از ابتدای سال تا کنون، سهام 29 صنعت با بازدهی منفی مواجه شده و تنها سهام هشت صنعت رشد کرده است.
برندگان و بازندگان بورس در ماه فروردین
تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که از بین 400 سهام داد و ستد شده در بورس تهران و به دلیل بازدهی منفی شش درصدی بورس از ابتدای سال تا کنون،از ارزش سهام 284شرکت کاسته شده و فقط سهام 112شرکت با اندکی رشد مواجه شده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که سهام بزرگان بورس و شرکت‌هایی که تا قبل از دی‌ماه سال گذشته رهبری بازار سهام را در اختیار گرفته بودند در قعر جدول قرار گرفته و سهامداران خود را با زیان مواجه کرده اند. به طوری که در یک ماه گذشته صنایع کشاورزی، حمل و نقل، دباغی، خودرو، ارتباطات رادیویی، فلزات اساسی، محصولات غذایی و شرکتهای چند رشته ای صنعتی از ابتدای سال تا کنون بازدهی مثبت کسب کردند.

در این میان صنایعی همچون مواد و محصولات دارویی، رایانه، سرمایه گذاری ها، منسوجات، قند و شکر، سایر ماشین آلات و دستگاه های برقی، محصولات کاغذی، سیمان، لاستیک، ماشین آلات و تجهیزات، کاشی و سرامیک و صنعت انتشار از صنایعی هستند که بازدهی منفی کسب کردند. البته در این میان صنایعی همچون ساخت محصولات فلزی، سایر واسطه گری های مالی، استخراج سایر معادن، استخراج ذغال سنگ، فرآورده های نفتی، واسطه گری های مالی، استخراج کانه های فلزی، بانکها، محصولات شیمیایی، سایر محصولات کانی غیر فلزی، املاک و مستغلات، دستگاه وسایل ارتباطی، ابزار پزشکی، خدمات فنی و مهندسی و محصولات چوبی بازدهی منفی 4 تا 17 درصدی را نصیب سهامداران خود کردند.

به این ترتیب با آغاز روند نزولی بورس از ابتدای سال تا کنون شرکتهای مطرحی همچون پتروشیمی بندرعباس با 17.5درصد نزول قیمت، پتروشیمی ممسنی با 15.5درصد، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 15درصد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 14.5درصد، سرمایه‌گذاری پتروشیمی با 13درصد، پالایش نفت لاوان با 11درصد، نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با 11درصد و هلدینگ خلیج‌فارس با هشت درصد نزول قیمت مواجه شده‌اند. با کاهش ارزش سهام این شرکت‌ها در حال حاضر ارزش بازار سهام به 368هزار میلیارد تومان رسیده است که از ابتدای سال تاکنون با کاهش هزاران میلیارد تومانی مواجه شده است.
مرجع : ايسنا