به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۳۷۷۹۱
سخني با افراطيون؛ ريچارد فراي 9‌ماهه جاسوس شد؟!

شرم‌آورست، خجالت‌بار و البته بي‌نهايت اسفناك!

آري؛ سياست و سياست‌ورزي در ايران معاصر همين است! «ريچارد فراي» كه به زعم برادران و دوستان ارزشي! جاسوس آمريكاست، همان «ايران دوست» دوران آقاي احمدي‌نژاد است كه با دبدبه و كبكبه به ايران و در كنار زاينده رود دعوتش مي‌كنند، آقاي رييس‌جمهور در مراسمي رسمي از او استقبال، تكريم و تقدير مي‌نمايد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
عكسي از ريچارد فراي در سال 89 13 كه به دعوت رسمي دولت احمدي‌نژاد به ايران آمد و مورد تجليل قرار گرفت و در تهران و اصفهان مصاحبه مطبوعاتي و راديو تلويزيوني برگزار كرد و ...
گروه سياسي:  ماجرا اين است: ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی ۷ فروردین سال جاری در ۹۴ سالگی در شهر بوستون درگذشت. او بنیانگذار کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد بود. فرای بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد و یکی از آخرین بازماندگان نسل ایران‌شناسان و شرق‌شناسانی چون آرتور کریستین‌سن و آرتور پوپ، رومن گیرشمن و پروفسور آلبرت امستد بود که شرق‌شناسی را در دانشگاه‌های جهان بنیان گذاشتند و تألیفات بسیاری درباره فرهنگ و هنر و تاریخ ایران داشتند.

مورخ آمريكايي از حدود 70 سال قبل به دليل علاقه‌اي كه به سرزمين پهناور و عزيزمان ايران، پيدا كرد و دهه‌ها، مطالعات تاريخ‌نگاري‌اش را به «ايران» اختصاص داده بود و آنقدر به اين مرز و بوم شيفته شده بود كه در وصيت‌نامه‌اش نوشت: مي‌خواهم در كنار زاينده‌رود اصفهان ايران دفن‌ام كنند.

نكته اول؛ «ريچاردفراي» ظاهرا از بدشانسي در دوران رياست‌جمهوري آقاي روحاني دستش از دنيا كوتاه شد! ما در عرصه تاريخ‌نگاري 2 «ريچارد فراي» نداشتيم! او يكي بود؛ اما با 2 برداشت از سوي مدعيان و سياست‌ورزان وطني!
يكي «ريچارد فراي» كه در دوره رياست‌جمهوري آقاي احمدي‌نژاد در قيد حيات بود! او به ايران آمد. مورد تفقد و حتي پذيرايي و استقبال رسمي آقاي رئيس‌جمهور (احمدي‌نژاد) قرار گرفت و رئيس‌جمهور سابق به احترام ايشان يك خانه اختصاصي در كنار زاينده‌رود برايشان تدارك ديد. (اقدامي كه از هر منظر و نگاهي هم صورت گرفته باشد، براي ايران و ايراني مفيد و مثبت بود).

از قضا در آن دوره صدا و سيماي ملي با او مصاحبه اختصاصي ترتيب داد و از شخصيت والا و ارزشمند او گزارش ويژه تهيه كرد، خبرگزاري‌هاي رسمي و رسانه‌هاي متعلق به برادران اصولگرا به «به‌به» و «چه‌چه» پرداختند و در مخيله هيچ بني‌بشري در اين خاك و بوم 80-70 ميليون نفري نمي‌گنجيد كه بخواهد از اين «ايران‌دوست آمريكايي» كه رئيس‌جمهوري اسلامي ايران از او استقبال مي‌كند و حتي خانه‌اي را در اصفهان به نامش مي‌نهد، يك عنصر نامطلوب و حتي جاسوس ساخته شود!

نكته دوم؛ 9 ماه از دوران دولت‌هاي محبوب آقايان گذشت و همزمان، ميشت الهي، دست «ريچارد فراي» را از اين دنيا كوتاه كرد. در اين 9 ماه يعني از آن فاصله دولت كريمه تا اين دولت مغضوب آقايان، چه اتفاقي افتاده است؟! چگونه شد كه در اين 9 ماه، دوستان و برادراني كه رئيس‌جمهور محبوبشان از ريچارد فراي در 91 سالگي آنگونه تمجيد و تقدير كرد يكباره به اين نكته بسيار ظريفي، قضايي و بسيار مهم رسيدند و كشف كردند كه او «ريچارد فراي» در 94 سالگي آن هم حالا و از 10 روز پيش تاكنون كه دستش از دنيا كوتاه مانده، «جاسوس» شده است! استنادش هم سفر او در دوران دفاع مقدس به ايران بود كه ظاهرا مي‌خواسته عليه منافع ملي ما به دشمنان كمك كند و به امر مهم «جاسوسي» همت گمارد!

آري؛ سياست و سياست‌ورزي در ايران معاصر همين است! «ريچارد فراي» كه به زعم برادران و دوستان ارزشي! جاسوس آمريكاست، همان «ايران دوست» دوران آقاي احمدي‌نژاد است كه با دبدبه و كبكبه به ايران دعوتش مي‌كنند، آقاي رييس‌جمهور در مراسمي رسمي از او استقبال، تكريم و تقدير مي‌نمايد و ... اما در دولت روحاني پاك مي‌شود يك جاسوس مهدورالدم! دولت روحاني هم بايد حواسش جمع‌جمع باشد كه دست از پا خطا نكند والا كل مجلس، كل مطبوعات، تريبون‌هاي رسمي و غيررسمي و ...حضرات سوژه‌اش را تبديل مي‌كنند بزرگترين معضل ايران امروز! خصوصا در اين ماه‌‌هاي بي سوژه‌گي كه حتي سلام و عليك يك وزير با يك رييس‌جمهور 8 ساله مملكت مي‌شود يك بحران و بحث روز نمايندگان خيلي پايدار!!

قول دفن پيكر را، تكريم و تمجيد و اهداي لوح تقدير را آقاي احمدي‌نژاد و دولتمردانش به آن مرحوم داده و براي كشور تعهد ايجاد نمودند، حالا روحاني و وزيرانش به مجلس فراخوانده خواهند شد و ناسزا و بد و بيراه از گروه هاي هميشه در صحنه «فشار» خواهند شنيد! و حتي احتمالا در دين و اعتقادات و وفاداري روحاني و وزرايش به نظام هم تشكيك به عمل خواهد آمد! به هرحال حكايتي است سياست‌ورزي «ايران معاصر»!

و احتمالا هيچكس از خود نمي‌پرسد كه ايهاالناس، با وجدان‌ها، با انصاف‌ها، اين مرد هماني است كه در دولت محبوب آقايان با عزت و احترام به ايران آمد و مورد تفقد رئيس‌جمهور، هم قرار گرفت! باري؛ شانس بد روزگار دامن اين مرد آمريكايي و دولت روحاني را گرفت. «درگذشتش» در دوره جديد سياست‌ورزي! در ايران بوده است. در ايران معاصر مي‌توان به راحتي آب خوردن، يك عنصر «ايران‌دوست» سابق و «مورد تفقد قرار گرفته در يك دولت» را در عرض فقط چند ماهه يك جاسوس ناميد! عليه ‌او در روزنامه‌ها سرمقاله نوشت و در حاشيه زاينده‌رود 100 نفر را دور هم جمع كرد تا پلاكارد در دست بگيرند و بر دولت جديد و سياست‌ورزي جديد فغان برآورند و نهيب بزنند كه: «حواستان جمع باشد، مگر از جسد ما رد شويد تا اين جاسوس را در شهر ما دفن كنيد!»

چگونه فراي ظرف فقط ماه از آن ميهمان ويژه آقاي رييس‌جمهور به جاسوس تبديل شد؟! آن هم جاسوس مربوط به حدود 20 سال پيش؟! (دوران جنگ تحميلي)؟! چگونه اسنادش در اين 9 ماه به دست شما رسيد؟ چگونه در سال 89 و دوره دولت محبوب‌تان او را بر سر نهاديد و به ايران دعوتش كرديد؟! رئيس‌دولتتان او را شايسته تمجيد و تقدير و اختصاص خانه ويژه دانست؟! در آن دوره او جاسوس دوران جنگ با عراق نبود اما در دوره روحاني شد جاسوس؟!

واقعا چه مي‌توان گفت؟ چه مي‌توان نوشت و چگونه مي‌توان ناليد؟ انصاف‌مان كجاست؟ و وجدان‌هايمان كجا؟! «سياست» را در هيچ جاي دنيا اينگونه به ابتذال نكشيده‌اند كه ما در ايران كشيده‌ايم! و به عنوان يك ايراني خطاب به «فراي» و خانواده‌اش مي‌گويم: «ما ايرانيان، ما اكثريت ايرانيان، ما اين «سياست كثيف» و آلوده را برنمي‌تابيم.
با زبان رسا و بلند مي‌گوييم: عشق او به ايران را پاس مي‌داريم. مي‌گوييم: «پيكرش را چه در ايران دفن كنند و چه نكنند قاطبه ملت بزرگوار ايران بي‌عاطفه و دم‌دمي مزاج نيستند، به دوستدارانش احترام مي‌گذارند و علاقه‌منديشان را به اين سرزمين كهن، بر ديده منت و احترام دارند.» مي‌ماند حكايت «سياست‌ورزي» آلوده در ايران معاصر كه دل هر انسان منصفي را مي‌آزارد.

اين عكس‌‌ها كه مربوط به اصفهان- استانداري -مرداد 1389 (دوره آقاي احمدي‌نژاد)است را ببينيد:
(همه عكس‌ها از خبرگزاري هاي اصولگراي فارس و باشگاه خبرنگاران جوان است)





و عكس‌هاي استقبال و اهداي لوح تقدير آقاي احمدي‌نژاد به ريچارد فراي


«ريچارد فراي» مکاتبات خود با محمود احمدي‌نژاد را از شهريور 1386 آغاز کرد و روز شنبه 6 بهمن 1386 رئيس‌جمهور از وي در جشنواره فارابي به دليل کوشش‌هايش تجليل نمود.
منزلی که احمدی نژاد به ایران شناس معروف هدیه کرد
ماجرا چیست؟

در همایش ایرانیان مقیم خارج، دکتر فرخ سعیدی استاد دانشگاه هاروارد به پشت تریبون رفت و به معرفی استاد ریچارد فرای پرداخت و اظهار داشت: استاد فرای نخستین کسی است که از دکتر علی اکبر دهخدا لقب ایران دوست را گرفته است. ریچارد فرای هم طی سخنانی اظهار داشت: سالهاست که خود را یک ایرانی می پندارم و آرزو من این است که مرگ مرا در کنار زاینده رود اصفهان، نصف جهان قرار دهد و بدینوسیله از رئیس جمهور ایران می‌خواهم که این تقاضای مرا بپذیرد. در پاسخ رئیس‌جمهور هم خطاب به وی عنوان کرد: ما به جای آن یک باب منزل مسکونی در اصفهان به شما می‌دهیم که تا هر وقت بخواهید در آنجا زندگی کنید. (عكس و خبر از خبرگزاري فارس)

و حالا اينجا را هم كليك كنيد تا عكس‌هاي حاميان همان دولت سابق را كنار زاينده رود - البته 20 فروردين 1393 (همين 3 روز قبل!) را هم ببينيد!!


محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۸:۵۸
اون زمان هم افراطیون به احمدی تاختند بخاطر تقدیر از فرای (217345)
محمد علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۲:۵۵
آرررره!!!

تو راس میگی....

استادش هم موجــــــــــــوده!

خجالت هم خوب چیزیه.... (217427)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۵:۵۰
ببینید آیا اگر یک دانشمند ایرانی وصیت کنه که او را در کنار رود می سی سیپی یا در کنار سایر رودها در آمریکا دفن کنند، بر اساس قوانین آمریکا امکانپذیر نیست به هیچ وجه. بهتره در این مورد به جای چپ و راست گفتن و یا افراطی و غیر افراطی کردن ببینیم اصلاً قوانین کشوری ما دفن یک خارجی را در کنار زاینده رود امکانپذیر میدونه یا نه! بعد از اون دعوا راه بندازیم. (217491)
محمئ علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۱:۱۳
ما چیکار به قانون آمریکا داریم برادر من...؟!

مگه قاعده بین المللی ـه؟! یا معاهده بین المللیه که بگه:

"دفن مشاهیر در کنار رودخانه ممنوع!خطر مرگ!" ؟

بحث ما تازه سر این هم نیست؛سر اینه که طرف نه جاسوسی ایران،که یه مدت توی جنگ عهد بوق دوم جهانی،یه خبطی کرده( تازه سر غلط بودن یا نبودنش هم بازم حرفه که به نظر من هیچ هم غلط نبوده) حالا سر اون دارند معرکه می گیرند...

ضمن اینکه اونایی که سینه می زدن و از این کارش تجلیل می کردن
،حالا میان فحاشی...!! (217588)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۲۳
اگه اون دانشمند ايراني ،آمريكا رو بهتر از آمريكايي ها ميشناخت و كليه مستندات معتبر از آمريكا توسط اون دانشمند ايراني منتشر مي شد و يك جلوه مثبت از آمريكا تو دنيايي كه همه از آمريكا ذهنيت بسيار منفي دارن ، نشون مي داد ،درست وسط كاخ سفيد دفنش ميكردن و سريعاً تنديس دانشمند ايراني رو داخل مجسمه هاي مشاهير جهان جاي مي دادن. (217818)
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۱۲
شرم آور آن است که شما تندروهای معلوم الحال ، وقتی دیپلمات ما را تروریست می خوانند و آن را به سازمان ملل راه نمی دهند جیک شما در نمی آید بعد برای یک جاسوس ننه من غریبم در می آورید . (217856)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۲۶
دوستانی که منفی دادن یه سرچ ساده تو اینترنت کنند زحمتی نداره (217440)
با قلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۷:۰۸
بهر حال لیاقت پروفسور فرای برای دفن شدن در خاک ایران بیش از کسانی است که8سال جان مال واب وخاک این مرز وبوم را به حراج گذاشتندوفقط دروغ گفتند. (217512)
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۱۳
کسانی که آشوب های خیابانی راه انداختند چی ؟ (217859)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۰۱
این افراطیون خود از سوی باند اطراف احمدی نژاد هدایت و بازیچه شده اند (217460)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۱۸
اینا از طرفداران جبهه پایه دار ن (217471)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۶:۴۰
ما کی یاد میگیریم که دروغ نگوییم؟!
بابا خوبه آقا محمد از واژه "افراطیون" استفاده کرده مگرنه سنگ هم بهش میزدیم!
باید قبول کنید موضع مقاله نویس محترم قابل خدشه است و واقعا همین اعتراضات در زمان خود احمدی نژاد هم به اینجور کارهایش صورت گرفته که همه ی تصاویر و اخبارش با یک سرچ ساده قابل دسترسی است.
اینگونه مقالات اعتبارت سایت شما را کم میکند و انتشار نظرات محترمانه ی مخالفتان میتواند در دراز مدت برخلاف نظر افراطیون(از هر طرف) در مجموع به نفع افکار عمومی و کشور باشد.
به امید ایرانی عزیز و قدرتمند (217506)
ممدحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۱۱
اتفاقا كه با يك تحقيق ساده ميتونيد بفهميد كه اون موقع هم خيلي ها به احمدي نژاد گير دادن (217532)
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۶:۵۵
بله کیهان رو بخونین متوجه میشین فرای جاسوسه و شکی درش نیست (217701)
اویس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۴۱
داداشای عزیز!
ما بی سوادای افراطی فقط یه چیز میگیم!
در ازای دهها سند جاسوسی فرای فقط یه سند بیارید که پرفسورتون جاسوس نیست!!! (217541)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۱:۳۳
خب عزیز من برو سواد یاد بگیر که اینجوری سوتی ندی می گی نه برو از استاد محمود عزیزتون بپرس (217599)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۰:۴۳
کلا این حرکات تندروها احتمالا توسط یک تیم هدایت میشود و اینها از جنس همان بحرانهاي 9 روز یکبار زمان خاتمی است که هدفشان مشغول کردن دولت روحانی به حواشی و فشل کردن آنست ولی روحانی باید این گروهها را رسوا کند و با کشاندن خلافکارا ن اصلی در دولت قبلی به دادگاه عملا سران این گروهها را بزند و فرصت بحران سازی از آنها را بگیرد، د غیر اینصورت آنها گستاخ شده و ابتکار عمل را بدست می گیرند و نخواهند گذاشت آب خوش از گلوی ملت پایین رود (217682)
PD
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۴:۱۵
اتفاقا ما هم می گوییم شما هم کاملا سازماندهی شده هستید . (217860)
اورميا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۳۵
شما يه سند بيار كه جاسوس نيستي (217829)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۱:۳۳
این کارها را فقط با جمله نویسنده روسی میتوان تفسیر کرد.این جمله از داستایوسکی معروف است که گفته است: اگر خدا نباشد، همه چیز جایز است. (217690)
فلفل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۳۳
تازه اينهمه غیر ایرانی تو ايران دفنن يكي هم از جاي ديگه باشه چي ميشه مگه .خدا رو چي ديدي شايد به خاطر اين عمل انساني و عمل به وصيت يه غربي باعث بشه ما هم بريم اتحاديه اروپا. (217828)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۱۲
دولت روحانی باید مرد و مردانه بدون توجه به این غوغاسالاریها بررسی کند اگر پروفسور فرای مشکلی نداشته به وصیت ایشان عمل کند و در کنار زاینده رود دفن نماید (217347)
مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۱۰
مسلمانان، وصیت یک اهل کتاب که به اطلاع همگان رسیده است و اجرای آن صدمه ای به اسلام وارد نمی کند نه تنها جایز که واجب است
بابا وصیت است ظاهرا همه یادمان رفته حرمت وصیت را (217434)
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۲۰
سلام بهار جان مثل اینکه مبحث خودی و غیر خودی را متوجه نشده ای ؟ در مبحث خودی و غیر خودی از نظر احمدی نژادیون ، مصباحیون و انجمن حجتیه ها و در یک کلام خود عمار پنداریون ، خودی اگر هناق باشد شهد شیرین است ولی اگر رقیب انان مثل اصلاح طلبان و اعتدالیون کاری کند اگرچه شهد شیرین به کام مردم باشد از نظر افراطیون خود عمار پندار به هناق تفسیر میشود کلا" هدف وسیله را توجیه میکند . (217348)
اوس محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۲۲
دوست عزیز یادت باشه دروغگو همیشه کم حافظه میشه
رواج دروغ در 8 سال دوران احمدی نژاد هنوز در اذهان مردم هست (217350)
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۲۳
اینها که تجمع کردند نیاز به مجوز نداشتند؟ (217351)
اویس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۴۲
تجمع کردن نه حمله به مردم و اموال عمومی!!! (217542)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۷:۴۹
از دیوار نویسی هاشون معلومه صرفا تجمع بوده و کلا اینها همین مردمی هستند که بعد از انتخابات88 جلوی معترضین به نتایج انتخابات ایستادند ببخشید فتنه گران!!!!!!!!!!!!!!!! (217704)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۲۱
توراست میگی!!مرگ برافراطی دروغگواون رای هااموال مردم نبودن؟ احمدنژادهشتادسال ایران وعقب گرد داد (217709)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۲۷
یعنی اون ساختمون که گند زدن بهش جزء اموال عمومی نیست؟! (217712)
رضا
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۲۹
صندلی از زیر پای دوستان ارزشی کشیده شده لذا مبنای قضاوت ایشان معطوف به وضعیت خویش است نه سوژه های بیرونی. (217352)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۳۵
سوال اول اکثر انها : ایا شما میتوانید شغلی آبرومند برایم پیدا کنید؟ و جواب مردم خیر (217354)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۳۶
من نمیدونم چرا وزارت فرهنگ سکوت اختیار کرده و مردمو روشن نمیکنه!!! چرا یه عده هر وقت که دلشون خواست اعتراض میکنن،تجمع میکنن،تعرض میکنن و هیشکی جلودارشون نیست اما بقیه مردم باید خفه بشن؟! بالاخره ما نفهمیدیم اینا با مردم جهان مشکل دارن یا با دولتاشون یا هردوشون؟؟؟ گیر یه مشت آدم عقب مونده انزواطلب مال مردم خور افتادیم!!! (217355)
ح.م
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۴۷
واقعا بايد تاسف خورد به حال خودمان كه هر روز در اين مملكت شاهد چنين موضوعات عجيبي هستيم. (217357)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۲۳
ماداریم کوتاه میایم دربرابراقلیت ناچیزاینها (217710)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۵۰
توی عصر ارتباطات رنگ عوض کردن های مصلحطی چه زود پدیدار می شود
متشکرم بهار نیوز پاینده باشی (217358)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۰۹:۵۴
این طالبان ایران خجالت سرشون میشه آخه؟یاد داستان حر توی عاشورا افتادم که پس از سخنرانی امام حسین (ع) رو به امام گفت شما خیلی منطقی صحبت کردین ولی چرا در سپاه کفر اثر نکرد و امام در پاسخش گفت ایراد از لقمه ای است که خورده اند.دلهایشان را سنگ کرده است (217362)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۰۶
و مطمئن باشيد كه اگر در دوره احمدي نژاد فوت كرده بود رئيس جمهور سابق به تابوت ايشان هم بوسه مي زد، همسرش را در آغوش مي گرفت و ... ولي آب و از آب تكان نمي خورد و برادران هم مجبور به فشار ! نمي شدند. (217369)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۵:۵۰
اینو خوب اومدی ولی برادر من بحث بحث منفعته که باعث می شه اینا دین و ایمان و خونوادشونو هم به حراج بذارن (217489)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۱۶
تاسف بار است (217372)
با قلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۰
مگر فکر میکنید پشت حرکات اینها تفکر بدرد بخوری هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (217374)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۷
مگه شما این افراطیون رو نمی شماسید!!!!؟ اینها به فکر منافع خودشان هستند و بس. برای اینها ایران مهم نیست خودشان ومنافعشان از همه چیز مهمتر است وگرنه چه کسی نمی داند که احمدی نژاد اقتصاد این مملکت را ویران کرد. ولی آنها هنوز.... (217376)
جعفرفراهانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۳۲
نماینداصفهان که باعث اصلی این حرکات زشت وناپسند شدبایدجوابگو ملت فهیم ایران باشه (217379)
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۳۹
ای مردم ای دلسوزان جامعه ای فرهیختگان ،درانتخابات دوره بعد نگذازید این کوته فکران لجوج دوباره برگردند (217380)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۴۰
ای بابا بیچاره آقای روحانی.
ارث بی فرهنگی دولت گذشته بهش رسید (217381)
اویس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۴۵
ارث با فرهنگی دولت خاتمی و هاشمی رو هم دیدیم!!
فقط میراث خوراش الآن تو نیویورک و لندن هستن!!! (217544)
اخلاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۰:۵۴
ظاهراًدلیل حساسیت فشاریون نسبت به آی خاتمی اینه که بعد از10سال نتونستندیه نسبت فسادمستندومستدل به ایشون ببندند.درحالی که دولت قبل . . . تنهاوصله اونها نسبت بی فرهنگیه که ظاهراً تو این قضیه صدا و سیما و بقیه مبلغین . . . کاملاً بی گناهن.ممنون از آدمای باانصاف. (217684)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۲۶
فرار مغزها رانشنیدی؟ آنهایی که ماندن تکلیفشان مشخص کردن.... (217711)
درياچه سابق اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۲۶
عزيزم منظور ساسان آقايونين كه بصورت حروف الفبا ازشون ياد ميشه مثل ب-ز يا ر-م يا ..... حروف الفبا در اين ضمينه از كاركرد دولت قبلي واقعاً كم آورده داري دفاع كي رو ميكني؟ (217820)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۴۵
دنیای عجیبی است.نوررادربستوی خانه نهان بایدکرد.......!!!!!! (217382)
الف نباتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۵۳
دوستی می گفت به شهر کورها که رسیدی دستت را روی چشمت
بگذارو کورمال کورمال راه برو (217385)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۰:۵۷
از دولت محترم و استاندار اصفهان میخواهیم تا افراطیون را منزوی سال کنند و به این خودسریها که در8سال گذشته بسیار تکرار شد و مردم از این حرکات متضرر شدند پایان بدهد (217390)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۱:۰۰
آقای شریعتمداری و کیهان!
کجایی که رییس جمهور سابق با یک جاسوس آمریکایی دیدار کرده ، اون هم یک جاسوس کثیف !!!
تازه این دیدار کاملا مستند است و عکساش و فیلمش هم موجوده و تو ایران اتفاق افتاده نه مثل اون دیدار تخیلی و کذایی خاتمی با جورج سوروس که فقط شما ازش خبر داری و بس !!! (217391)
عابدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۶:۳۵
با سلام، كاربر گرامي جهت آگاهي شما اعلام ميكنم آقاي حسين شريعتمداري زماني كه ريچارد فراي طي سفري در دوره رياست جمهوري احمدي نژاد در ايران به سر ميبرد طي مقالاتي با مواضع احمدي نژاد و اعطاي خانه مسكوني به فراي مخالفت و پذيرش درخواست دفن وي در كنار زاينده رود را مورد حمله قرارداد و مستندات نظرات ايشان در آرشيو كيهان موجود است. دوستان لطفا با مطالعه و بررسي اظهار نظر فرمائيد تا از منطق عقلي خارج نشوييد. (217504)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۷:۵۴
شریعتمداری که حسابش جداست اون اگه یک روز به کسی حمله نکنه روزش شب نمیشه و اگه کسی را پیدا نکنه خودش به خودش حمله میکنه و از قوه قضائیه خواستار برخورد شدید با خودش میشه اون حسابش جداست اخوی!!! (217706)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۲۹
شریعتمداری به خودش هم حمله میکنه چی داری میگی. (217713)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۴۲
این جماعت خودجوش، اگه جنگ بشه همان هایی هستن که گزینش میکنن بعدمنتظرهستن که توفیق بشه وخدا بطلبه برن جنگ. اینها که برای این مسایل فورا تیکه مقوائی دستشان میگیرنو دم ازوطن پرستی میزنن اشتباه متوجه شدن. کسی که هشت سال ایران رابه خاک سیاه نشاند اینها کجا بودن، این آمریکایی ایران پرست ایران راازاینها یشتردوست میداشت وخاک کیمیا رامیشناخت. (217714)
URMIA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۵۳
يه سوال تو ذهنم دارم كه اذيتم مي كنه. آمريكا تو دنيا چند نفر جاسوس داره؟ خودم موندم جاسوسم يا نه؟ نصف دنيا جاسوس سيا هست و نصف ديگه جاسوس موصاد. راستي چرا KGB تو ايران جاسوس نداره؟ عجيب نيست؟!!! با توجه به تحولات اكراين به نظر مي رسه جاسوساي KGB بيشتر عملياتي هستن!!! (217840)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۵۶
اينا كه اونجا تجمع كردن و رئيساشون يه مدرك بيارن كه يك دينار به مملكت و تاريخشون و اقتصادشون و كلا به ايران خدمت كردن، اونوقت ما هم خفه مي شيم مي گيم وقتي خدمت داخلي ها هست نيازي به خدمت خارجيها به تمدن و تاريخمون نيست (217842)
اویس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۸:۴۶
آقای شریعتمداری همون موقع علمدار مبارزه با این اشتباه احمدی نژاد بود
بقول دوستانتان در عصر اطلاعات یه جستوجوی ساده تو اینترنت بفرمائید بد نیست!!! (217545)
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۱:۱۸
آره...آره....

تو راس مــــــــــیـــــــگی!

منتهی بعد از 11 روز خونه نشینی بی سابقه در تاریخ نظام! (217594)
درياچه اروميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۲۹
اويس جان خوش به حال كارواني كه شريعتمداري ساربانشه. (217823)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۱:۲۷
سلام،رفتار این قوم ؛قصه های قران درموردقوم بنی اسراییل را در ذهن زنده می کند !
کاش خردمندی هم درمیانشان باشدتا نه ازتخریب خودشان،بلکه ازتخریب ِ نام ایران وایرانی، جلوگیری کند. (217398)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۱:۳۹
خدا کنه بغض و حسادت کسی یا گروهی را نگیره وگرنه هر زمان دنبال دستاویزی واسه بهانه گیری هستند بنظرم دولت نباید کوتاه بیاید و تعهدات یک کشور و ملتی را بخاط فشار گروهی افراطی زیر پا نگذارد (217403)
کامیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۱:۴۶
یعنی افتادن به جون دولت بد جورها!!....روحانی وایسا محکم ....مرسی بهار نیوز از وقتی تو سایت شما اومدم اولین سایتی هستی که همیشه چک میکنم پاینده باشید.. (217405)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۱:۴۹
وقت پيروزی دولت همه تهديدهابرآيد،همه انتقادوغرغرزسينه ها درآيد.ليک دولتم صبورباش،که به حکم حق تعالی روزهای بدسرآيدو زپشت اين سياهی روزگاربهترآيد. (217407)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۱:۵۹
لابدملاک حال فعلی این مرحوم بوده (217414)
فريد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۲:۱۷
"نماينده" چه اسم مسئوليت‌آوري!!
كاش نمايندگان مي‌دانستند كجا نشسته‌اند!!!!!!!!
كاش مي‌فهميدند!!!!!!!!!!!
كاش آن چند جوان كنار زاينده‌رود مي‌دانستند بازيچه‌اي بيش نيستند و تاريخ مصرفي دارند!!!!!
ما ايراني‌ها پشت سر مرده‌ها حرف نمي‌زديم حتي بدترين افراد!!!!!!
ولي حالا برسرمان چه آمده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به كجا مي‌رويم!!!!!!!! (217420)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۲:۲۱
آن چند نفر افراط گرایی که ملعبه دست دخمه ی افراطیون شده اند و با پلاکارد و بلندگو تجمع کرده و هیاهو می کنند اگر نادان نباشند مسلما" بازیچه هستند. کسی که اینهمه به مردم و کشور ایران خدمت کرده است روی چشم ما جادارد. او دوست حقیقی ملت ماست نه اینان!
ریچارد فرای یک دوست و یک عزیز است و افراطیون ، ضدکشور و ملت و تاریخ این مرز و بومند. کاشکی همگی شان به سوریه و کریمه و لبنان و عراق و ... بروند و دست از سر ایران و تاریخ آن بردارند.! (217421)
محمد حسین رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۱۰
آقای دکتر روحانی باید مواظب دام این افراد تندرو باشد هر روز برای این مرد شریف بحران ایجاد می کنند تا ناکارامدی ایشان را نشان دهند نیتشان خیر نیست .باید اینها راسریع طرد کند واز مشاوره ی دلسوزانی چون محمد خاتمی بهره بگیرد امدوارم این حرف دلسوزانه ی مرا دکتر روحانی بخواند (217435)
افغان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۴۹
مرگ بر طالبان چه کابل چه تهران (217453)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۶:۴۳
پس مرگ بر فتنه گر چه کابل چه تهران ! (217926)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۳:۵۶
دعا کنیم دولت آقای روحانی با دفن این مرحوم موافقت نکنه. اصلا فکرش رو کردید که اینا با سنگ قبر این مرحوم چی کار میکنند و چه آبرویی از ما میبرند. توجیه کارشون هم میشه اول انقلاب که حمله شد به بهشت زهرا و سنگ قبر شکوندند. (217458)
Amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۰۰
پیشنهاد میکنم به وب سایت رسمی ایشون به آدرس : http://richardfrye.org
مراجعه کنیم و تسلیت به خانواده ایشون بگیم. شاید که کمی جبران کار این اقایون بشه. (217459)
حسن از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۰۶
قبر فرداي من متعلق به پرفسور. (217461)
محمد از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۷:۲۶
مطمئنی؟
الان یک متر از زمینهای باغ رضوان تا50 میلیون فروش میره بعد پشیمون میشی ها
نگی نگفتی (217517)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۱۴
بیخود و بی جهت به اعصاب خودتون و ما فشار نیارید... تو ایران همه برابرند ولی بعضی ها برابرترند... (217466)
یک بام ودوهوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۱۷
از اقای روحانی ریس جمهور مردمی و وزیر کشور با درایت ایشان می پرسم چه کسی به این اقایان اجازه تجمع می دهد ایامردم اگر بخواهند به طرفداری از اقای روحانی ویااقای ظریف وزیر خارجه خردمندمان تجمع کنند و مخالفت خود را با بعضی از نمایندگان افراطی که چوب لای چرخ دولت می گذارند وبارها بیخود وبی جهت وزرای ایشان را به مجلس می خواندندتجمع کنند اجازه می دهند یا یک بام و دو هواست انان خودجوشند واینان مشتی مخل نظم (217469)
سالار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۴:۳۵
واقعا جای خجالت داره که به یک شخصیت جهانی این جوری توهین میکنن میخوام بدانم شماها که اعتراض دارین به خاکسپاری این استاد در اصفهان چه هنری به غیر از تخریب دارید ... (217476)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۵:۵۳
احسنت ، واقعا متن خوب و با تاملي بود و متاسفانه اين متن و واقعيت در تمام موارد صدق مي كنه ، بخدا بايد فرداروزي جواب پس بدن در پيشگاه خدا . (217493)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۱۶:۰۲
از فرهیختگان سیاسیون وتمام مردم خواهش میکنم خطر آقایون وهمفکرانشون که هشت سال خیلی چیزا رو به ابتذال کشیدن دست کم نگیرن اینا در اولین فرصت ممکنه دوباره برگردن و... (217496)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۱:۵۶
شرم بر طالبان ایران (217607)
براتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۲:۵۰
فقط میگم متاسفم داد از افراط (217634)
غلام رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ۲۳:۱۹
آن که در عکس اول و مراسم با عینک کنار دکتر ایستاده و یا نشسته کاملا محو پروفسور است آقای دکتر اسماعیلی معاون امنیتی سیاسی استانداری احمدی نژاد است .آن موقع چه حالی داشت و حالا احتمالا چه نظری .. (217657)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۰:۱۴
تا كي بأيد مردم ايران به خاطر اعمال أين إفراط كرايان تاوان بس بدهند وهر روز شاهد حركات . . . اینان باشند (217675)
ماهان صفایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۲:۲۹
دوستان خواهشا اینطور بحثا و فرافکنیا و تخریب جناحهارو بذارین کنار... تا وقتی اینطور مسائل بینمون وجود داشته باشه مطمئنا به اون اهداف عالی کشور عزیزمون نمیرسیم.... دشمنای داخلی و خارجیمونم دقیقا همینو میخوان

به امید سرافرازی و سربلندی ایران با حمایت و همدلیه عموم مردم این سرزمین (217697)
نا شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۸:۱۴
همه این سنگ اندازی ها توسط تاریک خانه تندروها واتاق فکر انها برای شکست دولت ومردم برنامه ریزی واجرا میشود
باید این تارک خانه افشا ورسوا شود (217708)
یک آدم فرهنگ دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۰۹:۳۹
دوره های مختلف سیاسی در اصفهان در همیشه تاریخ انقلاب پر بوده از کسانی که تند تر از رهبران انقلاب حرکت میکرده اند اینان کسانی هستند که اگر دوره امام معصوم هم بود امام را به محاکمه میکشیدند مردم اصفهان دل پری از اینانی که به فرهنگ ، دین و هنرشان و شهرشان جسارت میکنند دارند اینها آنقدر خشک مغزند که هیچ جای تعریفی ندارند .حتی کار آخرشان تندیس رزمنده در مقبل تکیه شدای اصفهان را هم نتوانستند تحمل کنند. متاسفانه اصفهان گرفتار این طالبانی ها است (217731)
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۰:۰۵
جناب آقای سالک که فتوا صادر نموده اند در دولت احمدی نژاد اگر هناق هم به حلق ملت میریختند ساکت بود چون دولت خودی و متلعق به خود عمار پنداریون بود !!! حالا بعد از خروج احمدی نزاد از سیاست توسط ملت ایشان یادش امده با عملکرد احمدی نژاد مخالف کند تا به قول خودشان بعدا بتواند بهره برداری کند . (217736)
خسرو
United States
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۰:۱۷
متاسفانه این ها که مخالفت میکنند ایرانی نیستند .هرکه ایران و ایرانی را سال ها دوست بدارد این طوری مخالفت میکنند (217743)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۱:۴۸
این اداها روبزارید کنار ملاک باید انسانیت باشه در قبرستان خواجه ربیع مشهد پروفسور بول بخاک سپرده شده هرکی برای عزیزش به اونجا میره برای این مرد خدمتگزارم فاتحه میخونه .تقریبا 45ساله. (217773)
ممل آمریکایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۰۰
ریچارد در 70 سال تحقیقش فهمید ایرانی ها مرده پرستند! اما در خودش صدق نکرد! وجاسوس اعلامش کردند! (217803)
محمدب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۰۴
هرکه در راهش افراط وتفریط کند فردعاقلی نیست.پس خواهش میکنم اینقدر این کلمات افراطیون و... را بزبان نیارید.این صفحه نوشته شما چیزی را حل نمیکنه بلکه دامن زدن به افکار بعضی افراد بی عقله که به هرچیزی ایراد میگیرند.انتقادوایراد باید طبق مستندات وعاقلانه باشد. (217805)
جلال
United States
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۳:۲۲
عقل که نباشه جان درعذابه ......... اینها حالشان خوب نیست دیدن چند روز اعتراض نکردند !!!! به این گیر دادن (217817)
همت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۶:۰۴
متاسفم كه به اين بهانه، باز هم نام احمدي نژاد را در سايتها درج كرديد!!!
باب بسه! اين آقا ديگر تمام شد. تمام. (217909)
علی اکبر 1393
United States
۱۳۹۳/۰۱/۲۴ ۱۶:۳۶
می خواست زودتر بمیرد گناه ما چیست شاید اگر زمان احمدی نژاد می مرد قبرش پر از گل بلبل می شد .بهار توهم تو دیگه چرا؟؟؟؟ (217919)