به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ساعت ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۷۲۹۸۱

سنا تحریم‌های ایران را به رای می‌گذارد

گروه بین الملل: رهبر اکثریت سنا اعلام کرد: در صورتی که تهران تا پایان ماه مارس (هفته آینده) با طرف‌های مذاکره در مورد برنامه اتمی به توافق نرسد، این نهاد قانون‌گذاری ایالات متحده، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران را به رای می‌گذارد.
سنا تحریم‌های ایران را به رای می‌گذارد
میچ مکانل در یک نشست خبری هفتگی گفت:اگر هیچ توافقی صورت نگیرد، دور سنگین تازه‌ای از تحریم‌ها چاره مناسبی خواهد بود. به گفته رهبر اکثریت در سنا، چنانچه توافقی صورت گیرد، قانونگذاران به دنبال تصویب قانونی خواهند رفت که از رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌خواهد، توافق را به رای کنگره بگذارد. دولت آمریکا به رهبری باراک اوباما چنین ایده‌ای را رد کرده و رئیس‌جمهوری گفته است در صورت لزوم دست به وتوی چنین قانون احتمالی خواهد زد. او در عین حال تصویب تحریم‌های جدید علیه تهران، طی زمانی که مذاکرات در جریان است، را نیز تهدید به وتو کرده است. دمکرات‌ها در سنا در تلاش هستند تا رای‌گیری در مورد هر دو قانون را دست‌کم تا میانه آوریل، به تاخیر بیاندازند.

در این مورد که رای‌گیری احتمالی در مورد این قوانین چه زمانی در سنا انجام خواهد شد، سخنی گفته نشده است. طرف‌های مذاکره؛ ایران و آمریکا، قرار است از ششم فروردین ماه در لوزان سوئیس به دیدارها و گفت‌وگوها ادامه دهند.
مرجع : رادیو فردا