به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۵۵۰۶۱

داعش با بمباران و گلوله شکست نمی‌خورد

گروه بين‌الملل: سرباز آمریکایی که در سال ۲۰۱۰ به اتهام دادن اطلاعات محرمانه به سایت ویکی‌لیکس در ماه مه سال ۲۰۱۰ و هنگام خدمت ارتش، در عراق بازداشت شد بر این باور است که اقدام نظامی، گروه تروریستی داعش را نابود نخواهد کرد و آمریکا و متحدانش باید این شبه‌نظامیان را محدود کنند تا خودنابودی اتفاق بیفتد.
ابوبكر البغدادي؛ خليفه خلافت اسلامي (داعش)
ابوبكر البغدادي؛ خليفه خلافت اسلامي (داعش)
به گزارش ایسنا، چلسی (بردلی) منینگ، سرباز آمریکایی است که در سال ۲۰۱۰ به اتهام در اختیار قرار دادن اطلاعات محرمانه به سایت ویکی‌لیکس در ماه مه سال ۲۰۱۰ و هنگام خدمت ارتش، در عراق بازداشت شد و سپس به کویت و از آنجا به خاک آمریکا منتقل شد. وی در نخستین جلسه دادگاه نظامی در ۲۳ فوریه ۲۰۱۲ که در فورت مید ایالت مریلند آمریکا بر‌گزار شد، از قبول یا رد اتهامات خودداری کرد.

وی متهم است هزاران سند محرمانه آمریکا را که به صورت رایانه‌ای در اختیار داشته در زمان اعزامش به عراق در اختیار پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس قرار داده است. وی اخیراً نیز توسط متخصصان نهادهای امنیتی آمریکا متهم شده که نشانه‌های ورود غیرقانونی به یک وب‌سایت محرمانه دولت آمریکا نیز توسط چلسی مانینگ نظامی آمریکایی وجود دارد که این اقدام نیز وی را به دادن اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا به پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس متهم می‌کند.

این سرباز 26 ساله ارتش آمریکا که در حال گذراندن 35 سال حبس خود در زندان فورت لیون‌ورث در کانزاس است، در مقاله‌ای برای روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: تجربیات من به عنوان یک تحلیل‌گر اطلاعات در عراق نشان می‌دهد که نمی‌توان داعش را با بمب و یا گلوله نابود کرد. گمان می‌کنم که داعش به دقت از عملیات‌ها و تاکتیک‌های نیروهای ارتش اروپا و آمریکا که برای شکست آنها استفاده می‌شود، اطلاع دارد.

منینگ که پس از یک دوره بازجویی نام خود را از بردلی به چلسی تغییر داد و گفت که از ابتدا از مشکلات جنسی رنج می‌برده است، گفت: بیشترین تمرکز باید بر روی مختل کردن روند رو به افزایش شبه‌نظامیان داعش باشد. پس از این اقدام، باید از جذب شبه‌نظامیان غربی جلوگیری کرد. اما بزرگترین کار این است که اجازه دهیم داعش خودش دولت خود را سرنگون کند. این اقدام می‌توان شروعی برای بی‌اعتبار کردن رهبری این گروه و ایدئولوژی داعش باشد.