به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۶۷۶۴۴
وزیر ارشاد دولت خاتمی در اهواز:

اصلاح‌طلبان فضای موجود را مغتنم بشمارند

گروه سياسي: عضو شورای شهر تهران و وزیر ارشاد دولت اصلاحات در حاشیه سفر یکروزه خود به اهواز که به دعوت شهرداری اهواز و به منظور شرکت در جشنواره ملی عکس شهروند به این شهر انجام شده بود با جمعی از اصلاح طلبان خوزستان دیدار و گفتگو کرد.
دکتر احمد مسجد جامعی پس از استماع نقطه نظرات برخی از جوانان اصلاح طلب و شنیدن دغدغه های آنان برای پویایی بیشتر جریان اصلاح طلبی در کشور و همچنین لزوم انسجام بیشتر میان اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم و لزوم حمایت از دولت تدبیر و امید به ایراد نظرات خود پرداخت. وزیر ارشاد دولت سیدمحمدخاتمی گفت: در ابتدا شایسته است از استاندار خوزستان به دلیل ایجاد چنین فضای سیاسی و آزادی عمل تشکلات مردم نهاد و جوانان اصلاح طلب تقدیر و تشکر کنم. مسجد جامعی به فضای حاکم بر انتخابات شورای های شهر و مجلس نهم و ردصلاحیت های گسترده که حتی برخی از وزرا و معاون فعلی رییس جمهور را نیز در بر گرفته بود اشاره کرد و گفت: باید فضای ایجاد شده در دولت تدبیر و امید را مغتنم بشماریم.

وی افزود: دغدغه اصلاح طلبان چیزی جز تحقق قانون اساسی نیست. مفاهیمی نظیر آزادی اندیشه و بیان ، استقلال و حفظ تمامیت ارضی جزو لاینفک قانون اساسی است.عضو کابینه دولت اصلاحات بیان داشت: در زمان دولت خاتمی قانون تشکیل شورای های شهر که تا ان زمان مغفول مانده بود با جدیت دولت اصلاحات اجرایی شد. مسجد جامعی بیان داشت: باید محدویت های موجود در دولت تدبیر و امید را مدنظر بگیریم و آرمان های خود را با واقعیات موجود تطبیق دهیم. باید ساز وکارهای مناسب برای مشارکت بیشتر بانوان در عرصه های اجتماعی و سیاسی را فراهم کنیم. خیلی زیبنده نیست که عدد نمایندگان مجلس زنان در مجلس تک رقمی باشد.

عضو کابینه دولت سیدمحمد خاتمی گفت: ما نمی توانیم مانند دولت گذشته دست به استخدام های بی رویه بزنیم و کشور را وارد چالش های جدی کنیم.چرا باید سرمایه های این کشور را بین دوستان خود تقسیم کنیم؟ وی به استخدام های بی ضابطه و بی رویه در دولت دهم مخصوصا اواخر آن اشاره کرد و آن را امری غیراخلاقی توصیف کرد که مشکلات زیادی را برای دولت تدبیر و امید بوجود آورده است. در این دولت استخدام ها طبق قواعد و ضوابط قانونی انجام می پذیرد. وی به ظرفیت های مغفول استان خوزستان اشاره کرد و گفت: استاندار خوزستان حرکت خوبی را در جهت اجرایی شدن ظرفیت های مغفول مانده در استان آغاز کرده است که باید در این زمینه به او یاری رساند. وی افزود: بالفعل شدن این ظرفیت ها استان را در ارتقای وضعیت فرهنگی و اجتماعی آن نیز کمک می کند.گفتنی است پیش از سخنان مسجد جامعی، جمعی از اصلاح طلبان استان خوزستان به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

لزوم حمایت از دولت تدبیر و امید، ضرورت نقش بیشتر بانوان در مناصب اداری و دولتی، لزوم انتصاب نیروهای اصلاح طلب در دولت، انسجام بیشتر در انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری، لزوم بسط و گسترش تشکیلات اصلاح طلب در استان، لزوم انتقاد درون سازمانی، پیگیری مطالبات دانشجویان، رسیدگی سریع به معضلات فرهنگی، وارد کردن افراد همسو و همفکر در مناصب دولتی از جمله مباحث مطروحه از سوی برخی از فعالان اصلاح طلب خوزستان در این نشست بود.

لازم به ذکر است در این نشست فرج اله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار شهرستان اهواز، دکتر ولی‌اله شجاعپوریان عضو شورای شهر تهران و نماینده اسبق بهیهان در مجلس نیز در جمع فعالان اصلاح طلب حضور داشتند.

سعید1
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۳:۴۱
بنده معتقدم اتفاقا اصلاح طلبان باید هوشیار تراز همیشه باشند.فریب پرونده رحیمی را نخورند.این پرونده مقدمات برخوردهای سهمگین بعدی است.این هشدار را جدی بگیرید.اینها هزینه بزرگ بدنامی برای اصولگرایان را به سادگی به خود تحمیل نمی کنند برادر من.زیاد تند نروید که فردا نشود جمع وجورش کرد.برخوردهای سیاسی قضایی با اصلاح طلبان در راه است.فکر فردا را باید کرد. (284195)
داریوش بزرگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۷ ۱۶:۲۲
افرین سعید1 حرف دل ما را زدی متاسفانه اصلاح طلب ها
هم آنچنان هوشیار نیستند فعلا ایران در سراشیبی
توطئه قرار دارد (284276)