به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۹ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۸۶۱۸۴
سوریان بدون شک نام بزرگی در ورزش ایران است

آنچه مردم می‌خواهند؛سوریانی از جنس طلا!

گروه ورزشی: پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران این روزها با آن کشتی‌گیری که روزگاری بر روی تشک مبارزه آرام و قرار نداشت و حتی بردن نامش لرزه بر اندام حریفان صاحب‌نام کشتی دنیا می‌انداخت فاصله دارد اما او 40 روز فرصت دارد تا برای دفاع از اعتبار و عناوینش، سخت تلاش کند.
آنچه مردم می‌خواهند؛سوریانی از جنس طلا!
مروری بر اتفاقات چند ماه اخیر در مورد حمید سوریان نشان می‌دهد اسطوره کشتی ایران با رقم زدن برخی اتفاقات نشان داده خواسته یا ناخواسته اسیر برخی حواشی شده که همین امر بر روی عملکرد او در نحوه تمرینات و همچنین مبارزاتش بر روی تشک اثرات سوء داشته است. سوریان بدون شک نام بزرگی در ورزش ایران است و توقع می‌رود به اندازه نامش و آنطور که مردم و علاقمندان از او توقع دارند در همه موارد حرفه ای عمل کند و دوباره عزمش را جزم کند تا برای نام ایران افتخار آفرین باشد.

پس از بروز اتفاقات ناخوشایند در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در مشهد از سوی امید نوروزی و همچنین پشت کردن سوریان به قانون فدراسیون کشتی و نرفتن بر روی تشک مبارزه با وجودیکه او حتی اقدام به وزن کشی هم کرده بود و تنها لحظاتی پیش از شروع مسابقه اش اقدام به ترک سالن کرد، بسیاری از علاقمندان و اهالی کشتی از چنین حرکاتی آن هم توسط دو طلایی کشتی ایران در المپیک آزرده خاطر شدند. البته نوع تخلف امید نوروزی و سوریان بسیار متفاوت بود و سوریان کاملا بر خلاف نوروزی این شانس را داشت تا به حضور در مسابقات جهانی امیدوار باشد. با وجود اینکه فدراسیون کشتی پیش از آغاز رقابت‌های انتخابی تیم ملی تاکید کرده بود در صورتی که کشتی‌گیری در تشک رقابت های انتخابی حاضر نشود دیگر شانسی برای حضور در مسابقات جهانی را نخواهد داشت اما اعضای شورای فنی کشتی فرنگی با دیده اغماض، به قانون شکنی پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران نگریستند. گذشتن از نام سوریان می‌توانست تبعات زیادی را برای تصمیم گیران کشتی فرنگی ایران داشته باشد و در نهایت به سوریان فرصت دوباره‌ای داده شد تا برای حضور در مسابقات جهانی خود را آماده کند که البته این فرصت دوباره با قانون شکنی همراه شد.

البته نامه کتبی سوریان مبنی بر ابراز علاقه برای حضور در مسابقات جهانی نیز در این امر تاثیرگذار بود. پس از آن قرار بر این شد سوریان به اتفاق محسن حاجی‌پور که موفق شده بود عنوان قهرمانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی را کسب کند به تورنمنت پیتلاسینسکی لهستان اعزام شوند. اما سوریانِ پر افتخار و نامی در همان کشتی اول مقابل حریف نه چندان مطرح روس خود شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت تا این اتفاق سبب بهت مردم عادی شود.البته حاجی‌‍پور نیز که نتوانسته در طول چندین سال حضور در تیم ملی و شرکت در رقابت هایی چون آسیایی که سوریان میلی برای حضور در آن‌ها نداشت به عنوان ارزشمندی برسد اینبار نیز ناموفق بود تا بار دیگر نشان دهد نمی‌تواند مهره قابل اتکایی برای حضور در مسابقات مهمی چون جهانی باشد.

بی‌شک با وجود ناکامی سوریان در این تورنمنت، او بهترین انتخاب برای حضور در مسابقات جهانی است اما نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است میزان تلاش و انگیزه اسطوره کشتی ایران برای تکرار افتخارات گذشته است. کارشناسان کشتی این حذف را تلنگری برای سوریان می دانند تا او در فرصت کمتر از 40 روز تا آغاز مسابقات جهانی آمریکا خود را جمع و جور کند و همان سوریانی شود که مردم می‌خواهند؛ همان سوریانی که غیر از برد انتظار دیگری از او نمی‌رود.

اتفاقات رقابت‌های انتخابی تیم ملی بطور حتم سوریان را با حاشیه‌هایی روبرو کرد که این حواشی می‌تواند بر روی عملکرد هر ورزشکاری در هر سطحی که باشد اثرگذار شود اما او باید با جدیت بیشتری در تمرینات و اردوهای تیم ملی حاضر شود و به ویترین افتخارات خود یک طلای جهان و یک طلای المپیک را نیز بیفزاید تا با اقتدار از دنیای کشتی خداحافظی کند. در واقع اگر سوریان در مسابقات جهانی ناکام بماند بیشتر از فدراسیون کشتی و کادر فنی کشتی فرنگی، اعتبار خود این کشتی‌گیر است که خدشه‌دار می‌شود و سوریان برای خودش هم که شده باید در این 40 روز تلاشش را چند برابر کند. او باید بار دیگر نشان دهد اگر بخواهد، همان سوریانی خواهد شد که مردم می خواهند؛ سوریانی از جنس طلا!
مرجع : ایسنا