به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۵۵۱۲۴

داعشیان خود را از انظار عمومي پنهان کردند

گروه بین الملل: از زماني که باراک اوباما، با انجام حملات هوايي جنگنده‌هاي آمريکايي به مواضع گروه ‌موسوم به خلافت اسلامي‌(داعش) موافقت کرد، اعضای داعش از انظار عمومي در سوريه پنهان شده، طوري که ديگر در خيابان‌هاي اين کشور ديده نمي‌شود و از حضور خود در رسانه‌ها نيز کاسته است.
داعشیان خود را از انظار عمومي پنهان کردند
ساکنان شهر الرقه در شمال‌شرقي دمشق مي‌گويند که داعش از زماني که اوباما در 11 سپتامبر به امکان گسترش حملات هوايي عليه داعش در عراق و سوريه اشاره کرد، هر روز تجهيزات خود را به مناطق ديگر انتقال مي‌دهد و فعالان اين گروه که همواره به سئوالاتي در اينترنت جواب مي‌دادند صفحات خود را بسته‌اند و رهبران اين گروه هيچ‌گونه واکنش مستقيمي عليه اوباما نشان نداده‌اند.

در حالي که واشنگتن در تلاش براي تشکيل ائتلافي بين‌المللي براي مقابله با داعش است، به نظر مي‌رسد هر روز استراتژي و روش‌هاي داعش در ابهام فرو مي‌رود و زماني که جنگنده‌هاي آمريکايي حملاتي را عليه داعش در عراق انجام دادند اعضاي اين گروه سلاح‌هاي سنگين خود را رها کرده و تلاش کردند تا به ميان ساکنان در مناطق شهري بروند.

در شهر الرقه سوريه، گروه داعش ساختمان‌هايي را که برخي امور خود را در آنجا انجام مي‌داد تخليه و اسيران را از اين شهر خارج کرد. يکي از ساکنان الرقه مي‌گويد گروه داعش باندهاي مخفي در تمامي اماکن دارد اما خيلي کم دور هم جمع مي‌شوند. داعش در حال حاضر تدابير دفاعي و تاکتيک‌ ويژه‌اي را در پيش گرفته و تمامي سلاح‌هاي سنگين خود را در يکجا گرد نمي‌آورد. گروه داعش حتي پس از آنکه از حضور خود در خيابان‌ها کاست، سعي مي‌کند بگويد اوضاع عادي و آرام است. در اين روزها اعضاي داعش زياد در خيابان‌ها ديده نمي‌شوند و تنها براي ضرورتي بيرون مي‌آيند. خيابان‌ها خالي است و مردم نگرانند.