به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۴۸۷۴۴

"ممنوعیت ورود زنان " در دستور کار FIVB

گروه ورزشي: فدراسیون بین‌المللی والیبال(FIVB) امروز جمعه "بحث پیرامون وضعیت ایران" را در دستور کار قرار خواهد داد و در این جلسه گزارش ناظران فدراسیون بین‌المللی والیبال از ایران مبنی بر ممنوعیت حضور زنان قرائت می‌شود.
در ديدار ايران با روسيه عده‌اي از حاضران ايراني و غيرايراني در سالن پلاكاردهايي در حمايت از حضور تماشاگران زن ايراني در سالن هاي ورزشي را به نمايش گذاشتند.
در ديدار ايران با روسيه عده‌اي از حاضران ايراني و غيرايراني در سالن پلاكاردهايي در حمايت از حضور تماشاگران زن ايراني در سالن هاي ورزشي را به نمايش گذاشتند.
این در حالی است که پیش از این خبرگزاری ایرنا در آستانه برگزاری مسابقه تیم ملی والیبال ایران در برابر روسیه، خبر از احتمال کنار گذاشتن تیم ملی والیبال ایران از ۸ تیم برتر لیگ جهانی داده بود. موضوع از آنجا جدی شد که "آری گراسا"، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، چندی پیش با ابراز خوشحالی‌ از توجه و علاقه زنان ایرانی‌ به ورزش والیبال، گفته بود: «این مسئله در دستور كار نشست آتی شورای لیگ جهانی قرار می‌گیرد و اعضای شورا درباره آن رایزنی خواهند كرد.»

حال در آستانه‌ی برگزاری این جلسه که قرار است امروز ۲۷ تیر/ ۱۸ ژوئیه برگزار شود، بار دیگر جمعی از زنان ایرانی علاقه‌مند به ورزش هم در نامه‌ای جداگانه به رئیس فدراسیون جهانی والیبال، اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده است: «متاسفیم که ساده‌ترین درخواست ما این چنین نادیده گرفته شد و ایران تا این اندازه با نادیده گرفتن حقوق زنان دست به تخلف زده است. اما در این راستا شما به واسطه مسئولیت خود و دسترسی به مقامات کشورهای مختلف مي‌توانید حقوقی را که آشکارا پایمال شده است را به زنان ایرانی بازگردانید.»

از دو روز پيش ( ۲۵ تیر) مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال در شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد و در نخستین مسابقه این مرحله، تیم ملی والیبال ایران در سالن "نلسون ماندلا"ی این شهر در برابر روسیه بازی کرد و سه بر دو مغلوب شد كه در روي سكوي تماشاگران، عده‌اي از حاضران ايراني و غيرايراني در سالن پلاكاردهايي در حمايت از حضور تماشاگران زن ايراني در سالن هاي ورزشي را به نمايش گذاشتند.
مرجع : دويچه وله