به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۳۰ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۷۸۴۱۷
آیا جهان بدون صدام جای بهتری شد؟

کلینتون: حمله به عراق سبب آشوب کنونی است

گروه بین الملل: وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که رای مثبت وی به جنگ عراق (علیه حكومت حزب بعث و صدام) در سال 2002 در دوران فعالیتش به عنوان سناتور "اشتباه" بود.
کلینتون: حمله به عراق سبب آشوب کنونی است
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، "هیلاری کلینتون"، وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 در جمع خبرنگاران گفت: بسیار روشن می‌گویم که در تایید این حمله اشتباه کردم. به این مساله در کتابم اشاره کردم و در گذشته نیز درباره آن صحبت کرده‌ام. کلینتون پس از مراسمی در ایالت آیوا گفت: جنگ عراق (علیه حكومت صدام حسین) عمدتا مسبب آشوب کنونی در این کشور و از جمله ظهور داعش است. آنچه ما اکنون شاهد آن هستیم، شرایطی متفاوت و خطرناکی است.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا هر آنچه در توان دارد، انجام می‌دهد اما نهایتا این کشمکشی است که دولت و مردم عراق باید در آن پیروز شوند و ما تنها می‌توانیم از آنها حمایت کنیم اما آنها باید این را خودشان انجام دهند. این اظهارات کلینتون در پاسخ به پرسش مطرح شده مبنی بر اینکه آیا جهان بدون صدام جای بهتری است یا خیر، مطرح شده است. سوالات درباره اوضاع عراق عمدتا از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا چه دموکرات‌ و چه جمهوری خواه پرسیده می‌شود.

یکی از آن‌ها جب بوش برادر رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان است که هر بار به روش متفاوت درباره جنگ عراق صحبت کرده است و آخرین سخنان وی این بوده است که اگر در آن زمان اطلاعات الان را داشت، هرگز مجوز چنین جنگی را صادر نمی‌کرد. پیش از این هیلاری کلینتون سال 2008 که برای رسیدن به پست ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کرد، از رای سال 2002 خود به عنوان سناتور دفاع کرده بود. رای مثبت وی در واقع به جورج بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا مجوز حمله به عراق را داد.