به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۷۹۲۲۷
ابتکار خبر داد:

کاهش 11درصدی ​بارندگی‌ نسبت ​به ​پارسال

گروه جامعه: رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت که در حال‌ حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به قهرمان و پهلوان در حفاظت از محیط زیست داریم.
کاهش 11درصدی ​بارندگی‌ نسبت ​به ​پارسال
معصومه ابتکار در همایش "ورزش، جوانان و محیط زیست" که در هتل المپیک تهران برگزار شد، اظها‌ر کرد: از وزیر ورزش و جوانان برای توجه به محیط زیست و حضور در این همایش تشکر می‌کنم. امیدوارم که ورزش و محیط زیست بتوانند در کنار یکدیگر سبب آگاه سازی جامعه و حفاظت هر‌ چه‌ بیشتر از محیط زیست شوند. او ا‌دا‌مه‌ داد: چه اتفاقی رخ داده که این قدر حرف از محیط زیست وجود دارد؟ چرا سران نظام این همه نسبت به موضوع محیط زیست دغدغه‌ دارند؟ متاسفانه نرخ تخریب محیط زیست در جهان نگران کننده است و به همین دلیل همه نسبت به این مقوله دغدغه‌ دارند.

رییس سازمان محافظت از محیط زیست ا‌ضافه‌ کرد‌: از شهریور ماه امسال اهداف هزاره و اهداف توسعه پایدار تغییر پیدا می‌کنند و در این زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی باید در کنار توجه به محیط زیست مطرح شود. با روند کنونی تخریب محیط زیست در جهان چیزی برای آیندگان باقی نمی ماند و یکی از بخش‌های نگران کننده در این زمینه افزایش دمای کره زمین است که متاسفانه در ایران نیز ما افزایش 1.5 درجه‌ای دما را تجربه می‌کنیم. ابتکار با بیان این که یکی دیگر از موارد نگران کننده در طول سال جاری کاهش بارندگی‌ها بوده است، خاطر‌ نشان کرد: امسال 11 درصد نسبت به سال گذشته شاهد کاهش بارندگی بودیم و 17 درصد نسبت به نرخ بلند مدت شاهد کم شدن بارندگی ها در ایران هستیم. وارد یک مرحله سخت شده ایم و متاسفانه سوء مدیریت‌ها در دوره های پیشین در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده و در یک دوره شاهد بی‌توجهی کامل به محیط زیست بوده‌ایم.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: بشر در عصر صنعتی شدن که قدمت آن به هفتاد سال اخیر می‌رسد 50 درصد گونه‌های پستانداران را منقرض کرده و این اتفاق در ایران نیز رخ داده است. به ازای هر یک سال زندگی بشر و قدم زدن آن بر روی زمین، یک و نیم سال زمان نیاز است تا دنیا بتواند خود را مجدد بازیابی کند و این بدان معناست که دنیا نسبت به انسان‌ها شش ماه عقب‌تر است. رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به این که در خاک ایران میزان اندکی جنگل وجود دارد، خاطر‌ نشان کرد: فقط شش درصد از کل خاک ایران را جنگل‌ها تشکیل داده‌اند که آن نیز در معرض خطر است. محیط زیست با تک تک ما ارتباط دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

ابتکار ا‌ضافه‌ کرد‌: ورزشکاران ما نیز تحت تاثیر شرایط محیط زیست قرار دارند و بیشتر از همه به محیط زیست سالم نیاز دارند. امیدوارم که با یک هم افزایی ویژه‌ بین ورزش و محیط زیست شاهد توجه هر‌ چه‌ بیشتر به حفاظت از این مقوله مهم باشیم. محیط زیست در حال‌ حاضر بیش از هر زمانی نیاز به پهلوان و قهرمان دارد. رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان خاطر‌ نشان کرد: امیدوارم که با همراهی ورزش و ورزشکاران بتوانیم هر‌ چه‌ بیشتر در حفاظت از محیط زیست گام برداریم.
مرجع : ایسنا