به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۳۸۵۸۳
نماینده «موسسه هنر ناب اسلامی» توضيح داد؛

چرا بازی‌ ترور موسوي،خاتمي‌وکروبی‌ جمع‌ شد؟

گروه سیاسی: چند روز پیش بازی اینترنتی ای در فضای مجازی منتشر شد که در آن باید میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را از پا در بیاوری تا برنده اعلام شوی. نام این بازی اینترنتی«بازگشت مختار» است.اما یک روز پس از انتشار ،اعلام شد که «بازگشت مختار» جمع آوری شده است و دیگر عرضه نمی‌شود. بازی‌ای که برای شبیه سازی ترور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی طراحی شده است.
چرا بازی‌ ترور موسوي،خاتمي‌وکروبی‌ جمع‌ شد؟
منتقدان این بازی اینترنتی از نقش دولت یازدهم برای جمع آوری آن مي‌گویند اما منتشرکنندگان بازی تاکید مي‌کنند که دستور دولت در کار نبوده است و خودشان به این نتیجه رسیده اند بازی کیفیت لازم را برای منتشر کردن ندارد.منتشر کنندگان لینک این بازی علی رغم تمام قانون‌هاي موجود طراحی، تولید و عرضه این بازی را قانونی مي‌دانند.

«محمد روح الله‌پور»، نماینده فروش «موسسه هنر ناب اسلامی» که لینک این بازی را به اشتراک گذاشته است، به سايت «تدبیر» مي‌گوید اعتراض کاربران به بازی بازگشت مختار دلیل اصلی جمع آوری آن بوده است. روح‌الله‌پور با تاکید بر اینکه موسسه هنر ناب اسلامی طراح این بازی نبوده و تنها آن را «معرفی» و «بازنشر» کرده است، مي‌گوید: «بازی بازگشت مختار در جریانات سال 1388 توسط وبلاگ «نفوذی» نوشته شده بود. این وبلاگ، برای انتشار بازی طراحی شده است. ما هم در کنار خیلی از سایت‌هاي دیگری که این بازی را منتشر کردند آن را بازنشر دادیم و اصلا طراحان بازی و صاحبان این وبلاگ را نمی شناسیم.»

او اضافه کرد:« این بازی پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی و در مقطع زمانی فعلی در شبکه‌هاي اجتماعی دیده و به سایت ما به عنوان منبع این بازی لینک داده شد. ظاهرا منبع اولیه ای که این خبر را منتشر کرده سایت ما را طراح این بازی معرفی کرده است اما ما تنها یکی از سایتهایی بودیم که این بازی را بازنشر دادیم.» روح الله پور همچنین به واکنش کاربران اشاره کرد و مي‌گوید:« ما همان زمان که این بازی طراحی شد یعنی در سال 88 آن را معرفی کردیم. شاید کاربران در این مدت آن را دیده بودند ولی واکنشی نسبت به آن نشان نداده بودند. اما در این مدت کوتاه ایمیل هایی به ما زده شد که خیلی از آنها جنبه توهین داشت چون کاربران فکر مي‌کردند که ما تولیدکننده بازی هستیم و به همین دلیل به ما توهین مي‌کردند. این اعتراض‌هاي شدید مردم باعث شد که بازی را مرور کنیم و در نهایت آن را از سایت حذف کنیم.»

او درباره دلایل حذف این بازی از سایت موسسه هنر ناب اسلامی توضیح داد:« ما در این مدت و بعد از چهار سال مرور مجددی روی این بازی انجام دادیم. البته ما نقدهایی که با آقای خاتمی داریم همگی پابرجاست ولی به واسطه ایراداتی که در این بازی بود لینک آن را حذف کردیم. لباس روحانی که بر تن آقای خاتمی بود و همچنین استفاده از کلمه بصیرت به جای کلمه انرژی که بین کاربران بازی‌هاي کامپیوتری مرسوم است، باعث شد معرفی این بازی را از روی سایت برداریم.»

روح الله پور همچنین تاکید کرد: «یکی از اشتباهات بازی بازگشت مختار این بود که مستقیما به افراد اشاره شده بود. اگرچه این بازی‌ها، بازی‌هاي حرفه ای نیستند و بیشتر جنبه جریان سازی دارند ولی باز هم باید دقت مي‌شد که این مشکلات در آن نباشد.» موسسه هنر ناب اسلامی، موسسه‌ای فرهنگی است که در زمینه تولید نرم افزارهای رسانه ای و تبلیغات فرهنگی با موضوع معارف اسلامی فعالیت مي‌کند. این موسسه از سوی رسانه ها به عنوان طراح بازی «بازگشت مختار» معرفی شده است. اگرچه مسئولان این موسسه طراحی این بازی را کار وبلاگ نفوذی مي‌دانند؛ وبلاگی که پس از اعتراض‌های کاربران اینترنت و واکنش مسئولان دولتی به این بازی، تمامی پست‌هاي خود را حذف کرده است.