به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب : ۵۵۱۳۳

فتوای روحانیون عربستان برای جنگ با داعش

گروه بين الملل: دارالفتوای عربستان که تنها نهاد مجاز صدور فتوا در این کشور است امروز (چهارشنبه) فتوا داد: بر اساس شریعت اسلام،‌ تروریسم یک جرم شنیع و انجام آن حرام است.
فتوای روحانیون عربستان برای جنگ با داعش
به گزارش رویترز، چند روز پس از آنکه عربستان و دیگر کشورهای عرب در شهر جده وعده مبارزه با ایدئولوژی شبه نظامی افراطی‌ها را دادند این بیانیه از سوی دارالفتوای عربستان یکی از مهمترین انتقادهایی است که از سوی نهاد محافظه کار عربستان علیه افراط گری و گروه داعش مطرح می شود. روحانیون دارالفتوای عربستان در بیانیه‌ای که در رسانه‌های دولتی این کشور منتشر شد به مجازات‌های خاصی برای جرم شنیع تروریسم اشاره نکردند اما گفتند که باید جلوی این جرم را گرفت.

این بیانیه توسط 21 عضو دارالفتوا امضا شده و در آن به حدیث‌های حضرت محمد (ص) و آیاتی از قرآن استناد شده است و درعین حال تأمین مالی، اقدامات شبه نظامیان و تشویق جوانان به انجام این اقدامات را حرام می داند. این بیانیه تاکید دارد: افرادی که فتواهایی در توجیه تروریسم منتشر کنند فتوای باطل داده‌اند و چنین فتواهایی دستور شیطان است. در این بیانیه مصداق تروریسم هر جرمی که با هدف تضعیف امنیت انجام شود و جرائمی که علیه جان و مال، خانه و مدارس، بیمارستانها،‌ کارخانه‌ها،‌ پل‌ها،‌ تاسیسات دولتی یا تاسیسات نفت و گاز و منفجر کردن و ربودن هواپیماهای مسافربری رخ می دهد، دانسته شده است.