به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۷ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۷۹۱۷۳

آمریکا: مذاکرات‌اتمی پس از مهلت‌۱۰ تیر؛ نه

گروه بين الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌‎ای با ایران پس از مهلت ۱۰ تیرماه نیست.
آمریکا: مذاکرات‌اتمی پس از مهلت‌۱۰ تیر؛ نه
جف راتکه، اظهار داشت: «ایالات متحده بر این باور است که قدرت‌های جهانی همراه با ایران می‌توانند در مهلت مقرر شده به هدف خود برای رسیدن به یک توافق دست پیدا کنند». اظهارات این مقام آمریکایی واکنشی به اظهارات روز چهارشنبه عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، است که گفته بود: «مذاکرات تا مهلت دهم تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است حتی فرا‌تر از آن هم برود. ما مقید به زمان نیستیم بلکه مقید به این مسئله هستیم که یک توافق خوب با جزییاتی که مطلوب ماست حاصل شود، هرچند زمان زیادی طلب کند».

یک روز پیشتر، ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشینگتن گفته بود که «به احتمال خیلی زیاد» طرف‌ها موفق نخواهند شد طی پنج هفته پیش رو و حتی بعد از آن به توافق نهایی برسند. راتکه  همچنین خبر داد که قرار است وزیر خارجه ایالات متحده پیش از مهلت ۱۰ تیرماه با همتای ایرانی‌اش دیدار کند. طرفین امیدوارند تا این تاریخ به توافق جامع و نهایی درباره ابهام‌های برنامه هسته‌ای تهران دست پیدا کنند. کری قبل از رفتن به ژنو، روز جمعه هشتم خرداد به نیجریه سفر می‌کند تا در مراسم سوگند رییس جمهوری جدید این کشور حضور داشته باشد. وی در جریان سفر دوره‌ای خود همچنین به فرانسه و اسپانیا خواهد رفت.