به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۳۰ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : ۶۱۲۵۳

رواج پول داعش در مناطقی از عراق!

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش از همه تاجران و مغازه داران و اهالی منطقه القائم در استان الانبار (در غرب عراق) خواسته است که به جای پول این کشور از پول ها و سکه های ضرب شده داعش استفاده کنند.
برخی از تجار منطقه القائم در استان الانبارگفتند که گروه داعش دستوراتی به همه تاجران و مغازه داران و اهالی این منطقه داده است که باید به جای پول های رایج دولتی از پول های چاپ شده و سکه های ضرب شده از سوی این گروه استفاده کنند.
گروه داعش سکه هایی از جنس طلا، نقره و مس را ضرب و در بازارهای منطقه القائم توزیع کرده و از اهالی و تجار این منطقه خواسته است که به جای پول دولتی از سکه های خاص این گروه در معاملات و خرید و فروش های خود در بازار استفاده کنند.

تاجران این شهر از اینکه داعش آنان را مجبور به تغییر دادن پول مورد استفاده آنان کرده است، اظهار نگرانی کرده و تاکید کرده اند که هر نوع خرید و فروش را متوقف خواهند کرد. بسیاری از شهرهای عراق از سلطه گروه تروریستی داعش که از دهم ژوئن گذشته به عراق یورش برده اند، رنج می برند و این گروه، اقدامات ظالمانه و زورگویانه ای را در پیش گرفته و قوانین تندروانه خود را بر اهالی مناطق تحت سلطه اش تحمیل کرده است.

وجود اختلافات گسترده میان سرکردگان داعش
منابع محلی و قبیله‌ای عراق که نزدیک به گروه تروریستی داعش به شمار می‌آیند عنوان داشتند که نشانه‌های شکاف و اختلافات خطرناک و گسترده میان رهبران تشکیلات داعش به چشم می‌خورد که این اختلافات بیشتر در خصوص روش‌های این گروه تروریستی و همچنین سیاست‌های ابوبکر البغدادی و اتخاذ تصمیمات مهم از سوی وی بدون مشورت با دیگر رهبران است.

این منابع در ادامه افزودند: ابوغاده الاردنی که یکی از رهبران داعش و از نزدیکان ابومصعب الزرقاوی به شمار می‌آید یکی از طرف‌های اصلی گروه‌های مخالف بغدادی است. یکی از رهبران قبایل استان الانبار تاکید کرد که اختلافات گسترده‌ای میان رهبران داعش به دلایل مختلف از جمله اعدام دسته جمعی عشایر در استان الانبار به وجود آمده است.

این مسئول عشایری تاکید کرد: رهبران تشکیلات تروریستی داعش از عراقی ها گرفته تا اردنی‌ها و عربستانی ها با اقدامات بغدادی مخالف هستند. بغدادی تصمیمات خود را بدون مشورت با دیگران می‌گیرد و دست به کشتارهای دسته جمعی می زند.
این منبع قبیله‌ای که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود تاکید کرد: رهبران داعش از جمله ابوغاده الاردنی، بغدادی را به دلیل شکست‌های اخیرش در عراق و تلاش های ناکام وی برای گسترش محدوده جغرافیایی تحت کنترل داعش سرزنش می‌کنند.
این فرمانده‌ها معتقدند که اقدام بغدادی در اعطای اختیارات به سخنگوی داعش که بسیار کم سن و سال است نادرست می باشد. دایره نارضایتی‌ها از بغدادی به صورت واضحی گسترش یافته است به طوری که رهبر داعش تصمیم گرفته تا تغییراتی را در پست‌های رهبری به ویژه در استان الانبار، نینوا و تکریت به وجود آورد.