به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۶
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۷۲۹۶۳
وزیر ترابری فرانسه اعلام كرد:

همه سرنشینان هواپیمای ایرباس آلمانی جان خود را ازدست دادند

گروه حوادث: وزیر ترابری فرانسه اعلام كرد هیچیک از 150 سرنشین هواپیمای ایرباس ای 320 (A320) آلمانی که در جنوب فرانسه سقوط کرده است، زنده نمانده‌اند.
همه سرنشینان هواپیمای ایرباس آلمانی جان خود را ازدست دادند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس به نقل از مقام های هوانوردی غیرنظامی فرانسه، این هواپیما متعلق به شرکت جرمن وینگز از شرکت لوفت هانزا با150 سرنشین شامل 144 مسافر و 2 خلبان و 4 مهماندار در مسیر بارسلون اسپانیا به دوسلدورف آلمان، در کوه های آلپ فرانسه سقوط کرد. براساس این گزارش خلبان یک ساعت پیش از سقوط در پیامی اضطراری (SOS)، درخواست کمک کرده بود. ظرفیت این نوع هواپیما 150 تا 180 نفر است. فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در پی اعلام خبر سقوط این هواپیما، دریک نطق تلویزیونی با بازماندگان این سانحه هوایی و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و پادشاه اسپانیا ابراز همدردی کرد.

اولاند گفت که برنار کازنو وزیر کشور فرانسه به محل این حادثه اعزام شده است. رییس جمهوری فرانسه همچنین این حادثه را رخداد غم انگیز و ناگواری در خاک این کشور دانست. پیش ازاین تعداد سرنشنیان این هواپیما 148 نفر اعلام شده بود. خلبان این هواپیما ساعت 10 و 47 دقیقه به وقت فرانسه حدود ساعت 12و 47 دقیقه به وقت تهران درخواست فرود اضطراری کرده بود که گفته می شود درهمان ساعت نیز سقوط کرده است.