به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۷۰۹۸۳

مورينيو يک جام ديگر را با چلسي گرفت

گروه ورزشی: سرمربی چلسی پس از قهرمانی تیمش در جام اتحادیه انگلیس و مدل جشن گرفتن قهرمانی‌اش اعلام کرد اینکه در 52 سالگی احساس یک کودک را داشته باشی مهم است.
مورينيو يک جام ديگر را با چلسي گرفت
فینال جام اتحادیه فوتبال انگلیس با دیدار تیم‌های چلسی و تاتنهام برگزار شد. در این دیدار چلسی موفق شد با حساب دو بر صفر حریف همشهری خود را شکست داده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.در این دیدار جان تری دقیقه 45 و دیگو کاستا دقیقه 56 گل‌های چلسی را وارد دروازه حریف کردند تا تیمشان نخستین جام فصل را از آن خود کند. این جام، دهمین جام ژوزه مورینیو از 12 جام معتبری بود که می‌توانست کسب کند. همچنین این بیست و یکمین جام مورینیو در دوران مربیگر‌ی‌اش بود.

نخستین جامی که مورینیو در انگلیس کسب کرد به سال 2005 بازمی‌گردد که قهرمانی در همین جام اتحادیه بود. در پایان فصل همان سال نیز چلسی پس از 50 سال موفق شد قهرمانی در لیگ انگلیس را جشن بگیرد. در فصل جاری نیز آبی‌های لندن به همراه مورینیو شانس خوبی برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس دارند. اگر آنها در پایان فصل قهرمان شوند، نخستین بار در پنج سال اخیر بوده که موفق به انجام این کار شده‌اند. طی دو سال گذشته، مورینیو نتوانسته بود در هیچ جامی عنوان قهرمانی را کسب کند اما او اکنون و پس از کسب جام اتحادیه، جام‌های بیشتری می‌خواهد.

او در این‌باره گفت: برایم خیلی سخت است که بدون قهرمانی زندگی کنم. باید خودم را با قهرمانی‌های مختلف سیر کنم. این موضوع هم برای من و هم برای بازیکنانم مهم است. شاید کسب قهرمانی در چلسی، فقط یک جام دیگر در تاریخ باشگاه باشد اما برای من، نخستین جام با تیم جدیدم است. از تیم چلسی که پیش‌تر هدایت آن را به دست داشتم، پتر چک، جان تری و دیدیه دروگبا باقی ماندند. اینها را در اختیار داشتم و نسل جدیدی از بازیکنان نیز در زمین بودند. به عنوان یک تیم، کسب قهرمانی برای ما خیلی خیلی اهمیت دارد.

سال گذشته که مورینیو به چلسی بازگشت، نتوانست با این تیم به عنوان قهرمانی برسد. او سال پیش‌تر از آن هم در رئال مادرید اسپانیا موفق به کسب جامی نشده بود. در واقع پس از دو سال، مورینیو موفق شده قهرمانی در یک جام را جشن بگیرد که برای او معنای متفاوتی دارد.

آقای خاص افزود: در سال 2000 کارم را آغاز کردم. سال 2003 بود که قهرمانی در جام یوفا را جشن گرفتم و سال 2004 بود که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدم. دو سال بدون جام برایم سخت بود. به نظرم می‌آمد که 20 سال است جام نگرفته‌ام. این یک مشکل دوست داشتنی است، اگر این احساس را داشته باشی که مدت زیادی است در جامی قهرمان نشده‌ای. احساس خوبی است. برایم مهم است که احساس کنم هنوز یک کودک هستم. پیش از آغاز این دیدار، همان احساسی را داشتم که پیش از نخستین فینالم داشتم. مهم است که پس از کسب جام و در سن 52 سالگی، احساس یک کودک را داشته باشم. مورینیو در حالی بیست و یکمین جام دوران مربیگری‌اش را جشن گرفت که در تونل ورزشگاه ومبلی با همسرش تماس گرفت تا خوشحالی‌اش را با وی شریک شود. او در این مورد هم گفت: فرزندانم در ورزشگاه حضور داشتند اما همسرم در منزل مانده بود. تا زمانی هم که با وی تماس گرفتم، از نتیجه بازی اطلاعی نداشت.
مرجع : ایسنا