به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۲:۱۴
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۴۸۸۲
معافیت‌ آرش افشين و اين 11 بازيكن هم باطل شد

از برخورد با عوامل متخلف خبري نيست؛ همه كاسه و كوزه‌ها بر سر چند جوان شكسته شد!

گروه ورزشي: سازمان لیگ فوتبال اسامی ۱۲ بازیکنی که کارت معافیت‌شان باطل شد را اعلام کرد و اين در حاليست كه هنوز هيچ خبري از برخورد با عوامل متخلف در نيروي انتظامي (خصوصا در سازمان نظام وظيفه) كه اين كارت‌ها را صادر كرده‌اند نشده است!
از برخورد با عوامل متخلف خبري نيست؛ همه كاسه و كوزه‌ها بر سر چند جوان شكسته شد!
به گزارش سایت سازمان لیگ، سازمان نظام وظیفه کارت معافیت 12 بازیکن فوتبال را باطل اعلام کرد و بر این اساس این بازیکنان تا تعیین نظام وظیفه خود نمی‌توانند برای باشگاه‌های‌ خود بازی کنند. اسامی بازیکنانی که نام‌شان از سوی نظام وظیفه اعلام شده، به شرح زیر است: آرش افشین، وحید مشایی‌زاده، فرید دهکردی، ابراهیم صالحی، محمد معاوی، عباس عسگری، میلاد شیخی، توحید غلامی، میلاد مدیرروستا، کوشا بختیاری‌زاده، امیر شریفی و میثم کریمی
پیش از این نیز کارت معافیت 13 بازیکن باطل شده بود.

گفتني اينكه اكثر بازيكنان محروم شده ليست بالا، خوزستاني هستند كه توسط باند دلالان معروف در اهواز داراي كارت معافيت شده‌اند كه يكي از اصلي ترين اعضاي اين باند هم اكنون متواري است. اين در حاليست كه هنوز هيچ خبري از برخورد با عوامل متخلف در نيروي انتظامي (خصوصا در سازمان نظام وظيفه) كه اين كارت‌ها را صادر كرده‌اند رسانه‌اي نشده و ظاهرا همه كاسه و كوزه ها بر سر بازيكنان شكسته شده است!

مسئولان مربوطه، صحت و سلامت كارت هاي صادر شده را تاييد كرده و صراحتا گفته اند كه اين كارت ها «جعلي» نبوده و توسط سازمان نظام وظيفه صادر شده‌اند. حال هر شهروند عادي از مسئولان سئوال مي كند آيا اين ماموران متخلف كه به اين راحتي كارت پايان خدمت جعلي اما واقعي و اصالت دار صادر مي كنند قرار نيست به مجازات برسند و زورتان فقط به چند جوان ورزشكار رسيده است!؟ عدالت يعني اين؟

مردم حق دارند از فرمانده محترم نيروي انتظامي بپرسند: كارت‌هاي معافيت فوتباليست‌ها به دليل معروفيت و اشتهار لو رفته اما آيا مي توانيد آمار بدهيد در اين پروسه چه تعداد (صدها، هزاران!!) نفر مشمولان غير معروف در كل كشور با دادن پول زير ميزي، داراي كارت معافيت شده و هيچكس هم خبر دار نشده و نمي شود!؟

از طرف ديگر در همين ماجراي معافيت فوتباليست‌ها، نيز علت لو رفتن اين تخلف، اختلافات ايجاد شده بين چند دلال معروف فوتبال در شهر اهواز بوده است و نه بازرسي و نظارت هاي دروني! (در ابتداي رسانه اي شدن اين ماجرا هم مسئولان مربوطه، به صراحت اصل موضوع را حاشا و به شدت!! تكذيب مي كردند!) لذا مشخص است كه انتظار جامعه و افكار عمومي اين است كه فرجام اين ماجرا، فقط به چند بازيكن فوتبال ختم نشود، زيرا كاملا آشكار است كه اين رشته سر درازي دارد كه اگر مسئولان مربوطه، خود عزم برخورد با ريشه هاي آن را نداشته باشند، بي اعتمادي و بدبيني جبران‌ناپذيري افكار عمومي (خصوصا خانواده‌هاي مشمولان نظام وظيفه) را نسبت به بدنه يكي از نهادهاي خدمتگزار جامعه (ناجا) تشديد خواهد كرد كه يقننا مطلوب نظر  هيچكدام از خدمتگزاران واقعي اين نيرو نخواهد بود.

Seyed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۰:۳۱
این فوتبال همچون سیاست درست بشو نیست پس همینطور که امیدی به بهبود وضع سیاست داخلی نیست امیدی هم به بهبود وضع فوتبال نیست.بنطرم آدم لیگ های اروپایی رو پیگیری کنه بهتره لااقل اونجا یه فوتبال تمیز و حرفه ای میبینیم اما فوتبال داخلی،چی داره که آدم بخواد دلشو به اون خوش کنه (251568)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۵:۴۴
همیشه وقتی یک اتفاقی رخ داد تنها زمانیکه موضوع داغ است یک سر وصدا و شلوغی ایجاد میشود و بعد که آبها از آسیاب افتاد موضوع به کلی فراموش میشود ونمیدانیم که اگر بنا باشد اتفاقات پیگیری شوند هرگز رخ نمیداد !!!!!!!! (251671)
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۰۷
فوتبال چیه آقا
من موندم اونی که اومده تو 90 چهار تا ستاره رو دوششه یا واقعا از چیزی خبر نداره یا خودش رو زده به ......
بابا خرید و پیچوندن سربازی چیز مخفی ای نیست
اگر 20 30 تومن پول داشه باشی خیلی راحت سربازیت رو میخری با کارت معافیت
حالا بسته به اشخاص فرق میکنه ولی اکثرا پزشکی هست و پدر رزمنده (251706)
امید خراسالنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۵
سپاس فراوان از شما که شجاعانه به این مساله ورود کردید. این کارتهای اصیل ولی جعلی به وفور در جامعه وجود دارد. پارتی بازی و سفارش به راحتی و با کمال تاسف در این سازمان به طرز وحشتناکی شیوع دارد. در این زمینه سرداران نیروی انتظامی چه پاسخی دارند ؟ آقای احمدی مقدم ! شما که قول پاک کردن غده های چرکین داده اید در این زمینه چکار کرده اید و چه میخواهید بکنید؟ (251571)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۵
بابا كجاي كاريد! تو همين تهرون، پسر اقوام نزديكمون با پول كارت معافيت گرفته! فوتباليستا اون هم تو يك شهر (اهواز) اونهم بخاطر اختلاف بين دلالا و كارچاق كن ها لو رفتن...اين رشته سر دراز داره عزيز برادر!!!!!!!! (251572)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۰:۵۹
همین شما رسانه ها موجب رواج خلاف هستید. مقصر و خلافکار اصلی خود بازیکن است شما با این حرفها همه چی را ماستمالی می کنید. البته نظام وظیفه در رده بعد قرار دارد که بایستی اصلاح شود. (251575)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۲
قانون واسه مامورین نظام وظیفه نیست نه؟ (251586)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۳
باز هم بی قانونی (251587)
عدالت واقعی!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۳۲
تو این مملکت همه دنبال دیوارهای کوتاه تر میگردن! (251590)
ساکتی
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۳۷
وای به روزی که بگندد نمک!البته سنگ نمک سالهاست گندیده و این سنگریزه همان سنگ نمک اصلی است (251593)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۴۷
این بازیکنان هم کم مقصر نیستندو باید مجازات شوند (251594)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۶
این خبر چندی پیش از زبان یکی از مسئولان دادگستری آذربایجان غربی مطرح شد: این یک واقعیت است که 70 تا 80 درصد از مردم از گیرنده‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند، در علم جرم‌شناسی زمانی که منحنی یک جرم خاص از یک حد بالاتر رفت، مبارزه با آن جرم به ضرر حاکمیت است ...

خدمت سربازی نیز چنین سرنوشتی پیدا کرده و هزاران نفر با معافیت های جعلی، میلیون ها نفر سرباز غایب و فراری و صدها هزار سرباز بی انگیزه و از زیرکار دررو وجود دارد.

به این مشکل باید عمیق تر نگاه کرد ... (251601)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۵۱
اصل رفته حاشیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (251638)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۴:۱۵
ای بابا . اینم یکی از هزاران تخلفیه که روزانه در این مملکت اتفاق میوفته (251648)
hamid -b
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۴:۳۸
بنظرم باید برای فوتبالیستهای ملی پوش که برای کشور زحمت مکشن و ما از انها انتظار داریم باید کاری کنند که بتونند برای کشور مفید باشند مثل باشگاه فولاد که از 12 سالگی استعدادیابی میکند و بعد که بازیکنان در سطح ملی مطرح میشوند باید به خدمت بروند. چطور بعضی با پارتی امریه خدمت ، کارت معافی خدمت و یا با پول کارت معافی میگیرند. (251652)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۴:۵۴
واقعاً بی انصافیه یک عده مثل من 2 سال با سختی برن خدمت در موازاتش یک عده با رانت های مختلف از زیر این موضوع در برن هر چند برا فوتبالیستا که مشکلی نیست فوقش میرن تو یک تیم نظامی تنها سختیش اینه 2 سال میلیاردی پول نمیگیرین نمیتونن به تفریحات سالمشون برسن. (251656)
رامین
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۷:۳۴
چرا فقط بازیکنان تیم های خوزستانی مطرح کرده اند پس بازیکنان تیم های دیگر چی؟مثل علیرضا حقیقی دروازبان تیم ملی یا کریم انصاری فرد یا کفشگری یا علی حمودی بازیکن تیم سپاهان و.... (251696)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۱۳
یه سرباز یا حتی گروهبان و سرگرد که نمی تونه کارت نظام وظیفه تقلبی صادر کنه.
حتما اونی که تونسته اینکار رو بکنه اونقدر بزرگ هست که کسی نتونه باهاش برخورد کنه. (251710)
پویا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۱۷
زورتان فقط به چند جوان ورزشكار رسيده است!؟ عدالت يعني اين؟
بهار جان احساس می کنم داری از این به اصطلاح ورزشکاران دفاع می کنی اتفاقا در جه اول باید با اینها برخورد شود چون منی که با مدرک لیسانس جلو سفارتخانه پست دادم باید عدالت را احساس کنم مگر اینها می رفتند خدمت کجا انجام وظیفه میکردند در تیم تراکتور یا ملوان؟ (251712)
سرباز وظیفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۲۸
کارت پایان خدمت بدون خدمت البته با پرداخت پول به وفور در بین جوانان پولدار یافت میشود نوع دیگری هم وجود دارد به اینصورت که ماهانه مقداری پول میدهی وان رابط مربوطه در پادگان حضور شما را تائید میکند و نیازی به حضور شما در پادگان نیست .خودم شاهد این موارد در یکی از پادگانهای استان فارس هستم نظام وظیفه را دریابید (251716)
مادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۴۲
پس فرزندان ما چه گناهی کرده اند که به سختی درس خواندند وکنکور دادند ودر شهر غریب درس خواندند . و چون به جائی وصل نبودند و میدیدند که دکترا وبورسیه مخصوص خواص است مانند دوره های هخامنشیان و... از خیر ادامه تحصیل گذشتند و با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر دولتی باید 2 سال سربازی کند چون نه پول دارند و نه پارتی .ایا این عدالت است؟ (251719)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۲۳:۴۷
من خودم سربازي وجبهه دوتا پسرم سربازي رفته اند ولي مي شناسم در فاميل كه پسرانشون سالم وتندرست وكارت معافيت گرفته اند الان هم پرورش اندام كار ميكنند وبهترين شغل را دارند من به پسرانم افتخار ميكنم (251757)