E_DOC_LOCATION_20_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][29] = '{TOP_DOCS_VISIT_MAIN_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][30] = '{TOP_DOCS_COMMENT_MAIN_BLOCK}'; ?> بازداشت تروریست فعال سوریه در فرانسه - بهار نیوز
 
به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۵۳۱۶۲

بازداشت تروریست فعال سوریه در فرانسه

گروه بین الملل: پلیس فرانسه مرد 22 ساله ای را که قصد داشت یک نوجوان فرانسوی را برای پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه بفرستد، بازداشت کرد.
بازداشت تروریست فعال سوریه در فرانسه
به گزارش روز دوشنبه رادیو فرانسه، پلیس فرانسه در چارچوب طرح مبارزه برای پیوستن فرانسویان به گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق، مرد چچن تباری را بازداشت کرد که برای دختر 16 ساله فرانسوی بلیط هواپیما به مقصد ترکیه خریداری کرده بود و قصد داشته وی را برای پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه بفرستد. مسئولان شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین پس از مشاهده دختر نوجوان در فرودگاه ˈنیسˈ فرانسه ، پلیس را از این مورد مشکوک آگاه کردند. این دختر که ادعا می کرد برای دیدن مادربزرگ خود قصد سفر به ترکیه دارد، نتوانست بازپرسان را قانع کند و بازداشت شد.

تحقیقات به عمل آمده از سوی پیلس، آنها را به فرد مظنونی رساند که نقش فرستنده دختر را به سوریه ایفا می کرد. این فرد که پیشتر در اداره امنیت داخلی فرانسه پرونده داشته، هم اکنون بازداشت است. چهارشنبه گذشته نیز در موردی مشابه، پلیس مرزی فرانسه یک نوجوان 14 ساله را بازداشت کرد. مقامات فرانسوی در تلاشند با تصویب قوانینی از خارج شدن آن دسته از اتباع این کشور که با گروه های تروریستی در ارتباط بوده و سعی در حضور در تنش های ایجاد شده در خاورمیانه دارند، ممانعت به عمل آورند. در همین راستا وزارت کشور فرانسه طرحی را به منظور ممنوعیت خروج افراد زیر سن قانونی از کشور به مورد اجرا درآورده است.
مرجع : ایرنا