به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۳۹۰۳۲

پزشکان آمریکا: الکل عضلات را ضعیف می‌کند

گروه سلامت: پزشکان در آمریکا تاکید کردند که ضعیف شدن ماهیچه‌ها بر اثر مصرف مشروبات الکلی به دلیل ناتوانی میتوکندری سلول‌ها در خودترمیمی است.
پزشکان آمریکا: الکل عضلات را ضعیف می‌کند
در این آزمایش که روی موش‌ها انجام گرفت پزشکان مشاهده کردند مصرف الکل مخصوصا برای مدت طولانی‌ بر پروتئین‌های مفید برای بازسازی میتوکندری که از اجزاء سلولی و منبع تولید انرژی در سلول‌هاست و در نتیجه بر رشد و تقویت عضلات تاثیر سوء می‌گذارد. «جورج کوب»، یکی از متخصصان در این مطالعه گفت:‌ نتایج حاصل از این آزمایش‌ها آشکار می‌سازد که چرا مصرف مواد الکلی ماهیچه‌ها را تضعیف می‌کند. این یافته می‌تواند به پیشرفت‌های تازه در درمان مشکلات عضلانی منجر شود.

به گزارش  خبرگزاری شینهوا، میتوکندری از اجزاء سلولی است که بیشتر انرژی مورد نیاز سلول‌ها را تامین می‌کند. زمانی که میتوکندری از بین می‌رود می‌تواند دوباره خود را از طریق فرآیند «تلفیق میتوکندری» بازسازی کند. به گفته پزشکان آمریکایی در این بررسی نوعی پروتئین کلیدی در فرآیند تلفیق میتوکندری و بازسازی آن شناسایی شد هرچند که مصرف مواد الکلی در روند این فرآیند طبیعی و البته حیاتی در سلول‌ها اختلال ایجاد می‌کند. پزشکان در بررسی‌های خود به بدن موش‌های آزمایشگاهی الکل وارد کردند که موجب شد سطح این پروتئین کلیدی موسوم به «Mfn1) «mitofusin1‌) به شدت کاهش یابد.
مرجع : ايسنا