به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۳۴
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۳۸۶۱۹

"رضا ضراب" سکوتش را شکست+عكس

گروه بين‌الملل: "رضا ضراب" متهم اصلی پرونده فساد مالی ترکیه که خبرهای زیادی در مورد ارتباط او با "بابک زنجانی" میلیاردر زندانی در ایران منتشر شده بود برای نخستین بار مسائلی را در مورد علت بازداشت و اتهامات وارد شده بر خود در مصاحبه با روزنامه "صباح" ترکیه مطرح کرده است.
"رضا ضراب" سکوتش را شکست+عكس
به گزارش "تدبیر"، روزنامه "صباح" ترکیه با انتشار مطلبی به بخش هایی از نخستین مصاحبه "رضا ضراب" بازرگان ایرانی که به اتهام دست داشتن در پرونده فساد مالی وزرای دولت "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه بازداشت شده بود اشاره کرده است. روزنامه "صباح" ترکیه با اشاره به اظهارات "ضراب" نوشته است:" رضا ضراب صبح روز گذشته سکوت خود را شکست. "رضا ضراب" که اسیر کودتای 17 دسامبر جریان "گولن" شده بود از ناگفته ها سخن گفت.

روزنامه "صباح" ترکیه در ادامه به شرح ماجرا و علت بازداشت "ضراب" پرداخته و نوشته است:"ابرو گوندش" خواننده معروف ترک همسر "ضراب" است. "ضراب" به همراه "ظفر چاغلایان" وزیر پیشین اقتصاد و "معمر گولر" وزیر پیشین کشور ترکیه در تاریخ 17 دسامبر به اتهام دست داشتن در پرونده پولشویی بازداشت و تجارت غیر قانونی طلا میان ایران و ترکیه بازداشت شده بودند. در نهایت و پس از تحمل 70 روز بازداشت "ضراب" با حکم دادگاه تبرئه و از زندان آزاد شد. با این حال اکنون "ضراب" پس از 4 ماه سکوت خود را شکسته است."

"روزنامه "صباح" ترکیه در ادامه با اشاره به شرح ماجرا از زبان "ضراب" مي‌نویسد:"من اتهامات وارد شده را نمی پذیرم. ماموران ساعت پنج و سی دقیقه صبح به خانه من ریختند و من را از تختخواب بیرون کشیدند و بازداشت کردند. 20 فیلمبردار در حال فیلمبرداری از این صحنه بودند. بازداشت من کودتایی سازماندهی شده بود." ضراب تاجر ایرانی الاصل در ادامه مصاحبه با روزنامه صباح ترکیه مي‌گوید: من از سال 2006 – 2007 شهروند ترکیه محسوب مي‌شوم. در آن زمان وزیر کشور عبدالله آکسو بود. من از سال 1984 میلادی در ترکیه زندگی مي‌کنم و تمام اعتبار شخصی و زندگی خود را در این کشور گذاشته ام چطور ممکن است من به فعالیت غیر قانونی بپردازم و قوانین این کشور را زیر پا بگذارم.

او در ادامه گفته: همچنین شهروندی برادر من هم طبق قوانین ترکیه در زمان وزارت آقای گولر مورد پذیرش قرار گرفت. شرکت برادر من در سال گذشته جوایز متعددی را به عنوان بهترین صادر کننده دریافت کرد و من میخواهم که اجازه دهند تا بر طبق قوانین او فعالیت خود را در این کشور از سر بگیرد.

"ضراب" در مورد اتهام قاچاق طلا از غنا ضمن رد اتهام‌هاي مطرح شده گفته است: "می‌توانید به اسناد فروش اشاره کنید تا حقائق را دریابید." او هم چنین با رد اتهام پولشویی و انتقال غیرقانونی وجه میان دو کشور ایران و ترکیه گفته است که حجم مبادلات سالانه ایران و ترکیه 3.5 میلیارد دلار است چگونه اتهام انتقال 87 میلیارد یورو پول را بر من وارد کرده اند؟"

همسر ابرو گوندش خواننده مشهور ترکیه معتقد است: کسانی که چنین صبحت هایی درباره فعالیت‌هاي تجاری من مطرح مي‌کنند یا نمی فهمند که چه مي‌گویند یا درک درستی از تجارت نداردند. تمام فعالیت‌هاي من براساس قوانین کشور ترکیه بوده است و همچنین تمام بازرسی‌هاي دولتی آن را رصد مي‌کرده مي‌کرده‌اند. "رضا ضراب"با رد تمامی اتهام‌هاي وارد شده اظهار داشته است:"تمام کارهای بازرگانی من قانونی بوده‌اند. و من تمام فعالیت‌هاي تجاری را از طریق بانک ها انجام داده‌ام. من دوست زنجانی نیستم و مسائل مطرح شده در مورد او به من ارتباطی ندارد. فعالیت‌هاي من کاملا قانونی بوده و نمی توان اتهام قاچاق را به من نسبت داد. "

او درباره بازگشت به ایران و احتمال دستگیری اش به این روزنامه گفته: دولت ایران قصدی برای دستگیری من ندارد. من هر زمانی که بخواهم مي‌توانم به ایران بروم و بازگردم. اکنون پدر من و شرکت‌هاي او در ایران به فعالیت تجاری مشغول اند. او در بخش پایانی این مصاحبه با تاکید مجدد بر انجام فعالیت‌هاي تجاری قانونی، یادآور شده زمانی که قاضی اتهامات من را در دادگاه مشاهده کرد، از اتهامات وارد شده به من تعجب کرد چرا که مشخص بود فعالیت‌هاي تجاری من بر اساس قوانین کشور ترکیه انجام شده است.

بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ۱۲:۵۳
خدا عالم کی راست میگه کی دروغ ما که سر در نیاوردیم فقط میدونیم بخاطر پول بعضیها خیلی کارها میکنند (219613)
مريلا
۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ۱۳:۴۱
تانباشد چيزكى مردم نگويند چيزها. هركى اين ضرب المثل رو گفته روحش شاد (219624)
اذرخش
Satellite Provider
۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ۱۳:۵۷
اره جون عمه ت.پول ویلاهای چندمیلیون دلاری که برای خانومش خریده رو باعرق جبین درآورده! (219627)
احمدى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ۲۳:۰۰
حق به حقداررسيد (219770)
احمدى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ۲۳:۰۶
خدمات خانواده ضراب قابل تقديراست (219772)